Επιστροφή στο Forum : ΦΡΕΝΑ ΓΙΑ ΔΥΝΑΤΟΥς ΛΥΤΕς...
συμφορουμιτες...ακουστε μια τρελη ιδεα....
σε E36 328,θελουμε να τοποθετησουμε φρενα απο την 730.ποια 730 ομως?αυτη με τα τετραπιστονα...
https://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/730i-M60/LHD/M/1996/browse/brakes/front_wheel_brake_brake_pad_sensor/
το ωραιο λοιπον ειναι οτι σε αυτο το μοντελο ο δισκος ειναι 316χιλιοστα..(δηλαδη σχεδον ιδιος με του Μ3)
βλεποντας ομως τον δισκο του 750(....)https://bmwfans.info/parts/catalog/E38/Sedan/Europe/750i-M73/LHD/A/1998/browse/brakes/front_brake_brake_disc/
παρατησουμε μια αξιοσεβαστη διαθαρα στις διαστασεις του(περισσοτερο στο παχος του δισκου που του επιτρεπει καλυτερο αερισμο...
ολα αυτα μπορουν να παντρευτουν σε ενα 36ρι??
εννοω,οτι τα τακκακια της δαγκανας,θα δεχτουν τον παχυτερο δισκο?
ειναι περιεργη μετατροπη καθως σχεδον ολοι πηγαινουν σε αφτερμαρκετ λυσεις..
οποιος γνωριζει ας μου πει παρακαλω.
οταν εννοεις τα τακακια της δαγκανας τι εννοεις πιας δαγκανας?το πιθανοτερο (πριν μια εβδομαδα σκεφτομουν αυτη την πατεντα σε μενα)να εχεις προβλημα με το offset της ζαντας!!!δλδ να βρισκει πανω στην δαγκανα η αν ο δισκος του 740 εχει μακρυτερο μουαγιε τοτε θα σου βγαζει την ζαντα πιο εξω!!!!αν βαλεις δισκο αλλο οχι του 740 δλδ να ειναι πιο λεπτος τοτε δεν θα εχεις προβλημα με τα τακακια απλα θα τα αλλαζεις πιο γρηγορα απ οτι πρεπει μιας και το εμβολο θα βγαινει πιο εξω για να κλυψει την διαφορα!!!! προσοχη μην ειναι πολυ μεγαλη η διαφορα στο παχος των δισκων!!!
m-power_01
05-11-10, 09:35
Νομίζω ότι τα φρένα Ε46 330 (325 χιλ και σεβαστή επιφάνεια τριβής ) θα σε καλύψουν και με το παραπάνω ! Μπαίνουν κουτί χωρίς κόψε ράψε , δεν θα έχεις προβλήματα με ανταπτορες και ιστοριες , επιπλέον έχουν μικρότερο έξοδο συντήρησης και αμεση διαθεσιμότητα ... Γιατί αυτά που λες μάλλον θα παραγγελνεις σήμερα για να σου τα φέρουν σε καμία βδομάδα
εγώ φίλε ξέρω πως σωστή δουλειά κάνεις μόνο με σωστές καμπάνες και σωστούς
αντάπτορες...ότι άλλο και αν κάνεις θα είναι αποτυχία...όσο για το πάχος του δίσκου,
αν βάλεις σέτ και τις δαγκάνες δεν θα έχεις πρόβλημα με το άνοιξε κλείσε...
απλά πρέπει η καμπάνα να έχει ίδιο οφσετ με την μανίσια σου, έτσι ώστε ο δίσκος να
έχει την ίδια απόσταση απο το ψαλίδι. αν αυτό γίνεται, τότε με φτιαχτούς αντάπτορες
φοράς και τις δαγκάνες. αν πάλι θέλεις να κρατήσεις τις μαμά δαγκάνες σου, τότε πάλι
φτιάχνεις αντάπτορες, και βάζεις τακάκι με πάστα λιγότερου πάχους.
όλα αυτά όμως πρέπει να γίνουν μόνο και μόνο αν οι καμπάνες είναι σωστές για το αμάξι
σου. και όπως είναι γνωστό, οι δίσκοι των αυοκινήτων μας δεν επιτρέπουν την αλλαγή
της καμπάνας με φτιαχτές...
συμφωνω και επαυξανω οσο αφορα τη συμβατικοτητα.
ομως επειδη το μεγαλο μου παθος ειναι τα πολιπιστονα,ακομα και τοσο καλα φρενα οσο του 330 θα μου ειναι οπτικα αδιαφορα.
ΟΜΩΣ
https://bmwfans.info/parts/catalog/E31/Coupe/Europe/840Ci-M62/LHD/M/1999/browse/brakes/front_brake_brake_disc/
ειναι απο 840ci.
ξεκιναμε με τη διασταση ωστε να χωραν στα 17ρια.
εδω λοιπον εχουμε διασταση που οριακα χωραει.οπως και οι δαγκανες του 840 ειναι παλι τετραπιστονες(απο οτι ειδα ομως δεν πρεπει να ειναι ιδιες με του 730.
σιγουρα υπαρχουν πολλες αφτερμαρκετ λυσεις ομως επειδη τα βηματα θα γινουν αργα και σταθερα(δηλαδη πρωτα αγορα δαγκανας,μετα αγορα δισκων(αφου αποφασιστει τι δισκος)μετα βασεις δαγκανς κλπ κλπ
με ενδιαφερει πολυ αν ολα αυτα μπορουν να παντρευτουν χωρις υπερβολες.
και τι εννοω υπερβολες...αν παρω ενα σετ της brembo με 380 χιλιοστα δισκο θα πρεπει να βαλω 19ρες ζαντες και μεγαλους αποστατες ωστε να μπουν κατι που δεν το θελω.
αντιθετα σε 17ρα ζαντα,αν μπορει να μπει ενας δισκος 324Χ30 με τετραπιστονη και να μπει εστω και ενας αποστατης 0.5 εκατοστων...παιζει να γινει.
ghost-rider
05-11-10, 09:48
Απ οτι μπορεσα να καταλαβω το παχος του εργοστασιακου δισκου στο 730 ειναι 32 χιλιοστα. Στο Ε36 Μ3 ειναι 28 χιλιοστα. Δε νομίζω οτι θα υπαρξει προβλημα.
Η διαφορα στη διαμετρο ειναι σεβαστη παραυτα(315 χιλ Μ3 vs 330+ το 730). Εισαι σιγουρος οτι ο δισκος του Μ3 εχει επιφανεια για να πατήσει όλο το τακακι του 730?
Τωρα αν σκεφτεις να βαλεις επανω το δίσκο του 730. Να προσέξεις το offset του.
Συνήθως στα μοντέλα με 4πίστονα φρένα δινουν δίσκους με μεγαλύτερο οffset, στοχεύοντας στο να τραβήξουν μεσα(ως προς το μουαγιε) δισκο και δαγκανα, για να μη βρίσκει η τελευταια πανω στη ζαντα.
Αν βαλεις ενα τετοιο δισκο πανω στο δικο σου, θα παει και θα φυτευτει πανω στην κιθάρα...
Η θεση της ζάντας καθορίζεται απο το παχος του δισκου στο σημείο εφαρμογής επάνω στο μουαγιέ και οχι απο το ποσο μεσα η εξω βρισκεται η επιφάνεια τριβης ως προς το μουαγιε(οffset δισκόπλακας).
thomelef,αυτο προσπαθω να διαπιστωσω.
αν οι καμπανες δισκων οπως του 840 η της 730 ειναι ιδιες με του 36ριου.
αν ειναι τα υπολοιποα ειναι σχετικα ευκολα.
απο την αλλη παλι,υπαρχουν δισκοι απο αλλες εταιριεες px brembo για τα 36ρια,οποτε η δαγκανα λογικα (και εννοω την τετραπιστονη της bmw)θα προσαρμοστει αναλογα.
m-power_01
05-11-10, 09:52
Σε 17´μπαινει 324 τετρεπιστονο ! Το θέμα είναι αν χωράει η συγκεκριμένη δαγκανα όχι ως προς το ύψος αλλά στο φαρδος! Δηλαδή θέλω να πω ότι το840 είχε οφσετ μπροστινου τροχου 10 ! Δηλαδή 3,5 πόντους παραπάνω από εσένα ! Έδινε χώρο αβερτα
ghost rider,ας ξεκινησω απο αλλο σημειο.
οι δαγκανες υπαρχουν.
τωρα προβληματισζομαστε για το τι δισκοι θα μπουν
αν μιλαμε για δισκο απο 730,τοτε μιλαμε για ενα μολις χιλιοστο διαφορα απο του Μ3.
αν μιλαμε παλι για δισκο 840 τοτε μιλαμε για μεγαλυτερη διαφορα ,ομως αφου και αυτο φοραει ετραπιστονο,τοτε υπαρχει και το αναλογο τακκακι.
οι δισκοι απο τα παραπανω αυτοκινητα που ανεφερες σιγουρα εχουν μεγαλυτερη καμπανα και ειναι αυτοκινητα με αλλο offset απο σενα!!!αυτο που πρεπει να κανεις ειναι να βρεις δισκους απ το δικο σου αυτοκινητο που να ειναι παραπλησιοι στις διαστασεις της δαγκανας αλλα απο κει και περα μπορει να βρισκει η δαγκανα πανω στη ζαντα σου λογο οπως σου ειπα διαφορετικου offset
αρα η πηγαινω στη λυση των δισκων m3 (315Χ28)που ειναι ακριβως ιδιες με εκεινες του 730 οπου προερχονται και τα φρενα, ή αν θελω να ψαχτω και αλλο,δισκους απο 330...(με αναλογο ψαξιμο τακκακιου....)
οι δισκοι του 330 ειναι 25 χιλιοστα πχος αλλα 325 χιλιοστα διαμετρο!!οποτε δεν θα παταει ολοκληρο το τακακι στον δισκο!!!ΠΡΟΣΟΧΗ σε αυτο που σου ειπα εγω και τα αλλα παιδια!!!προσεχε μηπως η δαγκανα βρισκει πανω στην ζαντα σου λογο offset!!!!!!αν εχεις τις δαγκανες κανε μια δοκιμη με τους δικσους που εχεις πανω στο αμαξι και δες αν μπαινει μετα η ζαντα σου!!!!!
σε μια τετοια περιπτωση θα παω σε αποστατη.οχι η καλυτερη λυση.η ακομα καλυτερα σε σχεδιο ζαντας που να βοηθαει.
οσο για το τακκακι,υπαρχει τακκακι απο τη bmw που μπαινει σε τετραπιστονο για δισκο 324
Kostas Maras
05-11-10, 13:04
George316 αφου σε αφορον τα πολυπίστονα θα σου πρότεινα να βάλεις αυτά που φοπάω και εγώ στο αμάξι μου (compact e36) δηλαδή τα εξαπίστονα bmw performans με δισκόπλακα 345Χ28 σε 17αρα με οφσετ αυστηρά 34 διότι αν είναι έστω και 35 τότε δεν μπαίνουν και θέλουν αποστάτες!
κωστα,πραγματι ειναι πιο δυνατα και ευκολα..κοστος δαγκανας???
στη περιπτωση τη δικη μου υπαρχουν οι δαγκανες.
και επισης αφου εισαι 36ρης 34 offset ειναι αρκετα δυσκολο να εχεις οποτε και εσυ εχεις αποστατες.
Kostas Maras
05-11-10, 13:44
Η ζάντα που φοράω είναι με 34 οφσετ δηλαδη υπάπχει στο εμπόριο και το κιτ κομπλε με δίσκους,τακακια, δαγκάνες,υγρα και σωληνάκια παίζει στα 1700¤
κωστα αν ειχα 1700 ευρω,θα παντρευομουν...
Kostas Maras
05-11-10, 14:05
Εγω προτιμώ ανύπαντρος και με 6ξαπίστονα!
Kostas Maras
05-11-10, 14:12
Αν ενδιαφέρεσαι για τα φρένα που είχα απο e46 με δίσκους 325Χ25 με τακάκια ferodo και galfer δισκόπλακες σχεδόν καινουργια σε καλη τιμη.....τα λέμε τηλεφωνικά αν θέλεις!
εγω παλι το αντιθετο!!
ξαναγραφω οτι τις τετραπιστονες τις εχω...
σε μια τετοια περιπτωση θα παω σε αποστατη.οχι η καλυτερη λυση.η ακομα καλυτερα σε σχεδιο ζαντας που να βοηθαει.
οσο για το τακκακι,υπαρχει τακκακι απο τη bmw που μπαινει σε τετραπιστονο για δισκο 324
δλδ ρε Γιωργο για να καταλαβω γιατι χασαμε την μπαλα λιγο!!!θα βαλεις τακακαι το οποιο μπαινει σε δαγκανα που προοριζεται για δισκο 324 χιλιοστα(ποιο μοντελο εχει 324 χιλιοστα?)σε δαγκανα που προοριζεται για δισκο 316 χιλιοστα????πως θα το κανεις αυτο δλδ θα βγαινει το τακακι εξω απ τη δαγκανα????
Μακριά από πατέντες στα ΦΡΕΝΑ!!!
Μακριά από πατέντες στα ΦΡΕΝΑ!!!
+100
thumb
gyiama,υπαρχουν εκδοσεις της δαγκανας αυτης.
στη μια τη φοραει το 730 με δισκο 316
στην αλλη το φοραει το 840 με δισκο 324.
αλλος κωδικος τακκακιου αναλογα με το που θα μπει.
lib. δεν ειναι πατεντα σε φρενο..μιλαμε για εργοστασιακες μορφες.
εκει που κολλαμε ειναι στο αν οι δισκοι μπαινουν στο μουαγιε.
και στο φιναλε η πιο απλη λυση ειναι οι δισκοι απο το Μ3 που ειναι ιδιοι με του 730.και σε παχος και σε διαμετρο.και μπαινουν σιγουρα στο μουαγιε μου.
(1000 ποστ μου)Λοιπον γιωργο κατι εχεις μπερδεψει!!κατ αρχην δεν μας εχεις πει τι δαγκανες εχεις!!!απο 730 η απο 840? αλλη η μια αλλη η αλλη!!!εχουν διαφορετικους κωδικους!!!!το 730 εχει δαγκανα με κωδικο 34111163757 και παιρνει δισκο 316Χ28mm και το 840 εχει κωδικο 34111161177 και παιρνει δισκο 324Χ30mm !!!πραγμα που σημαινει και ειναι λογικο να μην ειναι ιδιες οι δαγκανες!!! οπως και το οτι ειναι αδυνατον να μπει ο 30mm δισκος σε δαγκανα που παιρνει 28mm δισκο!!! μπαινει μονο με πατεντα στα τακακια!!!!οπως να ξερεις δεν μπαινει πανω στη βαση που εχεις εσυ καμια δαγκανα απο αυτες τις 2 που αναφερεις χωρις να κανεις ΠΑΤΕΝΤΑ!!!!!!θελει να φτιαξεις βασεις οποσδηποτε!!!το οτι ειναι απ την ιδια εταιρεια δεν σημαινει οτι δεν κανεις πατεντα στο να μπουν!!!!!
gyama..
χαρα μου που αφιερωσες σε εμενα το 1000στο ποστ σου.
αν ηξερα,δε θα ρωτουσα τοσο κοσμο,απλα θα πηγαινα και θα εκανα τη δουλεια μου...
απο οσο μου εχουν πει(δεν ξερω )αυτες οι δαγκανες ειναι οι ιδιες.
με αλλους αποστατες και αλλα τακκακια.
σου λεω παλι.ετσι μου ειπαν γιαυτο και ρωταω...
οσο για τις βασεις δαγκανας ναι πρεπει να ειναι φτιαχτες.
αν θελουμε να παιζουμε με λεξεις οπως επικινδυνη πατεντα,τοτε ας το κλεισουμε εδω το θεμα γιατι δεν εχει νοημα να κουραζομαστε.
αλλωστε ειναι γνωστο οτι οι πολιπιστονες δαγκανες παιρνουν ευρος διαστασεων και οχι οπως οι μονοπιστονες (που παλι σε περιπτωσεις αλλαζοντας τις βασεις παιρνει και αλλο δισκο (βλεπε φρενα απο 318 is kai E46 325....)
ωπα Γιωργο κατι παρεξηγησες για το 1000οστο ποστ απλα το ανεφερα ασχετο με το θεμα και με σενα!!!!παμε παρακατω τωρα!!!λοιπον το 730 φοραει δαγκανες ΑΤΕ (οπως τα πιο πολλα bmw) και το 840 φοραει δαγκανες Brembo οποτε μονο αυτο δειχνει οτι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕΣ οι δαγκανες!!!δεν ανεφερα πουθενα οτι ειναι επικυνδινο αυτο που πας να κανεις εγω αναφερομαι μονο στο αν μπαινει η οχι και ποιος ειναι ο σωστος συνδυασμος που προσπαθεις να κανεις!!!! το οτι βαζεις οτι δισκο γουσταρεις ναι το κανεις αν δεν σε ενδιαφερει πως παταει το τακακι και που παταει το τακακι!!περι ορεξεως.......!!!
ΟΙ ΔΑΓΚΑΝΕΣ ΤΟΥ 840 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΕς ΜΕ ΤΟΥ 730 ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΠΕΙ Ο ΔΙΣΚΟΣ ΤΟΥ 840 ΣΤΙΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ ΤΟΥ 730 ΟΥΤΕ Ο ΔΙΣΚΟΣ ΤΟΥ 730 ΣΤΙΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ ΤΟΥ 840 ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΩΣΤΟ ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ!!
καλη επιτυχια να εχεις σε οτι κι αν κανεις!!!!!
dark knight
05-11-10, 20:45
η πατεντα στα φρενα δεν ειναι κατι επικυνδυνο(στην Ελλαδα πολλα αυτοκινητα φορανε φρενα πορσε) αρκει να γινει απο γνωστη τεχνικο η εγκατασταση των επιμερους εξαρτηματων.φοραω wilwood 4 πιστονα που τα εφερα απο αμερικη.ολοκληρωμενο κιτ(ανταπτορες,σωληνακια, δαγκανες, δισκους).η δαγκανα δεν καλυπτει ολη την επιφανεια του δισκου γιατι εχω βαλει μονομπλοκ διατρητους δισκους και οχι τους διαιρουμενους με αλουμινενια καμπανα της εταιρειας(λογω κοστους).η συνολικη διαμετρος ειναι η ιδια και στις 2 περιπτωσεις απλως στην περιπτωση των διαιρουμενων η καμπανα των δισκων εχει διαφορετικη σχεδιαση και αφηνει την καταλληλη επιφανεια ωστε να καλυπτεται ολοκληρη απο το τακακι.το αποτελεσμα στο φρεναρισμα ειναι το ιδιο ομως.ακομα και η bmw εφαρμοζει λυσεις που μοιαζουν με πατεντες.στο ε46 2.2 καμπριο που εχω φορουσε 300αρι δισκο με τις ιδιες δαγκανες(ιδιοι κωδικοι σε δαγκανες-τακακια) που φορανε τα ε36Ζ4,Ζ3 με δισκους 286 χρησιμοποιωντας διαφορετικες βασεις στηριξης.οταν με το καλο τελειωσεις με τα 4 πιστονα εμπρος αλλαξε και τα πισω γιατι εκει δημιουργειται προβλημα με την κατανομη πεδησης
Λοιπόν,
Πρέπει να βάλεις δίσκους 740.
Εϊμαι 99% σίγουρος ότι το μουαγιέ σου δεν θα έχει πρόβλημα.
(το καπάκι του μουαγιέ είναι ίδιο = η διάμετρος είναι ίδια)
Αυτό που θα χρειαστείς είναι αποστάτες (spacers) στους τροχούς σου για να βγούν 20-25 χιλιοστά πιο έξω.
https://bmwfans.info/parts/catalog/36111092970/
https://bmwfans.info/parts/catalog/36111182529/
gyama δεν παρεξηγησα κατι απο το 1000 ποστ.απεναντιας.
θα το ψαξω (παρολο που δεν υπαρχει χρονος για πειραματα...και εν ευθετω χρονω θα ενημερωσω για λεπτομερειες.
σκοπος ειναι σωστος συνδιασμος και οχι μουρη.αλλωστε το αμαξι εχει δυναμη και ειναι ανηκουστο να μην εχει δυνατα φρενα.
επαναφερω το θεματακι γιατι εχω μαι ωραια ερωτηση που προς το παρον δεν εχει απαντηθει και αφορα τα σωληνακια υψηλης πιεσεως.
το σετ σωληνακια για τα εργοστασιακα φρενα μπορουν να μπουν και σε τετραπιστονα?χρειαζεται αλλα σωληνακια?
εχουν αλλα κουμπωματα?
δεν εχω καμμια απολυτως ιδεα και παρακαλω οποιον ξερει να μου απαντησει
ghost-rider
22-06-11, 11:56
Πιθανον δε θα φτανει το μήκος των εργοστασιακών. Ανάλογα κ με τις δαγκάνες και με το που έχουν τη θέση για το σωληνακι.
Αν ειναι λίγο διαφορετικό το βύσμα αλλά το μήκος επαρκεί, αντιμετωπίζεται με ανταπτορακια και κρατάς τα ίδια σωλήνακια.
ζητω συγνωμη για το πρηξιμο,αλλα επειδη δε γνωριζω και την εχω πατησει πολλες φορες(παντα δηλαδη) απο μαστορες ζητω τη γνωμη ανθρωπων που ειναι στην ιδια "μοιρα" με εμενα.
υπαρχουν οι μεγαλες τετραπιστονες δαγκανες brembo.
το ιδανικο για μενα ειναι οι δισκοι της brembo 325Χ28.ειναι η ιδια διασταση με τους Μ3 Ε46.
ειδα ομως οτι το κενο στα τακκακι ειναι γυρω στο 31,32.
υπαρχει προβλημα?αν μπει λεπτοτερος δισκος τι συμβαινει?προσαρμοζονται ολα αυτα?
για να γινω πιο σαφης.
δισκος 315Χ28?
325Χ25?
325Χ28?μπορουν να μπουν χωρις προβλημα?
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.