Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : τροχαλιες και HP!!!



alexm
14-07-11, 10:03
Εχει καποιος αποψη,για το εαν τα οφελει που αναφερουν οι εταιρειες με την αλλαγη της τροχαλιας, ειναι πραγματικα;
Οι διαφορες σε κερδος HP απο εταιρεια σε εταιρεια, κατα τα λεγομενα τους ειναι σημαντικες !!!
Εχει καποια αρνητικη επιδραση στο μοτερ, η αλλαγη, με μικροτερο μεγεθος τροχαλια;

https://www.evosport.com/product/proddetail.aspx?partnum=EVO.PER.B60.P01

https://shoprpi.com/product_info.php?cPath=21_22_29_40&products_id=39

https://store.activeautowerke.com/active-autowerke-m5m6-v10-power-pulley-p53.aspx

https://www.racdyn.com/IC_01.cfm?ic=1318085000

stefm5
14-07-11, 11:53
σίγουρα υπάρχει κέρδος, δηλαδή εξοικονόμηση ισχύος αφού μειώνεται κατά ένα ποσοστό η χρήση των τροχαλιών..
αυτό που δεν ξέρω είναι αν είναι εμφανής πχ η υπολειτουργία του υδραυλικού τιμονιού ή κυρίως της τρόμπας νερού με αποτέλεσμα την ελλιπή ψύξη του κινητήρα.

ίσως να μας πει κάποιος που τα έχει δοκιμάσει

Stathis
14-07-11, 12:10
καμια απολυτως διαφορα.

stefm5
14-07-11, 12:19
καμια απολυτως διαφορα.

στάθη καμία διαφορά στην απόδοση ή καμία διαφορά στην λειτουργία του κινητήρα;

nik200
14-07-11, 12:24
γενικα δεν ειναι τοσο απλα η ροδινα τα πραγματα οσο μας τα λενε οι "aftermarket" εταιριες..για διαβαστε το παρακατω αρθρο και θα δειτε ποσο επιζημιο μπορει να ειναι...

https://www.atiracing.com/products/dampers/damper_dinan.htm

nik200
14-07-11, 12:41
γενικοτερα η ζυγοστασθμιση του στροφαλου και απο τις δυο πλευρες (!!!) ειναι δυσκολη δουλεια και μεγαλος πονοκεφαλος για τις εταιριες...λετε ολοκληρη motosport να μην θελει να βγαλει αλλα 20 "πραγματικα" αλογα απο το μοτερ και να μην μπορει???σκεφτειτε ομως παρα τον τελειο ζυγισμενο στροφαλο του m5 πχ..να ελαφρωνουμε μονο απο την μια μερια του μπλοκ (την εν λογω τροχαλια)!!!σκεφτειτε ταλαντωσεις στις υψηλες στροφες.....ενος κακοζυγοσταθμισμενου στροφαλου...πραγματικα παιρνεις το μοτερ στο χερι πριν το καταλαβεις!!!

stefm5
14-07-11, 12:47
γενικα δεν ειναι τοσο απλα η ροδινα τα πραγματα οσο μας τα λενε οι "aftermarket" εταιριες..για διαβαστε το παρακατω αρθρο και θα δειτε ποσο επιζημιο μπορει να ειναι...

https://www.atiracing.com/products/dampers/damper_dinan.htm

εδώ μιλάει για την τροχαλία του στροφάλου για την οποία είναι γνωστό ότι απαγορεύεται να αλλαχτεί...
μιλάμε για τις υπόλοιπες τροχαλίες δηλαδή του δυναμό,της τρόμπας νερού και του υδραυλικού τιμονιού

Stathis
14-07-11, 12:51
στάθη καμία διαφορά στην απόδοση ή καμία διαφορά στην λειτουργία του κινητήρα;

και τα δυο.

εκατονταδες αυτοκινητα (v10 που παρακολουθω στο Μ5-6board) εχουν αλλαξει και δεν εχουν παθει τιποτα χρονια τωρα.

βεβαια η επιπλεον αποδοση που υποσχονται οι κατασκευαστες των διαφορων τετοιων τροχαλιων δεν ερχεται να επιβεβαιωθει στην πραξη.

ειναι κατι οπως το στρινγκ-πουστερ, τα μαγνητακια για τη βενζινη, το νερο του καματερου κλπ κλπ

stefm5
14-07-11, 12:54
ειναι κατι οπως το στρινγκ-πουστερ, τα μαγνητακια για τη βενζινη, το νερο του καματερου κλπ κλπ

στρινγκ πούστερ :hystericalbs1:

nik200
14-07-11, 13:01
εδώ μιλάει για την τροχαλία του στροφάλου για την οποία είναι γνωστό ότι απαγορεύεται να αλλαχτεί...
μιλάμε για τις υπόλοιπες τροχαλίες δηλαδή του δυναμό,της τρόμπας νερού και του υδραυλικού τιμονιού

τα οφελη πιστευω οτι θα ειναι ελαχιστα..αναλογικα με το κοστος..συν οτι ο στροφαλος ζυγοσταθμιζεται και απο τις υπολοιπες τροχαλιες-σαν συνολο-!!!οποτε με το να αλλαξουμε αυτες και παλι μπορει να επηρεασει...σε μικροτερο βαθμο μεν..αλλα μπορεις να εισαι σιγουρος δε?????

mk52
14-07-11, 13:02
και τα δυο.

εκατονταδες αυτοκινητα (v10 που παρακολουθω στο Μ5-6board) εχουν αλλαξει και δεν εχουν παθει τιποτα χρονια τωρα.

βεβαια η επιπλεον αποδοση που υποσχονται οι κατασκευαστες των διαφορων τετοιων τροχαλιων δεν ερχεται να επιβεβαιωθει στην πραξη.

ειναι κατι οπως το στρινγκ-πουστερ, τα μαγνητακια για τη βενζινη, το νερο του καματερου κλπ κλπ

εδω που τα λεμε ομως ειναι και λιγο δυσκολο να καταλαβεις διαφορα 10 αλογων σε αυτοκινητο με 500+....η μονη ασφαλης μεθοδος ειναι δυναμομετρο πριν και μετα

ghost-rider
14-07-11, 13:08
Γιατι να επηρεαστει η ζυγοσταθμιση του στροφαλου αλλαζοντας τις τροχαλιες?
Ακομα και το βολαν δεν εχει να κανει με τη ζυγοσταθμιση του στροφαλου.
Αυτο το συστημα(του ζυγισματος) κλεινει με τα βαρυδια του στροφαλου, τις μπιελες και τα πιστονια. Και φυσικα τον ιδιο το στροφαλο.
Θεωρητικα μονο αν πειραξεις κατι απο αυτα προκυπτει θεμα.

Μονο αν το πλακωσεις μετα και αυτη τη γρηγοροτερη αποκριση που εχεις τη ζητας ολη την ωρα μπορει ισως να υπαρξει προβλημα αλλα και παλι μου ακουγεται πολυ δυσκολο.

Τωρα, ενταξει ισως ειναι λιγο αστειο να παλεβεις να παρεις νευρο βαζοντας ελαφρυτερες τροχαλιες (γιατι μονο νευρο επιδιωκεις να κερδισεις) οταν με ενα ελαφρυτερο βολαν το κερδος μετριεται σε κιλα και οχι σε γραμμαρια...
Και εκει οι διαφορες ειναι κατι παραπανω απο αισθητες.
Τωρα αν ηδη υπαρχει βολαν και ζηταμε το απολυτο ισως να εχουν σειρα οι τροχαλιες...

Παντως το πως μπορουν να επιδρασουν στο ζυγισμα του στροφαλου(και αυτες και το βολαν) δεν το καταλαβαινω.

nik200
14-07-11, 13:15
Γιατι να επηρεαστει η ζυγοσταθμιση του στροφαλου αλλαζοντας τις τροχαλιες?
Ακομα και το βολαν δεν εχει να κανει με τη ζυγοσταθμιση του στροφαλου.
Αυτο το συστημα(του ζυγισματος) κλεινει με τα βαρυδια του στροφαλου, τις μπιελες και τα πιστονια. Και φυσικα τον ιδιο το στροφαλο.
Θεωρητικα μονο αν πειραξεις κατι απο αυτα προκυπτει θεμα.



φιλε ghost εδω θεωρω κανεις λαθος..το αντιβαρο του στροφαλου (περα απο τα δικα του που εναρμονιζουν την κινηση του και μονο σε σχεση παντα με τα πιστονια-μπιελες κτλ!!) ειναι το βολαν και η τροχαλια που παει στο εκκεντροφορο..δηλαδη ζυγοσταθμιζεται και απο τις δυο πλευρες του μπλοκ...τουλαχιστον ετσι γραφουν ολα τα μηχανολογικα βιβλια που εχω διαβασει..οταν θα γυρισω απο την δουλεια μου..θα σου παραθεσω ακριβως τι γραφουν..

mk52
14-07-11, 13:16
Γιατι να επηρεαστει η ζυγοσταθμιση του στροφαλου αλλαζοντας τις τροχαλιες?
Ακομα και το βολαν δεν εχει να κανει με τη ζυγοσταθμιση του στροφαλου.
Αυτο το συστημα(του ζυγισματος) κλεινει με τα βαρυδια του στροφαλου, τις μπιελες και τα πιστονια. Και φυσικα τον ιδιο το στροφαλο.
Θεωρητικα μονο αν πειραξεις κατι απο αυτα προκυπτει θεμα.

Μονο αν το πλακωσεις μετα και αυτη τη γρηγοροτερη αποκριση που εχεις τη ζητας ολη την ωρα μπορει ισως να υπαρξει προβλημα αλλα και παλι μου ακουγεται πολυ δυσκολο.

Τωρα, ενταξει ισως ειναι λιγο αστειο να παλεβεις να παρεις νευρο βαζοντας ελαφρυτερες τροχαλιες (γιατι μονο νευρο επιδιωκεις να κερδισεις) οταν με ενα ελαφρυτερο βολαν το κερδος μετριεται σε κιλα και οχι σε γραμμαρια...
Και εκει οι διαφορες ειναι κατι παραπανω απο αισθητες.
Τωρα αν ηδη υπαρχει βολαν και ζηταμε το απολυτο ισως να εχουν σειρα οι τροχαλιες...

Παντως το πως μπορουν να επιδρασουν στο ζυγισμα του στροφαλου(και αυτες και το βολαν) δεν το καταλαβαινω.

η τροχαλια στροφαλου επηρεαζει σιγουρα οι αλλες ουτε εγω νομιζω να εχουν σχεση...οσο για το βολαν αν αφησεις ενα στραβο βολαν για πολλα χλμ επισης μπορει να προκαλεσει ζημια δεν ειναι τυχαιο που οι σοβαρες εταιριες ζυγοσταθμιζουν τα βολαν τους στις 12000+ στροφες ενω προοριζονται για μοτερ που στροφαρουν βια 9000 με 10000

Stathis
14-07-11, 13:20
η μονη ασφαλης μεθοδος ειναι δυναμομετρο πριν και μετα

το εχουν κανει στο αμερικα και οι δυναμομετρησεις πριν και μετα βρισκονται περιπου στα ιδια επιπεδα αυξομοιωσεων του μηχανηματος λογω συνθηκων.

εγω την εβαλα διοτι φιλος που την ειχε ορκιζοταν οτι κανει "παπαδες"...
ομως δεν ειδα καμια διαφορα.

nik200
14-07-11, 13:26
οριστε τι κανουν ακριβως τα μερη του στροφαλου..

The crankshaft, sometimes casually abbreviated to crank, is the part of an engine which translates reciprocating linear piston motion into rotation. To convert the reciprocating motion into rotation, the crankshaft has "crank throws" or "crankpins", additional bearing surfaces whose axis is offset from that of the crank, to which the "big ends" of the connecting rods from each cylinder attach.

It typically connects to a flywheel, to reduce the pulsation characteristic of the four-stroke cycle, and sometimes a torsional or vibrational damper at the opposite end, to reduce the torsion vibrations often caused along the length of the crankshaft by the cylinders farthest from the output end acting on the torsional elasticity of the metal.

mk52
14-07-11, 13:34
το εχουν κανει στο αμερικα και οι δυναμομετρησεις πριν και μετα βρισκονται περιπου στα ιδια επιπεδα αυξομοιωσεων του μηχανηματος λογω συνθηκων.

εγω την εβαλα διοτι φιλος που την ειχε ορκιζοταν οτι κανει "παπαδες"...
ομως δεν ειδα καμια διαφορα.

αλλαξες μονο του στροφαλου η ολες? παντως θεωρω οτι για να υπαρξει αισθητη διαφορα θα πρεπει να αλλαχτει και το βολαν με ελαφρυτερο

aristent
14-07-11, 13:45
και τα δυο.

εκατονταδες αυτοκινητα (v10 που παρακολουθω στο Μ5-6board) εχουν αλλαξει και δεν εχουν παθει τιποτα χρονια τωρα.

βεβαια η επιπλεον αποδοση που υποσχονται οι κατασκευαστες των διαφορων τετοιων τροχαλιων δεν ερχεται να επιβεβαιωθει στην πραξη.

ειναι κατι οπως το στρινγκ-πουστερ, τα μαγνητακια για τη βενζινη, το νερο του καματερου κλπ κλπ

:th_Laie_67-1::hystericalbs1:
Το νερο το πινει ο ιδιοκτητης ή πρεπει να το "πιει" το μοτερ???:thumbsup::th_Laie_67-1:

Thomelef
31-07-11, 19:27
σε αυτό το μοτέρ, νομίζω πως εκτός απο ένα καλό σετ εξάτμισης δεν χρειάζεται να του κάνεις
τπτ άλλο. άντε και ένα καλό πρόγραμμα, απο μια σοβαρή εταιρεία όμως με προγραμματιστές
που το κατέχουν το άθλημα. απο εκεί και πέρα, νομίζω δεν έχει κανένα μα κανένα νόημα όλα
τα περαιτέρω...προσωπικά σε ένα τέτοιο αμάξι με το συγκεκριμένο μοτέρ, ούτε καν θα κοιτούσα
για βολάν και λοιπές π@π@ριές. μιλάμε για ν10 με 500 άλογα. τι παραπάνω μπορεί να ζητάει
ένας οδηγός σε γκάζια απο ένα αμάξι. εδώ και έτσι όπως είναι είναι πολύ δύσκολο να το φτάσεις
στα όρια του.

aristent
31-07-11, 19:41
σε αυτό το μοτέρ, νομίζω πως εκτός απο ένα καλό σετ εξάτμισης δεν χρειάζεται να του κάνεις
τπτ άλλο. άντε και ένα καλό πρόγραμμα, απο μια σοβαρή εταιρεία όμως με προγραμματιστές
που το κατέχουν το άθλημα. απο εκεί και πέρα, νομίζω δεν έχει κανένα μα κανένα νόημα όλα
τα περαιτέρω...προσωπικά σε ένα τέτοιο αμάξι με το συγκεκριμένο μοτέρ, ούτε καν θα κοιτούσα
για βολάν και λοιπές π@π@ριές. μιλάμε για ν10 με 500 άλογα. τι παραπάνω μπορεί να ζητάει
ένας οδηγός σε γκάζια απο ένα αμάξι. εδώ και έτσι όπως είναι είναι πολύ δύσκολο να το φτάσεις
στα όρια του.

τα ακους Αλεξη!!!:thumbsup:

nikos1400
31-07-11, 19:47
οι τροχαλιες φαινεται 'ουτε κλαινε, ουτε γελανε'

αλλα τα υπερ-ελαφρα βολαν μαλλον ας τα αφησουμε για
αγωνιστικες ομαδες που εχουν τεχνογνωσια και χρημα για ανοιγμα/ελεγχο μοτερ
καθε τρεις και λιγο...

alexm
31-07-11, 19:52
σε αυτό το μοτέρ, νομίζω πως εκτός απο ένα καλό σετ εξάτμισης δεν χρειάζεται να του κάνεις
τπτ άλλο. άντε και ένα καλό πρόγραμμα, απο μια σοβαρή εταιρεία όμως με προγραμματιστές
που το κατέχουν το άθλημα. απο εκεί και πέρα, νομίζω δεν έχει κανένα μα κανένα νόημα όλα
τα περαιτέρω...προσωπικά σε ένα τέτοιο αμάξι με το συγκεκριμένο μοτέρ, ούτε καν θα κοιτούσα
για βολάν και λοιπές π@π@ριές. μιλάμε για ν10 με 500 άλογα. τι παραπάνω μπορεί να ζητάει
ένας οδηγός σε γκάζια απο ένα αμάξι. εδώ και έτσι όπως είναι είναι πολύ δύσκολο να το φτάσεις
στα όρια του.

Θωμα, εξατμιση εχουμε,προγραμμα εχουμε(evotech),ενα ζευγαρι χερια μας λειπει....:th_Laie_67-1::hystericalbs1:,αν και τα ανωτερω χωρις πινακιδες.....απλα τα εχουμε!!!!

Thomelef
31-07-11, 19:55
μα δεν αξίζει ρε παιδιά να πειραματιστείς με ένα τέτοιο μοτέρ. εδώ στα ταπεινά Μ3άκια, και τα πειράματα
τσούζουνε...φαντάσου να μπλέξεις σε ιστορίες με ένα ν10 τι έχει να γίνει...μια στραβή, θα σε κάνει να
πετάς ταλιράκια δεξιά και αριστερά. και μη μου πείτε για λύσεις που έχουν κάνει άλλοι άνθρωποι, γιατί
κανένας μα κανένας δεν πρόκειτε να σου πεί πως έκανε μ@λ@κί@...για μένα το πράγμα σταματά
στο γεγονός, ότι το αμάξι έχει 500 άλογα. είναι πολά για το σκάφος του, για την μετάδοση,
και πάνω απ'όλα για τον μέσο οδηγό όπως είμαστε και εμείς. τώρα αν υπάρχει κόσμος που
θέλει να κάνει ντραγκστεράδικο ένα τέτοιο αμάξι, τι να πώ. εγώ όπως είπα το μοναδικό που
θα άλλαζα, θα ήταν μια εξάτμιση με πρόγραμμα...φυσικά και αυτό θα το άφηνα σε δεύτερη
μοίρα, μιάς και θα προτιμούσα ένα καλό σετ φρένα όπως του στάθη και του αλέξη, και μια
καλή ανάρτηση. αυτά είναι τα μπαξίματα που θα δείς αποτέλεσμα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
φυσικά με την ανάρτηση μπορεί να κάνω και λάθος, μιάς και λογικά θα χάνεις πολές λειτουργείες
του M mode, που νομίζω επεμβαίνει και εκεί.

Thomelef
31-07-11, 20:01
Θωμα, εξατμιση εχουμε,προγραμμα εχουμε(evotech),ενα ζευγαρι χερια μας λειπει....:th_Laie_67-1::hystericalbs1:,αν και τα ανωτερω χωρις πινακιδες.....απλα τα εχουμε!!!!

αλέξη είσαι άνθρωπος που σέβεται το αμάξι του, και ξέρει την αξία του και τι μπορεί
να κάνει. για μένα σταματάει εκεί...αυτό και μόνο σε κάνει σωστό οδηγό για το αμάξι
που έχεις. όσο το σέβεσαι, τόσο σε σέβεται και σε αφήνει να το δαμάζεις κάθε φορά
και απο λίγο.thumb

όσο για την evotech, απλά respect για τα συγκεκριμένα μοτέρ...:original:

aristent
31-07-11, 20:14
Θωμα, εξατμιση εχουμε,προγραμμα εχουμε(evotech),ενα ζευγαρι χερια μας λειπει....:th_Laie_67-1::hystericalbs1:,αν και τα ανωτερω χωρις πινακιδες.....απλα τα εχουμε!!!!


:whistle:...νομιζω οτι εχω δει την //Μ5 σου να πλαγιολισθενει......τι στο καλο δεν ισιωνει ευκολα???...σου γλιστραει???!!!!:thumbsup:

alexm
31-07-11, 21:00
αλέξη είσαι άνθρωπος που σέβεται το αμάξι του, και ξέρει την αξία του και τι μπορεί
να κάνει. για μένα σταματάει εκεί...αυτό και μόνο σε κάνει σωστό οδηγό για το αμάξι
που έχεις. όσο το σέβεσαι, τόσο σε σέβεται και σε αφήνει να το δαμάζεις κάθε φορά
και απο λίγο.thumb

όσο για την evotech, απλά respect για τα συγκεκριμένα μοτέρ...:original:

Θωμα με το 530 εκανα αρκετες ομορφιες....:th_Laie_67-1:
Εξω απο την Πατρα υπαρχει ενα πολυ στριφτερο ανηφορικο κομματι,(για οσους γνωριζουν απο Οβρυα προς Θεα),με σχεδον μηδενικη κινηση.
Οταν εκανα το μπλοκε πηγαινα εκει 2-3 φορες την εβδομαδα και σιγα-σιγα βελτιωνομουν σαν οδηγος,κατεβασμα δευτερα,γκαζ και μεσα, κρατουσα την πλαγιολισθηση ολο και πιο πολυ.
Οταν αγορασα το Μ5 προσπαθησα....,πατουσα φυσικα το γκαζ μετα την στροφη...:th_Laie_67-1::hystericalbs1:
Δεν νομιζω οτι θα μπορεσω να κανω αυτα που εκανα με το 530,γιατι απλα...φοβαμαι!!!

Thomelef
31-07-11, 21:04
Θωμα με το 530 εκανα αρκετες ομορφιες....:th_Laie_67-1:
Εξω απο την Πατρα υπαρχει ενα πολυ στριφτερο ανηφορικο κομματι,(για οσους γνωριζουν απο Οβρυα προς Θεα),με σχεδον μηδενικη κινηση.
Οταν εκανα το μπλοκε πηγαινα εκει 2-3 φορες την εβδομαδα και σιγα-σιγα βελτιωνομουν σαν οδηγος,κατεβασμα δευτερα,γκαζ και μεσα, κρατουσα την πλαγιολισθηση ολο και πιο πολυ.
Οταν αγορασα το Μ5 προσπαθησα....,πατουσα φυσικα το γκαζ μετα την στροφη...:th_Laie_67-1::hystericalbs1:
Δεν νομιζω οτι θα μπορεσω να κανω αυτα που εκανα με το 530,γιατι απλα...φοβαμαι!!!

μέχρι να πατήσεις στην είσοδο την πρώτη φορά είναι. αν το έκανες με το 530, με το Μ5
θα το κάνεις πολύ ευκολότερα και πιο ξεκούραστα. έχει παραπάνω γκάζι απ'όσο σου
χρειάζεται για να κάνεις τα πάντα...ψυχολογικό είναι το θέμα ιστεύω, και τπτ άλλο.
απο την στιγμή που έχεις συνιθήσει να κουμαντάρεις όλο αυτό τον όγκο με πολύ λιγότερο
γκάζι, πιστεύω πως δεν είναι τπτ.

alexm
31-07-11, 21:05
:whistle:...νομιζω οτι εχω δει την //Μ5 σου να πλαγιολισθενει......τι στο καλο δεν ισιωνει ευκολα???...σου γλιστραει???!!!!:thumbsup:

Αρη στα λιγα.....το στραβωνω αρκετα,αλλα οταν ανεβουν τα χλμ,τιγκα στο ηλεκτρονικο....λεμε thumb

nik200
01-08-11, 01:35
φιλε alexm ο μονος τροπος να μαθεις το αμαξι σου..ειναι να μπεις πιστα..πχ..στα μεγαρα η σερρες..αν και ειναι αρκετη μικρη η πρωτη..και εκει μπορεις να δοκιμασεις πολλα πραγματα..φυσικα με δυο καλα λαστιχα μπροστα οπωςδηποτε..και μεταχειρα πισω (σε καλη κατασταση-δεν κανουμε drift εδω)...φυσικα ολα αυτα προυποθετουν χρονο και χρημα...αρκετο και απο τα δυο....οτι παντως θα σε κανει να μαθεις το αμαξι σου ομως ειναι βεβαιο...

υγ..γιατι δεν πας στα σεμιναρια του driving academy???ειναι μια καλη λυση..

Jimmakos
01-08-11, 02:15
Αρη στα λιγα.....το στραβωνω αρκετα,αλλα οταν ανεβουν τα χλμ,τιγκα στο ηλεκτρονικο....λεμε thumb

Αχχχχχ αυτό είναι το μόνο που με χαλάει............. Εκεί που ακούς τον αχόρταγο να ρουφάει σε κόβουν τα ηλεκτρονικά! :thumbsdown: