Επιστροφή στο Forum : [E46] Επισκευή κινητήρα Μ54Β30
Πριν απο περιπου 2,5 χρονια ειχε αρχισει να παρατηρειται μια καταναλωση λαδιου στον κινητηρα μου.
Ξεκινησε με 500ml στις 7000km κ σταδιακα ολο κ αυξανονταν μεχρι που φτασαμε να καιει 1lt στα 1000km.
Επισης απογοητευτικη ηταν η συμπιεση στους κυλινδρους.
οι 4 απο τους 6 ειχαν παρα πολυ χαμηλη συμπιεση, πραγμα που το καταλαβαινα πια και στο δρομο μιας και το αμαξι ειχε χασει πλεον την δυναμη του.
ετσι την εβδομαδα που μας περασε το αυτοκινητο πηγε στον Καζακο για επισκευη.
λυθηκε το κεφαλαρι κ ηταν σε απελπιστικη κατασταση οι βαλβιδες
απιστευτη μαυριλα κ παρα πολλες επικαθησεις
βγηκαν κ τα πιστονια προκειμενου να ελεγχθει ο κορμος
τα πιστονια ηταν κ αυτα σε αθλια κατασταση
το ευτυχημα ειναι οτι ο κορμος ειναι σε αψογη κατασταση οπως κ οι οδηγοι των βαλβιδων.
το κεφαλαρι με τα πιστονια εφυγαν στο ρεκτιφιε να καθαριστουν κ να αλαχθουν τσιμουχακια ελατηρια,ωστηρια,κουζινετα .
Μετρηθηκε κ ο στοφαλος ο οποιος ηταν σε αψογη κατασταση χωρις φαγωματα κ κενα
330Ci STEPTRONIC
12-05-15, 10:53
οντως πολυ μαυριλα...
ποσα? χλμ ειχε το αμαξι σου??
Τι τα έφερε σ'αυτή τη κατάσταση?
για να πω την αληθεια ειχα κουραστει τοσο πολυ που τον τελευταιο χρονο δεν αλλαζα λαδια αφου συνεχως συμπληρωνα. Η μαυριλα απο εκει προηλθε. το ποσα χλμ ειχε δεν ειμαι σιγουρος μιας κ ηταν μεταχειρισμενο.
κορμος κ πιστονια ειναι σε αψογη κατασταση!
330Ci STEPTRONIC
12-05-15, 11:01
ειχες δει διαφορα και στην καταναλωση μιπως?
παρα πολυ σωστα η καταναλωση της βενζινης ειχε σκαρφαλωσει αισθητα!
Το πως ήταν άστο....το πως θα γίνει να σκέφτεσαι! Χαχαχαχαχα
Panos 316T
12-05-15, 14:54
Ετοιμασου να το ευχαριστηθεις ,μιας και έπεσε σε
Καλά χέρια, να κανεις αλλά τοσα που γράφει το κοντέρ και αλλά τοσα που δεν γράφει :)
giannis_compact
12-05-15, 15:12
Χρηστάρα με το καλό να βγει το αμάξι. Θα πηγαίνει σίγουρα καλύτερα από ότι πήγαινε και δε θα καις και λάδια. :)
katsaraios
12-05-15, 15:22
Παλι θα σας φτιαξει ο Καζακος ,λαμπαδες για το Πασχα πρεπει να του εχετε καθε χρονο.
Ολη αυτη η μαυριλα τελικα ηταν απο κακη καυση αρα και μειωμενη αποδοση;
Γιωργο η αποδοση ειχε πεσει παρα πολυ δεν τραβουσε το αμαξι καθολου!
nikos valvetronic
12-05-15, 16:52
Έλα Χρηστάρα λίγο υπομονή! Ο Ζαχαρίας που έκανε το ίδιο έχει γεμίσει το νησί
καμμένο πυρίτιο και δεν κάνει κιχ το μοτέρ! Εννοείτε πως δεν καίει λάδια, μόλις
πατήσεις άσφαλτο με το καλό θα πεις χαλάλι και το κόστος.Μετά πέρνεις και το
κομπρεσέρ του Ζάχου και θα περνάς μπροστά από τον Καζάκο κάθε μέρα και θα
του λες : πατάς ρε με τον τάφο σου?? χαχαχα!!!
Ποσο κοστιζει περιπου μια τετοια επισκευη? Ποσο χρονο θελει για να ειναι ετοιμο το αμαξι?
Kostas Maras
12-05-15, 18:01
για να πω την αληθεια ειχα κουραστει τοσο πολυ που τον τελευταιο χρονο δεν αλλαζα λαδια αφου συνεχως συμπληρωνα. Η μαυριλα απο εκει προηλθε. το ποσα χλμ ειχε δεν ειμαι σιγουρος μιας κ ηταν μεταχειρισμενο.
κορμος κ πιστονια ειναι σε αψογη κατασταση!
Τον τελευταίο χρόνο;
Μήπως έχεις να αλλάξεις κάτι χρόνια λάδια;
Χρηστάρα σήμερα το πρωί που πήγα στον Χρήστο για μπουζί και φίλτρο καμπίνας, όπως ήταν το αμάξι σου ανεβασμένο, είδα από κάτω τα εντόσθια του να κρέμονται. :th_Laie_67-1::th_Laie_67-1:
Θα γίνει τέλειο και θα το απολαμβάνεις, στην πίστα θα το βάλεις? η θα θέλει λογικά στρωσιματάκι?
Καλά τελειώματα. Περιμένω εντυπώσεις αφου καλύψεις 5-10 χιλ χιλιομετρα
Leonidas_E39
12-05-15, 21:24
Νικο δεν εχει εντυπωσεις απλα το μοτερ φτιαχνεται σωστα και τελος στα προβληματα καραναλωσης λαδιου ειναι δοθλεια που εχει γινει σε πολλα αυτοκινητα απο τον καζακο με αριστα αποτελεσματα ρωτα τον ζαχαρια που εκανε αυτη τη δουλεια πριν κανενα χρονο και δεν εχει κανενα προβλημα.
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
Τον τελευταίο χρόνο;
Μήπως έχεις να αλλάξεις κάτι χρόνια λάδια;
Θα σε παρακαλουσα πολυ να λειπουν οι εξυπναδες!
Για το αν αλλαζα λαδια στο αμαξι μου κ το ποσο συχνα το γνωριζω εγω, ο μηχανικος μου, καθως οι γνωστοι κ οι φιλοι.
Γι'αυτο θα σε παρακαλεσω αν δεν εχεις να πεις κατι επι της ουσιας να μην χαλας το θρεντ.
Ευχαριστω!!
Θα είχε ενδιαφέρον να μας πεις πόσο περίπου κοστίσε μια τέτοια ανακατασκευή μοτέρ μαζί με τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν.
Kostas Maras
13-05-15, 12:49
Θα σε παρακαλουσα πολυ να λειπουν οι εξυπναδες!
Για το αν αλλαζα λαδια στο αμαξι μου κ το ποσο συχνα το γνωριζω εγω, ο μηχανικος μου, καθως οι γνωστοι κ οι φιλοι.
Γι'αυτο θα σε παρακαλεσω αν δεν εχεις να πεις κατι επι της ουσιας να μην χαλας το θρεντ.
Ευχαριστω!!
Δεν είχα καμία πρόθεση για εξυπνάδες όπως είπες...........αλλα έτσι όπως το έγραψες και μας το έδειξες με φωτό δεν δικαιολογείται η κατάσταση του μοτέρ.........ειμαι από την φύση μου ευγενικός και νομίζω πως με παρεξήγησες!
Ευχαριστώ!
Νικο δεν εχει εντυπωσεις απλα το μοτερ φτιαχνεται σωστα και τελος στα προβληματα καραναλωσης λαδιου ειναι δοθλεια που εχει γινει σε πολλα αυτοκινητα απο τον καζακο με αριστα αποτελεσματα ρωτα τον ζαχαρια που εκανε αυτη τη δουλεια πριν κανενα χρονο και δεν εχει κανενα προβλημα.
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
Ειμαι θαμώνας στο Καζακο. Αμφιβολια για το Χρήστο δεν είχα ποτε. Για το straight six εχω αμφιβολία. Θα το ηθελα ποιο δυνατό και πιο ακούραστο.
Αντε με το καλό και μόλις βγει πάνε και πάρε δύο πισίνα λάστιχα μην πάθεις καμιά λαχτάρα. Στα λινά έχουν φτασει.
οι επικαθίσεις στις βαλβίδες δεν είναι κρίσιμες αν πατούσαν στις έδρες. η μαυρίλα πάλι δεν λέει κάτι.
φαντάζομαι όλο το πρόβλημα ήταν τα ελατήρια των εμβόλων. υποψιάζομαι άπειρα χιλιόμετρα.
Χρήστο μια και έιπε ο Θωμάς για λαστιχα, σκέψου μήπως να εβαζες τα μαμα φρένα και να πήγαινες σε 17αρια. Νομίζω σε 6κύλινδρο 46αρι που δεν είναι m, η 17αρα είναι η πιο ενδεδειγμένη λύση.
Leonidas_E39
13-05-15, 20:44
Νικο αν βαλει 17αρια θα χαθουν μιας και το αμαξι του χρηστου δεν διαφερει απο ενα Μ3 εμφανισιακα ασε που θα χασει και τις φρεναρες δεν υπαρχει λογος.
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
πραγματικα το μοτερ ειχε παρα πολυ μαυριλα, τωρα για τα χιλιομετρα του δεν παιρνω ορκο, γιατι ηταν μεταχειρισμενο κ δεν μπορεις να εισαι σιγουρος για τα χιλιομετρα που δηλωνει. Το ευτυχημα ειναι οτι ο κορμος δεν εχει καθολου οβαλ ειναι σε αψογη κατασταση οπως κ το θρος του στροφαλου που ειναι σαν καινουριο κ δεν παιζει ο στροφαλος.
για λαστιχα θα βγαλω τα 19αρια κ θα μπουν 18αρια ζαντολαστιχα που πιστευω κ θα ξεκουρασει το αμαξι κ θα γινει πιο ανετο.
με τα 18αρια θα γίνει πολύ καλύτερο γενικά το αμάξι.
πάντως αυτό το μοτέρ είναι λαχείο απ'οτι κατάλαβα. 3 που ξέρω, καίνε σαν φριτέζες. του αδερφού μου, του ζάχου πρίν το φτιάξει και το δικό σου.
το Χ5 που πήρα, άλλαζε λάδια πάνω απο τα 10κ χιλιόμετρα. εγώ του έχω κάνει σχεδόν 6κ μέχρι τώρα και δεν έχει κάψει σταγόνα. ούτε συμπλήρωμα δεν ήθελε.
την παρασκευή που άλλαξα λάδια, με τον καζάκο είδαμε καρτελάκι 10-40 και ο χρήστος ξαφνιάστηκε, μιας και αυτό το μοτέρ παίρνει 5-40. εφόσον το αμάξι δεν καίει και όλα δείχνουν οκ, προτίμησα να μην κάνω αλλαγή και να συνεχίσω με ότι του έβαζαν μέχρι τώρα.
καθαριστηκαν τα πιστονακια κ μπηκαν κ καινουρια ελατηρια.
με τα 18αρια θα γίνει πολύ καλύτερο γενικά το αμάξι.
πάντως αυτό το μοτέρ είναι λαχείο απ'οτι κατάλαβα. 3 που ξέρω, καίνε σαν φριτέζες. του αδερφού μου, του ζάχου πρίν το φτιάξει και το δικό σου.
το Χ5 που πήρα, άλλαζε λάδια πάνω απο τα 10κ χιλιόμετρα. εγώ του έχω κάνει σχεδόν 6κ μέχρι τώρα και δεν έχει κάψει σταγόνα. ούτε συμπλήρωμα δεν ήθελε.
την παρασκευή που άλλαξα λάδια, με τον καζάκο είδαμε καρτελάκι 10-40 και ο χρήστος ξαφνιάστηκε, μιας και αυτό το μοτέρ παίρνει 5-40. εφόσον το αμάξι δεν καίει και όλα δείχνουν οκ, προτίμησα να μην κάνω αλλαγή και να συνεχίσω με ότι του έβαζαν μέχρι τώρα.
10w-40 δουλεύω κι εγώ και δεν έχω κανένα θέμα με κατανάλωση λαδιού εδώ και 4 χρόνια
Φλάτζα κεφαλής θα βάλεις μαμά προδιαγραφές;
Sent from my iPhone using Tapatalk
Νικο αν βαλει 17αρια θα χαθουν μιας και το αμαξι του χρηστου δεν διαφερει απο ενα Μ3 εμφανισιακα ασε που θα χασει και τις φρεναρες δεν υπαρχει λογος.
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
Ειχα ξεχασει το mlook
με τα 18αρια θα γίνει πολύ καλύτερο γενικά το αμάξι.
πάντως αυτό το μοτέρ είναι λαχείο απ'οτι κατάλαβα. 3 που ξέρω, καίνε σαν φριτέζες. του αδερφού μου, του ζάχου πρίν το φτιάξει και το δικό σου.
το Χ5 που πήρα, άλλαζε λάδια πάνω απο τα 10κ χιλιόμετρα. εγώ του έχω κάνει σχεδόν 6κ μέχρι τώρα και δεν έχει κάψει σταγόνα. ούτε συμπλήρωμα δεν ήθελε.
την παρασκευή που άλλαξα λάδια, με τον καζάκο είδαμε καρτελάκι 10-40 και ο χρήστος ξαφνιάστηκε, μιας και αυτό το μοτέρ παίρνει 5-40. εφόσον το αμάξι δεν καίει και όλα δείχνουν οκ, προτίμησα να μην κάνω αλλαγή και να συνεχίσω με ότι του έβαζαν μέχρι τώρα.
Θωμα, ειναι λιγο λαχειο ρε συ.. με τις μετατροπες και τα μεταχειρισμενα.. (παντως πριν κανα χρονο που φτιαξαμε ενα 46αρι Μ54Β30 ενος φιλου και το μοτερ ειχε περιπου 100Κ χλμ και το ελενξαμε πριν το παρουμε διοτι ηταν ΠΑΝΩ σε αμαξι, ειναι μια χαρα μεχρι στιγμης δεν καιει σταγονα λαδι!)
Αναλογως πως του χουν συμπεριφερθει οι προηγουμενοι ιδιοκτητες..
Κι εμενα και του mormon ηταν απο Αγγλια τα μοτερ.. σιγουρα ειχαν αρκετα χλμ.. εγω ειχα μια νορμαλ καταναλωση λαδιου χωρις να πεταει απο πισω τιποτα η εξατμιση και χωρις να κανει νουμερα το μοτερ.. απλα καποια στιγμη ειπα να μετρησω μια συμπιεση και ειδα οτι ο ενας κυλινδρος δεν ειχε συμπιεση.. σε οποιον ελεγα οτι πηγαινε ετσι το αμαξι με 5 κυλινδρους, δεν το πιστευε!!
Δεν μπορω να πω οτι ειδα καμια τρελη διαφορα στην αποδοση μετα την επισκευη, παντως απο καταναλωση λαδιου εχω ησυχασει, οποτε το μετρησω ειναι εκει που πρεπει, με αλλαγες λαδιων καθε 5Κ με 5W40 φουλ συνθετικο λαδακι..
Θεωρω οτι ειναι αξιοπιστα μοτερακια αμα τα συντηρεις σωστα..
Μπηκαν κ τα πιστονια σημερα. Κ γενικα κλεισαμε απο κατω. Επισης παραλαβαμε το κεφαλαρι που εγινε ξανα καινούριο.
Kazakos Garage
14-05-15, 21:58
σαν εμενα.....κουκλο
Μπορει να μου πει κάποιος έστω και με pm
ποσο στοιχιζει μια τέτοια δουλεια έστω και κατα προσέγγιση ;
σαν εμενα.....κουκλο
Αργησες αλλά την έκανες τη σκασιά σου!!!
Μπορει να μου πει κάποιος έστω και με pm
ποσο στοιχιζει μια τέτοια δουλεια έστω και κατα προσέγγιση ;
2-3κ ?
Πού μπορώ να πάω να μου μετρήσουν την συμπίεση των κυλίνδρων και πόσο περίπου κοστίζει?
Sorry αν χαλάω το thread.
σε ενα συνεργειο που να εχει συμπιεσομετρο (αν το λεω καλα).
κοστος δεν γνωριζω!
σαν εμενα.....κουκλο
Χελι...
https://www.youtube.com/watch?v=JdzVAdDfJlY
σημερα μπηκε κ το κεφαλαρι κ σφιχτηκε.
george.x82
15-05-15, 19:34
σαν εμενα.....κουκλο
Ο Κύριος Καζάκος ακούει ….;
Έχω ένα θεματάκι …..να τα πούμε με π.μ. ή τηλεφωνικά;
Πέρασα το Σάββατο από το μαγαζί αλλά ήσουν κλειστός ….
Ώρες λειτουργίας καταστήματος ;
Μήπως βολεύει κανένα απογευματάκι να περάσω….
Υ.Γ Sorry για το off topic γιαυτο και δεν συνεχίζω λέγοντας το πρόβλημα…
Vassilis ///M
15-05-15, 20:38
Γρήγορες και αποτελεσματικές διαδικασίες (οπτικά)...
Ωραίος αγόραρε έγινες πάλι καινούριος...
Να ρωτήσω δλδ τώρα το μοτέρ είναι σαν να έχει 0 χλμ και αρχίζεις στρώσιμο από την αρχή??
Λογικά για αρχή στρωσίματος θα έχεις μια κατανάλωση λαδιού δεν γνωρίζω όμως της τάξεως πόσο θα κάψεις μιας και θα πρέπει να λιπανθούν όλα τα μέρη του κινητήρα που είχαν αδειάσει...έτσι???
Ετσι ακριβως Βασιλη! Η δουλεια που εχει γινει ειναι αψογη οχι μονο οπτικα αλλα κ ουσιαστικα. Κανονικα στρωσιμο απο την αρχη μεχρι να λιπανθουν κ να πατησουν ολα.
katsaraios
15-05-15, 23:47
Ετσι ακριβως Βασιλη! Η δουλεια που εχει γινει ειναι αψογη οχι μονο οπτικα αλλα κ ουσιαστικα. Κανονικα στρωσιμο απο την αρχη μεχρι να λιπανθουν κ να πατησουν ολα.
Πιστευω και μια γρηγορη 1η αλλαγη λαδιων στα 1000-1500 χλμ να κανει καλο.
Καλα και πολλα χλμ Χρηστο.
αυτο ακριβως Γιωργο. 800 με 1000 κ πεταμα τα λαδια να ξεπλυθει κ το μοτερ.
Σε ευχαριστω παρα πολυ!
Vassilis ///M
16-05-15, 08:48
Ετσι ακριβως Βασιλη! Η δουλεια που εχει γινει ειναι αψογη οχι μονο οπτικα αλλα κ ουσιαστικα. Κανονικα στρωσιμο απο την αρχη μεχρι να λιπανθουν κ να πατησουν ολα.
Το ''ουσιαστικά'' φίλε μου είναι υποκειμενικό...
Αυτό θα το δεις στην πορεία σιγά σιγά με το στρώσιμο του κινητήρα από την αρχή... thumb
Πάντως ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ και σε σένα Χρήστο μετά από Νίκο Valvetronic και Deepblue Βαγγέλη που είστε ακομπλεξάριστοι και μοιράζεστε μαζί μας κακές εμπειρίες που λίγο-πολύ έχουν στιγματίσει τα συγκεκριμένα μοντέλα...
Ευτυχώς με θετικό αποτέλεσμα... thumb
Δυστυχώς για να κρατηθούν σε άριστη κατάσταση τα 46αρια
οτι κινητήρα και να φοράνε σε οποία έκδοση και να ειναι
πρεπει να σπρώχνεις χρήμα και πολλές φορες προληπτικά για να προλάβεις
Χοντρές ζημιές.
Εμείς εδω μέσα το εχουμε καταλάβει...
οι Γερμανοί και τα μεταχειρισμένα τους και μερικοί υποψήφιοι
αγοραστές δεν νοούνται να το καταλάβουν
Δεν υπαρχει λογος να το κρατησω κρυφο. Ισα ισα αυτος ειναι κ ενας λογος που ειμαστε εδω μεσα. Να μοιραστουμε εμπειριες προβληματισμους ωστε να βοηθησουμε ή ακομα καλυτερα να προλαβουμε καταστασεις.
Οσων αφορα την επισκευη οντως η πορεια θα το δειξει αν εχει γινει ουσιαστικη δουλεια, αλλα ειναι μια διαδικασια που εχει γινει σε πολλα αμαξια με επιτυχημενη εκβαση.
Δυστυχώς για να κρατηθούν σε άριστη κατάσταση τα 46αρια
οτι κινητήρα και να φοράνε σε οποία έκδοση και να ειναι
πρεπει να σπρώχνεις χρήμα και πολλές φορες προληπτικά για να προλάβεις
Χοντρές ζημιές.
Εμείς εδω μέσα το εχουμε καταλάβει...
οι Γερμανοί και τα μεταχειρισμένα τους και μερικοί υποψήφιοι
αγοραστές δεν νοούνται να το καταλάβουν
Τι περιμένει κανείς απο αμάξια πατημένης 10ετίας μην πω 15ετίας??? Άλλα αυτοκίνητα απο άλλες μάρκες έχουν ηδη τινάξει πέταλα ή είναι για απόσυρση. Και εμείς εδώ μιλάμε για "αντίκες" Ε46 τεχνολογίας περασμένης δεκαετίας thumb (μην μιλήσω για τον Μ43 που είναι 20ετίας :p )
Λογικό και να βγάζουν και ο μέσος όρος χιλιομέτρων να είναι 100.000km+
Konstantinos E60
16-05-15, 11:06
Τι περιμένει κανείς απο αμάξια πατημένης 10ετίας μην πω 15ετίας??? Άλλα αυτοκίνητα απο άλλες μάρκες έχουν ηδη τινάξει πέταλα ή είναι για απόσυρση. Και εμείς εδώ μιλάμε για "αντίκες" Ε46 τεχνολογίας περασμένης δεκαετίας thumb (μην μιλήσω για τον Μ43 που είναι 20ετίας :p )
Λογικό και να βγάζουν και ο μέσος όρος χιλιομέτρων να είναι 100.000km+
Ναι αλλα η γριά η κότα έχει το ζουμί !!:D
Ναι αλλα η γριά η κότα έχει το ζουμί !!:D
Δεν διαφωνώ Κωνσταντίνε :thumbsup: Και εγω απο την ίδια κότα έχω :D :D :D :D
Οι κινητηρες χρειαζονται στρωσιμο οταν ειναι καινουργιοι κυριως για να εξομαλυνουμε ολες τις ανωμαλιες που εχουν οι επιφανειες απο την κατεργασια κατασκευης τους, στους κυλινδρους, στην επιφανεια των εκκεντροφορων κτλ. και να αποφυγουμε θερμοκρασιες και προωρη φθορα λογω αυξημενων τριβων.
Ενας στρωμενος κινητηρας που ανακατασκευαζεται και του περναμε μονο ελατηρια δεν χρειαζεται κανενος ειδους στρωσιμο. Ισα ισα που θα πρεπει μετα τα πρωτα χιλιομετρα στην αρχη να τον υποβαλλουμε και σε αυξημενα φορτια ωστε να καταφερουμε να κανουμε τα ελατηρια να πατησουν σωστα στον κυλινδρο σχετικα συντομα (κατι βεβαια που απαιτει καποια χιλιομετρα καθως οι ηδη γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα να 'λιμαρουν' τα ελατηρια ετσι ωστε να σφραγισουν συντομα τα ελατηρια στον κυλινδρο.
Αν εχουμε κανει καποιο ειδους γυαλισμα στους κυλινδρους τοτε βοηθαμε τα ελατηρια να πατησουν πιο γρηγορα στον κυλινδρο οποτε ακολουθουμε ενα ειδος στρωσιματος για λιγες εκατονταδες χιλιομετρα.
Τα λαδια ΄ξεπλυματος' τα αφηνουμε το πολυ 100-200 χιλιομετρα. Οτι ειναι να μαζεψει το εχει κανει ηδη στα πρωτα 20 χιλιομετρα. Φυσικα αν δεν εχουμε κανει καποια κατεργασια (ρεκτιφιε κτλ) και το μοτερ εχει πλυθει σωστα δεν θα εχουμε τιποτα στα λαδια. Συνισταται ομως μια συντομη αλλαγη για τυχον σκουπιδακια η καποια υπολειμματα φλαντζας που πιθανον να υπαρχουν μεσα στο μοτερ κατα το λυσιμο/δεσιμο του κινητηρα
Και εδω ειναι και ενα ενδιαφερον αρθο για το πως πρεπει να γινεται ενα στρωσιμο. Η μεθοδολογια που ακολουθει ειναι αρκετα hardcore σε σχεση με αυτα που οι περισσοτεροι γνωριζουν αλλα κατα την προσωπικη μου αποψη , αυτα που υποστηριζει ειναι τα σωστα.
https://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Πιπίλα το μοτέρ. Αντε με το καλό να περπατήσει.
Σχετικά με στρώσιμο δεν έχω ιδέα, και εγώ μέχρι να διαβάσω το ποστ του δημητρη, είχα κατά νου ότι ναι, θέλει στρώσιμο. Οι κυλινδροι μπορεί να είναι στρωμενοι, αλλά με άλλα ελατήρια.
Από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης είναι γενικά πολύ διαβασμένος και η γνώμη του πολύ σεβαστή.
Ψυχολογικά και μόνο, προσωπικά εγώ μετά από τέτοια δουλειά, δύσκολα θα ακολουθούσα τις οδηγίες του λινκ.
Τι περιμένει κανείς απο αμάξια πατημένης 10ετίας μην πω 15ετίας??? Άλλα αυτοκίνητα απο άλλες μάρκες έχουν ηδη τινάξει πέταλα ή είναι για απόσυρση. Και εμείς εδώ μιλάμε για "αντίκες" Ε46 τεχνολογίας περασμένης δεκαετίας thumb (μην μιλήσω για τον Μ43 που είναι 20ετίας :p )
Λογικό και να βγάζουν και ο μέσος όρος χιλιομέτρων να είναι 100.000km+
Δε προσπαθώ να διαφωνήσω αλλά επικουρικά αναφέρω το εξής: Μιλάμε για ένα 3λιτρο μοτερ 12ετίας κατα μέσο όρο το οποίο να έχει πιθανον 300.000.
Γνωστός μου ταξιτζής πέταξε ένα υγραεριοκίνητο ταξί μαζντα με 580.000 χλμ! Για να πάρει ένα οκταβια πετρέλαιο. Προχώρησε σε αυτή τη κίνηση κυρίως για τους χώρους αποσκευών και γιατί ήθελε καινούργιο αυτοκίνητο. Το μαζντα ήταν 323 1500 η 1600κ.εκ. Οταν το αποχαρακτήρισε δούλευε η μηχανή, η οποία πιθανόν και να έκαιγε λάδια. Από ενα bmw 3000 κ.εκ που δεν είναι και φθηνό δε θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιο απαιτητικοί;
Πιπίλα το μοτέρ. Αντε με το καλό να περπατήσει.
Σχετικά με στρώσιμο δεν έχω ιδέα, και εγώ μέχρι να διαβάσω το ποστ του δημητρη, είχα κατά νου ότι ναι, θέλει στρώσιμο. Οι κυλινδροι μπορεί να είναι στρωμενοι, αλλά με άλλα ελατήρια.
Από εκεί και πέρα, ο Δημήτρης είναι γενικά πολύ διαβασμένος και η γνώμη του πολύ σεβαστή.
Ψυχολογικά και μόνο, προσωπικά εγώ μετά από τέτοια δουλειά, δύσκολα θα ακολουθούσα τις οδηγίες του λινκ.
Θωμα το ψαροκκκαλο που εχουν οι κυλινδροι (cross hatch patern) δεν ειναι τυχαιο.Ειναι κυριως για να συγκρατει στα τοιχωματα μια ποσοτητα λαδιου για την λιπανση του πιστονιου, και κατα δευτερον να μπορει το ελατηριο λαδιου να 'σκουπισει' το λαδι κατα την καθοδο του. Για να γινει ομως το σωστο σκουπισμα πρεπει να υπαρχει απολυτη εφαρμογη του ελατηριου λαδιου πανω στον κυλινδρο (το ιδιο αντιστοιχα και με τα ελατηρια συμπιεσεως για να εχουμε σωστη συμπιεση). Αυτο μπορει να επιτευχθει κυριως στην αρχη, οταν το μοτερ ειναι καινουργιο, που οι κυλινδροι ειναι 'αγριοι' και εχουν την δυνατοτητα κατα καποιο τροπο να 'φανε' καποια χιλιοστα του χιλιοστου απο το ελατηριο ετσι ωστε η περιφερεια του ελατηριου να εχει ακριβως την ιδια καμπυλοτητα με τον κυλινδρο (χοντρικα το λεω αλλα καταλαβαινεις το νοημα). Αυτο γινεται κατα το μεγαλυτερο μερος στα πρωτα χιλιομετρα της ζωης του μοτερ.
Σε ενα στρωμενο κινητηρα, που εχουν εξομαλυνθει οι γραμμες των κυλινδρων ειναι πιο δυσκολο να κανουμε να 'πατησουν' σωστα τα καινουργια ελατηρια. Αλλωστε οι κυλινδροι μετα απο καποιες χιλιαδες χιλιομετρα παυουν να ειναι απολυτα κυλινδρικοι. Το λεγομενο 'οβαλιασμα' (cylinder tapper and out of round) που συμβαινει ειτε λιγο ειτε πολυ σε ολους σχεδον τους κινητηρες.
https://www.freeasestudyguides.com/cylinder-bore-taper-measurements.html
Οποτε εκει μετραμε και βλεπουμε αν ειμαστε εντος οριων κατασκευαστη. Ενα μπλοκ που εχει 'ξεχειλωσει' περαν απο τα ορια του κατασκευαστη οταν του περασουμε ελατηρια θα 'μπαλωσουμε' το προβλημα προσωρινα και συντομα το μοτερ θα καιει λαδια και δεν θα πηγαινει. Η μονη λυση ειναι ρεκτιφιε με αλλα μεγαλυτερα πιστονια.
Σε ενα μπλοκ εντος οριων τα καινουργια ελατηρια θα κανουν την δουλεια μας, ομως στην αρχη θα εχουμε αυξημενη ποσοτητα λαδιου που θα καιγεται καθως (εξαρταται και απο το ποσο out of round ειναι το μπλοκ) θελουν χρονο τα καινουργια ελατηρια να πατησουν σωστα αφου οι γυαλισμενοι κυλινδροι δεν εχουν την δυνατοτητα 'λιμαρισματος' των ελατηριων. Οποτε αυξημενα φορτια θα βοηθησουν στο πιο γρηγορο στρωσιμο τους πανω στον κυλινδρο.
Το γυαλισμα των κυλινδρων πριν περασουμε καινουργια ελατηρια (παντα βεβαια με μετρησεις μπλοκ εντος οριων) βοηθαει παρα πολυ την κατασταση.
Η αποψη μου ειναι οτι τα καινουργια ελατηρια μονο δεν θελουν καποιο στρωσιμο. Αν ηταν να στρωσω εναν κινητηρα δεν θα ακολουθουσα την τοσο extreme μεθοδo που προτεινει ο mototune (αν και σωστη) αλλα μια ενδιαμεση κατασταση με τα πρωτα 200-300 χιλομετρα χαλαρα (στροφες και φορτιο μεχρι την μεση) και μετα σταδιακα και μεχρι τα 1000-1500χλμ αυξηση φορτιου και στροφων. Παντα σε επαρχιακο δρομο με στροφες ανηφορες-κατηφορες για αυξομειωση στροφων και φορτιου οπως και φρενο κινητηρα.
Το να βγω εθνικη με 2500-3000 στρ. σταθερο γκαζι και να κανω 1000-1500 χιλιομετρα εγω προσωπικα δεν το θεωρω σωστο στρωσιμο. Οπως και να 'παρανταντευω' τον κινητηρα κατα την διαρκεια του στρωσιματος.
Αυτη ειναι η αποψη μου και το τι θα εκανα εγω. Φυσικα οποιαδηποτε διαφορετικη αποψη περι των παραπανω ειναι σεβαστη.
Έχω διαβάσει και εγώ παλιότερα αυτά που λέει ο mototune και όντως στέκουν μηχανολογικά. Νομίζω οτι είναι καθαρά ψυχολογικό το "παραχαιδεμα" του καινούριου μοτέρ. Έχω ένα φίλο μηχανόβιο στη Λάρισα ο οποίος έχει αλλάξει 5 μηχανές καινούργιες και ΠΑΝΤΑ έκανε το extreme στρώσιμο..μιλάμε έφευγε από την αντιπροσωπία με πάντες και σούζες! Ευλαβικη συντήρηση πάντα με τα καλύτερα αναλώσιμα και τα μηχανάκια του ποτέ δεν έκαψαν σταγόνα λάδι και παντα ήταν γρηγορότερα απο άλλα ίδια!!!
Γιώργο τώρα που είπες για μηνάκια κάπου είχα διαβάσει/δει πως το πρώτο πράγμα που κάνουν σε μια εταιρειά με το που βγουν απο τη γραμμη παραγωγής είναι να βαράνε κόκκινα...
Δεν είμαι σίγουρος αλλά κάτι θυμάμαι για Suzuki Hayabusa,μπορεί όμως και να ήταν και για άλλη εταιρεία :think:
Να έχουμε πάντα υπ΄ οψιν οτι μιλάμε για ένα μοτερ που είναι 10 ετιας και βάλε μεταχειρησμένο εισαγωγης κανείς δε ξέρει με ακρίβεια ποσα χιλιομετρα έχει,άνετα μπορεί να παίζει από 300.000 500.000...κανείς δε το ξέρει επίσης μη ξαχνάμε οτι οι αποστασεις π.χ Γερμανία είναι πολύ ποιο μεγάλες σε ένα δυο χρόνια γράφουν 100.000 βάλε χιλιόμετρα μετά τα πουλάνε έδω για καινούργια το εσωτερικό είναι σχεδόν αθικτο.Οπότε μη λέμε οτι βγάζουν προβλήματα τα μοτεράκια αυτά είναι αστέρια,λογικό είναι μετά απο τοσα χρονια,άπειρα χιλιόμετρα άγνωστη χρήση συντήρηση κτλ να πέσουν και να τσιμπάνε λάδια.Όμως όπως και του φίλου εδω δεν έσπασε απλά αρχισε να τσιμπάει λάδια άλλα αμάξια είναι ηδη στην πρέσα όπως είπαμε και παραπάνω.
turbodog
Αν το παραχαϊδεψουμε το μοτέρ μετά από επισκευή είναι λάθος ή απλά θα καθυστερήσουμε το πάτημα των καινούργιων ελατηρίων;
dark knight
18-05-15, 10:14
Mormon μπορεις να πεις το κοστος των ανταλλακτικων (μεμονομανα)που χρησιμοποιησες
turbodog
Αν το παραχαϊδεψουμε το μοτέρ μετά από επισκευή είναι λάθος ή απλά θα καθυστερήσουμε το πάτημα των καινούργιων ελατηρίων;
Αν δεν εχουμε κανει καμια κατεργασια στους κυλινδρους (πχ γυαλισμα) τοτε απλα καθυστερουμε το πατημα των ελατηριων καθως οι κυλινδροι ειναι ηδη γυαλισμενοι. Σε περιπτωσεις που το οβαλιασμα τως κυλινδρων ειναι αρκετο χωρις καποια κατεργασια στους κυλινδρους ακομα και τα καινουργια ελατηρια δεν θα καταφερουν να πατησουν ποτε 100% και θα τσιμπαει λιγο λαδακι.
Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι οταν ειμαστε εντος ανοχων κατασκευαστη, καλο ειναι να ξε-γυαλιζουμε τους κυλινδρους πριν περασουμε καινουργια ελατηρια.
Εχετε υποψιν οτι ενα μοτερ απο σωστο για να χαρακτηριστει ξεχειλωμενο και να παει για ρεκτιφιε, χρειαζεται μονο 4 εκατοστα του χιλιοστου να ειναι εκτος των εργοστασιακων μετρησεων.
Καταλαβαινετε λοιπον ποσο σημαντικο ειναι να υπαρχουν οι σωστες ανοχες αν τελικα παμε για ρεκτιφιε, οπως και οι σωστες μετρησεις πιστονιου πριν το ρεκτιφιε, καθως οι ανοχες πιστονιου-κυλινδρου που πρεπει να υπαρχουν ειναι της ταξεως των 4-5 εκατοστων του χιλιοστου και αυτες (σφυριλατα 7-10 εκατοστα λογω της μεγαλυτερης θερμικης διαστολης σε σχεση με τα stock)
Αν το ρεκτιφιε σφαξει το μπλοκ οτι και να κανουμε θα ειναι περιττο και το μοτερ δεν θα βγει ποτε σωστο. Καταλαβαινετε λοιπον ποσο ακριβεια θελει αυτη η δουλεια οπως και να υπαρχουν και τα αντιστοιχα σωστα μηχανηματα που θα εχουν την δυνατοτητα να υπολογιζουν τετοιες διαφορες
Αν δεν εχουμε κανει καμια κατεργασια στους κυλινδρους (πχ γυαλισμα) τοτε απλα καθυστερουμε το πατημα των ελατηριων καθως οι κυλινδροι ειναι ηδη γυαλισμενοι. Σε περιπτωσεις που το οβαλιασμα τως κυλινδρων ειναι αρκετο χωρις καποια κατεργασια στους κυλινδρους ακομα και τα καινουργια ελατηρια δεν θα καταφερουν να πατησουν ποτε 100% και θα τσιμπαει λιγο λαδακι.
Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι οταν ειμαστε εντος ανοχων κατασκευαστη, καλο ειναι να ξε-γυαλιζουμε τους κυλινδρους πριν περασουμε καινουργια ελατηρια.
Εχω την εντυπωση ότι πάντοτε γίνεται θαμπωμα των κυλινδρων σε τέτοιες δουλειές. Είμαι λάθος;
Και κάτι επιπλέον το μηχανουργείο που συνεργάζεται ο Χρήστος Καζάκος έχει πολύ καλό referense list.
Εχω την εντυπωση ότι πάντοτε γίνεται θαμπωμα των κυλινδρων σε τέτοιες δουλειές. Είμαι λάθος;
Και κάτι επιπλέον το μηχανουργείο που συνεργάζεται ο Χρήστος Καζάκος έχει πολύ καλό referense list.
Υπαρχουν συνεργεία που τοποθετούν ελατήρια χωρίς να ασχοληθούν καθόλου με το μπλοκ,ουτε καν μπαίνουν στον κόπο να το μετρήσουν.
Για τον Καζάκο έχω ακούσει πολυ καλά λογια απο πολλά μέλη του φόρουμ. Προσωπικά δεν έχω παει απο το συνεργειο του καθώς είμαστε παρα πολύ μακρια σε απόσταση.
Εγώ πάντως το δικό μου εκτός απο τα πρώτα 250-300 χλμ που πήγαινα με μεσαίες στροφές (2500-3000) το έστρωσα κυριολεκτικά στη "λίμα"... Το "τέντωσα" κανονικά και σήμερα σχεδόν 15000χλμ μετά το τελευταίο rebuild έχει κάψει 100ml σε αλλαγή λαδιών στα 7500χλμ... Ούτε καν τα προβλεπόμενα...
Η επισκευη μπηκε στο τελευταίο 100αρι. Το μοτερ έκλεισε εγινε το απαραίτητο service αλλαξαμε κ θερμοστατη. Σημερα βαζουμε λαδια κ αντιψυκτικα.
Leonidas_E39
19-05-15, 13:21
Αντε με το καλο χρησταρα μου καλες βολτες με ατελειωτα και απροβληματιστα χιλιομετρα!!!!!!
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
χθες παρελαβα το αμαξι!
μπορω να πω η διαφορα ειναι εμφανη ακομα και απο τον ηχο που κανει το μοτερ,
απο τον τροπο που δουλευει. Αρπαζει αμεσως κ γινεται αμεσως αντιληπτο οτι επανηλθε η δυναμη μου ακομα κ στις χαμηλες στροφες που το δουλευω προς στιγμην.
Να ευχαριστησω μεσα απο την καρδια μου τον Χρηστο (Καζακο) που εδειξε για ακομα μια φορα το ποσο σωστος επαγγελματιας ειναι αλλα πανω απόλα φιλος.
Akis 330Ci
21-05-15, 11:40
Καλοτάξιδο λοιπόν, εφόσον ξεκινούν όλα απτην αρχή! thumb
Κόστος περίπου???
Kostas Maras
21-05-15, 14:33
χθες παρελαβα το αμαξι!
μπορω να πω η διαφορα ειναι εμφανη ακομα και απο τον ηχο που κανει το μοτερ,
απο τον τροπο που δουλευει. Αρπαζει αμεσως κ γινεται αμεσως αντιληπτο οτι επανηλθε η δυναμη μου ακομα κ στις χαμηλες στροφες που το δουλευω προς στιγμην.
Να ευχαριστησω μεσα απο την καρδια μου τον Χρηστο (Καζακο) που εδειξε για ακομα μια φορα το ποσο σωστος επαγγελματιας ειναι αλλα πανω απόλα φιλος.
Να το χαίρεσαι για πολλά και απροβλημάτιστα χιλιόμετρα!
Leonidas_E39
21-05-15, 16:16
Εγω το ακουσα χθες το αμαξι να δουλευει και σε σχεση με πριν δεν υπαρχει κατι που να το συνδεει. Τι να πω για το δουλεμα για το αρπαγμα του αλλα αυτο που με εντυπωσιασε ηταν οτι αν το ακουσεις απο πισω ακουγεται σαν Μ3 κανονικα με ρασπ. Χρησταρα μου λιωστο στο χιλιομετρο τωρα δεν θα κανει κιχ. Μακης rules λεμε.
σταλθηκε απο τον χειριστη σχοινοσυρμου!!!!!!
georggge46
21-05-15, 16:19
Καλοτάξιδο να είναι !!
savvas bmwdakias
21-05-15, 21:42
Χρησταρα μπραβο εγινε σαν καινουριο το εργαλειο, να το χαρεις!
Χρήστο να ναι απροβλημάτιστο ρε και τώρα Σέρρες :)
katsaraios
22-05-15, 13:11
Κατεβα μια Αθηνα τωρα να το στρωσεις:thumbsup:
καλοριζικος ο κινητηρας με πολλα και ασφαλη χιλιομετρα
www.alphadigital.gr
Συμπληρωθηκαν κ τα 1000km κ πηγαμε για αλλαγη λαδιων-φιλτρου κ ελεγχος της μηχανης.
Panos 316T
02-06-15, 16:31
Χρηστο μερικες αποριες
Τι λαδι βαλατε στην αρχη και τι τωρα
Ποτε θα ναι η επομενη αλλαγη
Το κεφαλαρι θα ελεγχθει για τυχον σφιξιματα
Πως εχεις κατα νου να κανεις τα επομενα χλμ
Και παλι απροβληματιστο και καλα χλμ να εχεις boy!
Πανο στην αρχη βαλαμε 5/40 της bmw για τα πρωτα 1000km
Σημερα στην αλλαγη βαλαμε MOTUL ΧCLEAN 5/40.
τωρα απο εδω κ μπρος εβλαβικό ζεσταμα κ μετα θα του πινω το αιμα.
σε ευχαριστω πολυ να εισαι καλα!
Δεν υπαρχει λογος να το κρατησω κρυφο. Ισα ισα αυτος ειναι κ ενας λογος που ειμαστε εδω μεσα. Να μοιραστουμε εμπειριες προβληματισμους ωστε να βοηθησουμε ή ακομα καλυτερα να προλαβουμε καταστασεις.
Οσων αφορα την επισκευη οντως η πορεια θα το δειξει αν εχει γινει ουσιαστικη δουλεια, αλλα ειναι μια διαδικασια που εχει γινει σε πολλα αμαξια με επιτυχημενη εκβαση.
καλησπέρα!!
σε ρώτησαν και άλλοι για το κόστος αλλά δεν είδα απάντηση. καλό θα ήταν να το μοιραστείς μαζί μας...
καλησπέρα!!
σε ρώτησαν και άλλοι για το κόστος αλλά δεν είδα απάντηση. καλό θα ήταν να το μοιραστείς μαζί μας...
υπάρχουν και τα πμ φίλε μου. υπάρχει κόσμος που δεν θέλει να γράφει για λεφτά σε δημόσια θέα.
αν σε ενδιαφέρει να μάθεις, μπορείς να στείλεις ένα μύνημα και ο χρήστος θα σου απαντήσει.:thumbsup:
Καλορικο και ασπαστο..
Την καλυτερη επιλογη εκανες και εφτιαξες τον κινητηρα σου..
Μπορει να πληρωσες κατι παραπανω αλα θα εχεις το κεφαλισου ησυχο..
σιγα τι θα γινει αν πει ποσο κοστισε το ρεκτιφιε γτ να ειναι μυστικο?
Μάλλον τπτ δεν θα γίνει.
Αν απο την άλλη στείλετε πμ για να μάθετε τι θα γίνει? προφανώς για να μην το γράφει, δεν θέλει να πει δημόσια. Αλλιώς θα είχε απαντήσει.
το πόσο κοστησε σε εμενα δεν θα το πω γιατι παιζουν ρολο πολυ παραγοντες. Μια τετοια δουλεια ομως μαζι με ωστηρια κ ενα κομπλε service με ιμαντες ρουλεμαν,λαδια,φιλτρα,μπου ι,θερμοστατη να το υπολογιζετε κοντα στα 2000.
αν το κεφαλαρι χρειαζεται κ οδηγους βαλβιδων ή κ στην εσχατη περιπτωση να θελει αλλο κορμο τοτε το κοστος ανεβαινει
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.