PDA

Επιστροφή στο Forum : Πρόβλημα στις αναρτήσεις Ε90-Βοήθεια!!!



Efhara
05-08-24, 12:14
Καλησπέρα σε όλους,

Χρειάζομαι τη βοήθειά σας!!!
Εχω ένα Ε90 του 2008. Το πήρα μεταχειρισμένο μόνο 90K χιλιόμετρα άνοιξη του 2021 και τώρα έχει 151Κ χιλιόμετρα.

Το πρόβλημά μου είναι οι αναρτήσεις του. Είναι πολύ μαλακές σε σημείο που ακόμα και να βγει ένας άνθρωπος απο το αμάξι το αμάξι σηκώνεται πολύ εμφανώς και αντίστοιχα όταν μπαίνει κάποιος κάθεται πολύ εμφανώς.
Αυτή η συμπεριφορά μεταφέρεται και στον δρόμο που στην παραμικρή λακούβα κατα βάση το αμάξι "χτυπάει" σα να μην έχει καν αμορτισέρ και όποιος είναι μεσα αγκομαχάει.

Είναι το 2ο μου αυτοκίνητο. Με το προηγούμενο, "φθηνότερο", αλλης εταιρείας και με πολύ περισσότερα χιλιόμετρα και πολύ ταλαιπωρία κλπ δεν είχα ποτέ τετοιο θέμα. Βεβαια δεν ξέρω τι του έκανε ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του BMW μέχρι τα 90Κ.
Επίσης να σημειώσω ότι είναι το 1o μου BMW οπότε δεν εχω ιδέα αν βάζουν από τη μαμα τόσο μαλακές αναρτήσεις.

Οταν είπα στον μάστορα να κάνει έλεγχο και να δουμε αν πρέπει να τα αλλάξουμε μου είπε ότι τα ελατήρια έχουν μαλακώσει παρα πολύ και τα αμορτισέρ θέλουν αλλαγή αρα ο συνδυασμός αυτών των δύο δημιουργεί τα προβλήματα.
Και πρότεινε να αλλάξουμε και αμορτισέρ και ελατήρια και όλο το σετ γενικότερα βάζοντας της μαμάς του με ένα συνολικό κόστος 800Ε.

Επειδή το συγκεκριμένο κόστος για τα χιλιόμετρα που έχει κάνει το αμάξι μου φαίνεται υπερβολικό, οι ερωτήσεις μου είναι:

1. Όντως μπορει να μαλακώσουν τόσο πολύ τα ελατήρια στα μόλις 151Κ χιλιόμετρα;;; Σε ένα βίντεο είδα ότι ελατήρια δεν αλλάζουμε (σχεδόν) ποτέ εκτός αν καταστραφεί κάποιο.
2. Μήπως αυτά είναι από τη μαμά του και ακόμα και να τα αλλάξουμε πάλι θα είναι τόσο μαλακά και θα πληρώσουμε τσάμπα; O μάστορας λεει της μαμάς του για να μην αλλάξει ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, το οποίο είναι ενα καθαρά οικογενειακό αυτοκίνητο για ταξίδι.

Μπορεί κάποιος να βοηθήσει; Εχει εμπειρία από αυτό ή παρόμοια μοντέλα;

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2024/08/BMWE90frontreplacement11024x509-1.jpg

GiannisRob
05-08-24, 12:44
Καλησπέρα αγαπητέ φίλε!

Κατ' αρχήν, ίσως θα ήταν χρήσιμο να μας δώσεις μερικές πληροφορίες παραπάνω για το Ε90 σου (πχ, αν είναι 4κύλινδρο ή 6κύλινδρο, αν έχει comfort ή sport εργοστασιακή ανάρτηση, κλπ), την χρήση που του κάνεις (ταξίδια άδειο, ταξίδια με 4 άτομα και αποσκευές, κλπ) και τι απαιτήσεις έχεις (άνεση, σπορ αίσθηση, κλπ).

Κατά δεύτερον, να σου αναφέρω ένα βασικό αξίωμα που γενικά ισχύει για όλα τα premium αυτοκινητιστικά προϊόντα. Το Ε90 σου, αλλά και οποιοδήποτε άλλο BMW ή παρόμοιο αυτοκίνητο, κοστίζει στη συντήρηση του ανάλογα με το κόστος της αρχικής του αγοράς. Δηλαδή να περιμένεις κόστος συντήρησης ανάλογο με τα 30.000 ~ 40.000€ που είχε καινούριο και όχι με τα 7.500 ~ 12.500€ που το αγόρασες (τιμές ενδεικτικές). Αυτό απαντά στην ερώτηση αν τα 800€ είναι φυσιολογικά. Ναι, είναι.

Φυσικά υπάρχουν και φθηνότερες λύσεις στο εμπόριο, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.

Οπότε, ας απαντήσουμε ακριβώς στις ερωτήσεις σου:

1. Ναι, γίνεται να μαλακώσουν τα ελατήρια. Είναι θέμα κόπωσης και, ναι, μαλακώνουν. Ειδικά στα "βαριά" αυτοκίνητα. Όποιος λέει ότι δεν αλλάζουμε ποτέ ελατήρια αν δεν καταστραφεί κάποιο να πάει πίσω στη σπηλιά από την οποία προέρχεται. Τα ελατήρια "μαλακώνουν", "κάθονται" και όταν χρειάζεται τα αλλάζουμε.

2. Έκανες μια αμορτισερομέτρηση σε κατάλληλο μηχάνημα? Είδες αν κάποιο αμορτισέρ έχει "φτύσει" τα λάδια του και κατά συνέπεια πλέον δε λειτουργεί; Ρώτησες χωριστά κόστος ανταλλακτικών και εργασίας για να ξέρεις τι ακριβώς πληρώνεις; Ρώτησες τι αμορτισέρ έχεις τώρα και τι άλλες επιλογές έχεις;

Σε γενικές διαπιστώσεις, πάντως, στο Ε39 μου τα αμορτισέρ στις 130.000 χλμ ήταν για πέταμα. Στο Yaris της συζύγου, πάτησαν τις 250.000 χλμ και ακόμα είναι άριστα. Παίζει ρόλο η χρήση και το αν το αμάξι το έχει φτιάξει ένας κοντός σχιστομάτης ή ένας ξανθός με μπυροκοιλιά.

Efhara
05-08-24, 19:18
GiannisRob ευχαριστώ για την απάντηση.

Γέλασα με τον κοντό σχιστομάτη και ξανθό μπυροκοιλιά.

Κινητήρας είναι ο "περίφημος" 4κύλινδρος N43 1.6.

Οι αναρτήσεις είναι εργοστασιακές, αν είναι comfort ή sport δεν το ξέρω, θα ρωτήσω τον μάστορα. Αυτή τη στιγμή σίγουρα δεν είναι πλέον ούτε comfort ούτε sport! :th_Laie_67-1: Η χρήση είναι για μακριές αποστάσεις πολης και ταξίδια μικρά και μεγάλα φορτωμένο full αλλά και πολύ ελαφριά. Απ'όλα δηλαδή.

Το προηγούμενό μου αυτοκίνητο είχε sport εργοαστασιακές αναρτήσεις και είχε απίστευτα κρατήματα αλλά δεν παραπονέθηκα ποτέ και για την άνεση με κακή και βαριά χρηση. Και το αμάξι το είχε φτιάξει ένας γάλλος κρασοκανάτας! χεχεχ.

Μου ανέλυσε ο μάστορας το κόστος για όλα και τις εργασιές. Οι εργασίες δεν μου φάνηκαν υπερβολικές.. ίσως είναι πολύ ακριβά τα ανταλλακτικά για να αλλάξει όλο το σετ.
Αμορτισερομέτρηση όχι δεν έχω κάνει, ό,τι είδε ο μάστορας ο οποίος θεωρεί ότι θέλουν αλλαγή τα αμορτισέρ.

Efhara
05-08-24, 20:25
GiannisRob να προσθέσω στο τι ζητάω εγώ από τη χρήση του αυτοκινήτου αυτού είναι πρωτίστως άνεση γιατί χρησιμοποιείται από οικογένεια... αλλά να έχει και ικανοποιητικό κράτημα για να το ευχαριστιόμαστε και λίγο όταν είμαστε μόνοι μας... :tt1:

Ζητάω πολλά;;; :th_Laie_67-1:

Μήπως δεν πρέπει να μπουν οι εργοστασιακές τωρα που θα τις αλλάξω;

Εμπειρίες κανείς από το συγκεκριμένο μοντέλο;

GiannisRob
05-08-24, 21:14
Άρα λογικά έχει τα απλά Sachs Comfort, όπου μια 4άδα έχει γύρω στα 300€. Βάλε άλλα 200€ για top mounts, bump stops, και όλα τα υπόλοιπα σκατολοΐδια που πρέπει να αλλαχτούν όλα μαζί, και είσαι γύρω στα 500€ ανταλλακτικά. Στην Πάτρα αυτό θα είχε 100€ εργασία, σε καλό μαγαζί. Άρα πάμε στα 600€. Ε, και άλλα 150 με 200€ τα ελατήρια και να το 800αρι. Αν σου φαίνονται πολλά, μην αλλάξεις τα ελατήρια. Λογικά μια χαρά θα είσαι και πάλι.

Τώρα για κάτι πιο "σπορ" ας πούνε οι ειδικοί. Εγώ στο Ε39 έβαλα την εργοστασιακή M pack ανάρτηση, με Sach Sport και Eibach ελατήρια. Κόστισε γύρω στα 800€ τοποθετημένη. Αυτό το έκανα με το που πήρα το αυτοκίνητο και προερχόμενος από πολλά χρόνια με S60, ήταν ένα οδηγικό σοκ. Μετά κατάλαβα ότι έπρεπε να έχω βάλει και τη σχετική αντιστρεπτική, όπου όταν μπήκαν και αυτές, το αμάξι μεταμορφώθηκε. Τώρα που το συνήθισα και το έμαθα, είμαι έτοιμος να πάω σε κάτι πιο σκληρό και απόλυτο. Αλλά αυτά είναι προτιμήσεις του κάθε ενός και καλό είναι να γίνονται σταδιακά. Επίσης, επειδή αντιμετωπίζω το Ε39 σαν πρότζεκτ και καταβόθρα χρημάτων, θέλω στον λίγο χρόνο που περνάω μαζί του, μεταξύ καμμένων πολλαπλασιαστών, να του πίνω το αίμα και δε με νοιάζει καθόλου οι άνεση, οπότε η δική μου σκοπιά πιθανότατα είναι αρκετά διαφορετική από τη δική σου.

Αν έχει κανείς Ε90 με απλά ελατήρια και κίτρινα Bilstein ας σπάσει τη σιωπή του!

BILL007
05-08-24, 21:42
Καλωσήρθες στην παρέα μας! Μεγάλη εργασία, αλλά είναι ακριβώς όπως το είπε ο Γιάννης. Εγώ επίσης θα πρότεινα να αλλάξεις και τα ελατήρια! Πρόσφατα είδα κομμένο σε 90αρι αλλά ειναι 15 ετών αμάξια και βγάζουν...:(

:rockz:

Efhara
06-08-24, 10:33
GiannisRob Σε ευχαριστώ πολύ για την απάντηση και όλες τις πληροφορίες!

Σε σχέση με το κόστος:
Από αυτά που λες κι εσύ, επειδή όντως θα αλλάξει όλο το σετ και επιπλέον τα ελατήρια, ακούγεται λογικό το κόστος. Απλά όταν μου το είπε επαθα ενα σοκ γιατί δεν το περίμενα. Ειχα στο μυαλό μου μαξ 400-500. Τι να κάνουμε... θα το πιούμε το ποτήριον!

Σε σχέση με το είδος των αναρτήσεων:
Θα λάβω υπόψη αυτά που είπες και όποια άλλη πληροφορία έρθει, και θα ξανασυζητήσω μαζί του λέγοντάς του τι θέλω ακριβώς μηπως μου προτείνει και ο ίδιος κάποια άλλη λύση. Αφου θα τα σκάσουμε που θα τα σκάσουμε, τουλάχιστον να έχουμε την συμπεριφορά που θέλουμε μετά απο το αυτοκίνητο.

Ευχαριστώ και πάλι!

Efhara
06-08-24, 10:35
BILL007 Καλώς σας βρήκα! Ευχαριστώ για την απάντηση!

Ναι και ο μάστορας επιμένει για τα ελατήρια...λέει ότι είναι πολύ μαλακά. Κάτι θα ξέρει παραπάνω.

BILL007
06-08-24, 12:56
ειναι απο τις εργασίες που πάνε πακέτο... Αλλιώς αμα π.χ. χρειαστείς ελατήρια σε δεύτερο χρόνο, άντε πάλι εργασία βάλε βγάλε συν ευθυγραμμιση και σιγουρα δεν αξίζει τον κοπο.

dark knight
06-08-24, 15:31
σαν να ακουω εμενα, χωρις το Βολβο. χρυση τομη αποτελει το σετ απ του Μ πακ παρεα με τις αντσιτρεπτικες οπως ανεφερε και ο Ιωαννης. σιγουρα οι αντιστρεπτικες θα κανουν δουλεια και με την απλη comfort αναρτηση.

dreamer
09-08-24, 16:19
με ξανθο μπυροκοιλια και 15 ετων ,160.000 χιλ και πανε καλα,μαλλον τυχερος ειμαι..:original:

deepBLUE
09-08-24, 20:04
Ότι ανάρτηση και να βάλεις (προτείνω μαμά) τα τοπ μαουντ να είναι οπωσδήποτε εργοστασιακά .

m-power_01
19-08-24, 14:36
καλησπέρα,

Τα ελατήρια "πέφτουν'' και αυτά με τον καιρό. Η κόπωση προκαλείται από τους κύκλους λειτουργείας κατά την ταλάντωση τους. Πχ ένα αυτοκίνητο που ταξιδεύει με φορτίο ( επιβάτες + αποσκευές) και σε όλα αυτα τα σαμάρια προσπαθεί να αποσβέσει θα ζητήσει πιο γρήγορα από ένα άλλο που κινειται άνευ φορτίου με μικρότερες ταχύτητες που δεν εξαναγκάζουν τους τροχους να κινούνται πανω κάτω.
Όταν κουράζονται τα ελατήρια υποχωρούν και το αυτοκίνητο χαμηλώνει. μετρώντας από το κάτω χείλος της ζαντας μέχρι το χείλος του φτερού θα πρέπει να έχεις απόσταση Εμπρος 599 / Πίσω 580 αν φορας 17in τροχους όπως πιστεύω από την φωτογραφία. Αν έχεις 16in αφαιρεσε 15. Δηλαδή Ε 584 /Π 565.
Επειδή το αυτοκίνητο το έχει φτίαξει μπυροκοιλίας την ώρα που μετρούσε είχε κατι καφάσια μπύρες μέσα. 68κιλα μπρος δεξια, 68 κιλα μπρος αριστερα, 68 στο πισω , 21 στον χωρο αποσκευων και γεμάτο τεποζιτο. Τα ελατηρια θέλουν άλλαγμα εάν έχεις απόκλιση πανω από 10mm .
Για το αν φοράς την comfort ή την sport αναρτηση μπορείς με ενα vin decoder online να δεις τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου. Οι μετρήσεις είναι για comfort το sport είναι 15mm χαμηλότερο.
Αν πας σε αντικατάσταση η sport είναι τρομερή ανεση/κρατημα. Αλλιώς 4 sachs θα κάνουν την δουλεία τους.

Vassilis ///M
01-09-24, 16:57
2. Έκανες μια αμορτισερομέτρηση σε κατάλληλο μηχάνημα? Είδες αν κάποιο αμορτισέρ έχει "φτύσει" τα λάδια του και κατά συνέπεια πλέον δε λειτουργεί; Ρώτησες χωριστά κόστος ανταλλακτικών και εργασίας για να ξέρεις τι ακριβώς πληρώνεις; Ρώτησες τι αμορτισέρ έχεις τώρα και τι άλλες επιλογές έχεις;

Να βγάλει δλδ ένα ένα αμορτισερ να τα ξεμοντάρει απο τα ελατήρια και να τα μετρήσει ???
Γτ αν αναφερεσαι σε αμορτισερομετρηση τύπου Κτεο είναι απλα για γέλια!!! ( χωρις παρεξηγηση)