PDA

Επιστροφή στο Forum : Ε39 fan clutch self-delete



S8N
09-12-22, 18:11
Παρασκευή βράδυ.

Αυτό το ανθρωπόμορφο τέρας που θρέφεται με τις ευχάριστες αναμνήσεις μου και με καθηλώνει στις χειρότερες, που ρουφάει την ψυχή μου σαν Παράφρονας γύρω από το Hogwarts, με περιμένει στο σαλόνι με το που ανοίγω την πόρτα.

Αναφέρομαι φυσικά στη γυναίκα μου.

Είχα αργήσει καμιά ώρα αλλά προλάβαινε να πάει την κόρη μου στην ώρα της στη νυχτερινή της έξοδο με τους άμυαλους φίλους της.

Εξάλλου, ο γιος μας είναι αρκετά μεγάλος ώστε να μείνει μόνος στο σπίτι χωρίς να βάλει φωτιά και συνάμα αρκετά μικρός ώστε όταν επιστρέψουμε να μη βρούμε βιζιτούδες στο κρεβάτι μας.

Εκείνη την ημέρα είχα πάει πάλι στο Costa Navarino για επίβλεψη. Είχα ξυπνήσει πρωί, στις 05.30 συγκεκριμένα. Είχα πάρει έναν iced latte XL από το Beat στη λεωφόρο Καραμανλή, δίπλα στο κατάστημα του Διονύση που κάποτε ήταν μέλος εδώ και που έχει μονίμως μια μελαγχολική, θλιμμένη έκφραση παρά το γεγονός ότι ανέκαθεν κυκλοφορούσε με υπέροχα μπεμβέ. Η υπάλληλος με είχε φροντίσει, καθώς έβαλε πλαστικό καλαμάκι αντί του χάρτινου που συνήθως έχει αποσυντεθεί μέχρι τα διόδια της Αττικής Οδού.

Αυτή τη φορά ήμουν μόνος, όπως ονειρεύεται κάθε petrolhead που ζει για τη διαδρομή. Και τα έξοδα ήταν πληρωμένα, που σημαίνει πως ο iced latte κούμπωσε στην -βλακώδους σύλληψης- ποτηροθήκη του Ε39 και όχι στο gloryhole του Toyota ProAce City Verso.

Όλα πήγαιναν καλά. Είχα 300km μέχρι τον προορισμό μου, το ρεζερβουάρ μου ήταν γεμάτο, έχω κόψει το κάπνισμα εδώ και δυο μήνες, ήταν ακόμα σκοτάδι και φορούσα Rayban.

Στην καινούργια μου mp3 cdιέρα, μόσχευμα από κάποιο Χ3 που έφτασε στο EOL του, έπαιζε το take it on the run των REO Speedwagon. Το καλύτερο όμως ήταν ότι, μπροστά από τα πόδια μου, ο εξακύλινδρος τραγουδούσε σαν 20χρονο σε πίστα στο Περιστέρι. Αυτή είναι μια προσφιλής έκφραση του φίλου του Γιάννη, οπότε τα πνευματικά δικαιώματα του ανήκουν και μπράβο του.

Όποιος έχει δει το Seconds from Disaster, γνωρίζει πως υπάρχει ένα καθοριστικό σημείο απ' όπου κάτι ξεκινά να πηγαίνει στραβά και πλέον όλα τραβούν κατά διαόλου με μη αναστρέψιμη πορεία.

Εκείνη η στιγμή ήταν σε ένα ισιάδι που θα έλεγε και ο Γιώργος, έξω από το χωριό Καζάρμα. Δυο μεγάλα Ford Transit μπροστά μου είναι τα μόνα οχήματα που έχουν απομείνει από ένα κομβόι αισθητικής υποβάθμισης, μηχανικής παρακμής και ανθρώπινης ανικανότητας που με ταλαιπώρησε από τη Μεσσήνη.

Ευκολάκι. Κατέβασμα σε δευτέρα, σανίδωμα και ο Β30 ουρλιάζει σαν την πρωταγωνίστρια στο Creamer vs. Creamer. Μετά ακούστηκε ένα μπαμ.

Για να είμαι ειλικρινής, στην αρχή νόμισα ότι παρέσυρα κάποιο κλαρί. Στον πίνακα οργάνων όλες οι λυχνίες παρέμειναν σβηστές, το δε αυτοκίνητο φαινόταν να πηγαίνει ακόμα καλύτερα. Μήπως ήταν σκάσιμο της εξάτμισης? Μήπως έπρεπε να είχα σταματήσει εκεί και να ελέγξω το αυτοκίνητο?

Εν τέλει συνέχισα και μάλιστα σε ρυθμούς αρκετά γρήγορους. Όταν έφτασα, είπα να ρίξω μια ματιά από κάτω. Όλα καλά, όλα στη θέση τους. Μετά άνοιξα το καπώ. Όλα καλά, όλα στη... τι στομπούτσο ειναι αυτό?

45954

Ω να σου...

45955

Τα έμαθες τα νέα, πατέρα?

45956

45957

Το καλό ήταν ότι δεν ήμουν αερόψυκτος ακόμα. Αν και κάποια κολλάρα έφαγαν ξώφαλτσα λεπίδες από τη φτερωτή όπως η νύφη στο Kill Bill, το κύκλωμα ήταν ακόμη κλειστό.

Το κακό ήταν ότι γύρισα με τη θερμοκρασία στους 32 και φουλ ανεμιστήρα.

Το πιο κακό ήταν ότι στην Κακιά Σκάλα είχε γίνει κατολίσθηση και μαμήθηκε ο Δίας. Επί 1 ώρα και 15 λεπτά ήμουν σταμάτα-ξεκίνα.

Όταν άνοιξε εκείνη η πόρτα στο σπίτι, η γυναίκα μου ήταν προετοιμασμένη για καβγά. Αλλά όταν κοιτάς για πολλή ώρα την άβυσσο, τότε και η άβυσσος θα κοιτάξει εσένα.

Και η άβυσσος εκείνη τη νύχτα ήταν μούσκεμα στον ιδρώτα.

dark knight
09-12-22, 18:50
αρη απο τι προκληθηκε, ειχε καποιο προβλημα το συγκεκριμενο εξαρτημα? Η αυτονομηθηκε απο τα βασανιστηρια που το υποβαλλεις. σε ρωταω γιατι εχω δει ακριβως το ιδιο πραγμα σε Μ52Β28 φιλου

Stamatis
09-12-22, 19:14
Ειναι pattern.
Εμενα μου το ειχε κανει στην Κορινθο ο M52B25.
Απεβαλλε την «φανα» ετσι για την αλητεια στην Κακια Σκαλα.
Αζοριστο με σταθερη ταχυτητα 140.
Ειχα ακουσει απο τα πιο κουλα που ειναι να τραβας τα βυζια σου και μετα τις κωλοτριχες, οτι δεν ειχε πατησει καλα το μοτερ στις βασεις και ειχε «μοιρες» με αποτελεσμα να κλωτσησει ο αξονας μεχρι το οτι ετσι κανουν αυτα και «θενε» συντηρηση καθε 100κ.
Καπου εκει αποφασισα οτι πουτανα τα κανω και μονος μου και αγορασα τα πρωτα μου εργαλεια.
Με κυριο και σημαντικοτερο ενα ροποκλειδο.
Εκτοτε κανενα εξαρτημα που εχω εγκαταστησει δεν αυτονομηθηκε εκτος απο το ροποκλειδο που προφανως πουληθηκε για ενα δεκαρικο οταν μου ανοιξαν το γκαραζ στο Χαλανδρι οι συμπαθεις μελαμψοι επιδοματιες ψηφοφοροι (και ναι το ξερω επειδη τους εχω σε βιντεο απο τις καμερες να φορτωνουν με το πασο τους οτι υπηρχε μεσα ενω εγω ουρλιαζα απο την Ανδρο στην αναμονη της Αμεσης Δρασης).

GiannisRob
09-12-22, 19:24
Personalkraftwagenschadenfreude.

Αυτό νιώθω. Άρη, απολαμβάνω τα κείμενα σου όπως το μοναδικό σουβλάκι του μήνα, μετά τις τελευταίες μου γενικές αίματος. Ευτυχώς που υπάρχει και το δικό σου Ε39, που παίζει να είναι το μόνο αυτοκίνητο στον κόσμο που χαλάει με μεγαλύτερη συχνότητα από το δικό μου.

dark knight
09-12-22, 19:25
το 28αρι του φιλου το επαθε με 40χλμ στην Πευκη, τοτε με τις χιονοπτωσεις στην Αθηνα. επαθε μεγαλη ζημια γιατι ενα κομματι καρφωθηκε στο ψυγειο και το κατεστρεψε. Ηταν ομως ενδιαφερουσα εμπειρια, καθως πηγα με το αειθαλλες ε30 και περιμεναμε την οδικη, παριστανοντας τους χιανανθρωπους

PetrosD
09-12-22, 19:29
Μπράβο στο υδραργυρικό που αποφάσισε να σε απαλλάξει από τη μίζερη παρουσία του. :laughing:
Αφού δεν αποφάσισες μέχρι τώρα να γίνεις κι εσύ "άνθρωπος", όπως εμείς οι γρήγοροι και να βάλεις ηλεκτρικό βεντιλατέρ, σου έδωσε το κίνητρο. Είμαι σίγουρος ότι αντικατέστησες τα σπασμένα με κάποιο ηλεκτρικό από τη σειρά της SPAL που είναι για πίσω από το ψυγείο, με βατό κόστος ακόμα και για εμένα.
...ή μήπως όχι;:fountwtis:

S8N
12-12-22, 15:48
Πέτρο, τράβα να σε δει γιατρός ρε.

Κανένα ηλεκτρικό βεντιλατέρ δε φτάνει τα cfm του συνεκτικού.

Επίσης, προσπάθησε να κάνεις εικόνα το εξής: Καλοκαίρι, φρικτή ζέστη, είμαι σταματημένος στο φανάρι, το μοτέρ γουργουρίζει χαρούμενο και ξαφνικά δίπλα ακούγεται ένα ηλεκτρικό βεντιλατέρ σαν σεσουάρ για τα μαλλιά. Μήπως είναι κανενα εμετικό Saxo? Μήπως είναι καποιο τουρμποκομπρεσσοράτο VAG που κοντεύει να γεννήσει? Όχι, είναι ο Πέτρος με το Ε30 που έγινε "άνθρωπος" με το ηλεκτρικό βεντιλατέρ.

PetrosD
13-12-22, 18:04
Ναι αλλά μόλις ανάψει το πράσινο, καπνός ο Πέτρος με το Ε30 και εσύ δε θα ακούς τίποτα από πίσω, μόνο την εξάτμιση. Α, θα αναπνέεις και τον καρκίνο! :fountwtis:

S8N
13-12-22, 18:08
Οι ζωντανοί με τους ζωντανούς και οι πεθαμένοι με τους πεθαμένους, Πέτρο!

iliasb
13-12-22, 19:26
Μιά και το συζητάτε, είπα του μηχανικού μου να αλλάξει το βαντιλατέρ με ηλεκτρικό στην ε36 μου, και μόνο που δεν με έδειρε! Μην τολμήσεις μου είπε!!! Γιατί, δεν ξέρω......

Stamatis
13-12-22, 20:06
Γιατι αυτο που εχεις «δινει» περισσοτερο αερα απο ενα ηλεκτρικο.
(Χοντρικη εξηγηση)

PetrosD
13-12-22, 21:17
Στο σταμάτα ξεκίνα της κίνησης με τον κινητήρα να δουλεύει μέχρι 1500 στροφές, το ηλεκτρικό ή το υδραργυρικό δίνει περισσότερο αέρα;

GiannisRob
13-12-22, 21:47
Στο σταμάτα ξεκίνα της κίνησης με τον κινητήρα να δουλεύει μέχρι 1500 στροφές, το ηλεκτρικό ή το υδραργυρικό δίνει περισσότερο αέρα;

Με το θερμοστάτη να δουλεύει εκεί που δουλεύει, η σωστή ερώτηση είναι αν πρέπει να βάλεις τα μακαρόνια να βράσουν ή να πετάξεις δυό μπριζολικά πάνω στο ψευτοκάπακο.

PetrosD
13-12-22, 22:15
Α, εσείς έχετε τους διαβαθμισμένους... Η ερώτηση πάντως είναι γνήσια. Δεν ξέρω την απάντηση.

Stamatis
13-12-22, 23:00
Στο σταμάτα ξεκίνα της κίνησης με τον κινητήρα να δουλεύει μέχρι 1500 στροφές, το ηλεκτρικό ή το υδραργυρικό δίνει περισσότερο αέρα;

Αυτο που ειναι ρυθμισμενο να δινει τη μεγιστη ικανη παροχη και οχι παραπανω απο οσο πρεπει γιατι εχει τα αντιθετα αποτελεσματα.
To μηχανικο (υφραργυρικο) ας πουμε εχει εναν “ συμπλεκτη” (αυτον που πηρε μασχαλη ο Αρης) ο οποιος περιορίζει την ανώτερη ταχύτητα περιστροφής του ανεμιστηρα.
Τα πτερύγια του ανεμιστήρα έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σε συγκεκριμένες μέγιστες στροφές ανά λεπτό, ενώ η ταχύτερη περιστροφή τους μειώνει την ποσότητα του αέρα που θα κινηθεί.
Ετσι λοιπον, ενας συμπλέκτης ανεμιστήρα επιτρέπει στο βήμα του ανεμιστήρα να είναι πιο μεγαλο και επομένως αποτελεσματικό σε χαμηλότερες στροφές ανά λεπτό. Επίσης, εμποδίζει το πτερύγιο του ανεμιστήρα να αποσυντεθεί λόγω της κεντρομόλου δύναμης κατι που δεν ισχυει οταν το φοραει το 5αρι του Αρη.

GiannisRob
14-12-22, 08:03
Το 5άρι του Άρη κάνει ρίμα και αψηφά τους νόμους της φυσικής σε σημείο που είναι υποψήφιο για νόμπελ.

PetrosD
14-12-22, 08:13
Αυτο που ειναι ρυθμισμενο να δινει τη μεγιστη ικανη παροχη και οχι παραπανω απο οσο πρεπει γιατι εχει τα αντιθετα αποτελεσματα.
To μηχανικο (υφραργυρικο) ας πουμε εχει εναν “ συμπλεκτη” (αυτον που πηρε μασχαλη ο Αρης) ο οποιος περιορίζει την ανώτερη ταχύτητα περιστροφής του ανεμιστηρα.
Τα πτερύγια του ανεμιστήρα έχουν σχεδιαστεί για να λειτουργούν σε συγκεκριμένες μέγιστες στροφές ανά λεπτό, ενώ η ταχύτερη περιστροφή τους μειώνει την ποσότητα του αέρα που θα κινηθεί.
Ετσι λοιπον, ενας συμπλέκτης ανεμιστήρα επιτρέπει στο βήμα του ανεμιστήρα να είναι πιο μεγαλο και επομένως αποτελεσματικό σε χαμηλότερες στροφές ανά λεπτό. Επίσης, εμποδίζει το πτερύγιο του ανεμιστήρα να αποσυντεθεί λόγω της κεντρομόλου δύναμης κατι που δεν ισχυει οταν το φοραει το 5αρι του Αρη.

Ήξερα ότι όταν ζεσταίνεται το υδραργυρικό και συμπλέκει, η σύνδεση είναι σφιχτή. Δηλαδή 7000 ο κινητήρας του Άρη σε εκείνο το προσπέρασμα, 7000 και ο ανεμιστήρας. Όταν είναι κρύο είναι ελεύθερο.

S8N
14-12-22, 08:49
Δεν είναι ελεύθερο όταν είναι κρύο.

PetrosD
14-12-22, 18:45
Και τότε το τεστ με την εφημερίδα που το σταματάει τί είναι; Δεν ξέρω, δεν είχα ποτέ υδραργυρικό και δεν χωράει σε εμένα να μπει.

GiannisRob
14-12-22, 19:01
Στο δικό σου δε χωράει, στα δικά μας κολυμπάει.

Stamatis
14-12-22, 19:09
Αν μη τι αλλο, η ποιοτης των διαλογων θα εκανε το Συμποσιο του Πλατωνα να ωχρια…

stefm5
18-03-23, 19:40
χωρίς πολλές φιλοσοφίες και κβαντικές αναλύσεις μηχανικών, ένα ηλεκτρικό βεντιλατέρ 400w ή 600w από Ε60 και έχετε περισσότερη ψύξη και 2-3 γαιδούρια παραπάνω.
ο μηχανικός που είπε 'μην τολμήσεις' στο συμφορουμίτη, να μας εξηγήσει πώς γίνεται το Ε46 να έχει είτε μηχανικό είτε ηλεκτρικό βεντιλατέρ στο ίδιο μοντέλο.

PetrosD
18-03-23, 19:44
Του είπα κι εγώ να βάλει ηλεκτρικό. Το μηχανικό λέει έχει μεγαλύτερη τιμή cfm. Δεν ξέρω τα νούμερα για να αντιπαραθέσω απόψεις. Εγώ πάντως ηλεκτρικό έχω και μια χαρά λειτουργεί.

stefm5
18-03-23, 21:03
συγκρινόμενο με ποιό ηλεκτρικό;