PDA

Επιστροφή στο Forum : Βελτίωση handling feel - E46



GiannisMRE
17-01-24, 10:47
Άκουσα πρόσφατα ότι αλλάζουν στα μπροστινά ψαλίδια τις βάσεις σινεμπλόκ με Ζ4 παράκεντρα για καλύτερο τιμόνι.

Γνωρίζει κάποιος τι διαφορά έχει? (Φαντάζομαι με πολυουρεθάνης θα αισθάνεσαι πιο άμεσο το τιμόνι, δεν θα έχει τόσες αποσβέσεις)
Εγώ σκεφτόμουν για strongflex όταν κάνω αλλαγή.
(Ενίσχυσα σασί πίσω γέφυρας με πλάκες και μιας και κατέβηκε μπήκαν strongflex κίτρινα. Έβαλα και κόκκινο στη βάση διαφορικού και "έδεσε" αρκετά πίσω με το μειονέκτημα μικρών δονήσεων σε φουλ γκάζι.)

wheelman
17-01-24, 14:49
Απο Ζ4m ειναι, δεν θυμαμαι κωδικο.
Τα είχα βάλει και εγώ, στο σεντάν που είχα.

Η μία διαφορά είναι ότι δεν έχουν λάδι (ειναι μασίφ), και η δευτερη έχει να κάνει με το παράκεντρο που λες.

Σίγουρα αισθάνεσαι περισσότερα πράγματα, με ότι αυτό συνεπάγεται...

GiannisMRE
17-01-24, 15:25
46604

Αυτό βρήκα Ζ4Μ. Φαίνεται πιο ενισχυμένο και το παράκεντρο τι προσφέρει δεν καταλαβαίνω.
Θα αλλάξει λίγο την κλίση του ψαλιδιού, αλλά τι βελτιώνει?

wheelman
17-01-24, 15:32
Για αυτό τα είχα βάλει επειδή είναι μασίφ.

Απλά πρόσεξε γιατί τα Ε46 , φοράνε δύο διαφορετικές διαμέτρους μπαλάκια
(mpack και non mpack)

Ακριβως δεν ξέρω τι αλλάζει στην γεωμετρία,
αλλα φαντάζομαι ότι αφου θα πάς για ευθυγράμμιση θα το φέρουν εκεί που πρέπει

GiannisMRE
17-01-24, 15:37
Μάλλον δίνει λίγο έξτρα caster και επαναφέρει καλύτερα το τιμόνι.
Ναι έχω σίγουρα non Mpack, θα μετρήσω με παχύμετρο καλού κακού πρωτού αγοράσω κάτι..

PetrosD
17-01-24, 23:30
Αυτό που είπε ο Γιάννης θα έγραφα μόλις τώρα. Αυξάνει τη γωνία caster. Ένα θετικό είναι η καλύτερη επαναφορά του τιμονιού. Κι εμείς με τα E30 τα αλλάζουμε αυτά και βάζουμε έκκεντρα από M3 E30. Εγώ έβαλα μασίφ πλαστικά.

wheelman
18-01-24, 12:47
Σχετικό ειναι αυτό με την επαναφορά Πετράν,
εγώ με τις 18άρες δεν είχα δει τρελή διαφορά.

Προφανώς γιατί είχα διπλασιάσει την αναρτώμενη μάζα.

PetrosD
18-01-24, 14:16
Εγώ με 16άρες στο Ε30 και σωστή σύγκλιση, έχω τιμόνι πολύ πληροφοριακό και βαρύ (θα έλεγα, σχετικά πάντα).

nikos valvetronic
20-01-24, 11:55
Κι εγώ τα φοράω αρκετά χρόνια είναι αθάνατα. Βγάζουν παραπάνω κραδασμό από τα μαμά αλλά σίγουρα λιγότερο από τα meyle HD. Δίνουν παραπάνω καστερ, αν δεις προφίλ το αμάξι ο τροχός είναι λίγο πιο κοντά στον προφυλακτηρα. Καλύτερη αίσθηση έχει και επαναφορά ειδικά στις καφρίλες με μεγάλη γωνία . Επίσης βγαίνουν σαν ανταλλακτικό μόνο τα συνεμπλοκ χωρίς το καβούκι τους και μπορείς να ξεπρεσαρεις τα παλιά και να πρεσαρεις αυτά. Έχουν σημάδια επανω για να τα βάλεις σωστά.

GiannisMRE
21-01-24, 15:03
4661046611

Φοράει τα 66mm, πάντως φαίνονται αρκετά φρέσκα ακόμη. Ίσως δε θα κάνω αλλαγή, τι λέτε?

nik200
24-01-24, 12:36
46604

Αυτό βρήκα Ζ4Μ. Φαίνεται πιο ενισχυμένο και το παράκεντρο τι προσφέρει δεν καταλαβαίνω.
Θα αλλάξει λίγο την κλίση του ψαλιδιού, αλλά τι βελτιώνει?

παμε και για λιγο θεωρια..

θα σας πω αρχικα κατι που παρατηρησα στο δικο μ αμαξι, τα μιατα γενικα εχουν αρκετα παρακεντρα αμορτισερ μπρος απο τη μανα τους..αρκετο καστερ δηλαδη για να εχεις πιο γρηγορη επαναφορα τιμονιου οπως σωστα ειπατε...αλλα ομως εχει και ενα μεγαλο μειονεκτημα που δεν ανεφερε κανεις...!!στο φρεναρισμα ενα αμορτισερ, παρακεντρο, με κλιση επανω προς τα πισω συγκεκριμενα...εχει την ταση να ενεργοποιει το abs.. καθως το αμαξι "βουταει" μπροστα!!!!σκεφτειτε το λιγο..προσεξτε τωρα λοιπον...για να μη βουταει τοσο...τι βαζουμε..πιο ισχυρα-μασιφ-μη ελαστικα top mount αναρτησης για να μετριασουν το φαινομενο...αποτελεσμα..πολ� � πιο αμεσα μπροστινο και αισθηση...

φυσικα περιττο να πω οτι το παραπανω καστερ- θετικο προσφερει ευσταθεια και καλη κατευθυντικοτητα και επαναφερει πιο ευκολα το τιμονι οπως ειπαμε πανω..αλλα μεταφερει και λιγο κραδασμο παραπανω..και λογω κλισης..περα απο τα top mount...επισης να ξερετε οι κατασκευαστες γενικα-πλην bmw και λιγους ακομα δεν αφηνουν να παιζεις με παρακεντρα top mounts...πραγματικα το αμαξι επηρεαζεται πολυ σαν συμπεριφορα...

τελος προσεχουμε πολυ να μην επηρεασουμε και την συγκλιση του μπροστινου συστηματος..οταν βαζουμε τα παρακεντρα..πως?απλα ενω το top mount ειναι ακριβως κεντρο το αμορτισερ δεν τοποθετουμε τερμα αριστερα ή δεξια...παρα παραλληλα του νοητου κεντρο στο καθετο!!!

nik200
24-01-24, 12:53
ολα τα παραπανω εχουν να κανουν μπρος και πολυ με το αν υπαρχουν γονατα μακ φερσον ή διπλα ψαλιδια εμπρος...το μακ φερσον οσο στριβει ο τροχος αλλα και οσο δεχεται πιεσεις ξεκαμπερωνει.....ενω τα ψαλιδια δεν επηρεαζονται!!!

αναποδα στο πισω μερος ο ημιακαμπτος αξονας καμπερωνωνει οσο φορτιζεται, και γιαυτο καποια παλια ιταλικα ειχαν μεχρι και θετικο καμπερ στην ευθεια!!!!οι πολλαπλοι παλι δεν εχουν τετοια θεματα ως αμιγως ανεξαρτητη αναρτηση!!!

PetrosD
24-01-24, 13:10
Για τους ημιυστερούντες βραχίονες ξέρεις τίποτα ή μπααα;

nik200
25-01-24, 10:37
παμε και για λιγο θεωρια..

θα σας πω αρχικα κατι που παρατηρησα στο δικο μ αμαξι, τα μιατα γενικα εχουν αρκετα παρακεντρα αμορτισερ μπρος απο τη μανα τους..αρκετο καστερ δηλαδη για να εχεις πιο γρηγορη επαναφορα τιμονιου οπως σωστα ειπατε...αλλα ομως εχει και ενα μεγαλο μειονεκτημα που δεν ανεφερε κανεις...!!στο φρεναρισμα ενα αμορτισερ, παρακεντρο, με κλιση επανω προς τα πισω συγκεκριμενα...εχει την ταση να ενεργοποιει το abs.. καθως το αμαξι "βουταει" μπροστα!!!!σκεφτειτε το λιγο..προσεξτε τωρα λοιπον...για να μη βουταει τοσο...τι βαζουμε..πιο ισχυρα-μασιφ-μη ελαστικα top mount αναρτησης για να μετριασουν το φαινομενο...αποτελεσμα..πολ� � πιο αμεσα μπροστινο και αισθηση...

φυσικα περιττο να πω οτι το παραπανω καστερ- θετικο προσφερει ευσταθεια και καλη κατευθυντικοτητα και επαναφερει πιο ευκολα το τιμονι οπως ειπαμε πανω..αλλα μεταφερει και λιγο κραδασμο παραπανω..και λογω κλισης..περα απο τα top mount...επισης να ξερετε οι κατασκευαστες γενικα-πλην bmw και λιγους ακομα δεν αφηνουν να παιζεις με παρακεντρα top mounts...πραγματικα το αμαξι επηρεαζεται πολυ σαν συμπεριφορα...

τελος προσεχουμε πολυ να μην επηρεασουμε και την συγκλιση του μπροστινου συστηματος..οταν βαζουμε τα παρακεντρα..πως?απλα ενω το top mount ειναι ακριβως κεντρο το αμορτισερ δεν τοποθετουμε τερμα αριστερα ή δεξια...παρα παραλληλα του νοητου κεντρο στο καθετο!!!

αποτελεσμα..πολυ πιο αμεσα μπροστινο και αισθηση...

φυσικα περιττο να πω οτι το παραπανω καστερ- θετικο προσφερει ευσταθεια και καλη κατευθυντικοτητα και επαναφερει πιο ευκολα το τιμονι οπως ειπαμε πανω..αλλα μεταφερει και λιγο κραδασμο παραπανω..και λογω κλισης..περα απο τα top mount...επισης να ξερετε οι κατασκευαστες γενικα-πλην bmw και λιγους ακομα δεν αφηνουν να παιζεις με παρακεντρα top mounts...πραγματικα το αμαξι επηρεαζεται πολυ σαν συμπεριφορα...

τελος προσεχουμε πολυ να μην επηρεασουμε και την συγκλιση του μπροστινου συστηματος..οταν βαζουμε τα παρακεντρα..πως?απλα ενω το top mount ειναι ακριβως κεντρο το αμορτισερ δεν τοποθετουμε τερμα αριστερα ή δεξια...παρα παραλληλα του νοητου κεντρο στο καθετο!!!

GiannisMRE
31-01-24, 09:40
Θα πάρω αυτά να υπάρχουν μιας και δεν χρειάζομαι άμεση αλλαγή.
Αυτό που εξωτερικό είναι φτηνότερα, ενώ παίρνουν μισθό 2-3 φορές πάνω από εμάς :original:

https://www.duraflexpubushes.com/e46-eccentric-front-wishbone-rear-bushes-56-p.asp

nik200
31-01-24, 11:06
Θα πάρω αυτά να υπάρχουν μιας και δεν χρειάζομαι άμεση αλλαγή.
Αυτό που εξωτερικό είναι φτηνότερα, ενώ παίρνουν μισθό 2-3 φορές πάνω από εμάς :original:

https://www.duraflexpubushes.com/e46-eccentric-front-wishbone-rear-bushes-56-p.asp

μη περιμενεις παπαδες...λιγο καλυτερο μπροστινο θα χεις και επαναφορα..προσοχη στην τοποθετηση..αυτα!

GiannisRob
31-01-24, 11:52
Θα πάρω αυτά να υπάρχουν μιας και δεν χρειάζομαι άμεση αλλαγή.
Αυτό που εξωτερικό είναι φτηνότερα, ενώ παίρνουν μισθό 2-3 φορές πάνω από εμάς :original:

https://www.duraflexpubushes.com/e46-eccentric-front-wishbone-rear-bushes-56-p.asp

Να περιμένεις όμως πρόσθετο κόστος εκτελωνισμού! Με τελωνείο και μεταφορικά δεν ξέρω πόσο φθηνότερα θα σου βγουν, αν σου βγουν!

GiannisMRE
31-01-24, 11:59
Έχει ήδη αρκετά καλή επαναφορά, αλλά είπα γιατί όχι φτηνότερα βγαίνουν από strongflex.
Θα πρέπει να κόψω ροδέλες να κάνω εξωλκέα πάλι ;(

Άκυρο, αλλά θα πας Σπάρτη?
Είχα κάνει δοκιμή και μόνο στην μεγάλη παρατεταμένη έμπαινα καλά και στις 2 επόμενες έτσι και έτσι γιατί γέρνει πολύ και χάνω έλεγχο.
Επίσης κάτι περίεργο ήταν στο τέρμα δεξιά μπλοκάριζε το τιμόνι και δεν μπορούσα να το επαναφέρω. (Μου είπε ένα παιδί ότι θα είναι από ευθυγράμμιση αυτό)
Γενικά σκέφτομαι να βάλω D2 ή BC αλλλιώς δεν έχει νόημα.

PetrosD
31-01-24, 12:48
Τί χρώμα τα πήρες; Κόκκινα;

nikos valvetronic
31-01-24, 21:34
Στην πρώτη φώτο που έβαλες το συνεμπλοκ φαίνεται κομμένο ή κάνω λάθος?? Έχει βγει το λάστιχο έξω προς το ψαλίδι.
Τι ανάρτηση φοράς?

GiannisMRE
02-02-24, 09:09
Σε κόκκινο χρώμα τα πήρα να ταιριάξουν με stongflex που θα βαλω μελλοντικά.

Είχα στρίψει το τιμόνι και το τράβηξε έξω. (Δεν ξέρω αν πρέπει να τραβιέται ή είναι κομμένο εσωτερικά και δεν το είδα)
Φοράω H&R μπλέ με Bilstein B4 μαύρα.

GiannisMRE
21-05-24, 13:44
Ήταν ψιλοξεραμένα - ρωγμές τα παλιά και πάλι η μόνη μεγάλη διαφορά είναι η επαναφορά τιμονιού.
Επιστρέφει κέντρο πολύ γρήγορα. Κραδασμούς δεν είδα περισσότερους και μια ελάχιστα καλύτερη απόκριση στο στρίψιμο.

Το καλό είναι ότι τα βάζεις και δεν ασχολείσαι ξανά - δε χαλάνε όπως τα λαστιχένια.

Επίσης, έβαλα Β8 αμορτισέρ και έσφιξε αρκετά + μικρότερη διαδρομή.
Άρα coilover ίσως μόνο πίστα και όχι για δρόμο. Ήδη είναι κούτσουρο σε κακούς δρόμους.