PDA

Επιστροφή στο Forum : Συντήρηση EGR - E90 320d



topmar
08-09-17, 22:38
Καλησπέρα σας,

μετά από την τοποθέτηση της δερματίνης που περιέγραψα σε άλλη ενότητα, σήμερα έκανα μια σημαντική συντήρηση - εκτός BMW & προβλεπόμενων εργασιών - στο αμάξι μου, που θα περιγράψω παρακάτω.

Φίλος με ίδιο αυτοκίνητο ακριβώς με το δικό μου αλλά 185Κ Km (σε σχέση με τα 116Κ Km του δικού μου), εντόπισε διαρροή λαδιού στον κορμό, εκεί που κουμπώνει η πολλαπλή εισαγωγής. Για να μην μπω σε λεπτομέρειες λοιπόν, άλλαξε την πολλαπλή με νέα (κόστος αγοράς 915€!!), καθόσον είχε ράγισμα και ο εσωτερικός άξονας της που κινεί τα κλαπετα ήταν διαλυμένος. Με το άνοιγμα των μερών του αυτοκινήτου που απαιτούνταν λοιπόν, έγινε καθαρισμός στην EGR, στις σωληνώσεις και στο Intercooler που είχε γεμίσει λάδια.

Αυτά στο όχημα του φίλου μου, ήταν η αφορμή να μπω σε σκέψεις για να προβώ σε προληπτική συντήρηση των αντίστοιχων μερών του δικού μου αυτοκινήτου, μιας και η ακύρωση της πώλησης του σημαίνει ότι θα το κρατήσω αρκετά χρόνια ακόμα και θέλω να το έχω σε άψογη κατάσταση.

Αφού το άφησα το πρωί λοιπόν το αμάξι στον μηχανικό μου, το μεσημέρι δέχτηκα κλήση για περιγραφή των όσων διαπίστωσε, τα οποία ήταν:

1) Η EGR ήταν γεμάτη κάρβουνο, η δε οπή της ήταν κατά 60% κλειστή από την βρωμιά! Συγκριτικά με το όχημα του φίλου μου, εκείνο ήταν στο 90% με τα χιλιόμετρα που έγραψα πιο πάνω ότι είχε.

2) Η πολλαπλή εισαγωγής ήταν πάρα πολύ βρώμικη, από κάπνα και λάδι επίσης. Βγήκε, ψεκάστηκε με ειδικό υγρό καθαρισμού και αφού μούλιασε καλά η κάπνα-μούργα, με το πιεστικό μηχάνημα πλυθηκε και έβγαζε από την πίσω μεριά της απίστευτη μαυρίλα (2 φορές έγινε η διαδικασία αυτή).

3) Το Intercooler εσωτερικά ήταν καθαρό, εξωτερικά δεν είχε χτυπήματα από πετραδάκια αλλά ήταν γεμάτο από ψόφια έντομα! Πλυθηκε με το πιεστικό μηχάνημα και καθάρισε εντελώς.

4) Το κολάρο που στέλνει τον αέρα από το Intercooler στην πολλαπλή εισαγωγής, είχε ξεκουμπωσει στην ένωση με το Intercooler, άγνωστο το πως. Αυτό συνέβη πρόσφατα μάλλον, καθόσον το χαρακτηριστικό σύμπτωμα του ελαφρού σφυρίγματος κατά το overboost, ήταν αρκετά πιο έντονο εδώ και 1,5 μήνα, ενώ δεν ακουγόταν τίποτα πιο παλιά. Κουμπώθηκε η ασφάλεια του, χωρίς να δείχνει ότι έχει κάποιο πρόβλημα, θα το παρακολουθήσω όμως.

5) Το προσφάτως προ 4μηνου αλλαγμένο φίλτρο αέρος κινητήρα ήταν σε άριστη κατάσταση μεν, αλλά το φιλτροκουτι ήταν γεμάτο από ψόφια έντομα, κυρίως μέλισσες!

6) Συνιστάται η αλλαγή των υγρών του ψυγείου, άσχετα αν η BMW αναφέρει ότι δεν αλλάζονται ποτέ.

7) Η τουρμπίνα είναι μια χαρά, χωρίς βρώμα ή κενά στον άξονα της.

Ακολουθούν φωτογραφίες από την όλη συντήρηση, υπάρχει και βίντεο με τον καθαρισμό που δείχνει την μαυρίλα που έβγαλε αλλά όταν το ανεβάσω στο YouTube, θα προσθέσω εδώ και το link. Όλες οι φωτογραφίες είναι από το πριν, δηλαδή την κατάσταση που ήταν τα εξαρτήματα, εκτός από την τελευταία όπου δείχνει την - μετά το πρώτο καθάρισμα - πολλαπλή εισαγωγής.

ΥΓ1: Είμαι περίεργος να δω διαφορά τώρα από την χρήση του αυτοκινήτου, λογικά θα πηγαίνει πολύ καλύτερα. Την συντήρηση αυτή, έχω σκοπό να την επαναλάβω σε 50Κ Km ξανά, προληπτικά.

ΥΓ2: Τι υγρό για το ψυγείο προτείνει στο συγκεκριμένο όχημα η BMW; Να βάλω το γνήσιο ή κάποιο εφάμιλλης ποιότητας aftermarket, με κάποια συγκεκριμένη όμως προδιαγραφή, και ποια είναι αυτή; https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/8522eff7c0b9755469ece5008fb79b21-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/1149724fd234e2b2e9b85f8fc23b5717-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/cd6e775a82659dc9bec31ed5aded9f3c-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/4a485c678004ae2bacf50b274e2d1dfc-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/b878e70d6369f3d5598bc9ca1a8295a1-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/956fe39badeb8629a318cd9df265f540-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/e38fff8aaabe68616d7ddd0ea9f81084-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/6f65382904646bb7835259731bef10b3-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/dd723acbc3769b3fd0f756aa71975bae-1.jpghttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2017/09/2ae9a3f4943e3aeea06d3aac2e8284dc-1.jpg

Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

topmar
08-09-17, 22:55
Μόλις ανέβασα και το βίντεο στο YouTube, δείτε το εδώ:


https://youtu.be/bU3ijYszasI

Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

andreas-d
09-09-17, 09:52
Πολύ μαυρίλα η εισαγωγή σκέψου τη καταπίνουμε τόσα χρονια απο τα diesel

topmar
09-09-17, 11:53
Πολύ μαυρίλα η εισαγωγή σκέψου τη καταπίνουμε τόσα χρονια απο τα diesel [emoji88]Τίποτα δεν καταπίνεις, υπάρχει ο καταλύτης και το DPF, στο δικό μου..... Από τα παλιά οχήματα όμως ναι.... Όλα είναι θέμα συντήρησης....

Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

andreas-d
09-09-17, 12:51
Τίποτα δεν καταπίνεις, υπάρχει ο καταλύτης και το DPF, στο δικό μου..... Από τα παλιά οχήματα όμως ναι.... Όλα είναι θέμα συντήρησης....

Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

Το dpf 9 στα 10 ταξί το έχουν κατάργηση πιθανόν και ιδιώτες, ότι καταπίνουμε κάρβουνο και καρκίνο τόσα χρονια απο τα diesel είναι γεγονός γιαυτο και πάει για κατάργηση πολιτικά συμφέροντα τα κρατάνε στη ζωή ακόμα, έως ποτέ όμως?????

BILL007
09-09-17, 13:36
Πωπω!!! Απίστευτο!!!! :shok: Μπράβο για το thread!!! :original:

Τα υγρά του ψυγείου eγώ τα άλλαζα κάθε 2 έτη αν και σύμφωνα με το TIS



2.0 Change interval, changing and testing coolant, disposal, cleaning the cooling system

Change interval, changing and testing coolant

Regular checks of the coolant composition as part of Inspection I and II. As the anti-corrosion characteristics of the
coolant decrease with time, the change interval of 4 years (3 years for M-Power vehicles) must be observed. The
antifreeze concentration in the coolant must be checked each year before the cold season begins. The composition
of the coolant must also be checked after the coolant level has been topped up.

An areometer or densimeter (antifreeze tester) is required for setting and checking the concentration.

It is permissible to mix various brands of the approved agents.


Για εμένα βάλε το υγρό που δίνει η BMW :original:

topmar
09-09-17, 14:06
Σε ευχαριστώ πολύ για πληροφορίες φίλε μου, πάρα πολύ χρήσιμες!!

Τότε γιατί δεν μου τα άλλαζε η BMW τόσα χρόνια;;;

Υπάρχει περίπτωση να προκλήθηκε κάποια ζημιά από την μη αλλαγή τους τόσα χρόνια;;

Μπαίνει άμεσα στο πρόγραμμα, εντός της ερχόμενης εβδομάδος για αλλαγή κι αυτό....

Το μπουκάλι γνήσιο της BMW που βρίσκω στο Internet, είναι 1,5l. Αυτό είναι συμπυκνωμένο και αραιώνεται με απεσταγμένο νερό υποθέτω ε; Πόσο παίρνει μέσα το δικό μου;

Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

topmar
09-09-17, 17:13
Φίλε Βασίλη, μόλις διάβασα το SBS-2 που ανέβασες πιο πάνω, το οποίο γράφει μεταξύ άλλων:

Ongoing technical development means that the coolant does not need to be changed on the vehicles listed below.
- E65 from 09/2003
- E60, all models since market introduction
- E85 since market introduction
- Vehicles with Service interval indicator (SIA) with petrol engines from 03/2003
- Vehicles with Service interval indicator (SIA) with diesel engines from 09/2003
- M vehicles from 09/2003

Προφανώς επειδή το δικό μου ανήκει στην προτελευταία κατηγορία της παραγράφου αυτής (Vehicles with Service interval indicator (SIA) with diesel engines from 09/2003), τότε ΚΑΛΩΣ δεν αλλάχτηκε ποτέ το αντιψυκτικό, επειδή δεν το προβλέπει η ίδια η BMW.


Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

Leonidas_E39
10-09-17, 12:50
Η bmw δεν προβλέπει και αλλαγη λαδιων στα αυτοματα σαζμαν και οσοι τα πηραν στο χερι εγινε επειδη οι περισσοτεροι δεν αλλαξανε ποτε τους λαδια και την επαθαν την ζημια. Καλο ειναι τα ζουμια του αμαξιου να αλλαζονται ειτε η bmw τα δίνει εφορου ζωης ειτε οχι, καλο κανουμε κακο δεν κανουμε .

topmar
10-09-17, 19:08
Ακριβώς γι'αυτό το λόγο που αναφέρεις, εγώ στο δικό μου άλλαξα στα 80.000Km τα λάδια και στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο διαφορικό του δικού μου manual.

Ακριβώς γι'αυτό το λόγο ξανά, προγραμματιζω την αλλαγή των υγρών του ψυγείου λοιπόν εντός της εβδομάδας, για να έχω ήσυχο το κεφάλι μου.

Ευχαριστώ τον Βασίλη για την αναλυτική ενημέρωση ξανά!

ΥΓ: Στο θέμα του καθαρισμού τώρα, σήμερα πήγα το πρώτο ταξίδι 250ΚΜ και είδα αισθητή διαφορά στο αμάξι, τόσο ως προς την οικονομία καυσίμου (δεν το περίμενα αυτό) όσο ιδιαίτερα στον τρόπο που αρπάζει πλέον το μοτέρ εν κινήσει (η μεγαλύτερη διαφορά στην αίσθηση). Χαλάλι το αμελητέο κόστος εργασίας για αυτό που προσφέρει λοιπόν.

Sent from my Redmi Note 4Χ using Tapatalk

akispapas
13-10-17, 11:22
Καλησπέρα,

Γνωρίζει κάποιος κάποιο καλό συνεργείο στην Αττική που να μπορεί να κάνει την παραπάνω διαδικασία σε f20 116d (και ιδανικά να την έχει ξανακάνει) ;

topmar
27-10-17, 19:34
Καλησπέρα, έγινε εχθές και η προγραμματισμένη αλλαγή αντιψυκτικου στο αμάξι μου, με το προβλεπόμενο γνήσιο BMW Anti-freeze (1.5L), χρησιμοποιώντας 3Χ1,5L και 1Χ4L απιονισμενο νερό.

42075

BILL007
28-10-17, 12:53
Καλησπέρα, έγινε εχθές και η προγραμματισμένη αλλαγή αντιψυκτικου στο αμάξι μου, με το προβλεπόμενο γνήσιο BMW Anti-freeze (1.5L), χρησιμοποιώντας 3Χ1,5L και 1Χ4L απιονισμενο νερό.

42075

:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Harisp
07-11-17, 15:43
Καλησπέρα topmar.
Ήθελα να ρωτήσω το κόστος εργασίας στο περίπου για τον καθαρισμό της εισαγωγής.

topmar
07-11-17, 17:32
Καλησπέρα φίλε μου, ο μηχανικός μου πήρε 70€ για όλη την δουλειά και το αμάξι το πήγα το πρωί και το πήρα στο κλείσιμο αργά το απόγευμα.

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

I_MNL
08-11-17, 07:58
Η bmw δεν προβλέπει και αλλαγη λαδιων στα αυτοματα σαζμαν και οσοι τα πηραν στο χερι εγινε επειδη οι περισσοτεροι δεν αλλαξανε ποτε τους λαδια και την επαθαν την ζημια. Καλο ειναι τα ζουμια του αμαξιου να αλλαζονται ειτε η bmw τα δίνει εφορου ζωης ειτε οχι, καλο κανουμε κακο δεν κανουμε .

Δεν είναι μόνο η BMW που λέει "sealed for life"...Και η Jaguar και...και...
Οπότε σαν να λένε..."άμα χαλάσει, αγοράζεις καινούριο με 3-4 χιλιάρικα" :ranting2:

dreamer
08-11-17, 09:59
καλημερα,αντιψυκτικο καθε ποτε κανουμε αλλαγη?

Dimimav
08-11-17, 10:58
καθε τεσσερα χρονια αλλαγη και καθε δυο χρονια ελεγχος της συστασης του ψυκτικου υγρου λεει η bmw

dreamer
08-11-17, 16:53
στην αντιπροσωπεια που ρωτησα μου ειπαν οτι αυτοι μετρανε καθε φορα που παω για ενα σερβις και οτι αν εχει σωστη θερμοκρασια δεν χρειαζεται αλλαγη.εχω κλεισει 5 χρονια τωρα με το ιδιο γιαυτο τους ρωτησα,βεβαια αυτα που λεει η μαμα για τα υγρα της και τα διαστηματα μου φαινονται εξωφρενικα γιαυτο ρωταω.δλδ. αν καθε φορα που παω ειναι σωστη θερμοκρασια και ας κλεισουν 10 χρονια δεν θα τα αλλαξω ποτε? παραλογο μου φιανεται.