Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : Μουργα στο μοτερ m54b22



///Maniac
09-08-25, 12:18
Καλησπερα σε ολους!
Εχω παρατηρησει οτι το μοτερ εσωτερικα, τουλαχιστον οσο φαινεται απο την ταπα λαδιου οτι εχει μουργα απο λαδι και ειναι σκουρο εσωτερικα.
Η ερωτηση ειναι η εξης: Εχω κατι να κερδισω με το να εβαζα ενα καθαριστικο μοτερ στις αλλαγες λαδιων πχ η το θεμα ειναι μονο εμφανισιακο και απλα να αλλαζω τα λαδακια του?
Φοβαμαι μην γινει καποια ζημια και γενικα ειμαι πολυ επιφυλακτικος με ολα αυτα τα προσθετα στα λαδια κλπ.
Κατα τα αλλα το μοτερ δουλευει οκ και εχει 215.000 χλμ
Ευχαριστω!

dreamer
10-08-25, 07:12
το μοτερ αυτο ειναι bulletproof ,το καλυτερο μοτερ της bmw .ακομα και χωρις λαδι δεν καταλαβαινει τιποτα,που λεει ο λογος.γιαυτο παει καλα.
ομως τι λαδι βαζεις? καθε ποσα χιλ/χρονο κανεις αλλαγη? τι αποστασεις διανυεις καθημερινα?

το λαδι που πρεπει να προτιμας σαυτα τα χιλιομετρα ειναι ενα Α3/Β4 εχει πιο δυνατα αντιτριβικα και καθαριστικα.

motul 5-40 x-cess gen 2
fuchs titan 5-40
shell helix ultra 5-40

εαν κανεις πολυ πολη,αλλαζεις καθε 6000χιλ η΄6 μηνες.υπερβολη αλλα για το καλο του.
εαν κανεις μικτη χρηση με αυτοκινητοδρομο ,καθε 9.000 χιλ η' χρονο

μπορεις να βαλεις για μια φορα και ενα motul 300v για 5.000χιλ εαν οδηγεις ομως γρηγορα και το δερνεις το μοτερ.εχει μεσα πολλους εστερες που καθαριζουν το μοτερ.
παλαιοτερα ειχε περισοτερους και ηταν μονο για αγωνες και διαρκεια το πολυ 3000 χιλ. ..τωρα εχει αλλαξει η συνθεση του και εχει περισοτερο ΡΑΟ και ειναι πιο streetable.

καθε εβδομαδα μια φορα τουλαχιστον 100αρα βενζινη και italian tune up σε αυτοκινητοδρομο .ΑΥΤΟ ειναι πολυ σημαντικο,συμβαλλει στο να προλαμβανει
το fuel dilution και τη δημιουργια μουργας.

εαν θες να καθαρισει μακρια απο καθαριστικα χημικα. μπορει να χαλασουν την ισορροπια των προσθετων και επομενως την δομη του λαδιου,να χαλασει δλδ τις προδιαγραφες.
αυτα τα χηρσιμοποιουμε σαν πυρηνικα δλδ. οταν υπαρχει μεγαλο προβλημα και τιποτα αλλο δεν εχει αποτελεσμα ,στην φαση που τα βαζεις γιατι δεν σωζεται ο κινητηρας.
.στην περιπτωση σου δεν χρειαζεται.σπασε τις αλλαγες για 2 χρονια στα μισα χιλ. η' βρες το τοπικ του προεδρου(σταματη) και κανε τον καθαρισμο με φθηνο λαδι
οπως εκανε αυτος..ο φιλος bill007 θα σε βοηθησει να βρεις το τοπικ.βασικα καλα ειναι να κανεις και τα 2.θα δεις οτι θα καθαρισει ,αργα αλλα σωστα.

τελος κατι που διαβασα αρνητικο για αυτον τον κινητρα εαν ειναι πριν το 2006 ειναι οτι εχει θεμα με το κυκλωμα ψυξης,θερμοστατες κ.λ.π. και την CCV.φροντισε προληπτικα να τα τσεκαρεις .
λενε στο ιντερνετ οτι καθε 80.000 χιλ θελουν προληπτικη αλλαγη,κατι σνα τα δικα μου μπεκ ψεκασμου.

ελπιζω να σε βοηθησα.

///Maniac
14-08-25, 00:46
Bαζω τα liqui moly top tech 4100 5w40 και αν αλλαζα θα εβαζα μονο φουλ συνθετικα και με προδιαγραφη ll01 η ll04 και εννοειται 40αρι. Το αυτοκινητο απο το 2004 το ειχε ο θειος μου και εβαζε καστρολ συνηθως.
Η bmw λεει οτι το αμαξι θελει 30αρι λαδι αλλα εκτος του οτι το θεωρω ακαταλληλο για Ελλαδα, ειδικα το καλοκαιρι το εχω δει και στην πραξη οτι τα καιει πολυ γρηγορα.
Βεβαια θελει τσιμουχακια το μοτερ καποια στιγμη αλλα δεν ειναι και σε τοσο κακο επιπεδο ακομα.
Δε θα τα κρατησω ποτε πανω απο 8 9 χιλιαδες και μαξ 1 ετος.
Η χρηση που κανω ειναι βολτισια κυριως καθως εχω σκουτερ για καθημερινες μετακινησεις ομως τυχαινει να το χρησιμοποιω και για καποιες δουλειες μου.
Σε ηπιους ρυθμους γενικα αλλα με τακτικα ξεμπουκωματα.
Βαζω σχεδον παντα 98αρα και μια στο τοσο ριχνω και κανα καθαριστικο κυκλωματος βενζινης.
Δε με νοιαζει τοσο εμφανισιακα αφου δε το βλεπω απλα μου κακοφαινεται γιατι το 36αρι μου εχει τα ιδια χιλιομετρα και ειναι ολοχρυσο σαν καινουριο μεσα κι ας ειναι 30 χρονων.
Γενικα δε νομιζω οτι μετα απο τοσα χρονια στην κατασταση που ειναι καθαριζει ακομα και καθε μερα να αλλαζα λαδια, εκτος χρησης καποιου χημικου, ομως δε ξερω 1ον κατα ποσο θα αλλαξει το οτιδηποτε περαν της ψυχολογιας μου και 2ον κατα ποσο θα διακινδυνευσω να χαλασει το οτιδηποτε.
Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω δει και μεσα το μοτερ κατω απο το ψευτοκαπακο η μεσα απο τον καθρεφτη, κατω απο το καρτερ κλπ αλλα αν κρινω απ την εικονα της ταπας λαδιου που ειναι λες και εχει χ*σει καποιος μεσα δε νομιζω να ναι καλυτερο απο τουλαχιστον καραμελωμενο ολο το εσωτερικο του.

dreamer
14-08-25, 07:52
Bαζω τα liqui moly top tech 4100 5w40 και αν αλλαζα θα εβαζα μονο φουλ συνθετικα και με προδιαγραφη ll01 η ll04 και εννοειται 40αρι. Το αυτοκινητο απο το 2004 το ειχε ο θειος μου και εβαζε καστρολ συνηθως.

. ξερεις οτι το λαδι που χρησιμοποιεις δεν εχει εγκριση ll04 αλλα απλως συσταση.. δες εδω

"προδιαγραφές / Εγκρίσεις
ACEA C3, API SN, MB-Approval 229.31, MB-Approval 229.51, Porsche A40, VW 505 00, VW 505 01

Η LIQUI MOLY συνιστά αυτό το προϊόν για οχήματα ή/και μηχανικά σύνολα για τα οποία απαιτούνται οι ακόλουθες προδιαγραφές ή αριθμοί γνήσιων ανταλλακτικών
BMW Longlife-04 (up to 2018), ...."

αν πιστευεις οτι το καστρολ του θειου δεν ηταν αρκετο και πηγες σε LIQUI MOLY για καλυτερο ,ηθελα να σε πληροφορησω οτι ειναι ιδια ποιοτητας ,τουλαχιστον στα 30αρια- 40αρια λαδια,δλδ. μετρια λαδια,ειναι αυτο που λεμε,να περασει την εγκριση στα ορια,να βαλω ενα λαδι ισα-ισα..εαν επιμενεις και εισαι φαν της μαρκας προτιμησε το 4110 5-40 ,ειναι καλυτερο και εχει εγκριση ll04 και ειναι πιο οικονομικο. εαν θες ενα καλο λαδι,αφου μπορεις και βαζεις λαδι χωρις εκγριση τοτε δοκιμασε το mobil 1 esp 0-30 .δεν εχει εγκριση bmw και γιαυτο θα εξηγησω στο επομενο που λες πιο κατω για τα 30αρια.

Η bmw λεει οτι το αμαξι θελει 30αρι λαδι αλλα εκτος του οτι το θεωρω ακαταλληλο για Ελλαδα, ειδικα το καλοκαιρι το εχω δει και στην πραξη οτι τα καιει πολυ γρηγορα.

. το οτι τα καιει φταινε τα τσιμουχακια.εχω και εγω το ιδιο θεμα και θα το λυσω τον αλλο μηνα.μετα μπορεις να βαζεις 30αρια παλι αφοβα εαν θες.δεν θα τα καιει.να τα παρουμε ομως απο την αρχη.το λαδι πρεπει να το βλεπεις σαν συνολο και δεν ειναι σωστο να γενικευουμε,30αρια η' 40αρια.το καθε ιξωδες και η καθε μαρκα εχει καλα 30αρια και μετρια.καλα 40αρια και μετρια. εγω σου εγραψα τα καλυτερα 40αρια σε 5-40 στην αγορα.αυτα ειναι για νορμαλ χρηση και αρκετο ζορισμα.φουλ συνθετικα εαν εννοεις τα λαδια ΡΑΟ θα πληρωσεις αρκετα παραπανω χρηματα ,περιπου 2 φορες λαδια HC οπως αυτα που εγραψα.και δεν τα χρειαζεσαι για την απλη νορμαλ χρηση που κανεις. αυτα ειναι τα amsoil,redlineκ.λ.π. και δεν καθαριζουν καλυτερα απο τα απλα συνθετικα,εχεις απλως ενα δυνατοτερο φιλμ και καλυτερη ποιοτητα λαδιου,στην αναλογη τιμη φυσικα. ειναι περισοτερο για πιστα ομως αυτα.σου εγραψα για το 0-30 mobil 1 esp..ο πρωτος αριθμος στα λαδια δεν σε ενδιαφερει οποτε μην δινεις και τοση σημασια.οι περισοτεροι πιστευουν οτι οταν ενα λαδι εχει 0- μπροστα τοτε ειναι πιο ψιλο λαδι,αυτο δεν ισχυει παντα.αυτο που καθοριζει ενα ειναι ψιλο η' οχι ειναι το συνολο του λαδιου,βαση,προσθετα και κυριως hths ,το πιο σημαντικο χαρακτηριστικο. αυτο που μας ενδιαφερει ειναι ο δευτερος αριθμος το Χ30 .εκει ειτε ειναι 0-30 ειτε 5-30 ειναι ιδια η ιδιοτητα του λαδιου να στεκεται στις θερμοκρασεις του κινητηρα ζωρις να σπαει.ο πρωτος αριθμος ενδιαφερει μονο εαν εκινεις σε πολυ κρυο,πολυ κατω απο το 0.αλλιως δεν δινεις σημασια. τωρα συνηθως τα λαδια 0- λογω οτι πρεπει να εκινουν σε πολυ κρυο χρειαζονται το αναλογο χημικο στοιχειο που το κανει ευκολο.αυτο δεν μπορεις να το κανεις με βαση ελαιου απο υδρογοναθρακα τα λεγομενα HC .ετσι οι μπλεντερς προσθετουν βαση ΡΑΟ σε ενα μεγαλο ποσοστο,αυτο ομως αναλογα την ποσοτητα δινει στο συνολο ενα πολυ καλο λαδι γιατι η φουλ συνθετικη βαση του το ανεβαζει κατηγορια και στο συνολο.εχει μετα επιδραση και στην διατηρηση του φιλμ στον δευτερο αριθμο ,το 30αρι, και το κανει πιο σταθερο οταν ανεβασει θερμοκρασιες .τωρα λοιπον που εκανα προλογο και εξηγησα σου λεω οτι αυτο το λαδι εχει μεσα ΡΑΟ και ΕΣΤΕΡΕΣ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΤΟΣΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΙ ΕΚΓΙΡΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ bmw.ο λογος υποτιθεται ειναι γιατι η bmw δεν θελει πανω απο 2% εστερες στα λαδια της γιατι φοβαται οτι το λαδι δεν θα ειναι longlife των 25.000 χιλ, οπως θελει και νομιζει οτι κρατα σε ενα αμαξι της.το λαδι με εστερες οπως σου εξηγησα πιο πανω ,οξειδωνεται πιο γρηγορα οποτε θελει πιο γρηγορα αλλαγη.ομως στο ποσοστο που ειναι μεσα στο 0-30 στο μομπιλ μπορει να αντεξει ανετα μεχρι 10.000 χιλ δλδ πιο πανω και απο το οριο αλλαγης σου.και μπορει και πιο πανω. αυτο το εξασφαλιζει η αλλη εγκριση που εχει η mb 229.52 η οποια ειναι η πιο αυστηρη προδιαγραφη που υπαρχει.απλα η bmw εχει θεσει συγκεκριμενο οριο οξειδωσης πολυ πιο χαμηλο απο της MB.το γιατι αυτη το ξερει,λες και τα μερκ θελουν να χαλασουν απο αυτο το λαδι.τα οποια και αυτα εοχυν longlife αλλαγη πανω απο 15.000 χιλ.επισης επειδη αυτο το λαδι εχει αρκετο ΡΑΟ ,παλι η bmw γινεται παραξενη σαυτο γιατι δεν θελει παραπανω απο ενα οριο ΡΑΟ στο λαδι της γιατι φοβαται οτι θα προκαλεσει ζημια διαροων στα πλαστικα και τις τσιμουχες,ειναι για γελια γιατι ολοι ξερουμε ποσες διαροες εχει η μαρκα μας και χωρις αυτα τα λαδια.τωρα γιατι προτεινω αυτο το λαδι.τα λαδια με 0- μπροστα ειναι τα λαδια με την καλυτερη φου συνθετικη συνθεση και τιμη κατω απο τα αλλα αμερικανικα φουλ συνθετικα.παλαιοτερα ενα τετοιο λαδι το καστρολ 0-30 που μεσα ηταν πρασιμο το υγρο ηταν το πιο δημοφιλες λαδι στον κοσμο,απο γερμανια ομως παραγωγη.τωρα στην καστρολ υπαρχει επισης ενα-δυο λαδια το 0-30 και 0-40 Α3/Β4 που ειναι αναμεσα στα 5 καλυτερα λαδια που κυκλοφορουν.οπως και αυτο το λαδι της μομπιλ.στην ελλαδα συγχεουμε τον πρωτο αριθμο με την εξωτερικη θερμοκρασια και τον δευτερο παλι με την εξωτερικη θεροκρασια και την επιδραση που εχει στην θερμοκρασια του κινητηρα.εχει ,αλλα μονο στην εκκινηση και στην απαγωγη του αερα στο τελος.στην διαρκεια της λειτουργιας δεν εχει καμμια σημασια γιατι εχουμε θερμοστατες και ψυγεια που ψυχουν την μηχανη,δεν ειναι το λαδι που θα το ψυξει.συμβαλει και αυτο αλλα σε ενα μικρο ελαχιστο μερος και κυριως στο τελος ,στο σβησιμο.

Βεβαια θελει τσιμουχακια το μοτερ καποια στιγμη αλλα δεν ειναι και σε τοσο κακο επιπεδο ακομα.
Δε θα τα κρατησω ποτε πανω απο 8 9 χιλιαδες και μαξ 1 ετος.
Η χρηση που κανω ειναι βολτισια κυριως καθως εχω σκουτερ για καθημερινες μετακινησεις ομως τυχαινει να το χρησιμοποιω και για καποιες δουλειες μου.
Σε ηπιους ρυθμους γενικα αλλα με τακτικα ξεμπουκωματα.
Βαζω σχεδον παντα 98αρα και μια στο τοσο ριχνω και κανα καθαριστικο κυκλωματος βενζινης.
Δε με νοιαζει τοσο εμφανισιακα αφου δε το βλεπω απλα μου κακοφαινεται γιατι το 36αρι μου εχει τα ιδια χιλιομετρα και ειναι ολοχρυσο σαν καινουριο μεσα κι ας ειναι 30 χρονων.
Γενικα δε νομιζω οτι μετα απο τοσα χρονια στην κατασταση που ειναι καθαριζει ακομα και καθε μερα να αλλαζα λαδια, εκτος χρησης καποιου χημικου, ομως δε ξερω 1ον κατα ποσο θα αλλαξει το οτιδηποτε περαν της ψυχολογιας μου και 2ον κατα ποσο θα διακινδυνευσω να χαλασει το οτιδηποτε.

.εαν δεν καθαρισει με τον τροπο που σου ειπα τοτε δεν θα καθαρισει και με το χημικο.το χημικο απλως ειναι ο γρηγορος τροπος αλλα και ο πιο κακος για να γινει.ομως σου εγγυωμαι οτι θα δεις διαφορά.δεν θα καθαρισει τα πιστονια αλλα την μουργα που βλεπεις απο το καπακι θα την ελλατωσει.λαδια με καθαριστικες ιδιοτητες ειναι το mobil 0-40fs ,motul 300v,mobil esp 0-30.τα λαδια της μομπιλ εχουν μεσα ενα χημικο στοιχειο που ονομαζεται εν συντομια AN΄S που συμβαλλει μεταξυ αλλων στο καθαρισμο του κινητηρα ,κυριως στην προληψη αλλα εχει παρατηρηθει και μετα στον καθαρισμο.
Η αληθεια ειναι οτι δεν εχω δει και μεσα το μοτερ κατω απο το ψευτοκαπακο η μεσα απο τον καθρεφτη, κατω απο το καρτερ κλπ αλλα αν κρινω απ την εικονα της ταπας λαδιου που ειναι λες και εχει χ*σει καποιος μεσα δε νομιζω να ναι καλυτερο απο τουλαχιστον καραμελωμενο ολο το εσωτερικο του.