Επιστροφή στο Forum : BMW Z3 1.9i (118 Hp) μετατροπή σε M54Bxx
Μετά από αρκετή σκέψη αποφάσισα ότι θέλω να κάνω μετατροπή σε εξακύλινδρο μοτέρ M54Bxx
Οι επιλογές είναι :
Μ52Β25 192 Hp
M54B30 231 Hp
Έχει κάποιος να προτείνει θετικά και αρνητικά για τον ένα η τον άλλο κινητήρα? Τέλη έχουν τα ίδια , τα οποία θα είναι λογικά για 4 χρόνια ακόμα μόνο. Αξιοπιστία, αντοχή, ευκολία στην μετατροπή?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Ο Μ54 είναι αλεξίσφαιρος !!!
Το πατωμα πισω ποιος θα το ενισχυσει;
Αυτό είναι το πιο δύσκολο? Θα γίνει ότι χρειάζεται με βάση τις πληροφορίες στο δίκτυο
Το πιο δύσκολο είναι να γίνει σωστή μετατροπή .
Αφού θα μπεις στην διαδικασία βάλε το 3λιτρο
GiannisRob
02-11-23, 09:03
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία:
Ο κυβισμός και η πραγματική ισχύς του νέου κινητήρα θα πρέπει να προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής του αυτοκινήτου για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, ή να περιλαμβάνονται μέσα στα όρια κυβισμού και πραγματικής ισχύος που προβλέπονται από το εργοστάσιο κατασκευής, για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου. (Με υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 διπλωματούχου μηχανολόγου μηχανικού ή πτυχιούχου τεχνολόγου).
Είναι δυνατή η τοποθέτηση νέου κινητήρα του οποίου η πραγματική ισχύ και ο κυβισμός δε μπορεί να διαφέρει παρά μόνο μέχρι 25%, σε σχέση με τα μεγέθη του αρχικού κινητήρα ή να υπάρχει ο εν λόγω κινητήρας ως εργοστασιακή τοποθέτηση στο συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου.
Άρα 1.80 λτ + 25% = 2,25 λτ
Όσον αφορά την ισχύ: 118 + 25% = 147,5 hp
Άρα, νόμιμα ούτε 2.2 μπορείς να βάλεις. Αν βγάλουμε τον αστικό και τον ποινικό κώδικα από τη συζήτηση, δεν υπάρχει κανείς μα κανείς λόγος να μη βάλεις το 3λιτρο.
να υπάρχει ο εν λόγω κινητήρας ως εργοστασιακή τοποθέτηση στο συγκεκριμένο μοντέλο αυτοκινήτου.
Εγω το 46 απο 318 το ειχα κανει 325 με αυτην την παραγραφο και την εγκριση τυπου του εργοστασιου.
Περασε βεβαια μηχανολογικο στο Ελληνικο και ειχα χαρτι απο μηχανολογο που βεβαιωνε πως η μετατροπη ηταν πληρης σε συστηματα κινησης, πεδησης και ασφαλειας.
Μου ειχαν προτεινει μαλιστα να δωσω πεντε κατοσταρικα και να μην το παω καν… αλλα επεμενα να ειμαι 100% νομιμος (ο μλακας).
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία:
Άρα 1.80 λτ + 25% = 2,25 λτ
Όσον αφορά την ισχύ: 118 + 25% = 147,5 hp
Άρα, νόμιμα ούτε 2.2 μπορείς να βάλεις. Αν βγάλουμε τον αστικό και τον ποινικό κώδικα από τη συζήτηση, δεν υπάρχει κανείς μα κανείς λόγος να μη βάλεις το 3λιτρο.
Αν ο κινητήρας υπήρχε ως εργοστασιακή τοποθέτηση δεν υπάρχει κάποιο κώλυμα για την νόμιμη τοποθέτηση του
Τριλιτρο Μ54 καντο, απλα βρες καποιον που να το εχει ξανακανει. Τα Ζ ειναι περιεργα σασι και θελουν δεσιματα γιατι κοβουν πατωμα για πλακα.
Εχε υποψη σου επισης πως πριν βαλεις το μοτερ επανω θελει αρκετες δουλιτσες, οπως τρομπα νερου, ανοιγμα βανος και ενα πληρες σετ φλατζες γιατι αν χρειαστει μετα, ειναι διπλος κοπος.
Α, επισης εκτος αν εχεις προγραμματιστη με κακαλα, πρεπει να βρεις και εγκεφαλο απο Ζ3 αλλιως πρεπει να γραφτει ξανα αυτος που θα εχει το μοτερ αν ειναι απο αλλη σειρα (πενταρα, τριαρα κτλ).
Και θελει πατεντα και το ιμομπιλαϊζερ εκτος αν δεν σε ενδιαφερει.
Γιατι δεν βαζεις ενα κομπρεσερ; Η Hyde εχει κιτ ετοιμο, θα σε παει στα 180 αλογα με ελαχιστες τροποποιησεις και συμπιεστη απο mini cooper.
Πολυ φτηνοτερο.
dark knight
02-11-23, 16:01
ολα ειναι θεμα χρηματων. το Μ54 ηταν το καλυτερο μοτερ στην κατηγορια του, ως non M στην εποχη του και ακομα και σημερα καλα κρατει. η ζητηση του ως μεταχειρισμενο ειναι αρκετα μεγαλη και με την εξελιξη της τεχνολογιας εκτος απο τους κομπρεσσορες, πολλοι τα τουρμπιζουν. ωστοσο θα χρειαστεις πολλα πραγματα. και εαν εισαι αρρωστος (με την καλη εννοια) δεν θα ριξεις ενα μοτερ τοσων ετων με πολλα χλμ επανω στο Ζ3, χωρις ενα φρεσκαρισμα.
ενα σετ επισκευης βανος, ενα σετ επισκευης disa, καινουριο μαφ(γερασμενο μαφ σημαινει και χαμηλοτερη αποδοση), εργοστασιακο θερμοστατη, τεντωτηρες λουρια,φλαντζα ψευτοκαπακου καλο θα ειναι να αλλαξεις, φλαντζα καρτερ, σωληνακια βαβιδας αναθυμιασεων λαδιου, μπουζι, φλαντζες πολλαπλης εισαγωγης και εξαγωγης.κολλαρα απο μαφ εως πεταλουδα γκαζιου, ελεγχος πολλαπλασιαστων. και κατα την προσωπικη μου αποψη, μια ενισχυμενη αντλια λαδιου για να εισαι 100% σιγουρος. ειναι τεραστιο το κοστος. βεβαια ειναι σημαντικα χαμηλοτερο απο τα να πληρωνεις καθε φορα τον μηχανικο να σου κανει μεμονωμενα αυτες τις εργασιες.και μετα παμε ηλεκτρολογο,τοποθετηση,συμ πλεκτη κτλ. ισως το τουρμπισμα η ο κομπρεσσορας στο 4 κυλινδρο σαν σε συμφερει οικονομικα
Οσο τα μοτερ τα βρισκαμε φρεσκα, ηταν διαφορετικα τα πραγματα.
Εγω το δικο μου το ειχα παρει απο τριαρα που την ειχαν κανει κομπακτ οταν μια νταλικα επεσε πιαω της.
Μονο αξονα και γεφυρα με διαφορικο χρειαστηκα και ειχε λιγοτερα χιλιομετρα απο το δικο μου.
Τωρα στην καλυτερη να εχει κανα διακοσαρι χιλιαδες χιλιομετρα και ποσο καιρο αφημενο στη μαντρα.
Μετά από αρκετή σκέψη αποφάσισα ότι θέλω να κάνω μετατροπή σε εξακύλινδρο μοτέρ M54Bxx
Οι επιλογές είναι :
Μ52Β25 192 Hp
M54B30 231 Hp
Έχει κάποιος να προτείνει θετικά και αρνητικά για τον ένα η τον άλλο κινητήρα? Τέλη έχουν τα ίδια , τα οποία θα είναι λογικά για 4 χρόνια ακόμα μόνο. Αξιοπιστία, αντοχή, ευκολία στην μετατροπή?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων
M54B30 χωρίς 2η σκέψη.
Το πατωμα πισω ποιος θα το ενισχυσει;
Υπάρχουν λύσεις, απο απλές εως πολύ σοβαρές, εξαρτάται για το που θές να το φτάσεις το Ζ.
Απ'οτι έχω καταλάβει, ο ενδιαφερόμενος έχει "άκρες" σε μηχανουργεία για να υλοποιήσει "ειδικές" κατασκευές οπότε, όρεξη και χρήματα να υπάρχουν...
Αν ο κινητήρας υπήρχε ως εργοστασιακή τοποθέτηση δεν υπάρχει κάποιο κώλυμα για την νόμιμη τοποθέτηση του
Η δική σου version Ζ3 (face lift) ήταν σε εργοστασιακή παραγωγή με το Μ54Β30
Τριλιτρο Μ54 καντο, απλα βρες καποιον που να το εχει ξανακανει.
...
Το δικό μου έγινε μετατροπή σε γνωστό "μαγαζί" της Θεσσαλονίκης (δεν ξέρω εαν εξακολουθεί να ασχολείται με το "αθλημα") και δηλώθηκε ως 3-λιτρο στην άδεια κυκλοφορίας του.
...Γιατι δεν βαζεις ενα κομπρεσερ; Η Hyde εχει κιτ ετοιμο, θα σε παει στα 180 αλογα με ελαχιστες τροποποιησεις και συμπιεστη απο mini cooper.
Πολυ φτηνοτερο.
Εγώ λέω να το βάλει και τον Μ54Β30 και κομπρεσέρ.
Obijuan83 (https://www.bmwfans.gr/forum/member.php?u=7537) ρίξε μια ματιά στο τί έχω κάνει στο δικό μου, θα σ'ανοίξει η όρεξη και θα δείς εφαρμοσμένα στην πράξη αυτά που σκέφτεσαι αλλά και άλλα που θα σ'αρέσουν και θα σε βάλουν σε σκέψεις υποθέτω. Παραυτα, για τα επίπεδα αναβάθμισης που σκέφτεσαι, βάλε στο λογ/μό και αναβάθμιση σε φρένα κι αναρτήσεις. Ομολογουμένως το "δέσιμο" του αμαξώματος είναι κάτι που πρέπει να έχεις στα πλάνα σου σε ότι κι αν κάνεις γιατί απο εργοστασιακή ακαμψία το Ζ3 είναι λίγο "ζελέ"
Καλή επιτυχία !
Το μόνο που με κάνει να σκέφτομαι τα εξακύλινδρο είναι ο ήχος τους.
Με ένα κομπρεσορα στα 170-180 HP δηλαδή 0.4-0.5 bar θα δουλέψει χωρίς αλλαγή σωθικων?
Είναι μια πολύ οικονομική λύση όπως το βλέπω τωρα
Το μόνο που με κάνει να σκέφτομαι τα εξακύλινδρο είναι ο ήχος τους.
...
Ο ήχος του Μ54 είναι μαγεία !
...Με ένα κομπρεσορα στα 170-180 HP δηλαδή 0.4-0.5 bar θα δουλέψει χωρίς αλλαγή σωθικων?
Είναι μια πολύ οικονομική λύση όπως το βλέπω τωρα
Τέτοια επίπεδα απόδοσης μπορείς να τα έχεις πολύ ευκολα και με "ασφαλή" λειτουργία και με την προσθήκη turbo.
Δεν ξέρω αν εξακολουθεί να ασχοείται με το "άθλημα" ο μετρ του είδους στις συγκεκριμένες "αναβαθμίσεις" σε BMW στην Ελλάδα, στο Άργος, ο γνωστός ...Αλέκος
Θεωρώ πως αξίζει να ρωτήσεις.
M54B30 χωρίς 2η σκέψη.
Υπάρχουν λύσεις, απο απλές εως πολύ σοβαρές, εξαρτάται για το που θές να το φτάσεις το Ζ.
Απ'οτι έχω καταλάβει, ο ενδιαφερόμενος έχει "άκρες" σε μηχανουργεία για να υλοποιήσει "ειδικές" κατασκευές οπότε, όρεξη και χρήματα να υπάρχουν...
Η δική σου version Ζ3 (face lift) ήταν σε εργοστασιακή παραγωγή με το Μ54Β30
Το δικό μου έγινε μετατροπή σε γνωστό "μαγαζί" της Θεσσαλονίκης (δεν ξέρω εαν εξακολουθεί να ασχολείται με το "αθλημα") και δηλώθηκε ως 3-λιτρο στην άδεια κυκλοφορίας του.
Εγώ λέω να το βάλει και τον Μ54Β30 και κομπρεσέρ.
Obijuan83 ρίξε μια ματιά στο τί έχω κάνει στο δικό μου, θα σ'ανοίξει η όρεξη και θα δείς εφαρμοσμένα στην πράξη αυτά που σκέφτεσαι αλλά και άλλα που θα σ'αρέσουν και θα σε βάλουν σε σκέψεις υποθέτω. Παραυτα, για τα επίπεδα αναβάθμισης που σκέφτεσαι, βάλε στο λογ/μό και αναβάθμιση σε φρένα και αναρτήσεις. Ομολογουμένως το "δέσιμο" του αμαξώματος είναι κάτι που πρέπει να έχεις σε ότι κι αν κάνεις γιτί απο εργοαστασιακή ακαμψία το Ζ3 είναι λίγο "ζελέ"
Καλή επιτυχία !
Με δεδομένο ότι για μια πλήρη μετατροπή (μηχανικά) μου ζητάνε 2k για τον Μ54B25 και 2.5k για τον Μ54Β30 πόσο περίπου θα κοστίσει για να τοποθετηθεί στο αμάξι(χωρίς αναβάθμιση φρενων-αναρτησης)
Κομπρεσορας Ναι. Με ασφαλεια αν πας σε δοκιμασμενη λυση.
Ειναι κατι που σκεφτομαι καιρο τωρα γιατι παρολο που το τριλιτρο ειναι η καλυτερη επιλογη, ειμαι φορτωμενος με παρα πολλα αυτοκινητα ηδη και εχω σιχαθει να πληρωνω.
Ο ήχος του Μ54 είναι μαγεία !
Τέτοια επίπεδα απόδοσης μπορείς να τα έχεις πολύ ευκολα και με "ασφαλή" λειτουργία και με την προσθήκη turbo.
Δεν ξέρω αν εξακολουθεί να ασχοείται με το "άθλημα" ο μετρ του είδους στις συγκεκριμένες "αναβαθμίσεις" σε BMW στην Ελλάδα, στο Άργος, ο γνωστός ...Αλέκος
Θεωρώ πως αξίζει να ρωτήσεις.
Οχι. Μιλησα μαζι του πριν πεντε μερες.
Ουτε συζηταει να ασχοληθει ξανα.
Με δεδομένο ότι για μια πλήρη μετατροπή (μηχανικά) μου ζητάνε 2k για τον Μ54B25 και 2.5k για τον Μ54Β30 πόσο περίπου θα κοστίσει για να τοποθετηθεί στο αμάξι(χωρίς αναβάθμιση φρενων-αναρτησης)
Πολυ χαμηλη τιμη ακουω.
Μιλαμε για μοτερ με μαφ, σωληνες, ψυγειο, σερβο, βασεις, πλεξουδα, εγκεφαλο, σαζμαν, αξονα διαφορικο και γεφυρα;
Μετατροπές τέτοιες γίνονται και στην Αθήνα μια και αυτός που το έκανε στον VanVIC στη Θεσσαλονίκη δεν ασχολείται πλέον , και είναι επίσημος της bmw,όχι βέβαια πως δεν υπάρχουν και άλλοι στην συμπρωτεύουσα .
Όπως και να έχει ..το κόστος της μετατροπής + κομπρεσσορας, φρένα που αυτό είναι απαραίτητο ,σε ένα Ζ3 που πλέον πάλιωσε και μάλιστα αρκετά πλέον ,που σημαίνει δυσκολία ακόμα και για την εύρεση ανταλλακτικών ,καλύτερα με όλα αυτά τα χρήματα βρες ένα αμάξι νεότερο ίσως και με λιγοτερα χρήματα και περισσότερη δύναμη .
Θέλει πολύ σκέψη πριν το αποφασίσεις .
Τώρα αν δε θες να παιδεύεσαι και θες Ζ έτοιμο ,χωρίς να χρειαστεί να ρίξεις δραχμή ,αλλά να το πληρώσεις ,πες μου .
Κάτι έχω στο μυαλό μου ;)
...Τέλη έχουν τα ίδια , τα οποία θα είναι λογικά για 4 χρόνια ακόμα μόνο.
...
Τί εννοείς με το "4 χρόνια ακόμα μόνο" ;
...
Όπως και να έχει ..το κόστος της μετατροπής + κομπρεσσορας, φρένα που αυτό είναι απαραίτητο ,σε ένα Ζ3 ...
Είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα θέλει και μπλοκέ, aftermarket ή πίσω άξονα απο Ζ3Μ.
Δεν είναι απαραίτητο αλλά θα θέλει, να τα λέμε κι αυτά.
... χωρίς να χρειαστεί να ρίξεις δραχμή ...
Πού να την βρεί τη δραχμή ???
1999 μοντέλο είναι οπότε λογικά μετά σαν ιστορικό δε πληρώνει τέλη?
Οι τιμές είναι χωρίς άξονα διαφορικό πίσω γεφυρα
1999 μοντέλο είναι οπότε λογικά μετά σαν ιστορικό δε πληρώνει τέλη?
Δεν ξέρω σαν ιστορικό, κατά πόσο θα μπορεί να κυκλοφορεί στο δρόμο ,χωρίς λόγο.
Έχει αλλάξει ο νόμος.
Δεν αρκούν πλέον 25 χρόνια για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «ιστορικό»
Αν δεν κάνω λάθος, το όριο έχει πάει στα 30 χρόνια.
Δεν ξέρω σαν ιστορικό, κατά πόσο θα μπορεί να κυκλοφορεί στο δρόμο ,χωρίς λόγο.
Ο νόμος άλλαξε, στα 30 χρόνια μπορεί να χαρακτηριστεί ιστορικό και να κυκλοφορεί με κανονικές πινακίδες με τέλη 100€ έως κάποια κυβικά (2500cc κάπου εκεί) και 200€ για πάνω από αυτα
Δεν ξέρω σαν ιστορικό, κατά πόσο θα μπορεί να κυκλοφορεί στο δρόμο ,χωρίς λόγο.
Εχεις pm…
GiannisMRE
03-11-23, 15:56
M43B19 με BMS46
Intake bottom from M40 engine (plug n play)
Injectors from 20vt engine
Supercharger Eaton M45 from old Mercedes E200
Intercooler either from a diesel BMW either a universal.
Stock BMS46 tuned 100octane 151rwhp
~0.35bar boost
Μου κόστισε ~2κ με προσωπική εργασία, 2 κομπρέσορες, επισκευή-ανανέωση κεφαλής, 2 φορές προγραμματισμό λόγω κεφαλής.
Υπάρχει μέλος εδώ που προγραμματίζει, όπως και στην Καλαμάτα. Εγώ πήγα στον Δημητριάδη.
46450
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.