PDA

Επιστροφή στο Forum : Γεφυρα Ρίου - Αντιρρίου



PANOS-E60
08-07-11, 11:47
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές.

Από αυτά:

Το 10% ( 74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.
Το 40% ( 296 εκ. ευρώ – 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.
Το υπόλοιπο 50% ( 370 εκ. ευρώ – 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα,



με κρατικές εγγυήσεις.



Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος,

δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.

(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου εκοψαν;)



Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039,

δηλαδή επί 35 χρόνια.



Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές.

Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία,

δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.
Δεν είναι κι άσχημα!
Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο

η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το ¼ της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.

Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.

(σ.σ. ΝΑ ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΥΤΟ:

Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.)

Αυτού του είδους οι δουλειές, πριν τις βαφτίσουν «υποδειγματικά αναπτυξιακά έργα»,

τις λέγανε απλώς «αποικιακές».



Και ο βασιλεύς Λεοπόλδος, στο Κονγκό, το 1900, με τέτοιους όρους δούλευε.
Γεννάται λοιπόν το ερώτημα πώς μπορεί κάποιος με αρχικό κεφάλαιο 25 δισ. δηλαδή όσο κοστίζει

η κατασκευή ενός ολυμπιακού σταδίου μαζί με τις υπερβάσεις (και λίγο παραπάνω από όσα

κατηγορείται ο Νεονάκης ότι κέρδισε στο χρηματιστήριο)

να βγάλει σε τέσσερα χρόνια τα λεφτά του και εφτά φορές άλλα τόσα στα επόμενα 31 χρόνια.



Η απάντηση είναι απλή:

πρέπει να βρεις κάποιον να σου βάλει το υπόλοιπο 90% της επένδυσης, χωρίς καμία αξίωση στα κέρδη.



Υπάρχει τέτοιος *******; Ναι, υπάρχει. Ο Έλλην φορολογούμενος, δηλαδή εμείς.

Από πλευράς του Έλληνος φορολογουμένου, η κατάσταση έχει ως εξής:
101 δισ. (δηλαδή όσο η κρατική συμμετοχή) πληρώσαμε στη φάση της κατασκευής και
579 δισ. (δηλαδή όσα περιμένουν να εισπράξουν στην 35ετία) πληρώνουμε σε διόδια στην φάση της εκμετάλλευσης.
Αυτό σημαίνει ότι πληρώνουμε 680 δισ. για μια γέφυρα που αποδεδειγμένα στοίχισε 252,

δηλαδή πληρώνουμε τη γέφυρα 2,7 φορές παραπάνω από το πραγματικό της κόστος.

(Σχεδόν τρεις. Από εκεί πρέπει να βγήκε αυτό που λένε «Τρεις Γέφυρες»).



Αυτό το μοντέλο κατασκευής δημοσίων έργων ονομάζεται



«Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα» και διαφημίζεται ως ο πλέον σύγχρονος και αποτελεσματικός

δρόμος για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.



Αν η γέφυρα είχε κατασκευαστεί με τις οπισθοδρομικές μεθόδους του προηγούμενου αιώνα,

θα μας είχε κοστίσει 252 δισ. και θα την είχαμε αποσβέσει με τους ίδιους ρυθμούς

σε 15 χρόνια και τρεις μήνες.

Αλλά ακόμα κι αν ο κράτος επέμενε να εισπράττει διόδια επί 35 χρόνια, ώστε να μαζέψει 2,7

φορές την αξία της γέφυρας, έχει κάποια διαφορά να πληρώνεις διόδια στο κράτος και

όχι σε κοινοπραξίες εταιρειών.

Διότι τα λεφτά που πάνε σε κοινοπραξίες δεν θα τα ξαναδούμε ποτέ, ενώ τα λεφτά που πάνε στο κράτος, όλο και κάποια τρύπα θα μπαλώσουν.


Θα μπορούσε λοιπόν κάποιος αφελής να αναρωτηθεί γιατί το κράτος, αφού πλήρωσε που πλήρωσε το 40% (296 δισ.) της γέφυρας και δανείστηκε το άλλο 50% (370 δισ.),

δεν έδινε και 25 δισ. στην κατασκευάστρια εταιρεία, να φτιάξει τη γέφυρα και να πάει στο καλό,

αντί να μας κάθεται 35 χρόνια στο σβέρκο σαν τον Προκρούστη και να εισπράττει διόδια.



Αλλά όχι. Διότι τότε η γέφυρα θα ήταν δημόσια επένδυση, πράγμα που γενικώς δεν αρέσει

στην Ευρωπαϊκή Ένωση.



Και διότι ως δημόσια επένδυση, θα ξέφευγε διαρκώς από τον προϋπολογισμό και από τα χρονοδιαγράμματα, για να μην πούμε ότι πιθανώς να ήταν και ελαττωματική στην κατασκευή της.



Αυτό πανηγύριζε ο Λαλιώτης όταν έτρεχε λαμπαδηδρόμος πάνω στη γέφυρα με το σορτσάκι

και την ολυμπιακή δάδα: ότι μετά από είκοσι χρόνια εξουσίας, …..

βρήκαν έναν τρόπο να φτιάξουνε το έργο χωρίς να φάνε τα λεφτά σε μίζες (πράγμα που δεν καταφέρανε π.χ. με το Κτηματολόγιο) και ο τρόπος αυτός είναι να μας κοστίζει τρεις φορές πάνω από την αξία του, μόνο και μόνο επειδή κάποιος ιδιώτης έβαλε το 10%.

Αληθινά υποδειγματικό αναπτυξιακό έργο.




Αλλά το πιο άσχετο απ’ όλα είναι αυτές οι επικλήσεις στον Χαρίλαο Τρικούπη, που οραματίστηκε τη ζεύξη Ρίου Αντιρρίου για να φέρει την ανάπτυξη στη Δυτική Ελλάδα.

Διότι ο Χαρίλαος Τρικούπης δεν οραματίστηκε τη ζεύξη για να περνάνε ΙΧ, που άλλωστε τότε δεν υπήρχαν καν.



Την οραματίστηκε για να περάσει το τρένο. Και από τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου τρένο δεν περνάει,

με συνειδητή πολιτική απόφαση, για να μη μειώνει τα περιθώρια κέρδους της κοινοπραξίας

που την εκμεταλλεύεται. (Για τον ίδιο ακριβώς λόγο δεν περνάνε λεωφορεία από την Αττική Οδό).



Υπ’ αυτήν την έννοια, το όραμα του Τρικούπη όχι μόνο δεν υλοποιείται, αλλά καθίσταται ακόμα

πιο ανεδαφικό, αφού πλέον για να περάσει τρένο πρέπει να γίνει υποθαλάσσια σήραγγα – νέοι εργολάβοι, νέος δανεισμός, νέες επωφελείς Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα- ή να το περνάνε απέναντι με το φεριμπότ.



¨Όλ’ αυτά είναι αμφίβολα για τα επόμενα 35 χρόνια, που το πέρασμα βρίσκεται σε ιδιωτικά χέρια,

σκληρούς και αποφασισμένους φραγκοφονιάδες, αλλά οι κάτοικοι της υποανάπτυκτης Ηπείρου

που περιμένουν το τρένο από την εποχή του Τρικούπη, μπορούν να νιώθουν περήφανοι για τις προκλήσεις του 21ου αιώνα.
Από τους Κακοήθεις



Αν η γνώση δηµιουργεί προβλήματα, η άγνοια σίγουρα δεν µπορεί να τα λύσει.

Ισαάκ Ασίμοφ

GEORGE316
08-07-11, 12:26
ολα αυτα ειναι γνωστα...ολοι τα ξερουμε και ολοι βριζουμε στα καφενεια.
τι γινεται μετα ομως??το μετα ειναι σημαντικοτερο..αφου εγινε εγινε....μετα???
ποιος υπουργος εβαλε υπογραφη???ποιες υπογραφες υπαρχουν στα συμβολαια???
δημευση της περιουσιας του και των συγγενων μεχρι 3 βαθμου με ταυτοχρονη ισοβια φυλακιση.
καταχραση εξουσιας και καταχραση δημοσιας περιουσιας...εξαπατηση του ελληνικου λαου..
ομως υπαρχει βλεπεις και ο νομος που κανενας ελληνας δε θελει,αλλα ψηφιστηκε απο μολις 300 ανθρωπους...νομος περι ευθυνης υπουργου...
και ετσι ο λαλιωτης ειναι εξω,χαιρεται τα λεφτα που εβγαλε απο τις μιζες και που σαν εξυπνος ανθρωπος δεν τα εχει σε λογαριασμο του ιδιου αλλα καπου στο εξωτερικο....
ποτε δεν πληρωσε φορους που του αναλογουν.
και τωρα θα γινω γελοιος λεγοντας οτι κοβουν απο συνταξεις....
γελοιοι ειμαστε εμεις που ακομα ο λαλιωτης και ο καθε υπουργος-γ.γραμματεας-συμβουλος κλπ βρισκεται εξω,ασκει παλι την επιροη του στη δημοσια διοικηση,συνεχιζουν να τρωνε ψαρια χρεωνοντας το υπουργειο και ολα αυτα γινονται με την ανεχεια ενος ολοκληρου ενθους που δεν εχει τα κοτσια να παραδεχτει οτι εκανε λαθος και να αναλαβει τις ευθυνες του.και οταν λεω να αναλαβει τις ευθυνες δεν εννοω να πληρωσει...εννοω να παρει τη κατασταση στα χερια του ως πρεπει.
καπου υπηρχε ενα συγκριτικο της γεφυρας ριου με τη μεγαλυτερη γεφυρα του κοσμου που βρισκεται στην κινα......
εκει φαινεται η γελοιοτητα που μας διακρινει.

Samaro
08-07-11, 12:41
Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου

Η γέφυρα Ρίου Αντιρρίου κόστισε συνολικά 740 εκ ευρώ ή 252 δισ. δραχμές.

Από αυτά:

Το 10% ( 74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.
Το 40% ( 296 εκ. ευρώ – 101 δισ. δρχ.) είναι η συμμετοχή του δημοσίου, δηλαδή το πληρώσαμε εμείς.
Το υπόλοιπο 50% ( 370 εκ. ευρώ – 126 δισ. δρχ.) είναι δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα,



με κρατικές εγγυήσεις.



Που σημαίνει ότι αν στραβώσει η δουλειά, η τράπεζα θα πάρει τα λεφτά της από το κράτος,

δηλαδή από εμάς. Αν δεν στραβώσει, θα τα πάρει από τα διόδια, δηλαδή πάλι από εμάς.

(σ.σ. Είδες που θα πάει η σύνταξη κι ο μισθός που σου εκοψαν;)



Βάσει των συμφωνημένων, η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα μέχρι το 2039,

δηλαδή επί 35 χρόνια.



Από την εκμετάλλευση αυτή, υπολογίζεται ότι θα εισπράξει 1,7 δισ. ευρώ, ή 579 δισ. δραχμές.

Αν αφαιρέσει κανείς τα 370 δισ. της τράπεζας, υπολείπονται 209 δισ. για την κοινοπραξία,

δηλαδή 8,36 φορές παραπάνω από όσα έβαλε, ή περιθώριο κέρδους 736%.
Δεν είναι κι άσχημα!
Αν το υπολογίσουμε αυτό σε διάστημα 35 χρόνων, προκύπτει εύκολα ότι κάθε χρόνο

η κατασκευάστρια κοινοπραξία θα καθαρίζει περίπου 6 δισ. δηλαδή το Ό της αρχικής της συμμετοχής στο έργο.

Δηλαδή σε 4 χρόνια θα έχει πάρει τα λεφτά της πίσω και θα της μένουν άλλα 31 χρόνια να εισπράττει.
................................


Αυτό ο απαράδεκτος υπολογισμός / συμφωνία , ισχύει σε όλα τα μεγάλα δημόσια έργα που εκχωρήθηκαν σε μεγαλοεργολάβους .

Και το ερώτημα που μου βγαίνει αβίαστα είναι, πως συμφωνούνται τα χρόνια (διάρκεια ) εκμετάλευσης χωρίς σοβαρά στοιχεία για τον αριθμό των διερχόμενων οχημάτων ;;;
Και μην μου πείτε ότι υπήρξαν σοβαρά στοιχεία για τα αυτοκίνητα που διέρχονται γιατί τα στοιχεία άλλα λένε !!!

Αντε τώρα να πιστέψεις ότι δεν υπήρξε προσωπικό όφελος !!!

Και μετά αναρωτιόμαστε, γιατί στην Ελλάδα τα έργα κοστίζουν 10 φορές περισσότερο απ'ότι στο εξωτερικό.

nikos1400
11-07-11, 07:17
Τοση σαπιλα....
:thumbsdown:
Κατα βαθος τα ξεραμε ολοι αλλα αλλιως ειναι να τα βλεπεις με νουμερα μπροστα σου.



Το θεμα ειναι οτι δεν ιδρωνει το αυτι τους.
Θα ερθουνε οι εκλογες....
ποιον θα ψηφισουμε και τι θα βγει ??
:think:

Ποσο γρηγορα ιδρυεται ενα κομμα ?

Z4 DCT
11-07-11, 07:49
Η Κίνα εδώ και λίγες ημέρες έχει την μεγαλύτερη θαλάσσια γέφυρα του κόσμου μήκους 42.2 χλμ. Η γέφυρα ονομάζεται Jiaozhou Bay Bridge και είναι μέρος της διαδρομής Πεκίνο-Σανγκάη. Συνδέει τις πόλεις Qingdao και Huangdao και εκτός από αυτοκίνητα, την διασχίζει και ένα τρένο υψηλής ταχύτητας και ξεκίνησε να κατασκευάζεται μόλις το 2008.

Στοίχισε 23 δις ευρώ και για να κατασκευαστεί εργάστηκαν σε αυτή 10.000 άτομα. Αναμένεται ότι από πάνω της θα περνούν γύρω στα 80 εκατ. επιβάτες κάθε χρόνο, ενώ μειώνει το ταξίδι από 10 σε μόλις 4 ώρες. Να σημειωθεί ότι οι Κινέζοι μέχρι στιγμής έχουνε τις 11 από τις 15 μεγαλύτερες γέφυρες του κόσμου.

https://www.autoblog.gr/2011/07/05/worlds-longest-cross-sea-bridge/


Εκανα εναν προχειρο μπακαλικο υπολογισμο .......\

Ριο Αντιριο.........μηκος 2880/740 εκ ευρω=256944 ευρω /μετρο γεφυρας

Jiaozhou Bay Bridge....44,2 ΧΛΜ / 23 δισ ευρω =520361

Κοιταξτε τις διαφορες....η κινεζικη εχει 3 λωριδες ανα ρευμα κυκλοφοριας με ανισοπεδες γεφυρες παντου και διαζωμα που χωριζει τα ρευματα κυκλοφοριας...
Αναρωτιεμαι ποσο θα χρεωναν κατι τετοιο εδω......

Stathis
11-07-11, 07:57
Το 10% ( 74 εκ. ευρώ, ή 25 δισ. δρχ.) το έβαλε η κοινοπραξία που την κατασκεύασε και την εκμεταλλεύεται.


απο ολο το ποστ αυτο ειναι το μονο που αμφιβαλω οτι ισχυει.

πιστευω οτι τα ποσα αυτα σε ενα ποσοστο κοντα στο 100% παρθηκαν με δανεια απο ελληνικες και ξενες τραπεζες πιθανως με καποιες εγγυησεις που εχουν να κανουν με τη συμβαση και το εργο.

αρα ο εργολαβος επι της ουσιας δεν εβαλε τιποτα, εκτος απο την τεχνογνωσια του βεβαια.
η οποια πληρωθηκε εξωφρενικα ακριβα οπως διαπιστωνει το καλογραμμενο ποστ... :original:

φυσικα κανεις δεν ειναι τοσο τυχερος ωστε να ερχεται καποιος να του χαριζει μια τετοια συμφωνια με τετοιους ορους.
μεσα στον κυκεωνα των εταιριων, των θυγατρικων, των οφ-σορ κλπ, οποιος ψαξει θα δει οτι ο ιδιωτης ειναι το οχημα πανω στο οποιο στηνεται η "απατη".
τα τεραστια κερδη δεν μενουν ατοφια, αλλα μοιραζονται με τον εναν ή τον αλλον τροπο σε αυτους που πηραν τις αποφασεις και εβαλαν τις υπογραφες... :original:

Z4 DCT
11-07-11, 07:59
απο ολο το ποστ αυτο ειναι το μονο που αμφιβαλω οτι ισχυει.

πιστευω οτι τα ποσα αυτα σε ενα ποσοστο κοντα στο 100% παρθηκαν με δανεια απο ελληνικες και ξενες τραπεζες πιθανως με καποιες εγγυησεις που εχουν να κανουν με τη συμβαση και το εργο.

αρα ο εργολαβος επι της ουσιας δεν εβαλε τιποτα, εκτος απο την τεχνογνωσια του βεβαια.
η οποια πληρωθηκε εξωφρενικα ακριβα οπως διαπιστωνει το καλογραμμενο ποστ... :original:

φυσικα κανεις δεν ειναι τοσο τυχερος ωστε να ερχεται καποιος να του χαριζει μια τετοια συμφωνια με τετοιους ορους.
μεσα στον κυκεωνα των εταιριων, των θυγατρικων, των οφ-σορ κλπ, οποιος ψαξει θα δει οτι ο ιδιωτης ειναι το οχημα πανω στο οποιο στηνεται η "απατη".
τα τεραστια κερδη δεν μενουν ατοφια, αλλα μοιραζονται με τον εναν ή τον αλλον τροπο σε αυτους που πηραν τις αποφασεις και εβαλαν τις υπογραφες... :original:

Ετσι ακριβως ειναι Σταθη.....θυμαμαι πολυ καλα, ρεπορταζ που ελεγε οτι οι κατασκευαστικες εχουν συναψει δανεια για την κατασκευει και εστι δεν υπαρχει προβλημα ρευστου για το εργο!!thumbthumb