PDA

Επιστροφή στο Forum : Ρύθμιση ατέρμονα σε Ε34



/vaggelis/
28-03-15, 18:03
Την προηγούμενη εβδομάδα παρατήρησα κάτι περίεργο στο παρκάρισμα. Από θέση ισορροπίας το τιμόνι στρίβει 1.5 στροφή τέρμα αριστερά, ενώ τέρμα δεξιά στρίβει 2 γεμάτες στροφές. Το αμάξι το έχω 4 χρόνια αλλά τώρα το παρατήρησα αυτό. Για να μου λυθεί η απορία το πήγα στο λαστιχά που είχα αγοράσει τα ελαστικά. Το έβαλε στη ράμπα και είδαμε ότι όταν στρίβει το τιμόνι τέρμα δεξιά το ελαστικό βρίσκει στο ψαλίδι και το εσωτερικό του προφίλ έχει φαγωεθεί πολύ. Προσπάθησε πάνω από μία ώρα να ρυθμίσει τον ατέρμονα αλλά οι στροφές δεν αλλάζουν με τίποτα. Πάντα από δεξιά στρίβει γεμάτες δυο. Τι νομίζετε ότι μπορεί να φταίει και πώς μπορεί να διορθωθεί;

PetrosD
28-03-15, 18:09
Από τα ακρόμπαρα δεν έρχεται; Και σε συνδυασμό φυσικά με το βγάλσιμο του τιμονιού και την τοποθέτησή του στη νέα θέση ισορροπίας.

/vaggelis/
28-03-15, 18:15
Από τα ακρόμπαρα δεν έρχεται; Και σε συνδυασμό φυσικά με το βγάλσιμο του τιμονιού και την τοποθέτησή του στη νέα θέση ισορροπίας.

Δυστυχώς όχι. Δοκιμάσαμε διάφορα αλλά πάντα από δεξιά κόβει περισσότερο.

Βασιλης
28-03-15, 18:50
Ο ατερμονας εχει ενα κεντρο..
Οταν δεν ειναι στο κεντρο εχει κενα..
Καταρχην εχει κενα το τιμονι σου οταν ειναι στην ευθεια..
Ειδατε οταν οι τροχοι ειναι ευθεια,αν η μπαρα του ατερμονα ειναι παραληλη με το ραμφος?
Αν δεν ειναι..
Σριψε το τιμονι απο ακρη σε ακρη και μετρα στροφες..
Φερε το τιμονι στο μεσο των δυο ακρων..
Δειτε να ειναι παραληλη η μπαρα του ατερμονα με το ραμφος..
Θα δειτε οτι οσο δεν ειναι παραληλα θα εχει κενα.
Οταν ερθει στο κεντρο του τα κενα ειναι ελαχιστα..
Βγαλε τον σταυρο απο τον ατερμονα και φερε το τιμονι ευθεια
και ξαναβαλε τον σταυρο.

/vaggelis/
30-03-15, 12:23
Ο ατερμονας εχει ενα κεντρο..
Οταν δεν ειναι στο κεντρο εχει κενα..
Καταρχην εχει κενα το τιμονι σου οταν ειναι στην ευθεια..
Ειδατε οταν οι τροχοι ειναι ευθεια,αν η μπαρα του ατερμονα ειναι παραληλη με το ραμφος?
Αν δεν ειναι..
Σριψε το τιμονι απο ακρη σε ακρη και μετρα στροφες..
Φερε το τιμονι στο μεσο των δυο ακρων..
Δειτε να ειναι παραληλη η μπαρα του ατερμονα με το ραμφος..
Θα δειτε οτι οσο δεν ειναι παραληλα θα εχει κενα.
Οταν ερθει στο κεντρο του τα κενα ειναι ελαχιστα..
Βγαλε τον σταυρο απο τον ατερμονα και φερε το τιμονι ευθεια
και ξαναβαλε τον σταυρο.

Φίλε Βασίλη όταν λες ράμφος σε τι ακριβώς αναφέρεσαι;
Αύριο θα το πάω ξανά στον λαστιχά αλλά δεν τον κόβω και τόσο μάστορα. Οι τροχοί είναι ευθυγραμμισμένοι μόνο που βρήκε ότι ο εμπρός δεξιός τροχός (τυχαίο που στρίβει πιο πολύ δεξιά;;;) έχει μεγάλη γωνία κάμπερ. Η γνωία αυτή δεν φαίνεται με το μάτι όπως στη φόρμουλα 1 αλλά υπάρχει όμως. Ρυθμίζεται κάπως η γωνία σε αυτό το αμάξι; Ο αριστερός τροχός έχει μηδενική γωνία κάμπερ και μου είπε ότι μπορεί το δεξιό αμορτισέρ να είναι στραβό. Δε θέλω να το πιστέψω όμως. Επίσης παίζει ρόλο η ζάντα και το λάστιχο; Φοράω 235 μπροστά και 265 πίσω σε 18άρες από Μ3 Ε46.

Βασιλης
30-03-15, 18:36
Παντα ο εσωτερικος τροχος στριβει περισσοτερο απο τον εξωτερικο..
Σριβεις δεξια,ο δεξης κοβει περισσοτερο..
Στριβεις αριστερα,ο αριστερος..
Παντα ομως κοβουν το ιδιο στο τερματους.

Μηπως βγαλατε τον βραχιονα τιμονιου(pitman arm) και δεν τον βαλατε στο
κεντρο?
Ραμφος(λαθος ορολογια) ειναι τα δυο διαμικη δοκαρια που κατω τους δενει η γεφυρα ,που εχει το συστημα διευθυνσης..

Vassilis ///M
30-03-15, 18:43
Ο αριστερός τροχός έχει μηδενική γωνία κάμπερ και μου είπε ότι μπορεί το δεξιό αμορτισέρ να είναι στραβό. Δε θέλω να το πιστέψω όμως.

Πήγαινε σε φανοποιό - λαμαρινά και μετρήστε αποστάσεις από θόλο σε θόλο και φτερό με φτερό και στην ευθεία και διαμήκη...

Με αυτό θα δεις αν είναι κεντραρισμένο το μπροστινό σασί του αυτοκίνητου σου...
Δες στις κολλήσεις στο ράμφος και στους θόλους αν έχει ανοίξει πουθενά σαν σχισμή - σχίσιμο...

ghost-rider
30-03-15, 18:55
Ο αριστερός τροχός έχει μηδενική γωνία κάμπερ και μου είπε ότι μπορεί το δεξιό αμορτισέρ να είναι στραβό. Δε θέλω να το πιστέψω όμως.

Nα το πιστεύεις. Για την ακρίβεια να το ελπίζεις.
Αν όντως είναι τόσο διαφορετική η κάμπερ σου και το αμορτισέρ δεν είναι στραβό, είναι στραβό το πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Ίσον στούκα που δεν επισκευάστηκε σωστά.

PetrosD
30-03-15, 22:34
Δεν είχα ιδέα πως είναι το σύστημα διεύθυνσης του E34!

https://www.realoem.com/bmw/diagrams/n/h/4.png

ghost-rider
31-03-15, 07:01
Κλασσική περίπτωση ατέρμονα με ημίμπαρα.
Αντοχή εκατομμυρίων χιλιομέτρων.
Μια διάταξη που σήμερα χρησιμοποιείται για εκτος δρόμου μόνο. Κακώς.
Στο δρόμο και καλά για αίσθηση βάλαν κρεμαγιέρες.
Μερικές φορές πιστεύω απλώς οτι τις βάλαν για να χαλάνε και να τις αλλάζεις κάθε τόσο.

/vaggelis/
31-03-15, 17:18
Παντα ο εσωτερικος τροχος στριβει περισσοτερο απο τον εξωτερικο..
Σριβεις δεξια,ο δεξης κοβει περισσοτερο..
Στριβεις αριστερα,ο αριστερος..
Παντα ομως κοβουν το ιδιο στο τερματους.

Μηπως βγαλατε τον βραχιονα τιμονιου(pitman arm) και δεν τον βαλατε στο
κεντρο?
Ραμφος(λαθος ορολογια) ειναι τα δυο διαμικη δοκαρια που κατω τους δενει η γεφυρα ,που εχει το συστημα διευθυνσης..

Χίλια ευχαριστώ για τις οδηγίες! Τελικά είχα δίκιο. Ο λαστιχάς δεν είχε ιδέα από ατέρμονα. Πήγα το αμάξι σε λαμαρινά και μέσα σε πέντε λεπτά τον έφερε στα ίσια.

Όσο για τη γωνία κάμπερ το αμορτισέρ έχει στραβώσει λίγο εκεί που βιδώνει στο θόλο. Προς το παρόν δεν ξέρω τι θα κάνω με αυτό. Ο λαμαρινάς είπε ότι μάλλον είναι από πτώση σε λακούβα με ταχύτητα. Σε λακούβα με ταχύτητα δεν έχω πέσει ποτέ αλλά μια φορά στη Θεσ/νικη όταν ακόμα δεν ήξερα καλά τους δρόμους πέρασα πάνω από διάβαση τρένου με αρκετά χλμ και τραντάχτηκε το σύμπαν. Μάλλον από αυτό θα στράβωσε.

Και κάτι τελευταίο παράξενο. Πόσο είναι το απόβαρο μιας Ε34 με σχεδόν άδειο ρεζερβουάρ; Το ρωτάω γιατί ο λαμαρινάς χρειάστηκε να το βάλει στη μεγάλη μπάρα που σηκώνει μέχρι 5 τόνους γιατί η μικρή (μέχρι 2 τόνους) δεν το σήκωνε. Περίεργο εκτός αν είναι σαν κάτι παλιά μερσεντές που ζύγιζαν 2.2 τόνους.

/vaggelis/
31-03-15, 17:22
Nα το πιστεύεις. Για την ακρίβεια να το ελπίζεις.
Αν όντως είναι τόσο διαφορετική η κάμπερ σου και το αμορτισέρ δεν είναι στραβό, είναι στραβό το πλαίσιο του αυτοκινήτου.
Ίσον στούκα που δεν επισκευάστηκε σωστά.

Τελικά το αμορτισέρ είναι λίγο σταρβό εκεί που βιδώνει στο θόλο. Πάλι καλά να λέω που δεν είναι στραβό το πλαίσιοthumb. Πάντως προτού το αγοράσω το είχα ψάξει εξονυχιατικά το σκάφος αν έχει επεμβάσεις από λαμαρινά αλλά δεν είχα βρει τίποτα.

Βασιλης
31-03-15, 17:54
1540 ειναι το δικο μου με γεματο ρεζερβουαρ.
Ζυγισμενο σε πλαστιγγα της inder.

Για αμορτισερ περιμενε λιγο..
Πιθανον να βαλω τα χοντρα..Και τα παλια θα μου περισεψουν..

/vaggelis/
31-03-15, 18:12
1540 ειναι το δικο μου με γεματο ρεζερβουαρ.
Ζυγισμενο σε πλαστιγγα της inder.

Για αμορτισερ περιμενε λιγο..
Πιθανον να βαλω τα χοντρα..Και τα παλια θα μου περισεψουν..

Πριν από περίπου δυο χρόνια είχα σκεφτεί για μετατροπή σε Μ5 και είχα αρχίσει να μαζεύω πράγματα κυρίως από μάντρες ανακύκλωσης. Τώρα στο 525 έχω μπρος πίσω τα φρένα από Μ5 3.8 με τους δίσκους 316 mm μπροστά και αεριζόμενα πίσω. Έχω και τα αμορτισέρ αλλά εκείνη τη περίοδο βαριόμουν να τα αλλάξω κι αυτά. Χωράνε όμως στο θόλο; Επίσης κάτω έχουν τρία βίσματα αισθητήρων ενώ σε αυτά που έχω τώρα υπάρχει μόνο ένα λογικά από το ABS. Μάλλον τα αμορτισέρ του Μ5 θα είχαν και ρυθμιζόμενη ανάρτηση, σωστά;

Μόνο 1540 κιλά;;; Τότε πόσο παραπάνω ζυγίζει ο Μ50; Ξέρω ότι έχω προσθέσει γύρω στα 70 κιλά από τις μπάρες μπρος πίσω και δεν ξέρω και πόσο ζυγίζουν οι δύο δοκοί από τον κοτσαδόρο. Υπάρχει πιθανότητα να έχει επιπλέον θωράκιση το αμάξι;