PDA

Επιστροφή στο Forum : Περί δυναμόμετρων



Stathis
03-04-11, 11:56
Τροχό βγάζουν 272-276.Πάλι όμως μέχρι τα 500 είναι τεράστια διαφορά.
270 που βγαζουν? σε δυναμομετρα παρωδια με οικιακο ανεμιστηρα για ψυξη?

στο μαχα (αυτο που μετρανε δηλαδη τα εργοστασια και οι περισσοτεροι αν οχι ολοι οι σοβαροι βελτιωτες) αυτα τα μοτερ βγαζουν 220+-.
με μια προχειρη ευρεση που εκανα στο νετ τοσο τα βρηκα.

Dr. Yamastura
03-04-11, 12:04
270 που βγαζουν? σε δυναμομετρα παρωδια με οικιακο ανεμιστηρα για ψυξη?

στο μαχα (αυτο που μετρανε δηλαδη τα εργοστασια και οι περισσοτεροι αν οχι ολοι οι σοβαροι βελτιωτες) αυτα τα μοτερ βγαζουν 220+-.
με μια προχειρη ευρεση που εκανα στο νετ τοσο τα βρηκα.

Aυτό είχα δει.Νομίζω ότι λεει για τροχό.Με 95 δικιά μας βενζίνη.
https://www.burgertuning.com/images/dyno2.jpg
Ο δημητριάδης που είχα ρωτήσει τόσο μου είχε πει τροχο.
Τώρα αν μου λένε μ@λακίες....Δεν ξέρω.

Stathis
03-04-11, 12:11
σε dynojet ειναι λογικο να βγαζει τοσο. ειναι απο τα πιο αισιοδοξα.
ή αλλιως τα πιο "φιλικα" προς τον ιδιοκτητη (και τον βελτιωτη)...

το δυναμομετρο ουτως ή αλλως εχει χρησιμοτητα για να δουμε το πριν και το μετα.
ή αν το χρησιμοποιουμε για συγκρισεις οπου δεν μας ενδιαφερει τοσο η απολυτη μετρηση ιπποδυναμης, αλλα οι διαφορες.

οποιος θελει να δει ποσο πραγματικα ειναι το αυτοκινητο του παει στο μαχα...
(και γυριζει κρατωντας μικροτερο καλαθι...;))

Dim135
03-04-11, 13:16
φιλε σταθη εχεις μετρησει σε μαχα? το δυναμομετρο μετραει τροχο και μετα το μετατρεπει σε μοτερ. ζοριζει το αυτοκινητο παρα πολυ να φορτωσει απο τα φρενα και καθε φορα βγαζει αλλο νουμερο επειδη παιζουν με τα φρενα οποτε αναξιοπιστο.

τα καλυτερα στον κοσμο ειναι dynojet mustang kai dyno dynamics τωρα αν δεν το χρησιμοποιουν οι εταιρειες γιατι οπως καταλαβαινεις ολοι εχουν συμφεροντα εμενα δεν μου λεει κατι. εγω το πηρα κουτα το αμαξι εβαλα dp s και εβγαλε 285 τροχο αυτο που μου δωσανε αυτο μετρησα.το μαχα ειναι κοροιδια σου βγαζει βλεπω 320 μοτερ το οποιο ειναι κοντα στο σωστο και μετα σου λεει 220 τροχο???? δλδ το αμαξι χανει 100 αλογα απο το μοτερ στους τροχους? τι ειναι τετρακινητο εβο που εχουν 20% απωλειες?
ενα πισωκινητο εχει 12-13% απωλειες οποτε ποιο μαχα κοροιδευομαστε?
το αυτοκινητο βγαζει στοκ εκει 270 τροχο δλδ 310 περιπου μοτερ και ενα καλο 1ο σταδιο με ολα τα περιφερειακα παιζει στα 400whp σε πιεσεις 1-1,1 bar.
τα 500 που λεει ο στρατος δεν ειναι τπτ γι αυτο το μοτερ ειναι σκυλι και ο μονος περιορσμος του ειναι τα τουρμπο και μετα το καυσιμο γι αυτο βοηθας με μεθανολες και καυσιμο.οπως γνωριζετε ολα τα tfsi εχουν προβλημα με το καυσιμο τωρα και πολλοι χρησιμοποιουνε παλιες μεθοδους με εξτρα μπεκ. ελπιζουμε μελλοντικα να υπαρξει λυση

turbodog
03-04-11, 13:24
270 που βγαζουν? σε δυναμομετρα παρωδια με οικιακο ανεμιστηρα για ψυξη?

στο μαχα (αυτο που μετρανε δηλαδη τα εργοστασια και οι περισσοτεροι αν οχι ολοι οι σοβαροι βελτιωτες) αυτα τα μοτερ βγαζουν 220+-.
με μια προχειρη ευρεση που εκανα στο νετ τοσο τα βρηκα.

ρε συ Σταθη, η δυναμομετρηση που εχεις ποσταρει εχει μεν 220 τροχο αλλα δινει συνολικα αλογα με τις απωλειες στα 325 (αν διαβαζω σωστα την δυναμομετρηση). Δηλαδη εσυ βρισκεις λογικο να μετραει το εν λογω δυναμομετρο 105 αλογα απωλειες?
Γιατι αν ειναι ετσι τοτε θα ξεχασουμε οτι ξερουμε για τις απωλειες. Εγω παντως απο αυτα που γνωριζω, απωλειες (για ενα πισωκινητο) της ταξεως του 32.3 % (105 αλογα απωλειες στα 325) δεν υπαρχουν.

Stathis
03-04-11, 13:33
δημητρη δεν ξερω αν πρεπει να ξεχασουμε αυτα που ξερουμε, ή να μαθουμε αυτα που δεν ξερουμε.
το γεγονος ειναι πως τα δυναμομετρα μετρανε ΤΡΟΧΟ.
πως η μετρηση αυτη "μεταφραζεται" στο στροφαλο, ειναι αλλο θεμα και με πολλες παραδοχες.
κατ' εμε η αναγωγη ειναι αυθαιρετη, σε αλλο συστημα περισσοτερο σε αλλο λιγοτερο.
και δεν την λαμβανω καν υποψιν μου.
σωστη μετρηση στο στροφαλο γινεται μονο σε δυναμομετρο παγκου.

το θεμα για μενα ειναι η μετρηση στον ΤΡΟΧΟ.
αν σε ενδιαφερει να δεις ποσο ειναι το αμαξι σου ΤΡΟΧΟ πηγαινε στο μαχα.
(αν θες παμε και παρεα την αλλη βδομαδα γιατι εκανα μια αλλαγη και θελω να δω ποσο εχασα.)
αλλιως αν δεν θες να στεναχωρηθεις αρκεσου σε αυτα που σου λεει ο βελτιωτης σου (και το δυναμομετρο του).
τα οποια και ποτε δεν θα μαθεις αν ειναι πραγματικα ή οχι.;)

turbodog
03-04-11, 13:42
δημητρη δεν ξερω αν πρεπει να ξεχασουμε αυτα που ξερουμε, ή να μαθουμε αυτα που δεν ξερουμε.
το γεγονος ειναι πως τα δυναμομετρα μετρανε ΤΡΟΧΟ.
πως η μετρηση αυτη "μεταφραζεται" στο στροφαλο, ειναι αλλο θεμα και με πολλες παραδοχες.
κατ' εμε η αναγωγη ειναι αυθαιρετη, σε αλλο συστημα περισσοτερο σε αλλο λιγοτερο.
και δεν την λαμβανω καν υποψιν μου.
σωστη μετρηση στο στροφαλο γινεται μονο σε δυναμομετρο παγκου.

το θεμα για μενα ειναι η μετρηση στον ΤΡΟΧΟ.
αν σε ενδιαφερει να δεις ποσο ειναι το αμαξι σου ΤΡΟΧΟ πηγαινε στο μαχα.
(αν θες παμε και παρεα την αλλη βδομαδα γιατι εκανα μια αλλαγη και θελω να δω ποσο εχασα.)
αλλιως αν δεν θες να στεναχωρηθεις αρκεσου σε αυτα που σου λεει ο βελτιωτης σου (και το δυναμομετρο του).
τα οποια και ποτε δεν θα μαθεις αν ειναι πραγματικα ή οχι.;)

Δεν απαντησες στην ερωτηση μου ομως ;) Συμφωνα με τις γνωσεις σου θεωρεις σωστο το +30% σε απωλειες για ενα πισωκινητο, που μας δειχνει το εν λογω δυναμομετρο?

Για να πιουμε καφεδακι μαζι στο Maha ακουγεται ενδιαφερον. :whistle:
Pm me details

Stathis
03-04-11, 13:45
φιλε σταθη εχεις μετρησει σε μαχα? το δυναμομετρο μετραει τροχο και μετα το μετατρεπει σε μοτερ. ζοριζει το αυτοκινητο παρα πολυ να φορτωσει απο τα φρενα και καθε φορα βγαζει αλλο νουμερο επειδη παιζουν με τα φρενα οποτε αναξιοπιστο.

τα καλυτερα στον κοσμο ειναι dynojet mustang kai dyno dynamics τωρα αν δεν το χρησιμοποιουν οι εταιρειες γιατι οπως καταλαβαινεις ολοι εχουν συμφεροντα εμενα δεν μου λεει κατι. εγω το πηρα κουτα το αμαξι εβαλα dp s και εβγαλε 285 τροχο αυτο που μου δωσανε αυτο μετρησα.το μαχα ειναι κοροιδια σου βγαζει βλεπω 320 μοτερ το οποιο ειναι κοντα στο σωστο και μετα σου λεει 220 τροχο???? δλδ το αμαξι χανει 100 αλογα απο το μοτερ στους τροχους? τι ειναι τετρακινητο εβο που εχουν 20% απωλειες?
ενα πισωκινητο εχει 12-13% απωλειες οποτε ποιο μαχα κοροιδευομαστε?
το αυτοκινητο βγαζει στοκ εκει 270 τροχο δλδ 310 περιπου μοτερ και ενα καλο 1ο σταδιο με ολα τα περιφερειακα παιζει στα 400whp σε πιεσεις 1-1,1 bar.
τα 500 που λεει ο στρατος δεν ειναι τπτ γι αυτο το μοτερ ειναι σκυλι και ο μονος περιορσμος του ειναι τα τουρμπο και μετα το καυσιμο γι αυτο βοηθας με μεθανολες και καυσιμο.οπως γνωριζετε ολα τα tfsi εχουν προβλημα με το καυσιμο τωρα και πολλοι χρησιμοποιουνε παλιες μεθοδους με εξτρα μπεκ. ελπιζουμε μελλοντικα να υπαρξει λυση

φιλε μου ναι εχω μετρησει σε μαχα.
το οτι ειναι αναξιοπιστο το λες εσυ, διοτι οι αυτοκινητοβιομηχανιες και οι σοβαροι βελτιωτες με αυτο μετρανε.
τι συμφεροντα να υπαρχουν? τι συμφερον εχει η bmw ή η αλπινα να μετρησει σε μαχα?
απλα θελουν να ξερουν τι τους γινεται... δεν τους ενδιαφερει να "χαιρονται" για αλογα που δεν υπαρχουν.

το οτι οι μαρκες που ανεφερες ειναι οι πιο αξιοπιστες, με τη μικρη μου πειρα θα διαφωνησω.
ειναι οι πιο αναξοπιστες σε θεμα απολυτης μετρησης, απλα λογω κοστους και τυπου μετρησης ειναι πιο διαδεδομενες.
και δεν κανουν κακη δουλεια οταν το ζητουμενο ειναι να δεις τις διαφορες πριν και μετα. σε αυτον τον τομεα ειναι πολυ καλα εργαλεια.

τωρα ποσες απωλειες εχει το καθε αυτοκινητο, εμενα δεν με ενδιαφερει, με νοιαζει τι περναει στον τροχο.
οπως προανεφερα ολες οι αναγωγες ειναι αυθαιρετες. κατα τη γνωμη μου παντα.

τελος αυτο που ανφερες με τα φρενα στο μαχα δεν ισχυει μιας και εγω οταν μετρησα οι τρεις μετρησεις βγηκαν πανομοιοτυπες.
οπως ειπα στο δημητρη σου προτεινω να πας κι εσυ μια βολτα ωστε να δεις τι κανει το αυτοκινητο σου.
αν σε ενδιαφερει αυτο βεβαια...thumb

Stathis
03-04-11, 13:49
Δεν απαντησες στην ερωτηση μου ομως ;) Συμφωνα με τις γνωσεις σου θεωρεις σωστο το +30% σε απωλειες για ενα πισωκινητο, που μας δειχνει το εν λογω δυναμομετρο?

Για να πιουμε καφεδακι μαζι στο Maha ακουγεται ενδιαφερον. :whistle:
Pm me details

σου απαντησα, συμφωνα με τις γνωσεις μου, οι αναγωγες ειναι αυθαιρετες.
τωρα το ποια ειναι πιο αυθαιρετη απο την αλλη δεν το ξερω, αλλα γιατι να με ενδιαφερει αυτο?

με ενδιαφερει, ξαναματαεπαναλαμβανω, η μετρηση στον τροχο!

θα σε ειδοποιησω οταν ειναι να παω, ή αυτη την εβδομαδα ή την αλλη...



Edit: αν υπαρχει ενδιαφερον και απο αλλους μπορω να ρωτησω για καποια ειδικη τιμη ωστε να κανουμε dynoday ως φορουμ.

Dim135
03-04-11, 14:22
φιλε μου ναι εχω μετρησει σε μαχα.
το οτι ειναι αναξιοπιστο το λες εσυ, διοτι οι αυτοκινητοβιομηχανιες και οι σοβαροι βελτιωτες με αυτο μετρανε.
τι συμφεροντα να υπαρχουν? τι συμφερον εχει η bmw ή η αλπινα να μετρησει σε μαχα?
απλα θελουν να ξερουν τι τους γινεται... δεν τους ενδιαφερει να "χαιρονται" για αλογα που δεν υπαρχουν.

το οτι οι μαρκες που ανεφερες ειναι οι πιο αξιοπιστες, με τη μικρη μου πειρα θα διαφωνησω.
ειναι οι πιο αναξοπιστες σε θεμα απολυτης μετρησης, απλα λογω κοστους και τυπου μετρησης ειναι πιο διαδεδομενες.
και δεν κανουν κακη δουλεια οταν το ζητουμενο ειναι να δεις τις διαφορες πριν και μετα. σε αυτον τον τομεα ειναι πολυ καλα εργαλεια.

τωρα ποσες απωλειες εχει το καθε αυτοκινητο, εμενα δεν με ενδιαφερει, με νοιαζει τι περναει στον τροχο.
οπως προανεφερα ολες οι αναγωγες ειναι αυθαιρετες. κατα τη γνωμη μου παντα.

τελος αυτο που ανφερες με τα φρενα στο μαχα δεν ισχυει μιας και εγω οταν μετρησα οι τρεις μετρησεις βγηκαν πανομοιοτυπες.
οπως ειπα στο δημητρη σου προτεινω να πας κι εσυ μια βολτα ωστε να δεις τι κανει το αυτοκινητο σου.
αν σε ενδιαφερει αυτο βεβαια...thumb

αμα συνεργαζεσαι με καποια εταιρεια γιατι να παρεις ενα dyno απο αμερικη η απο αυστραλια??? συμφωνιες ειναι και εκει σου φαινεται απιθανο?
οσο για τις φτηνες λυσεις δεν καταλαβαινω που το στηριζεις γιατι τα αλλα μαλλον ειναι πιο ακριβα και στοιχιζουν 100.000ε+

εχω παει και ευχαριστω δεν θα ξαναπαρω γιατι καλο το dyno αλλα ο δρομος δειχνει ποσα εισαι και το εχω τσεκαρει με αλλα αυτοκινητα. τωρα εσενα αμα εχει τυχει και σε εχει καλυψει το δεχομαι.

τελευταια φορα που πηγε το μαζντα κλαμπ αυτοκινητα ιδια τα εβγαζε λιγοτερα απο την προηγουμενη οποτε οταν εχεις διαφορα +-10 αλογα πως θα τσεκαρεις την εισαγωγη που εβαλες η το ic η οτιδηποτε αλλο???
οπως κι εσυ ξαναπηγανε τα παιδια να δουν τις βελτιωσεις που κανανε και πιστεψε με δεν εβγαλε κανεις ακρη. αυτο δεν ειναι επαναληψιμοτητα γιατι απο ενα δυναμομετρο ειδικα οταν ρυθμιζεις πανω σε αυτο μονο αυτο θες ασε τα νουμερα. εγω στο dynojet που παταω καλως η κακως εχει ενα file απο την εταιρεια περασμενο και μετραει παντα με τον ιδιο τροπο ουτε ποσοστα φρενα ουτε κιλα αυτοκινητου τπτ το πετας πανω και πατας οποτε με βοηθαει στο πριν και το μετα thumb

Stathis
03-04-11, 14:47
αν επιτρεπεται ποσο εβγαλες στο μαχα και ποσο νταϊνοτζετ?
τροχο παντα.

S8N
03-04-11, 15:16
Να ρωτήσω κι εγώ σε ποιο Maha πήγατε? Γιατί έχω πάει τόσο σε εκείνο στη Μεταμόρφωση όσο και στο άλλο στα Σπάτα -με διαφορά λίγων ημερών- και τα συγκριτικά αποτελέσματα ήταν κουκουρούκου. Δεν έχω και τις δυναμομετρήσεις ρε γμτ, έδωσα στον επόμενο όλο τον φάκελο του αυτοκινήτου.

Το dynojet δεν το έχω δοκιμάσει, εκείνο του Μαλιώρα πάντως είναι με διαφορά το πιο αισιόδοξο (πηγαίνεις με 2ου σταδίου S3 και σου βγάζει τιμές από Pagani Zonda S).

Stathis
03-04-11, 15:27
:hystericalbs1::hystericalbs1:


στα σπατα πηγαμε με το γιωργο (gm6)...
εδω και το θεμα: https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=2292

turbodog
03-04-11, 15:57
Να ρωτήσω κι εγώ σε ποιο Maha πήγατε? Γιατί έχω πάει τόσο σε εκείνο στη Μεταμόρφωση όσο και στο άλλο στα Σπάτα -με διαφορά λίγων ημερών- και τα συγκριτικά αποτελέσματα ήταν κουκουρούκου. Δεν έχω και τις δυναμομετρήσεις ρε γμτ, έδωσα στον επόμενο όλο τον φάκελο του αυτοκινήτου.


Μπορεις να γινεις λιγο πιο αναλυτικος? Λες οτι πηγες σε δυο MAHA (και οχι ενα MAHA και κατι αλλο) και εβγαλες διαφορετικα αποτελεσματα και απο οτι καταλαβαινω απο τον τροπο γραφης σου, με αρκετη διαφορα. Τοτε ισως να εχουν δικιο καποιοι εδω περα που τα θεωρουν αναξιοπιστα. Βεβαια παιζει ρολο και ο χειριστης για το αποτελεσμα αλλα παραπανω αναφερθηκε οτι στο ιδιο δυναμομετρο, ιδια αυτοκινητα αλλα διαφορετικη μερα εβγαλαν αλλα αποτελεσματα.

Stathis
03-04-11, 16:10
Μπορεις να γινεις λιγο πιο αναλυτικος? Λες οτι πηγες σε δυο MAHA (και οχι ενα MAHA και κατι αλλο) και εβγαλες διαφορετικα αποτελεσματα και απο οτι καταλαβαινω απο τον τροπο γραφης σου, με αρκετη διαφορα. Τοτε ισως να εχουν δικιο καποιοι εδω περα που τα θεωρουν αναξιοπιστα. Βεβαια παιζει ρολο και ο χειριστης για το αποτελεσμα αλλα παραπανω αναφερθηκε οτι στο ιδιο δυναμομετρο, ιδια αυτοκινητα αλλα διαφορετικη μερα εβγαλαν αλλα αποτελεσματα.

ρε δημητρη τι προσπαθουμε να αποδειξουμε εδω περα στην ψωροκωσταινα?
οτι και αυτο το ξερουμε καλυτερα?

μονο στην ελλαδα του μπαμπη του σουγια μπορει ενα μηχανημα που το παραδεχονται και το χρησιμοποιουν ολα τα εργοστασια και οι μεγαλοι βελτιωτες παγκοσμια, να βγει αχρηστο επειδη τα αποτελεσματα του δεν μας συμφερουν.
ελεος!

εσενα σου φαινεται παραλογο το ιδιο αυτοκινητο, διαφορετικη μερα να βγαλει διαφορετικο αποτελεσμα?
δηλαδη οταν εσυ μετρας με vbox καθε μερα βγαζεις τα ιδια?

τελος παντων, δεν εχει σημασια αλλωστε ο καθενας μπορει να λεει ελευθερα οτι θελει.
ας χαιρεται για αλογα που δεν υπαρχουν, ας βγαζει αναξιοπιστο οποιο μηχανημα του χαλαει τη διαθεση, ολα μεσα στο προγραμμα ειναι. :original:

οι δυο μας θα τα πουμε για καφε στα ραουλα της λυπης...thumb

Dim135
03-04-11, 16:56
αν επιτρεπεται ποσο εβγαλες στο μαχα και ποσο νταϊνοτζετ?
τροχο παντα.

τοτε που μετρησα ημουνα 360 whp mustang και στο μαχα εβγαλα 390 μοτερ.αμα τα υπολογισεις δεν ειναι μεγαλη η διαφορα τους περιπου 10-15 αλογα αλλα τροχο πρεπει να μου εβγαλε 280 πραγμα που δεν υπηρχε γιατι το αμαξι μου σε συγκριση με αλλα στο δρομο τοτε πηγαινε αρκετα καλα.
εχω αρκετα παραδειγματα που εχω δει στο δρομο και με το δικο μου και με αλλα αυτοκινητα. ενα mps πολυ απλα ειχε πατησει μαχα παλια ξαναρυθμιστηκε πηρε το αμαξι τουλαχιστον μια κολωνα στο δρομο και παει ξανα μαχα και εβγαλε τα ιδια μπορει και λιγο πιο κατω αν θυμαμαι καλα.να συγκρινεις τι μετα?

ο δρομος εινια το μετρο μας παντα και το δυναμομετρο βοηθητικο.δεν καταλαβαινω γιατι φανατιζεσαι τοσο με το συγκεκριμενο δυναμομ.εσενα μπορει να σου κανει εμενα δεν μου κανει γιατι εχω δει αρκετα μπορει και σε αλλους αποψεις ειναι αυτες

Stathis
03-04-11, 18:57
τοτε που μετρησα ημουνα 360 whp mustang και στο μαχα εβγαλα 390 μοτερ.αμα τα υπολογισεις δεν ειναι μεγαλη η διαφορα τους περιπου 10-15 αλογα αλλα τροχο πρεπει να μου εβγαλε 280 πραγμα που δεν υπηρχε γιατι το αμαξι μου σε συγκριση με αλλα στο δρομο τοτε πηγαινε αρκετα καλα.
εχω αρκετα παραδειγματα που εχω δει στο δρομο και με το δικο μου και με αλλα αυτοκινητα. ενα mps πολυ απλα ειχε πατησει μαχα παλια ξαναρυθμιστηκε πηρε το αμαξι τουλαχιστον μια κολωνα στο δρομο και παει ξανα μαχα και εβγαλε τα ιδια μπορει και λιγο πιο κατω αν θυμαμαι καλα.να συγκρινεις τι μετα?

ο δρομος εινια το μετρο μας παντα και το δυναμομετρο βοηθητικο.δεν καταλαβαινω γιατι φανατιζεσαι τοσο με το συγκεκριμενο δυναμομ.εσενα μπορει να σου κανει εμενα δεν μου κανει γιατι εχω δει αρκετα μπορει και σε αλλους αποψεις ειναι αυτες

χεχε δεν φανατιζομαι ουτε εχω μετοχες.
ετσι ειναι ο τροπος γραφης μου, σορρυ αν φαινεται επιθετικος.thumb

το οτι το αμαξι σου πηγαινε καλα σε σχεση με αλλα, δεν καταλαβαινω πως μπορει να συνδεεται με το μαχα.
συμφωνω οτι ο δρομος ειναι ο μεγαλυτερος κριτης, αλλα αμεσως μετα το δρομο ειναι το δυναμομετρο και δη καποιο αυστηρο και οχι αισιοδοξο.
επι της ουσιας δεν υπαρχει διαφορα αφου η δυναμη ενος αυτοκινητου ειναι συγκεκριμενη.
δεν χανει αλογα οταν παει στο μαχα ουτε κερδιζει οταν πηγαινει αλλου...
διαφορα προκυπτει οταν ο καθενας μετραει με αλλη μεθοδο.
το αποτελεσμα ειναι ενα νουμερο το οποιο αυτο καθεαυτο και απομονωμένο δεν εχει μεγαλη αξια.
αποκτα αξια οταν το συγκρινουμε με αλλα νουμερα, απο αλλα αυτοκινητα ωστε να δουμε ποιο ειναι δυνατοτερο.
ειναι σαν σου λεω την ιπποδυναμη μου σε kw κι εσυ σε hp.
δεν θα μπορεσουμε να βγαλουμε ακρη, ειδικα αν δεν ξερουμε την αντιστοιχια μεταξυ των δυο μοναδων.
ο καθενας προτιμαει τη μεθοδο που τον εξυπηρετει, απλα δεν μπορουμε να εχουμε συγκρισιμα στοιχεια ωστε να κανουμε τις συζητησεις μας βασιζομενοι σε ομοειδη μεγεθη.thumb

Dim135
03-04-11, 19:28
ποσα βγαζεις εσυ στο μαχα? πες μου και τα δυο μοτερ τροχο

Stathis
03-04-11, 19:52
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=2292

:original:

turbodog
03-04-11, 20:50
ρε δημητρη τι προσπαθουμε να αποδειξουμε εδω περα στην ψωροκωσταινα?
οτι και αυτο το ξερουμε καλυτερα?

μονο στην ελλαδα του μπαμπη του σουγια μπορει ενα μηχανημα που το παραδεχονται και το χρησιμοποιουν ολα τα εργοστασια και οι μεγαλοι βελτιωτες παγκοσμια, να βγει αχρηστο επειδη τα αποτελεσματα του δεν μας συμφερουν.
ελεος!

εσενα σου φαινεται παραλογο το ιδιο αυτοκινητο, διαφορετικη μερα να βγαλει διαφορετικο αποτελεσμα?
δηλαδη οταν εσυ μετρας με vbox καθε μερα βγαζεις τα ιδια?

τελος παντων, δεν εχει σημασια αλλωστε ο καθενας μπορει να λεει ελευθερα οτι θελει.
ας χαιρεται για αλογα που δεν υπαρχουν, ας βγαζει αναξιοπιστο οποιο μηχανημα του χαλαει τη διαθεση, ολα μεσα στο προγραμμα ειναι. :original:

οι δυο μας θα τα πουμε για καφε στα ραουλα της λυπης...thumb

Σταθη, ολες οι εταιρειες ως γνωστον ανακοινωνουν τα αλογα στον στροφαλο και οχι στον τροχο. Απο οτι βλεπω και απο τις δυναμομετρησεις στο MAHA, η τιμη που υπολογιζει στον στροφαλο δεν απεχει και πολυ απο τα αλλα δυναμομετρα (κατα τι χαμηλοτερη γιατι ισως να ειναι το λιγοτερο αισιοδοξο). Η αποκλιση ομως που εχει απο στροφαλο σε τροχο ειναι τεραστια σε σχεση με τα αλλα (ακομη και στο δικο σου). Απωλειες της ταξεως του +30% σε πισωκινητα απλα ΔΕΝ υπαρχουν. Εκτος και αν τοσο καιρο ολοι μας κανουμε λαθος και υπολογιζουμε με % πολυ μικροτερες απωλειες αλλα το ιδιο λαθος κανουν και οι Αμερικανοι και Αφρικανοι και ολοι οι αλλοι που υπολογιζουν για τα πισωκινητα με περιπου 15% και για τα 4κινητα 20% thumb

z3 2.2
03-04-11, 21:21
H διαφορα που λεει ο συμφορουμιτης s8n μπορει και να οφειλεται σε ελλειπη συντηρηση και καλιμπραρισμα καποιου δυναμομετρου.
εικασια ειναι αυτο που λεω.

Μιας και μιλαμε για δυναμομετρα,μπορει καποιος να μου εξηγησει τι εννοουμε με την φραση "διορθωμενη τιμη" ?
Διορθωμενη ως προς τι?

Stathis
03-04-11, 21:30
μετεφερα τα ποστ ωστε να μεινει το θεμα του στρατου καθαρο.

δημητρη ναι ολοι κανουν λαθος οσον αφορα την αναγωγη στο στροφαλο.
αυτο που μετραει ειναι ο τροχος (και εκει δεν εχουμε επιστημονικη ακριβεια, απλα το μαχα ειναι το πιο ακριβες σε αυτον τον τομεα...thumb)
ριξε μια ματια στο παρακατω αρθρο, δημοσιευθηκε στο περιοδικο 4Τ 304.



Δυναμόμετρα



Tελικά, πόσο αξιόπιστα είναι;

H αγορά των βελτιώσεων προσφέρει στον καταναλωτή μια τεράστια γκάμα λύσεων για αύξηση της
ιπποδύναμης του κινητήρα, με κόστος που ποικίλλει ώστε κάθε «βαλάντιο» να βρίσκει μια
προσιτή σε αυτό λύση. Δεν είναι λίγες οι φορές, όμως, κατά τις οποίες διατυπώνονται
αμφιβολίες για το πραγματικό όφελος μιας βελτίωσης. H πιο διαδεδομένη μέθοδος για την
αντιμετώπιση των όποιων αμφιβολιών είναι η μέτρηση σε δυναμόμετρο.

Kείμενο: Πέτρος Σακελλαρίου

Πολλοί βελτιωτές, στην προσπάθειά τους να πείσουν τους καταναλωτές για τις υπηρεσίες που
προσφέρουν, επικαλούνται τα αποτελέσματα δυναμομετρήσεων. Το ερώτημα που τίθεται είναι
εάν και κάτω από ποιες συνθήκες τέτοιου είδους μετρήσεις είναι έγκυρες ή, έστω, σημαίνουν
κάτι. Το τοπίο είναι αρκετά θολό, μιας και όλοι ισχυρίζονται ότι οι δικές τους μετρήσεις
είναι έγκυρες και όλων των άλλων αναξιόπιστες. Όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις
περιπτώσεις, κανένας δεν έχει δίκιο (ή έχουν όλοι?).
O καταναλωτής έρχεται σε επαφή με τα δυναμόμετρα διπλού ή μονού κυλίνδρου, που μετρούν
την ισχύ στον τροχό. Η τιμή της μέγιστης ισχύος που λαμβάνεται με αυτό τον τρόπο είναι
μικρότερη από την ισχύ του κινητήρα, που είναι μετρημένη στην έξοδο του στροφαλοφόρου,
αφού μεσολαβούν οι μηχανικές απώλειες του συστήματος μετάδοσης και όχι μόνο. Για να
υπολογιστεί η πραγματική ισχύς του κινητήρα, υπολογίζονται οι απώλειες και προστίθενται
στην ισχύ που μετράει το δυναμόμετρο στον τροχό. Ακούγεται λογικό, αλλά δεν είναι σωστό.

Ο υπολογισμός των στροφών του κινητήρα
Καταρχήν, πολλά δυναμόμετρα μετρούν την ταχύτητα περιστροφής των κυλίνδρων (ή του
κυλίνδρου) που είναι σε επαφή με τους τροχούς του αυτοκινήτου. Έχοντας δώσει στα δεδομένα
του προγράμματος Η/Υ που ελέγχει το δυναμόμετρο τις διαστάσεις των ελαστικών και τη
συνολική σχέση μετάδοσης (σχέση κιβωτίου x σχέση διαφορικού) με την οποία γίνεται η
δυναμομέτρηση, ο Η/Υ υπολογίζει τις στροφές του κινητήρα και παράγει την καμπύλη ισχύος.
Εδώ είναι και το πρώτο σημείο στο οποίο χάνεται η ακρίβεια. Τα λάστιχα των τροχών, καθώς
περιστρέφονται με επιταχυνόμενη κίνηση, παραμορφώνονται. Έτσι, η διάμετρος των τροχών που
υπολογίζει ο Η/Υ από τις διαστάσεις των ελαστικών και χρησιμοποιεί για τον υπολογισμό των
στροφών του κινητήρα έχει μόνο θεωρητική αξία. Η πραγματική διάμετρος είναι διαφορετική,
λόγω παραμόρφωσης, και κανείς δεν ξέρει πόσο (εδώ τα δυναμόμετρα μονού κυλίνδρου είναι
λίγο καλύτερα, γιατί ο ένας κύλινδρος μεγαλύτερης διαμέτρου παραμορφώνει λιγότερο τα
ελαστικά). Υπάρχουν, όμως, και δυναμόμετρα που υπολογίζουν με ακρίβεια τις στροφές του
κινητήρα, «κλέβοντας» σήμα από τον πολλαπλασιαστή. Και στις δύο περιπτώσεις, όμως, πρέπει
να προστεθεί η ολίσθηση (σπινάρισμα) των τροχών επάνω στους κυλίνδρους. Τα περισσότερα
δυναμόμετρα ανιχνεύουν την ολίσθηση επάνω από ένα ελάχιστο όριο (κατώφλι ανίχνευσης) και
διακόπτουν τη λειτουργία τους. Όσο, όμως, η ολίσθηση παραμένει κάτω από το κατώφλι
ανίχνευσης, η δυναμομέτρηση συνεχίζεται και, φυσικά, η έστω και μικρή ολίσθηση επηρεάζει
τα αποτελέσματα των μετρήσεων. Πρέπει, τέλος, να λάβουμε υπόψη και το ενδεχόμενο
ολίσθησης στο συμπλέκτη. Οι παραπάνω παράγοντες δημιουργούν μια αβεβαιότητα της τάξης του
2% έως 4% στο αποτέλεσμα της μέτρησης. Και όταν το κέρδος μιας φτηνής μετατροπής (όπως
ένα «τσιπάκι» στον εγκέφαλο του κινητήρα, μια πιο ελεύθερη εξάτμιση κ.ά.) είναι αυτής της
τάξης μεγέθους, εύκολα αντιλαμβάνεστε πως δεν έχει νόημα να μετράμε με δυναμόμετρο τα
αποτελέσματα τέτοιων μετατροπών. Η αξιολόγηση μιας μετατροπής (π.χ., με υπερσυμπιεστή)
που προσθέτει διψήφιο αριθμό ίππων είναι, βέβαια, άλλο πράγμα. Εκεί έχει νόημα η
δυναμομέτρηση πριν και μετά, αλλά πραγματική αξία έχουν τα αποτελέσματα που μετρούνται
στον τροχό. Το γιατί το εξηγούμε παρακάτω.

Ο υπολογισμός των απωλειών
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζονται οι απώλειες, για να προστεθούν στη συνέχεια στην ισχύ
του τροχού, προκειμένου να υπολογιστεί η ισχύς του κινητήρα, δεν τεκμηριώνεται
επιστημονικά. Η καμπύλη ισχύος στον τροχό προκύπτει κατά την επιτάχυνση, και μάλιστα με
τέρμα το γκάζι. Τότε, τα γρανάζια του συστήματος μετάδοσης φορτίζονται συνεχώς και κατά
την ορθή φορά, δηλαδή τη φορά κατά την οποία μεταδίδεται κίνηση από τον κινητήρα προς
τους τροχούς. Για να υπολογίσουν τις απώλειες, οι χειριστές των δυναμομέτρων αφήνουν τους
τροχούς να επιβραδύνουν ελεύθερα πάνω στους κυλίνδρους. Τότε, η φόρτιση των γραναζιών του
συστήματος μετάδοσης γίνεται αντίθετα προς την ορθή φορά, και μάλιστα η φόρτιση αυτή
μπορεί να μην είναι συνεχής, αφού δεν εξαναγκάζονται τα δόντια των γραναζιών να
βρίσκονται σε συνεχή επαφή. Ο διαφορετικός τρόπος φόρτισης των γραναζιών στην επιτάχυνση
και την επιβράδυνση συνεπάγεται και την ανάπτυξη διαφορετικών τριβών και, κατ? επέκταση,
απωλειών. Άρα, λοιπόν, όποιος προσθέτει τις απώλειες που μετρούνται κατά την επιβράδυνση
στην ισχύ τροχού που μετριέται κατά την επιτάχυνση προσθέτει πορτοκάλια με αχλάδια? Τότε,
πώς γίνεται τα αποτελέσματα πολλές φορές να είναι λογικοφανή ή και να συμπίπτουν με τις
τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων; Αυτό συμβαίνει, διότι οι
προγραμματιστές των δυναμομέτρων, σε μια προσπάθεια να πείσουν για τις δυνατότητες των
προϊόντων τους, χρησιμοποιούν εμπειρικούς συντελεστές διόρθωσης, με τους οποίους
πολλαπλασιάζουν τις απώλειες κατά την επιβράδυνση, για να «φέρουν» τα αποτελέσματα εκεί
που «πρέπει». Αυτός ο κατ? εκτίμηση υπολογισμός απέχει πολύ από την ακριβή μέτρηση της
ισχύος στην έξοδο του στροφαλοφόρου.

Ποια είναι η πιο σωστή μέτρηση από όσες έγιναν;
Τέλος, πρέπει να σχολιάσουμε και το θέμα της επαναληψιμότητας των μετρήσεων που γίνονται
με αυτά τα δυναμόμετρα. Η συνήθης πρακτική είναι να γίνεται ένας αριθμός μετρήσεων και να
λαμβάνεται υπόψη η ευνοϊκότερη. Αυτό είναι εντελώς λάθος και αντιβαίνει σε όλους τους
κανόνες της στατιστικής θεωρίας, με την οποία γίνεται ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων
εργαστηριακών μετρήσεων. Το σωστό αποτέλεσμα δεν είναι ένας απόλυτος αριθμός, αλλά είναι
ίσο με το μέσο όρο των αποτελεσμάτων όλων των μετρήσεων που έγιναν, συν/πλην την τυπική
απόκλιση των αποτελεσμάτων, διαιρεμένη με την τετραγωνική ρίζα του αριθμού των μετρήσεων
που πραγματοποιήθηκαν. Δεν έχει νόημα εδώ να δώσουμε περισσότερες λεπτομέρειες και
μαθηματικούς ορισμούς. Όσοι γνωρίζουν ήδη έχουν καταλάβει τι εννοούμε.

Ηθικόν δίδαγμα
Τελικά, είναι άχρηστα τα συνήθη δυναμόμετρα; Όχι, βέβαια. Tο θέμα είναι η ερμηνεία των
αποτελεσμάτων που δίνουν, τα οποία έχουν μόνο συγκριτική αξία. Χρησιμεύουν ως διαγνωστική
μέθοδος στα συνεργεία μεγάλων αντιπροσωπειών, για να γίνονται συγκρίσεις ανάμεσα σε ίδια
αυτοκίνητα, όταν αναφέρεται από κάποιον πελάτη πρόβλημα με την απόδοση του αυτοκινήτου
του. Επίσης, δυναμομετρώντας ένα αυτοκίνητο πριν και έπειτα από μια βελτίωση που χαρίζει
αρκετούς ίππους, είναι δυνατό να επαληθευθεί η επιτυχία της βελτίωσης. Όμως, το πόσους
ακριβώς ίππους βγάζει ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου ένα δυναμόμετρο μονού ή διπλού
κυλίνδρου δε θα το αποκαλύψει ποτέ._ Π. Σ.

bmw316turbo
03-04-11, 21:55
Κατα τη γνωμη μου το πιο αξιοπιστο- με βαση την αρχη λειτουργιας του - για μετρηση στον τροχο ειναι το dynojet χωρις φρενο -αδρανειακο.Ζυγισμενο τυμπανο στους 1 με 2 τονους που μετραει την επιταχυνση απο τη μεταβολη γωνιακης ταχυτητας του τυμπανου .Με βαση αυτην την αρχη εχει τρομερη επαναληψημοτητα και βγαζει τη δυναμη στον τροχο οσο ειναι.Δεν συνισταται για ρυθμιση πανω σε αυτο αλλα ουτε και για μετρηση τροχου σε αυτοκινητα κτηνη επειδη δεν μπορουν να φουσκωσουν 3μπαρα τις τουρμπινες τους.Τα υπολοιπα- φρενου - κατ εμε ειναι λιγοτερα αξιοπιστα ως προς την μετρηση τροχου αλλα χωρις σωνει και καλα να μετρουν παπαδες.Μια χαρα ειναι -τελεια και πανακριβα.Δεν κρυβω οτι ειμαι φαν του ΜΑHa και στις μετρησεις τροχου και στροφαλου οσο και αν τα αποτελεσματα που εβγαλα δεν με κολακευαν.Στα 215 αλογα στροφαλο ειχα 48 αλογα απωλεια στον τροχο.Η τιμη στον τροχο του maha ειχε απολυτη ταυτιση με την τιμη τροχου στο επιταχυνσιομετρο που κατεχω, τα δε νουμερα επιταχυνσης 0-400μ μπηκαν στα ευρεως κυκλοφορουντα υπολογιστικα προγραμματα στο net και βγαλανε estimated 216 αλογα.Επομενως γιατι να αμφιβαλω για maha?Απο οτι γνωριζω τα dynojets που μετρουν αμερικη δεν βγαζουν πολλα στη ροδα.Γιατι ,αν καταλαβα , τα θεωρειται αισιοδοξα?Με βαση πια λογικη γινεται αναγωγη 10%-12% σε δικινιτα και 20%σε τετρακινητα?
O δημητριαδης που κατεχει το mustang βγαζει ιπποδυναμη τροχου , η οποια τυγχανει συμφωνα με αυτα που ακουω να ειναι μεγαλυτερη απο maha και αρκετα μικροτερη απο rototest.O ιδιος δεν ανακοινωνει στροφαλο γιατι δεν τον γνωριζει !!! Πως εμεις του καρφωνουμε απωλειες 10%? Τις ιδιες απωλειες εχει ενα με ροδες 19'' και τις ιδιες 15''?.
Για το 335 νομιζω οτι δειχνει σε dynojet κατω απο 260τροχο.Δεν μπορω να φανταστω με πιο τροπο στο ιδιο δυναμομετρο μπορει να δειξει την διπλασια ιπποδυναμη μονο με μεθανολη και πιεση...

Stunt Mike
03-04-11, 22:28
δημητρη δεν ξερω αν πρεπει να ξεχασουμε αυτα που ξερουμε, ή να μαθουμε αυτα που δεν ξερουμε.
το γεγονος ειναι πως τα δυναμομετρα μετρανε ΤΡΟΧΟ.
πως η μετρηση αυτη "μεταφραζεται" στο στροφαλο, ειναι αλλο θεμα και με πολλες παραδοχες.
κατ' εμε η αναγωγη ειναι αυθαιρετη, σε αλλο συστημα περισσοτερο σε αλλο λιγοτερο.
και δεν την λαμβανω καν υποψιν μου.
σωστη μετρηση στο στροφαλο γινεται μονο σε δυναμομετρο παγκου.
το θεμα για μενα ειναι η μετρηση στον ΤΡΟΧΟ.


Kι ομως φιλε εισαι τελειως λαθος.Βρες μου εσυ αυτοκινητοβιομηχανια που ανακοινωνει μετρησεις ιπποδυναμης στον τροχο και θα κατσω να με.....ταισεις!Επειδη λογω παλιοτερου επαγγελματος εφαγα τη ζωη μου με τα δυναμομετρα,το σιγουρο ειναι οτι η μονη μετρηση που εχει σημασια ειναι στο στροφαλο.Οτιδηποτε δεν εχει επαναληψιμοτητα,δεν εχει ισχυ.Οι μετρησεις στον τροχο ειναι καθαρα για αγωνες,παντα στο ιδιο δυναμομετρο ωστε να γνωριζουν οτι το οχημα εκεινη τη μερα,για εκεινο τον αγωνα εχει την ταδε ιπποδυναμη.Και θα σου δωσω ενα απλο παραδειγμα:παιρνεις λοιπον το Μ6 σου και βαζεις εξατμιση.πας λοιπον στο MAHA και σου βγαζει 400 τροχο και 520 στροφαλο.Αμεσως βαζεις 20αρες ζαντες με 315 λαστιχο και πας και βλεπεις στο MAHA 390 τροχο και παλι 520 στροφαλο!!!!Νομιζεις οτι κατι χαλασε στο μοτερ σου??Μπορω να σας εξηγησω τα παντα για τα δυναμομετρα σε καφεδακι,οπως επισης και να σας βγαλω οτι νουμερο ιπποδυναμης θελετε για να εντυπωσιασετε τους κολλητους σας......φιλικα παντα...

Stunt Mike
03-04-11, 22:42
σε dynojet ειναι λογικο να βγαζει τοσο. ειναι απο τα πιο αισιοδοξα.
ή αλλιως τα πιο "φιλικα" προς τον ιδιοκτητη (και τον βελτιωτη)...
οποιος θελει να δει ποσο πραγματικα ειναι το αυτοκινητο του παει στο μαχα...
(και γυριζει κρατωντας μικροτερο καλαθι...;))

Παρεπιπτοντως συμφωνω μαζι σου οτι το MAHA ειναι το πιο αξιοπιστο δυναμομετρο αυτη τη στιγμη στον κοσμο...οσον αφορα τη μετρηση στροφαλο.Γιατι στον τροχο μας τα χαλαει λιγο,μαλλον λογω σεταρισματος...Εχω δει πανω σε τετοιο επαναληπτικες μετρησεις σε τελειως stock αυτοκινητα και να βγαζουν πολυ κοντινες μετρησεις με το εργοστασιο παραγωγης τους στον στροφαλο βεβαια.

Stathis
03-04-11, 22:52
το σιγουρο ειναι οτι η μονη μετρηση που εχει σημασια ειναι στο στροφαλο
σε αυτο συμφωνω, ελα ομως που δεν μπορουμε να τη μετρησουμε...
για αυτο αρκουμαστε στη μετρηση που μπορουμε να εχουμε. :original:



Οι μετρησεις στον τροχο ειναι καθαρα για αγωνες
αυτο εσενα ποιος στο ειπε?


πας λοιπον στο MAHA και σου βγαζει 400 τροχο και 520 στροφαλο.Αμεσως βαζεις 20αρες ζαντες με 315 λαστιχο και πας και βλεπεις στο MAHA 390 τροχο και παλι 520 στροφαλο!!!!Νομιζεις οτι κατι χαλασε στο μοτερ σου??
φιλε μου εχεις μπερδεψει τα πορτοκαλια με τα αχλαδια οπως λεει και στο αρθρο του ο π.σ.
τα δυναμομετρα μετρανε τροχο, ετσι η οποιαδηποτε μεταβολη οπως αυτη των τροχων θα καταγραφει απο το οργανο που προσομοιαζει το δρομο.
ετσι υποθετω οτι ισως θα δειξει -χωρις αυτο να ισχυει- λιγοτερη δυναμη (υποθεση εργασιας), οπως και στο δρομο καποιες φορες η μεγαλυτερη ζαντα εχει -οπως λεγεται- αντικτυπο στην επιταγχυνση.
δεν μειωθηκαν λοιπον τα αλογα του μοτερ, απλως περασαν λιγοτερα στο δρομο...thumb



οπως επισης και να σας βγαλω οτι νουμερο ιπποδυναμης θελετε για να εντυπωσιασετε τους κολλητους σας
αυτο ειναι ευκολο και το ξερει οποιος εχει παει εστω και 1-2 φορες σε δυναμομετρο και εχει παρακολουθησει τη διαδικασια.
αναλογα πως ρυθμιζουμε τις παραμετρους, εχουμε και το επιθυμητο αποτελεσμα...:original:



Μπορω να σας εξηγησω τα παντα για τα δυναμομετρα σε καφεδακι
εμας που δεν πινουμε καφε, θα μας αφησεις στο σκοταδι?



Kι ομως φιλε εισαι τελειως λαθος.
δεν πειραζει, ασε να ειμαι... thumb


φιλικα παντα...
εννοειται...:thumbsup:

panos90
03-04-11, 23:13
για ριξτε μια ματια εδω να δειτε τι δυναμομετρο χρησιμοποιουν..

απο οτι καταλαβαινω μετρανε στροφαλο γιατι αν ηταν ροδα αυτα τα νουμερα θα ξεμπαζωνανε ασφαλτο!


https://www.youtube.com/watch?v=l4TKyT2DteA

panos90
03-04-11, 23:26
χμμ.. μιας και τωρα το παρατηρησα στο 2:41 δειχνει τα αποτελεσματα της δυναμομετρησης του audi..

αν τα μεταφραζω καλα:

διορθωμενη ισχυς: 745 ps

ισχυς στον στροφαλο (μοτερ) 727 ps

τα υπολοιπα τα εκρυβε με το δαχτυλο του.. αλλα φαινονται τα kw !!

radleistung (ροδα) 323kw δηλαδη 439.16 ps

ΑΠΩΛΕΙΕΣ: 211kw δηλαδη 286.88 ps

Stunt Mike
03-04-11, 23:28
φιλε μου εχεις μπερδεψει τα πορτοκαλια με τα αχλαδια οπως λεει και στο αρθρο του ο π.σ.
τα δυναμομετρα μετρανε τροχο, ετσι η οποιαδηποτε μεταβολη οπως αυτη των τροχων θα καταγραφει απο το οργανο που προσομοιαζει το δρομο.
ετσι υποθετω οτι ισως θα δειξει -χωρις αυτο να ισχυει- λιγοτερη δυναμη (υποθεση εργασιας), οπως και στο δρομο καποιες φορες η μεγαλυτερη ζαντα εχει -οπως λεγεται- αντικτυπο στην επιταγχυνση.
δεν μειωθηκαν λοιπον τα αλογα του μοτερ, απλως περασαν λιγοτερα στο δρομο...thumb

Ελα μου ομως που δεν το κανει.....οποτε μην υποθετεις.Σταθη γνωριζουμε οτι ολα τα δυναμομετρα,πλην ''παγκου'' μετρανε τροχο.Το θεμα μας ειναι πως το καθενα απ'αυτα κανει αναγωγη στις απωλειες για να βγαλει δυναμη στο στροφαλο.Γνωστοι βελτιωτες δεν γνωριζουν να το κανουν οποτε μετρανε μονο τροχο και συνηθως προ βελτιωσης και μετα για να δουν διαφορες(ΣΩΣΤΟ).Η πιο σωστη μετρηση λοιπον ειναι με την ταχυτητα που ειναι κοντα στο 1:1,συνηθως 4η στα περισσοτερα,5η στα BMW αλλα μπορεις να μετρησεις με οποιαδηποτε και να πολλαπλασιασεις(αν ο λογος αυτος ειναι μικροτερος απ'το 1) το αποτελεσμα σου ωστε να γινει σωστη αναγωγη ή να το διαιρεσεις αν η σχεση ειναι ''μακρυτερη'').Ο βελτιωτης-οδηγος γκαζωνει τ'αμαξι μεχρι τον κοφτη και υστερα πρεπει να πατησει συμπλεκτη και ΧΩΡΙΣ καθολου φρενο να τ'αφησει να ρολλαρει μεχρι να σταματησει.Καθε δυναμομετρο εχει περασμενες καποιες παραμετρους και με βαση αυτες(βαρος,τροχους,μεταδο η κτλ) βγαζει τ'αποτελεσματα του και ειναι λογικο να υπαρχουν αποκλισεις απο μηχανημα σε μηχανημα.ΟΛΑ ομως πρεπει να βγαζουν παρομοιο νουμερο στο στροφαλο για το ιδιο αμαξι αλλιως η αξιοπιστια της μετρησης παει περιπατο.Δεν νοειται να πας σε μια μερα σε 2-3 δυναμομετρα και στο ενα να'χεις 500hp στροφαλο και στ'αλλο 430hp.Καποιο κανει λαθος.Ομως στον τροχο τα νουμερα ενδεχεται να'χουν μεγαλες αποκλισεις ακριβως γιατι καθε δυναμομετρο ειναι καλιμπραρισμενο διαφορετικα.
Για μενα προσωπικα το καλυτερο ειναι να πατε σε δυναμομετρο που μετραει μονο τροχο οταν τ'αμαξι ειναι εργοστασιακο.Εχοντας εμπιστοσυνη στο εργοστασιο λοιπον που το μετρησε στον παγκο και λαμβανοντας υποψη το _+5% που εχουν ολα τα μοτερ,να παρεις αυτες τις απωλειες σαν δεδομενες..πχ εχεις ενα 328 Ε36 με 193hp και σου βγαζει 177 τροχο?Αρα 16hp απωλειες.Το βελτιωνεις χωρις ν'αλλαξεις ελαστικα,ζαντες και ξαναμετρας πχ 244hp?+16hp που ειχες απωλειες αρα πλεον 260hp.Ειναι πολυ ευκολο για τον βελτιωτη να τσιμπησει φρενα στη μετρηση,να το αφησει να ρολλαρει με ταχυτητα μεσα ωστε να βγαλει πολυ μεγαλυτερες απωλειες και να σου πει:244hp φιλαρακι +85hp απωλειες 329hp!!Τουμπανο το εργαλειο λεμε!!Αξιζε λοιπον η μετατροπη που εκανες.....:mpaks:

Stunt Mike
03-04-11, 23:41
Επισης οσον αφορα το αρθρο των 4Τ και την προσθεση πορτοκαλιων-αχλαδιων,νομιζω εγινα σαφης...στο τελος της μετρησης παταμε συμπλεκτη....τα ρουλεμαν των τροχων φορτιζονται το ιδιο ειτε επιβραδυνεις ειτε επιταχυνεις.....και μια μικρη υποσημειωση:κανενα δυναμομετρο δεν λαμβανει υποψη βαρος ζαντολαστιχου...οποτε αν βαλεις 17αρα ζαντα που συνολικα ερχεται σαν βαρος ιση με το 16αρι ζαντολαστιχο που'χες πριν,το δυναμομετρο δεν το υπολογιζει,ωστε ν'αφαιρεσει απωλειες...λεπτομερειες βεβαια...

Stathis
03-04-11, 23:51
.οποτε μην υποθετεις

υποθετω, διοτι μονο υποθεσεις μπορω να κανω για ενα υποθετικο-παραδειγμα σεναριο που δεν εχω κανει στην πραξη.

απο κει και περα το ειπαμε πολλες φορες δεν μπορουμε να μετρησουμε τις απωλειες με αυτον τον τροπο... ειναι "μπακαλικος" και αυθαιρετος ο υπολογισμος.


Ο υπολογισμός των απωλειών
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζονται οι απώλειες, για να προστεθούν στη συνέχεια στην ισχύ
του τροχού, προκειμένου να υπολογιστεί η ισχύς του κινητήρα, δεν τεκμηριώνεται
επιστημονικά. Η καμπύλη ισχύος στον τροχό προκύπτει κατά την επιτάχυνση, και μάλιστα με
τέρμα το γκάζι. Τότε, τα γρανάζια του συστήματος μετάδοσης φορτίζονται συνεχώς και κατά
την ορθή φορά, δηλαδή τη φορά κατά την οποία μεταδίδεται κίνηση από τον κινητήρα προς
τους τροχούς. Για να υπολογίσουν τις απώλειες, οι χειριστές των δυναμομέτρων αφήνουν τους
τροχούς να επιβραδύνουν ελεύθερα πάνω στους κυλίνδρους. Τότε, η φόρτιση των γραναζιών του
συστήματος μετάδοσης γίνεται αντίθετα προς την ορθή φορά, και μάλιστα η φόρτιση αυτή
μπορεί να μην είναι συνεχής, αφού δεν εξαναγκάζονται τα δόντια των γραναζιών να
βρίσκονται σε συνεχή επαφή. Ο διαφορετικός τρόπος φόρτισης των γραναζιών στην επιτάχυνση
και την επιβράδυνση συνεπάγεται και την ανάπτυξη διαφορετικών τριβών και, κατ? επέκταση,
απωλειών. Άρα, λοιπόν, όποιος προσθέτει τις απώλειες που μετρούνται κατά την επιβράδυνση
στην ισχύ τροχού που μετριέται κατά την επιτάχυνση προσθέτει πορτοκάλια με αχλάδια? Τότε,
πώς γίνεται τα αποτελέσματα πολλές φορές να είναι λογικοφανή ή και να συμπίπτουν με τις
τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων; Αυτό συμβαίνει, διότι οι
προγραμματιστές των δυναμομέτρων, σε μια προσπάθεια να πείσουν για τις δυνατότητες των
προϊόντων τους, χρησιμοποιούν εμπειρικούς συντελεστές διόρθωσης, με τους οποίους
πολλαπλασιάζουν τις απώλειες κατά την επιβράδυνση, για να «φέρουν» τα αποτελέσματα εκεί
που «πρέπει». Αυτός ο κατ? εκτίμηση υπολογισμός απέχει πολύ από την ακριβή μέτρηση της
ισχύος στην έξοδο του στροφαλοφόρου.

επισης τι εννοεις να παμε καπου που μετρανε μονο τροχο? ολα τα δυναμομετρα τροχο μετρανε. απλως με αλλο τροπο το καθενα.

οταν μετραμε σε δυναμομετρο τροχου δεν εχει νοημα η αναφορα του αριθμου που προκυπτει απο την οποια -λαθος επαναλαμβανω, με κινδυνο να γινω κουραστικος- αναγωγη κανει το μηχανημα.

οι βελτιωτες σου δινουν αποτελεσμα σε στροφαλο διοτι αυτο τους συμφερει. βγαινει μεγαλυτερο νουμερο και χαιρεται ο πελατης. thumb



Επισης οσον αφορα το αρθρο των 4Τ και την προσθεση πορτοκαλιων-αχλαδιων,νομιζω εγινα σαφης...στο τελος της μετρησης παταμε συμπλεκτη....τα ρουλεμαν των τροχων φορτιζονται το ιδιο ειτε επιβραδυνεις ειτε επιταχυνεις.....και μια μικρη υποσημειωση:κανενα δυναμομετρο δεν λαμβανει υποψη βαρος ζαντολαστιχου...οποτε αν βαλεις 17αρα ζαντα που συνολικα ερχεται σαν βαρος ιση με το 16αρι ζαντολαστιχο που'χες πριν,το δυναμομετρο δεν το υπολογιζει,ωστε ν'αφαιρεσει απωλειες...λεπτομερειες βεβαια...
ποιος μιλησε για ρουλεμαν τροχου?
ο συντακτης του αρθρου (μηχανολογος μηχανικος που εργαστηκε και στη φορντ αγγλιας, για την ιστορια) αναφερει αλλα πραγματα.

οσον αφορα τις λεπτομερειες η μετρηση δεν θα επηρεαστει μονο απο την αλλαγη της ζαντας, αλλα απο καθε αλλαγη.
οπως η αλλαγη της θερμοκρασιας, η αλλαγη στην πιεση των ελαστικων, η φθορα στο πελμα τους, οι διαφορες στο σκελετο τους και αλλα πολλα...

Stathis
03-04-11, 23:52
χμμ.. μιας και τωρα το παρατηρησα στο 2:41 δειχνει τα αποτελεσματα της δυναμομετρησης του audi..

αν τα μεταφραζω καλα:

διορθωμενη ισχυς: 745 ps

ισχυς στον στροφαλο (μοτερ) 727 ps

τα υπολοιπα τα εκρυβε με το δαχτυλο του.. αλλα φαινονται τα kw !!

radleistung (ροδα) 323kw δηλαδη 439.16 ps

ΑΠΩΛΕΙΕΣ: 211kw δηλαδη 286.88 ps

αν προσεξα καλα και η ΜΤΜ σε μαχα μετραει.
υπαρχει μοντελο που μετραει τετρακινητα μεχρι και 1000ps...

Stunt Mike
03-04-11, 23:58
Αυτο με τα ρουλεμαν ηταν χαριν παιδιας ;) επειδη ελεγε στο αρθρο για φορτιση και αποφορτιση γραναζιων.Πατωντας συμπλεκτη η μονη μηχανικη απωλεια θα προερχεται πλεον απ'τα ρουλεμαν των τροχων.......Εννοωντας δυναμομετρο με μετρηση τροχου μονο εννοουσα χωρις αναγωγη αυτοματη στο στροφαλο ωστε να μην επηρρεαζομαστε ψυχολογικα...ο Δημητριαδης δεν βγαζει στροφαλο πχ....δεν ξερει?δεν θελει?Παντως βολευει....
Σε γενικες γραμμες η μετρηση θα επηρρεαστει απο πολλους παραγοντες και γι'αυτο δεν πρεπει να θεωρουμε τα δυναμομετρα απολυτα αξιοπιστα.Ενδεικτικα ναι....

Jimmakos
04-04-11, 01:55
Ειλικρινά έχω μπερδευτεί με όλα αυτά..... Δηλαδή δεν υπάρχει ένα δυναμόμετρο να είναι απόλυτο?

Δεν γίνεται να δυναμομετρήσει ο ιδιοκτήτης το αμάξι του αντί να μπεί ο μάστορας μέσα να τσιμπάει φρένα συμπλέκτες και ιστορίες για αγρίους?

S8N
04-04-11, 10:29
Μπορεις να γινεις λιγο πιο αναλυτικος? Λες οτι πηγες σε δυο MAHA (και οχι ενα MAHA και κατι αλλο) και εβγαλες διαφορετικα αποτελεσματα και απο οτι καταλαβαινω απο τον τροπο γραφης σου, με αρκετη διαφορα. Τοτε ισως να εχουν δικιο καποιοι εδω περα που τα θεωρουν αναξιοπιστα. Βεβαια παιζει ρολο και ο χειριστης για το αποτελεσμα αλλα παραπανω αναφερθηκε οτι στο ιδιο δυναμομετρο, ιδια αυτοκινητα αλλα διαφορετικη μερα εβγαλαν αλλα αποτελεσματα.

Όταν πήγα Δημήτρη, τόσο του Φωτεινέλη όσο και του Exelixis ήταν μοντέλα lps3000, το ένα όμως (Σπάτα) άκουσα πως είχε κάποιο θεματάκι. Η διαφορά ήταν κάτι λιγότερο από 20 ίππους τροχό (αν θυμάμαι καλά 17).

Αν θες τη γνώμη μου, το Maha είναι τόσο αξιόπιστο όσο και ο χειριστής του. Τι υψόμετρο βάζει? Βάσει ποίου προτύπου κάνει τη διόρθωση (ΙSO? Κάτι άλλο ίσως?)? Είναι επαρκής η ψύξη? Πόσο ταλαιπώρησε το αυτοκίνητο? Το GTI υπέφερε 6 φορές μέχρι να καταφέρει να του πάρει μέτρηση...

Προσωπικά θεωρώ το Maha καλύτερο από το dynojet, άσε που βγάζεις και περισσότερα συμπεράσματα από τις καμπύλες του (δεν έχουν τα κατσαρώματα του dynojet).

fotis
28-06-12, 09:47
Για ρίξτε μια ματιά και εδώ

https://www.dreamcar.gr/know-how/%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CF%8C%CE%BC%CE%B5%C F%84%CF%81%CE%B1