Επιστροφή στο Forum : Ωρα για λαδακια
Οπως λεει κι ο τιτλος ετοιμαζομαι για αλλαγη λαδιων στο bmw (m54b22).Θελω τα φωτα σας καθως περσυ τετοιο καιρο τα αλλαξα με 10w-40 bmw oil με την προτροπη του συνεργειου.Μετα απο συζητησεις και στο forum(ειχα ξανααναφερθει στο θεμα περσυ τετοιο καιρο οταν αγορασα το αυτοκινητο).αλλα και με τον 'γειτονα' Ζαχαρια,καταλαβα οτι κακως συμφωνα με τον κατασκευαστη εβαλα το συγκεκριμενο λαδι με αυτο το SAE.:thumbsdown:Θελω λοιπον τη γνωμη σας,τωρα που θα το παω για αλλαγη να βαλω το σωστο λαδακι!:thnx:Επισης,μου αναψε η ενδειξη(για λιγο)στις κατηφορες κυριως,για να συμπληρωσω υγρα στο ψυγειο.Τι υγρα να βαλω?Γνησια ή οχι?Πρασινο ή κοκκινο?thumb
Σορρυ για τις πολλες ερωτησεις παιδια:thanks:
Λαδακια 5W40 LL01-04 και θα εισαι μια χαρα..
Αν θελεις, θα ψωνισω λαδια απο Γερμανια, να φερω και για σενα..
Δεν ξερω τι χλμ εχει το αμαξι σου, αν εχεις αρκετα, καλο ειναι να αντικαταστησεις τα υγρα του ψυγειου, παρα να συμπληρωσεις..
Εγω τα χω αλλαξει, αλλα δεν ξερω τι μου εβαλαν στο συνεργειο.. μπορεις να μην βαλεις ΟΕΜ, αλλα να ειναι ΟΕΜ spec..
Πολύ χοντρό το λάδι που έβαζες ειδικά για χειμώνα.
Προσωπικά πάλι σε m54 ,εδώ και 80χιλ χλμ, βάζω τα castroledge 5w-30 με αλλαγή περίπου κάθε 7-8 χιλ χλμ.
Το ξερω απλα με επεισε το συνεργειο.Παρολο που τον χειμωνα το αυτοκινητο δεν το δουλευω πολυ.Παντως τα λαδακια του ηταν κομπλε,μια φορα το μηνα που τα τσεκερνα δεν ηθελε καθολου συμπληρωμα.
Λαδια βαζεις 5-30 5-40 long life 4 απο οποιαδηποτε επωνυμη μαρκα λιπαντικων το ιδιο και για το αντιψυκτικο το οποιο συνηθως ειναι μπλε αρκει να σε καλυπτει για θερμοκρασιες τουλαχιστον -12. Εαν δεν το εχεις αλλαξει ποτε...καντο θα χρειαστεις 9+ litra
ΠΡΟΣΟΧΗ: με την τιμή που έχει το υγρό κυκλώματος ψύξης της BMW (10ευρώ το ενάμιση λίτρο) δεν αξίζει να αγοράσει κανείς κάτι άλλο από το εμπόριο.
Το αραιώνεις 1:1 με νερό βρύσης (κάποιοι θα πουν να προσθέσεις απεσταγμένο,άλλοι μεταλλικό νερό εμφιαλωμένο). Κάπου έχω δει οδηγία της BMW που είχε μια βρύση σαν εικονίδιο στην αραίωση (ανάλογα με την αραίωση έχεις προστασία σε διαφορετικές κατώτατες θερμοκρασίες).
Επίσης, προσοχή με το λάδι, να είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές για το αυτοκινητο σου. Αν ο κατασκευαστης προτείνει 5/30 και εσύ χρησιμοποίησες 10/40, να το αλλάξεις άμεσα (μαζί με το φίλτρο λαδιού)
ghost-rider
13-03-14, 08:37
Aυτο με το νερο βρυσης ρε παιδια...
Πικραμενη ιστορια...
Ενταξει το συμπυκνωμενο παραφλου εχει διαλυτικο αλατων μεσα οποτε θεωρητικα μπορεις να χρησιμοποιησεις νερο βρυσης χωρις προβλημα.
Αυτο δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι θα παθει κατι με το απιονισμενο, ετσι?
Αντιθετως.
Σαφως και ειναι προτιμοτερο να μπει απιονισμενο νερο στο κυκλωμα.
Καποια μαστορια στην πιατσα λενε οτι αν βαλεις απιονισμενο εχεις θεματα με την ηλεκτρολυση.
Μυθος.
Η ηλεκτρολυση για να γινει θελει ιοντα.
Αν κανεις θελει να ειναι σιγουρος οτι θα αποφυγει την ηλεκτρολυση σε βαθος χρονου πρεπει να βαζει μονο απιονισμενο νερο στο κυκλωμα ψυξης.
Κι εγώ ψώνισα λαδάκια από Γερμανία, BMW Orginal LL-04 5w30 5,50 Eυρώ το λίτρο αντί για 10 Ευρώ στην καλύτερη που έχουν εδώ. Και μου τα φέρνουν από πάνω συγγενείς κάθε τόσο που κατεβαίνουν Ελλάδα.Τρελό χώσιμο:hystericalbs1:
ghost-rider
13-03-14, 09:41
Αν και δεν ειμαι φαν του castrol...
Ενα συγκριτικο με το original bmw.
https://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
συγνώμη, αλλά που ξέρουμε αν η θερμοκρασία των δύο λαδιών είναι ίδια? (επειδή γράφει 400 βαθμούς στη μέση?)
(το βράσιμο του λαδιού δεν λέει τίποτα καθώς σε κάθε θερμοκρασία πάνω από το σημείο βρασμού, το λάδι θα κοχλάσει)
επομένως μιλώντας με επιστημονικά κριτήρια από το παραπάνω τεστ δεν μπορούμε να βγάλουμε κανένα συμπέρασμα
Ναι, το έχω δει και εγώ το βιντεάκι αλλά απ' ότι ξέρω η BMW σε συνεργασία με την Castrol φτιάχνει το λάδι και η BMW απλά βάζει την ετικέτα.
Δεν μπορώ να φανταστώ ότι η BMW θα έβαζε κάπου το λογότυπό της σε ένα προιόν το οποίο να είναι επιβλαβές για τα αυτοκίνητά της.
Επίσης η θερμοκρασία στη μηχανή δεν φτάνει ποτέ τους 400 βαθμούς, διορθωστε με αν κάνω λάθος.
Εξάλλου, απ'ότι πρόσεξα πρόσφατα σε μια συσκευασία Castrol, τα Castrol τα φτιάχνει πλέον η BP (τσεκάρετε την ετικέτα πίσω στο μπουκάλι , Member of BP Group).
Προσωπικά από το 2000 που έχω BMW πάντα Castrol έβαζα , απλά αυτή τη φορά είπα να δοκιμάσω BMW original qualitaet (ο θεός κι η ψυχή μας):original:
ghost-rider
13-03-14, 10:03
Προσωπικα το πιστευω για 2 λογους.
1)Μου ειχε σταλει παλιοτερα mail με παρομοιο συγκριτικο που ειχε τα ιδια αποτελεσματα.
2)Εχει τυχει να χρησιμοποιησω τα original bmw και εχω απογοητευτει με τη συμπεριφορα τους. Θεωρω οτι ειναι αισθητες οι διαφορες με τα επωνυμα λαδια και οτι στις θερμοκρασιες του συγκριτικου απλα γινονται οφθαλμοφανεις.
Είδωμεν. Στον δικό μου πύραυλο των ... 118 ίππων μάλλον δεν θα δω διαφορά.:hystericalbs1:
Αλλά και στην τελική και χάλια να βγουν, θα έχω πετάξει 22 Ευρώ και πολύ απλά θα ξαναγυρίσω σε δοκιμασμένες λύσεις!thumb
προσωπικά βάζω GM λάδι 5/30 προδιαγραφών LL04 με 32ευρώ το 5λιτρο, το αλλάζω κάθε 9.000χλμ (μαζί και το φίλτρο λαδιού) και το θεωρώ πολύ καλό.
(βέβαια επειδή τα χιλιόμετρα τα κάνω εθνική και δεν είναι πολλά, το λάδι βγαίνει παχύρευστο, ουσιαστικά αδούλευτο και έχει στο μπουκάλι που το βάζω ένα βαθύ κοκκινωπό χρώμα)
Γιατί το θεωρώ πολύ καλό? ....επειδή όταν χρειάστηκε να αλλάξω μοτέρ valvetronic είδα με τα μάτια μου τους εκκεντροφόρους και τις βαλβίδες σε άψογη κατάσταση και το μοτέρ πεντακάθαρο (είχε ένα χρυσό χρώμα από την επικάλυψη από το λάδι και ιζήματα δεν υπήρχαν πουθενά).
επί της ευκαιρίας ορίστε και το βιντεάκι που ανέβασα στο youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=kR_LkwWLykM
Σημερα το πρωι τσεκαρα το βιβλιο-service..τις τελευταιες 4 αλλαγες.Οι 2 τελευταιες αλλαγες ηταν με 10w40 και οι 2 προτελευταιες με 5w40.Ρωταω μηπως θα επρεπε να συνεχισω με 10w40 ή δεν υπαρχει καποιο προβλημα να γυρισω σε 5w40 ξανα?Για πειτε γνωμες..
ghost-rider
13-03-14, 10:37
Ειναι οντως καθαρο το μοτερ σου.
Τι χλμ ειχε στο βιντεο?
ghost-rider
13-03-14, 10:39
Σημερα το πρωι τσεκαρα το βιβλιο-service..τις τελευταιες 4 αλλαγες.Οι 2 τελευταιες αλλαγες ηταν με 10w40 και οι 2 προτελευταιες με 5w40.Ρωταω μηπως θα επρεπε να συνεχισω με 10w40 ή δεν υπαρχει καποιο προβλημα να γυρισω σε 5w40 ξανα?Για πειτε γνωμες..
Γυρνας σε 5-40 κανονικα. Δεν εχεις θεμα.
Εγω βαζω οτι ειναι στην εγκεκριμενη λιστα BMW εκτος C@strol και ΟΕΜ...
Γιατι φιλε;Δεν εχεις μεινει ικανοποιημενος;Τα εχεις δοκιμασει και το λες ή απλα οτι εχεις ακουσει;
Μασ έκανε την καρδιά περιβόλι ο Ζαχαρίας:facepalm::original:
Bazil Van Sinner
13-03-14, 12:24
Θα θελα να δω το αμάξι κάποιου που δεν ξέρει απάυτα και του βάζουν ότι τους καθήσει στο χέρι..
Γιατι φιλε;Δεν εχεις μεινει ικανοποιημενος;Τα εχεις δοκιμασει και το λες ή απλα οτι εχεις ακουσει;
Το χω ξαναγραψει.. εχω ακουσει για τοσες πολλες κομπινες με τα λαδια στην Ελλαδα, που δεν εμπιστευομαι κανεναν...
Κι επισης, επιβεβαιωμενο και απο αλλους που εχουμε κουβεντιασει, τα ΟΕΜ & C@strol τα Μ54 τα "πινουν" πιο ευκολα..
Οι κομπινες που παιζονται στην Ελλαδα(αλλα και σε αλλα μερη της Ευρωπης)με τα λαδια και τα καυσιμα ειναι γνωστες,οπως επισης και τα συμφεροντα που διακιβεβονται..Δεν μπορω να καταλαβω πως τα ΟΕΜ λαδια και τα castrol αλλα και οποιαδηποτε λαδια που φτιαχνονται με βαση τις προδιαγραφες του κατασκευαστη(bmw) να μην ειναι τοσο αξιοπιστα οσο καποια αλλα επωνυμα που ανταποκρινονται κι αυτα στις εκαστοτε προδιαγραφες του αυτοκινητου..
Οι κομπινες που παιζονται στην Ελλαδα(αλλα και σε αλλα μερη της Ευρωπης)με τα λαδια και τα καυσιμα ειναι γνωστες,οπως επισης και τα συμφεροντα που διακιβεβονται..Δεν μπορω να καταλαβω πως τα ΟΕΜ λαδια και τα castrol αλλα και οποιαδηποτε λαδια που φτιαχνονται με βαση τις προδιαγραφες του κατασκευαστη(bmw) να μην ειναι τοσο αξιοπιστα οσο καποια αλλα επωνυμα που ανταποκρινονται κι αυτα στις εκαστοτε προδιαγραφες του αυτοκινητου..
Εαν, καποια στιγμη σε βγαλει ο δρομος απο του Δημητρη το ηλεκτρολογειο (εκει που εβαλες τους καθρεπτες), πες του να σου πει που ηθελε να παρει ΟΕΜ λαδια απο μεγαλη αντιπροσωπεια "πενβε" και τι του ειπαν...
Επισης υπαρχει συνεργειο (εξειδικευμενο) το οποιο βαζει μονο 10W40 και επιμενει οτι ειναι καλυτερο για το κλιμα της Ελλαδας.. :whistle: (ξερει καλυτερα ο Ελληνας απο την ιδια την BMW)
Απο εκει και περα, ο καθενας ας βαζει ΟΤΙ εκεινος πιστευει οτι ειναι καλυτερο για το αμαξι του..
Εγω δεν εχω κανενα συμφερον απο τα εκτος ΟΕΜ-c@strol λαδια, απλα τα δοκιμασα και δεν μου αρεσαν..
Ζαχαρία, έχεις να προτείνεις κάποιο καλό λάδι ή δοκιμάζεις κάθε φορά άλλο σύμφωνα με τις προδιαγραφές?
Ζαχαρία, έχεις να προτείνεις κάποιο καλό λάδι ή δοκιμάζεις κάθε φορά άλλο σύμφωνα με τις προδιαγραφές?
Δεν κανω τπτ τρελες δοκιμες στα λαδια..:th_Laie_67-1::hystericalbs1:
Παραμενω σταθερος στο ιξωδες (5W40) και κοιταω να ειναι φουλ συνθετικο προδιαγραφων LL01-04..
Τωρα εχω μεσα Total..
Εχω δοκιμασει και Motul..
Αυτη τη φορα σκεφτομαι να παρω Liqui Moly..
Τo εχω ξαναγραψει σε αλη ενοτητα.
Διαβαστε στο βιβλιο χρησης,την ενοτητα με τα λαδια.
Εαν καλυπτει πουθενα στις θερμοκρασιες της Ελλαδος το 5w30.
Tοτε βαλτετο.Ειμαι σιγουρος ομως οτι θα δειτε απο 15w40 εως και 20w50.
Castrol θα βαλω μονο για ξεπλυμα η απο αναγκη.
Μια φορα την πατησα ,τα εβαλα και τα παταξα αμεσα.
Τα τεστ λαδιων γινονται στους 400β γιατι εκει το λαδι αφηνει καταλοιπα.
Σαφως και ο κινητηρας δεν θα ξεπερασει τους 100β.
Για αυτον τον λογο το κινηματικο ιξωδες το μετραμε στους 100 και στου 20.
Να σας καταρυψω επισης και τον μυθο, οτι οσο υψηλοτερη πιεση εχουμε τοσο καλυτερα λιπαινουμε.Μεγα λαθος.Η λιπανση γινεται με την ταχυτητα και την δυνατοτητα που εχει το λαδι να επικαθεται αναμεσα στα κινουμενα μερη.
Τα παραθετω ξανα.
γ)Το θεμα λαδια ειναι μεγαλο κεφαλαιο. Εγω βαζω 0w60 γιατι ειναι αρκετα καλυτερο για τον κινητηρα εφοσον υπερκαλυπτειτις προδιαγραφες.Το ιξωδες παιδια εχει να κανει με την εξωτερικη θερμοκρασια.
Αλο λαδι θα βαλουμε στην Αφρικη και αλο στην Ρωσια.
Για τις θερμοκρασιες της χωρας μας το 15w50 ειναι οτι καλύτερο.Οτι κατω απο 50αρι για μενα ειναι καταστροφικό,ειδικα το καλοκαίρι που βαράμε 40βαθμους για πλακα.Εκει το 5w30 η το 10w40 γινεται νερακι.Το 10w40 μια χαρα ειναι για τον χειμωνα.
Τι ειναι το ιξωδες.
Το ιξώδες μέγεθος που δινει την εσωτερική τριβή ενός ρευστού, μας δείχνει δηλαδή την αντίσταση που εχει το ρευστό στην ροή του. Όσο μεγαλύτερο είναι το ιξώδες τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση του ρευστού , ενώ στο μικρό ιξώδες έχουμε μικρή αντίσταση . Με πολύ απλά λόγια το ιξώδες μας δείχνει το πόσο ρευστό η το πόσο παχύρρευστο είναι το λιπαντικό η το υγρό.
Όταν λέμε ότι έχουμε ένα λάδι 10W30, τότε το 10W είναι τo εύρος χρήσης του λαδιού ανάλογα με την εξωτερική θερμοκρασία και το 30 για την πυκνότητα του στους 100 βαθμούς.
Επειδή ο κινητήρας πρέπει να ανάψει κρύος... το λάδι πρέπει να έχει τέτοιο ιξώδες που να του επιτρέπεται η περιστροφή η άντληση και λίπανση στις χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος το πρώτο νούμερο λοιπόν δείχνει ακριβώς αυτό! Για την Ελλάδα το 10W είναι αρκετά κάλο για γενική χρήση. Σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες λειτουργίας το λάδι πρέπει να έχει επαρκή λιπαντική ιδιότητα χωρίς να σπαει το ιξώδες.Το 40 η το 50 μας δίνει την πυκνότητα η το ευρος αν θελεται του ιξώδους στους 100 βαθμούς . Ας δουμε πως δουλευει το 10w30η 40.θα ρέει σε χαμηλές θερμοκρασίες όπως ρέει το μονότυπο 10άρι, ενώ στις υψηλές θερμοκρασίες θα ρέει όπως τομονοτυπο 40 η 50.
Συμφωνα με τις γνωσεις μου θεωρώ καταστροφικό για την χωρα μας λαδ με μικροτερο κινηματικό δευτερο, ιξωδες κατω απο 40.Απορώ πως το προτείνουν μηχανικοί και αντιπροσωπείες.Οταν γνωρίζουν οτι το 30 το καλοκαίρι θα τρεχει σαν νερο ανάμεσα απο τα κινούμενα μερη
Για αυτο βαζω 0w60 για να εχω μεγάλο ευρος λειτουργειας και σιγουργια.
Εκτος από τα AMSOIL τα οποία θεωρώ κορυφαια. Μου αρεσουν και τα RED LINE. Τα οποία είναι ανώτερα και απο τα 300V Αυτό δεν το λέω για να κατηγορησω τα εξαιρετικά και δοκιμασμένα Motul 300V.Aπλα η RED LINE. χρησιμοποιεί εστέρες για να συνθέσει τα ακριβά λιπαντικά της. Να σας πω επίσης οτι έχει 2 σειρές λιπαντικών για κινητήρες αυτοκινήτων. Τα motor oills και τα race Oils. Tα motor είναι για μεγάλα διαστήματα αλαγών και μικτη χρηση, ενώ τα race είναι μόνο για αγωνιστική χρήση και όχι για μακρινές αλλαγές γιατί δεν έχουν καθόλου καθαριστικά.
. Η RED LINE εχει στα λαδιατης, αριστα ξελιγμένες εστερικές συνθέσεις ενω με την ταυτόχρονη καθως και εκτεταμένη χρήση zzdp και moly,μειωνει σημαντικά τις τριβές που ασκούνται στα κινούμενα μέρη του κινητήρα κατα την κρύα εκκίνηση αλλα και στην φαση που ο κινητηρας δουλεύει με πλήρη φορτιο και μεγίστη θερμοκρασία.
Λιγα λογια για την AMSOIL.
Καταρχήν είναι η μονη που έχει δικότης πανεπιστήμιο που διδάσκουν οι μεγαλύτεροι καθηγητές και τεχνικοί λίπανσης ανά τον κόσμο.
Έχει δικοτης τμήμα έρευνας και εξέλιξης.
Είναι απο τις λίγες κατασκευάστριες εταιρείες λιπαντικών που εχει δωσει ισχυρότατα πρόσθετα καθως και καθαριστικά μέσα στα λάδια της
Ειναι μια εταιρεία η οποία έχει τεραστιο βαθμο εξελιξης στις συνθέσεις της.
Αυτο εχει σαν αποτέλεσμα να εχει μειώσει την χρήση του Moly ως συνθετικου τριβης τροποποίησης,καθως και του ZDDP ως πρόσθετο υψηλής πίεσης.
Αντι αυτου τα έχει αντικαταστήσει με χημικές εστερικές συνθέσεις με αριστο,και αδιαπραγμάτευτα επιτυχημένο αποτέλεσμα.
Είναι η μονη που δινει τα λιπαντικά μοτοσυκλετών για χρήση σε κινητήρες αυτοκίνητων χωρίς κανένα πρόβλημα μιας και δεν περιέχουν καθόλου zdpp..Έχουν δε άριστο λιπαντικό φιλμ που μόνο οφέλη μπορεί να δώσει.
Αυτή ειναι και η αιτία που υπερκαλύπτει τις περισσότερες προδιαγραφές κινητήρων μοτοσυκλέτας.
ghost-rider
14-03-14, 20:22
Πολυ σωστα δινεις τον ορισμο του ιξωδους.
Μια μικρη παρατηρηση ομως.
Οταν εχουμε ενα μονοτυπο λαδι, πχ ενα sae 30 σημαινει οτι αυτο σε stp εχει ιξωδες 30.
Ας παρουμε ενα πολυτυπο λιπαντικο. πχ 5w-30... Τι εννοει ο ποιητης?
Κανενα νουμερο απο τα παραπανω δεν δινει μετρο ιξωδους.
Το 5w30 στους 100 βαθμους κελσιου συμπεριφερεται οπως ενα μονοτυπο 30αρι στους 100.
Για την ιστορια το μετρο του ιξωδους εκει ειναι γυρω στο 5 για λαδια ...w-30 η 40.
Το 10 μας δειχνει οτι στους 0 βαθμους(με καποια επιφυλαξη το 0. Δε θυμαμαι αν ειναι - κατι) το λαδι μας συμπεριφερεται οπως θα συμπεριφεροταν ενα 5αρι μονοτυπο(sae 5w) σε αυτη την θερμοκρασια.
Το πολυτυπο λιπαντικο ειναι ενα λαδι που προσπαθει κατα το δυνατον να κρατησει σταθερο το κινηματικο ιξωδες του στις μεταβολες της θερμοκρασιας.
Η ιδεατη τιμη ειναι γυρω στο 4-5-6...
Φυσικα δεν επιτυγχανεται και σε χαμηλες θερμοκρασιες ειναι πιο παχυρεστο.
Οχι οσο ενα μονοτυπο ομως.
Τα μονοτυπα μπορει να παιζουν απο 40+(μοναδες ιξωδους) στους 0 βαθμους και να φτανουν στο 5 στους 100(καπως ετσι δουλευει ενα sae 30 πχ)
ΥΓ το γραμμα w διπλα απο το πρωτο νουμερο των πολυτυπων λιπαντικων μας δειχνει οτι το λαδι αυτο ειναι καταλληλο για τις χαμηλες χειμερινες θερμοκρασιες.
Εγω κατανοω οτι η πεμβε λεει 5w30-5w40 για m54.Για τι θερμοκρασιες λεει;Αναφερεται με βαση τις θερμοκρασιες της Γερμανιας;ή γενικα για οποιεσδηποτε συνθηκες θερμοκρασιας;Δεν μπορεις σε εναν κινητηρα που δουλευει σε θερμα κατα κανονα κλιματα να χρησιμοποιεις ενα λιπαντικο με μικρο ιξωδες και το αντιστροφο!Γιατι οπως πολυ σωστα αναφερατε παραπανω θα το πινει νερο..Ειναι καλο σημαδι να καιει λιγο λαδι ο κινητηρας(σε λογικα παντα πλαισια)γιατι αυτο σημαινει οτι επιτυνγχανεται καλη λιπανση..Οποτε κατα την γνωμη δικαιολογειται για την Ελλαδα να χρησιμοποιησεις ενα λαδι 10w40..Δεν λεω οτι η bmw δεν ξερει ή κανει λαθος απλα δεν διευκρινιζεται πουθενα αν αυτα τα ιξωδη που οριζει ο κατασκευαστης ειναι για ολες τις τιμες θερμοκρασιας(θερμα-ψυχρα κλιματα)
Mike το διευκρινίζει στο βιβλιο οδηγιών χρήσης αυτοκίνητου.
Ghost oπουW = Winter.
ΑPI american petroleum institute
SAE American Society of Automotive Engineers
EPI European Petroleum Industry
WPC World Petroleum Council
BPF Belgische Petroleum Federatie
POPHIN Polish Organisation of Oil Industry and Trade
Κτλ.κτλ.
Δεν έχω τόσο καλή μνήμη ώστε να τα θυμάμαι,απλα ξεσκονιζω τα βιβλια απο τα μαθητικα μου χρονια αλα και ποιο συνχρονα.
Το W = Το χειμερινο ιξώδες το οποίο είναι απλώς η αντίσταση του υγρού στην ροή στους 0°C
MA εφαρμογές τριβής υψηλών επιδόσεων
MB εφαρμογές τριβής χαμηλών επιδόσεων.Και οχι mercedes benz που πολοι νομιζουν.
MOLY διθειούχο μολυβδαίνιο= αντιτριβικο
TBN Αντιοξειδωτικο προσθετο
Viscosity =Ιξώδες
ΑCEA (European Automobile Manufacturers' Association) και Κατηγορποιησεις λιπαντικων
Πχ.Α= Βενζινοκινητηρες.Β μικροι πετρελαιοκινητηρες Α.Β=Μικροι Κινητηρες Βενζινης πετρελαιου..Εβ κινητηρες πετρελαιου βαρεως τυπου.Εχει C και Ε..
Δειτε τωρα πως με τα συμβολα API μπορούμε να ξεχωρίσουμε πότε κατασκευάστηκε το λάδι,και αν συμβαδίζει με τον κινητήρα μας.
Διαβάζοντας τα σύμβολα βλέπουμε σε τι απόδοση δουλεύει το ιξώδες του λαδιού..ΠΧ SH Xαμηλη αποδοση,ενω οσο πλησιαζουμε προς το SN παμε προς την υψηλοτερη αποδοση.
Συμβολα API..
SH 1993-1996
SJ 1996-2001
SL 2001-2004
SM 2004-2010
SN 2010----
Αλο ενα συμβολο κατηγοροποιησης λιπαντικου,αλα και δεικτη χρονολογιας ειναι το GF
GF-1 --1993-96
GF-2 --1996-01
GF-3 --2001-04
GF-4 --2004-10
GF-5 --2010-----
Aυριο τα υπολοιπα.Σημερα το βαλαμε και δουλεψε.Κουραστηκε το μυαλο..Λεω εγω τωρα ..
Ωπος ειπαμε πριν ο ACEA είναι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός του API και είναι ποιο ευκολος στο να διαβασουμε τις επιδόσεις του λαδιού.
Α= βενζίνη
Β= πετρέλαιο
C= συμβατοτητα με καταλύτες καθως και χαμηλά επιπεδα καταστροφικων SAPS. =θειαμίνη τέφρα θειάφι φώσφορος.
Τις προδιαγραφές αυτες τις βρίσκουμε σε συσκευασίες ευρωπαϊκών λαδιών, καθώς είναι σημαντικότερες σε σχέση με τις API για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές.
οι ACEA προδιαγραφές σε σχεση με τις API χωρίζονται σε κατηγορίες επιδόσεων και εφαρμογής ως εξής
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ
Α1 Οικονομία καύσιμου και βενζίνης
Α2 Κανονικών επιδόσεων -- ξεπερασμένο--
Α3 Υψηλών επιδόσεων. Με επιφυλαξη..( παρατεταμένης έλλειψης λιπαντικού)
Α4 Για μελλοντική χρήση σε συγκεκριμένου τύπου άμεσου ψεκασμού κινητήρες
Α5 συνδυασμός οικονομία καύσιμου και επιδόσεων Α1 + Α3
ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ
Β1 Οικονομία καύσιμου
Β2Κανονικων επιδόσεων -- ξεπερασμένο--
Β3 Υψηλών επιδόσεων καθως και ή παρατεταμένη έλλειψη λιπαντικού
Β4 Για άμεσου ψεκασμού πετρελαιοκινητήρες
Β5 συνδυάζει οικονομία καύσιμου Β1 με επιδόσεις Β3+Β4
Για να το καταλαβουμε καλυτερα τα λάδια κατάταξης Α3/Β3 και Α5/Β5 είναι οτι καλύτερο σε ποιότητα,και πρεπει να αναζηταμε τις προδιαγραφες αυτες επιμονα.Ας μας λεει ο πωλητης οτι θελει,εμεις επιμενουμε στην αναζητηση των προδιαγραφων αυτων.
Επισης μια σημαντικη διευκρινηση.
Περαν της ετησιας αλαγης λαδιων(αν δεν συμπληρωσουμε τα χιλιομετρα) ειναι η τακτικη αλαγη λαδιων.Ας αφησουμε τους κατασκευαστες να επιμενουν σε μακριες αλαγες λιπαντικών της ταξης των 20000και 30000 χιλ. χιλιομέτρων.Οσο καλυτερα και συχνότερα λιπαίνουμε τον κινητήρα μας τοσο αυξάνουμε την μακροζωία του.
Δεν λεω να πεταμε τα λαδια αμεσα,αλα να προσεχουμε να χρησιμοποιουμε λιπαντικα με σωστες προδιαγραφες , καλη ποιοτητα και να τα αλαζουμε αναλογα την χρηση του αυτοκινητου.
Για μενα αυτοκινητα που δουλευουν συχνα στη πολη και σε μικρες αποστασεις που ο κινητηρας δεν προλαβενει να ερθει σε σωστη θερμοκρασια λειτουργειας,δεν πρεπει να υπερβενουν τις 6 με 7 χιλ.χλμ.
Ενω λάδια που δουλεύουν σε αυτοκινητόδρομο η στην επαρχεία μπορούμε να τα αφήνουμε μεχρι τα 10χιλ.χλμ εφόσον είναι καλής ποιότητας.
Με αυτην την συχνοτητα αλαγων θα ξεχασουμε την ζημια.
Οι βενζινοκινητηρες παιδια δεν χαλανε απο την στιγμη που λιπαινονται σωστα,και μπορουν ανετα να φθασουν 400000 και 500000 χιλ.χλμ μην πω και παραπανω .
Ενω για πετρελαιοκινητηρες μπορουμε να δουμε 1500000 εως και 2000000 εκ.χλμ.
ghost-rider
15-03-14, 12:53
Βασιλη δε θυμαμαι αν εχουμε θρεντ για spec λιπαντικων(εχουμε?)..
Μιας κ εχεις πολυ υλικο δεν ανοιγεις ενα να τα εχουμε μαζεμενα?
Θα ξεψαχνισω κ εγω τη βιβλιοθηκη μου να τα αντιγραψω κ να μην τα λεω οπως τα θυμαμαι.
Δεν εχω την υλη σου αλλα οσο μπορω θα προσφερω!
αλλά ας εξηγήσουμε και το σύστημα ταξινόμησης; Τι σημαίνει το βάρος του λιπαντικού; Τι σημαίνει 10W/40 για παράδειγμα;
Βάρος σημαίνει ιξώδες, ή αντίσταση στην ροή. Νερό και παραφίνη ρέουν πολύ εύκολα, έτσι είναι ελαφρά ή χαμηλού ιξώδους. Μέλι ή 140αρι λάδι κιβώτιου δεν ρέουν τόσο εύκολα, έτσι? Άρα είναι βαριά ή υψηλού ιξώδους.
Ειδικά στα λάδια, η θερμοκρασία είναι πάρα πολύ σημαντική. Το λάδι που φαίνεται παχύ στους 20C θα είναι πολύ "λεπτό" στους 100C. κάποιοι μερικές φορές λένε, «άλλαξα λάδια, όταν ο κινητήρας ήταν ζεστός και έτρεχαν όπως το νερό...» και απαντώ, «Ωραία! έτσι θα έπρεπε να είναι! "
οι προδιαγραφές ιξώδους American Society of Automotive Engineers (SAE) καλύπτουν τόσο τις συνθήκες κρύας εκκίνησης, όσο και αυτές της κανονικής λειτουργιάς. Υπάρχουν δύο σύνολα προτύπων, το "Winter" (W), καθώς και το πρότυπο 100C.
Έτσι, ένα λάδι 10W/40 πρέπει να περάσει μια δοκιμή 10W για κρύο ιξώδες σε -25C και μία δοκιμή στα 40SAE 100C. Σε ένα εργαστήριο λιπαντικών υπάρχει συσκευή μέτρησης κρύων συνθηκών για το «w» και αντίστοιχες δοκιμές 100C για το άλλο πρότυπο στις δοκιμές SAE. Υπάρχουν 6 'W' βαθμίδες από τη δύσκολη 0W στους -35C και την πανεύκολη 25W στους -10C, (μερικές φορές χρησιμοποιείται στην Ινδία, για παράδειγμα!)
Η ουσία αυτών των χειμερινών βαθμίδων είναι να βοηθήσει, στα κρύα ξεκινήματα το λάδι να κυκλοφορήσει , για να αποφευχθεί η σπατάλη ενέργειας και καυσίμων λογω της τριβής των κινούμενων μερών, μέχρι να ζεσταθούν. Μόλις φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας, οι «100C» βαθμίδα μετράει. Υπάρχουν 5 από αυτές, 20, 30, 40, 50, και 60, αν και ο λόγος για τον οποίο κάποιοι ασχολούνται με το 60, σήμερα στον 21ο αιώνα είναι μυστήριο για μένα!
Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε λίγο τεχνικά. Το ιξώδες υπολογίζεται σε πρότυπες μονάδες με την ονομασία «centistokes», λογω του μηχανολόγου, Sir George Stokes, ο οποίος χρονομετρούσε μπίλιες από ρουλεμάν την ώρα που βυθίζονταν σε λάδι.
SAE 30, για παράδειγμα, είναι από 9,3 σε 12,5 centistokes, SAE 40 ακολουθεί με 12,5 έως 16,3. αν και τα περισσότερα SΑΕ 40 είναι στη μέση περίπου στο 14.
Τώρα υπάρχει κάτι που οι περισσότεροι δεν συνειδητοποιούν: οι κινητήρες δεν γνωρίζουν τι βαθμού είναι το λάδι που βρίσκεται μέσα τους! Δεν είναι προφανώς αρκετά έξυπνοι! Έτσι, ένα μοτέρ με 10W/40 δουλεύει στο ιξώδες των 14 centistokes σε 100C, αλλά με μια χαμηλότερη θερμοκρασία 90C βλέπει ιξώδες 18, δηλαδή νομίζει ότι δουλεύει με SΑΕ 50. Αντιστοίχως, σε 110C, έχουμε μείωση στα 11 centistokes ώστε να "πιστεύει" ότι είναι με SAE 30! (Η οποία είναι προτιμότερη.)
Το συμπέρασμα είναι, ότι δεν σπαταλάμε δύναμη και καύσιμα με «βαριά» λάδια σε δροσερά κλίματα. Ένα αξιοπρεπές 10W/40 ή ακόμα λεπτότερο είναι απολύτως εντάξει. Εκτός Αν έχετε ένα κλασικό με μεγάλες ανοχές και αργή αντλία λαδιού.
Τα πρωτότυπα Radical χρησιμοποιούν μοτερ Suzuki Hyabusa 1300 το οποίο δουλεύει στο όριο. (δεν είχαν στο Nürburgring το απόλυτο ρεκόρ?). Χρησιμοποιούν πολύ-εστεροειδή 15W/50, αλλά είναι εντάξει επειδή φτάνουν σε θερμοκρασίες λαδιού 130C! (Δεν υπάρχει πρόβλημα για το λάδι ή το μοτέρ, αλλά τοποθετούν ειδικές τσιμούχες.) στους 130C λοιπόν το πραγματικό ιξώδες είναι 10cSt, ώστε ο κινητήρας πιστεύει ότι έχει λεπτό λάδι SΑΕ 30, όποτε όλα καλά.
8) Ποιος είναι ο καλύτερος τύπος λαδιού για γενική χρήση στο δρόμο; Είναι το πλήρως συνθετικό σπατάλη χρημάτων;
Προσωπικά θα προτιμούσα ένα σταθερό στη διάτμηση εστερικης βάσης συνθετικό SAE 10W/40 ή 5W/40. και πράγματι η σταθερότητα στη διάτμηση (λογω κάποιου πολυτυπου πολυμερούς καλής ποιότητας), είναι πιο σημαντική από το υπόλοιπο «συνθετικό» μίγμα.
Στη χειρότερη περίπτωση θα προτιμούσα ένα καλό, σταθερό ορυκτέλαιο, από ένα συνθετικό αμφιβόλου ποιότητος, το οποίο πιθανότατα να βασίζεται σε ορυκτέλαιο…
Αν δεν καλύπτετε πάρα πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο, τα 100% συνθετικά λάδια, αποτελούν ίσως σπάταλη. Όσοι αντίθετα κάνετε πολλά, επιλέξτε ένα ελαφρύ, 100% συνθετικό λάδι, με το οποίο θα κάνετε οικονομία σε καύσιμα και αλλαγές λαδιών, ενώ και όταν έρθει η ώρα της γενικής επισκευής ο κινητήρας σας θα είναι σε καλύτερη κατάσταση.
για οσους θελουν να τους λυθουν ολες οι αποριες και οι τυχον λαθος εντυπωσεις...
διαβαστε το
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=13360
Βασιλη δε θυμαμαι αν εχουμε θρεντ για spec λιπαντικων(εχουμε?)..
Μιας κ εχεις πολυ υλικο δεν ανοιγεις ενα να τα εχουμε μαζεμενα?
Θα ξεψαχνισω κ εγω τη βιβλιοθηκη μου να τα αντιγραψω κ να μην τα λεω οπως τα θυμαμαι.
Δεν εχω την υλη σου αλλα οσο μπορω θα προσφερω!
:thumbsup::thumbsup:Σωστος.
Δεν γνωριζω..Ειμαι νεουδι στην κοινοτητα.
Παντως καλο θα ηταν να ανοιγαμε αν δεν εχουμε.
Καπου εχω και ενα φυλαδιο που μου ειχαν στειλει το 2011 με τεστ απο ολλα τα λαδια..Εκει να δεις ανατροπες..Να μην σας πω καλυτερα και για εταιρειες που συσκευαζουν λαδια υγρα φρενων παραφλου κτλ.Και παμε εμεις στα καταστηματα βλεπουμε τις μαρκες και το περιεχομενο ειναι τι ιδιο,με μονη διαφορα το μπουκαλι.:thumbsdown:
ghost-rider
15-03-14, 19:52
για οσους θελουν να τους λυθουν ολες οι αποριες και οι τυχον λαθος εντυπωσεις...
διαβαστε το
https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=13360
Υπερπληρες.
Δεν το ειχα δει.
Πραγματικα αριστο!
Εν τελει το συμπερασμα ποιο ειναι;Βαζουμε λαδια συμφωνα με τον κατασκευαστη ή βαζουμε καποιο αλλο με διαφορετικο sae απο αυτο που οριζει ο κατασκευαστης;
Παιδια στο θεμα λαδια εχουμε κανει υπεραναλυση πολλες φορες εδω μεσα,η ερωτηση ηταν...εχω αυτο το μοτερ τι λαδια να βαλω;;σωστα;;
Διαβαζωντας τα περισσοτερα ποστ απο τα παραπανω το μονο που θα καταλαβω ειναι οτι παλι δεν καταλαβα τι λαδια να βαλω.Ολα αυτα τα κατεβατα μονο συγχυση φερνουν δεν χρειαζεται τοση αναλυση ο απλος χρηστης,στο φιναλε τι νομιζουμε οτι εχουμε;;.....απλοι κινητηρες ειναι ουτε καν τα Μ δεν παιρνουν κατι το ιδιεταιρο,λοιπον τι βαζουμε;;
ΟΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ με επωνυμα λιπαντικα(αναφερθηκαν παραπανω)και με συχνες αλλαγες 8000-10000 και παντα με φιλτρο λαδιου.
Οσο για το τι λεει το βιβλιο για τον Μ54...
Εαν προσεξει καποιος θα δει οτι οτιδηποτε πανω απο 5W σε ακραιες συνθηκες κρυου ειναι οριακο σε αντιθεση με το 0w-5w που παρεχει πληρη καλυψη
23991
Εγω το ξεκινησα με 0-40 αλλα επειδη παρα τσιμπαγε μετα απο 2 αλλαγες το γυρισα στο 5-30 και μεχρι στιγμης το μοτερ δουλευει σαν ραπτομηχανη που λεμε
Εχω γραψει για το θεμα λαδια πολλες φορες.... οποιος θελει περισσοτερες πληροφοριες ας μου στειλει π.μ η' να με παρει τηλ.:original:
Εν τελει το συμπερασμα ποιο ειναι;Βαζουμε λαδια συμφωνα με τον κατασκευαστη ή βαζουμε καποιο αλλο με διαφορετικο sae απο αυτο που οριζει ο κατασκευαστης;
Μike.Tο sae το api το acea,δηλωνουν τις προδηαγραφες τις καθε χωρας.
Για την ευρωπη εχουμε το acea.
Eσυ θα κοιτξεις τις προδιαγραφες του κατασκευασρη και θα πας συμφωνα με αυτες.
Πχ έχουμε εναν κινητήρα που τον δουλεύουμε σε εξωτερικές θερμοκρασίες απο 10 βαθμούς εως και 40. Kαι προδιαγραφή bmw LL-04(long life 4) η οποια μας δηλωνει οτι θελουμε λαδι χαμηλής περιεκτικότητας SAPS για αυτοκίνητα που δουλεύουν η πωλούνται στην ευρωπη.
Εαν γραφει μονο LL04 σε καλυπτει παντου.
Εαν δεν γραφει LL04 πρέπει να γράφει και εχει τις ποιο κάτω προδιαγραφές είσαι απόλυτα καλυμένος
Θελουμε λαδι χαμηλής περιεκτικότητας sps (θειαφι τεφρά θειαμινη φώσφορος) πρεπει να γραφει καπου το C επιπλεων θα γραφει και SM η SN GF4 η GF5 (Αν διαβασεις τους πινακες που εχω βαλει πριν θα δεις τι ειναι )
Εαν το αμαξισου ειναι βενζινη πρεπει το λαδι να γραφει A1 η και A5(ξαναδες τους πινακες) και το A4 ειναι αποδεκτο.
Τωρα για το ιξωδες δες τον πινακα στο βιβλιο του κατασκευαστη.Εγω για τις θερμοκρασιες που προανεφερα θα εβαζα 10W40 H Και 10w50 και το 15W50 ειναι αποδεκτο για θερμοκρασιες απο -10 εως και λιγο ανω των 40
Εγω ειμαι αναμεσα σε 5w40(κατασκευαστης) και σε 10w40(λογω κλιματος),αν και δεν προβλεπεται απο τον κατασκευαστη το συγκεκριμενο ιξωδες..Στο μερος οπου κινειται το αυτοκινητο το χειμωνα πολυ σπανια η θερμοκρασια θα φτασει στους 0*C(συνηθως 2-3*C) ενω τα καλοκαιρια μπορει να βαρεσει και 40!!!Αρα τι λετε;
Aναμεσα στα δυο βαλε το 10w40.
Παιδια στο θεμα λαδια εχουμε κανει υπεραναλυση πολλες φορες εδω μεσα,η ερωτηση ηταν...εχω αυτο το μοτερ τι λαδια να βαλω;;σωστα;;
Διαβαζωντας τα περισσοτερα ποστ απο τα παραπανω το μονο που θα καταλαβω ειναι οτι παλι δεν καταλαβα τι λαδια να βαλω.Ολα αυτα τα κατεβατα μονο συγχυση φερνουν δεν χρειαζεται τοση αναλυση ο απλος χρηστης,στο φιναλε τι νομιζουμε οτι εχουμε;;.....απλοι κινητηρες ειναι ουτε καν τα Μ δεν παιρνουν κατι το ιδιεταιρο,λοιπον τι βαζουμε;;
ΟΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ με επωνυμα λιπαντικα(αναφερθηκαν παραπανω)και με συχνες αλλαγες 8000-10000 και παντα με φιλτρο λαδιου.
Οσο για το τι λεει το βιβλιο για τον Μ54...
Εαν προσεξει καποιος θα δει οτι οτιδηποτε πανω απο 5W σε ακραιες συνθηκες κρυου ειναι οριακο σε αντιθεση με το 0w-5w που παρεχει πληρη καλυψη
23991
Εγω το ξεκινησα με 0-40 αλλα επειδη παρα τσιμπαγε μετα απο 2 αλλαγες το γυρισα στο 5-30 και μεχρι στιγμης το μοτερ δουλευει σαν ραπτομηχανη που λεμε
Εχω γραψει για το θεμα λαδια πολλες φορες.... οποιος θελει περισσοτερες πληροφοριες ας μου στειλει π.μ η' να με παρει τηλ.:original:
Αρα με βαση το σχημα στην εικονα που παραθεσες,αν χρησιμοποιεις τον κινητηρα σε περιβαλλον οπου η θερμοκρασια τον χειμωνα δεν πεφτει κατω απο τους 0,ενω το καλοκαιρι φτανει και τους 40,ενα λαδι 10w40 ειναι οτι πρεπει.Η διαφορα απο οτι φαινεται και στοσχημα ειναι οτι τα 0w-x και 5w-x καλυπτουν ενα πιο ευρυ φασμα θερμοκρασιων..που αναφερεται κυριως για πιο ψυχρα κλιματα!Σωστα;
Δηλαδή σε έναν m 54 ο οποίος δουλεύει στην Σ.Αραβία θα βάλουν 20-50? Όχι...έχει σημασία και η ανοχή των μεταλων μεταξύ τους ....νούμερα τα οποία δίνει η BMW στην castol ώστε αυτή να βγάλει την συνταγή.
Στην Ευρώπη όλες τις συνταγές τις βγάζει το κέντρο έρευνας της castol τις οποίες τις κρατάει για δύο χρόνια και μετά τις πουλάει με πρωτες στη λίστα την BP και την ARAL.....και οι τρεις είναι στον ίδιο όμιλο.
47 ποστ για λάδια και έχει ο θεός....:shok:
Δες τε το βιβλίο του κατασκευαστή, όπως πολύ σωστά γράφει παραπάνω ο michalis330 για τις προδιαγραφές που ορίζει για κάθε κινητήρα και ριξτο.
Τόσο απλό.
ghost-rider
16-03-14, 12:56
Εγω ειμαι αναμεσα σε 5w40(κατασκευαστης) και σε 10w40(λογω κλιματος),αν και δεν προβλεπεται απο τον κατασκευαστη το συγκεκριμενο ιξωδες..Στο μερος οπου κινειται το αυτοκινητο το χειμωνα πολυ σπανια η θερμοκρασια θα φτασει στους 0*C(συνηθως 2-3*C) ενω τα καλοκαιρια μπορει να βαρεσει και 40!!!Αρα τι λετε;
Για το χειμωνα πρεπει να εχεις 5w-40μεσα.
Το καλοκαιρι κ το 10-40 θα σε καλυψει.
Εχε υποψιν σου οτι τα περισσοτερα 10 40 ειναι ημισυνθετικα με οτι αυτο συνεπαγεται.
Υπαρχει λαδι 10w40 full συνθετικο;
dark knight
16-03-14, 15:35
σε Μ54β22 παντα 0-40,εκτος από μια φορα που εβαλα 5-30 αλλα επειδή το εκαιγε δεν ξαναεβαλα.με 0-40 ,καταναλωση λαδιου από 0-700ml(πιεση) σε αλλαγες παντα ανα 10.000χλμ
Υπαρχει λαδι 10w40 full συνθετικο;
Πολλα :original:
ghost-rider
16-03-14, 18:57
σε Μ54β22 παντα 0-40,εκτος από μια φορα που εβαλα 5-30 αλλα επειδή το εκαιγε δεν ξαναεβαλα.με 0-40 ,καταναλωση λαδιου από 0-700ml(πιεση) σε αλλαγες παντα ανα 10.000χλμ
Τα ml που αναφερεις ειναι στο διατημα της αλλαγης(10.000χλμ)?
Πολλα :original:
Για πειτε κανενα καλο..Λογικα οτι λαδι βγαινει σε 0w-40,5w-40 κτλπ θα βγαινει και το αντιστοιχο σε 10w-40 ετσι;
dark knight
16-03-14, 20:26
ναι το πολυ (αν το πιεσω)700 ανα 10.000 χλμ ghost rider
ghost-rider
16-03-14, 20:29
Δεν ειναι τα ιδια. Θα βρεις 10w-40 με προδιαγραφες LL-98.
Νομιζω τα fuchs πχ.
Ισως κ αλλα που μου διαφευγουν.
Απο εκει κ περα για 100% συνθετικο πας σε redline,amsoil,motul 300v...
Για πειτε κανενα καλο..Λογικα οτι λαδι βγαινει σε 0w-40,5w-40 κτλπ θα βγαινει και το αντιστοιχο σε 10w-40 ετσι;
SHELL BP MOTUL VALVOLINE VOLTRONIC AMSOIL REPSOL ΕΝΕΟS Ολες αυτες βγαζουν 10-40 συνθετικο
Προσοχη στο Amsoil οσοι εχουν κινητηρα με προδιαγραφή LL04.
Παρολο που ειναι κορυφαιο λιπαντικο,δεν καλυπτει την προδιαγραφη LL04 της BMW.
Η οποια εκτος των άλων δηλώνει χαμηλά εως και μηδενικά SSPS. Τo Amsoil. European Car Formula 5W-40 Synthetic Motor Oill που φέρνουν εδω εχει προδιαγραφή LLO1.
Eκτος αν πάρετε απο εξωτερικό..
Ειχα πει απο το πρώτο post. να διαβάζεται πάντα το βιβλίο του κατασκευαστή σχετικά με το ιξώδες και τις προδιαγραφές.Μην το αμελείτε,να βλέπεται παντα το σημείο με το εύρος θερμοκρασίας, και να βαδίζεται σύμφωνα με αυτό.Ας λένε οι μηχανικοί για 5w30 το καλοκαίρι.Εσεις δείτε τι γραφει το βιβλίο.
Προσοχη στο Amsoil οσοι εχουν κινητηρα με προδιαγραφή LL04.
Παρολο που ειναι κορυφαιο λιπαντικο,δεν καλυπτει την προδιαγραφη LL04 της BMW.
Η οποια εκτος των άλων δηλώνει χαμηλά εως και μηδενικά SSPS. Τo Amsoil. European Car Formula 5W-40 Synthetic Motor Oill που φέρνουν εδω εχει προδιαγραφή LLO1.
Eκτος αν πάρετε απο εξωτερικό..
"It has manufacturer approvals for BMW Longlife-04 ..."
https://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/gasoline/european-car-formula-5w-40-synthetic-motor-oil/?page=%2fstorefront%2fafl.aspx
Προσωπικα αυτο χρησιμοποιω αγορασμενο απο την ελληνικη αγορα, παρα το γεγονος πως το δικο μου μοτερ ειναι προδιαγραφων LL-98 (βλεπε Μ52). Εντυπωσεις φυσικα αριστες !!! thumb
Απο την στιγμη που βλεπεις SN SM εισαι απολυτα καλυμενος.
SN =2010----
SM =2004 εως 2010
Δηλ.καλυπτει και προδιαγραφες κινητηρων 2004.
Ασε που το γραφει
Mid-SAPS European Oil for European Gasoline and Diesel Engines
To θεμα ειναι η προδιαγραφη LL04 η οποια ζητα χαμηλα εως ελαχιστα ssps
Η 98 προδιαγραφη ειναι για παλαιοτερους κινητηρες BMW
Πρακτικά η διαφορά ll01 με ll04 αφορά μόνο τις εκλύσεις ''ssps'' όπως λέτε ή υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά στην προστασία του κινητήρα?
Στην Αμερική λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε αιθανόλη στα καύσιμα προτείνεται μόνο ll01 ακόμα και στους πιο σύγχρονους κινητήρες.
To θεμα ειναι η προδιαγραφη LL04 η οποια ζητα χαμηλα εως ελαχιστα ssps
Η 98 προδιαγραφη ειναι για παλαιοτερους κινητηρες BMW
Πρακτικά η διαφορά ll01 με ll04 αφορά μόνο τις εκλύσεις ''ssps'' όπως λέτε ή υπάρχει κάποια ουσιαστική διαφορά στην προστασία του κινητήρα?
Στην Αμερική λόγω υψηλής περιεκτικότητας σε αιθανόλη στα καύσιμα προτείνεται μόνο ll01 ακόμα και στους πιο σύγχρονους κινητήρες.
Αυτο ηθελα να ρωτησω κι εγω..
Για εμας εδω Ελλαδα, σε Μ54Β30 να προτιμαμε LL01 ή LL04..??
Εγω σκεφτομαι για Liqui Moly TOP TEC 4100 5W-40 (LL04).
Ισως παρω και ενα Motul 8100 X-CESS 5W-40 (LL01).
Τωρα εχω μεσα TOTAL Quartz 9000 Energy 5W-40 (LL98).
Ζαχαρία.. Δες το βιβλίο του κατασκευαστή. Χρησιμοποιείς και τις δυο.
LL-04
Αναπτύχθηκε για μεγίστη προστασία και διάρκεια ζωής των νεων φίλτρων σωματιδίων σε κινητήρες ντιζελ..
Αυτά τα λαδια προβλέπονται για όλους τους πετρελαιοκινητήρες με φίλτρο σωματιδίων, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθουν σε
σχεδόν όλους τους υπόλοιπους κινητήρες της BMW. Όπως LL-01 και LL-01 FE που πληρούν τις προδιαγραφες της BMW.
Ποιο αυστηρές απαιτήσεις ποιότητας. ΛΛ-04 δεν πρέπει να χρησιμοποιουν σε κινητήρες βενζινης εκτός Ευρώπης.
LL-01
Η ποιότητα αυτών των λαδιων είναι συγκρίσιμη με αυτη των ΛΛ-04 και LL-01 FE αυτά τα έλαια μπορούν να δουλεψουν στις περισσότερες μηχανές της BMW.
Ιστορια για τις προδιαγραφες και την ζημια που επαθε η bmw στις ΗΠΑ
Στις αρχές έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990 η BMW είχε τεράστιο πρόβλημα με τα καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο στις ΗΠΑ ειδικα με καποια V8 μοτερ χωρις νικασιλ επικαλυψη. Η υψηλή περιεκτικότητα σε θείο κατεστρεψε πολλές μηχανές BMW V8
Συμπερασμα
LL-1 είναι για καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο - όπως στα καύσιμα ΗΠΑ.
LL-4 είναι για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο - όπως στη Ευρώπη
Δειτε το βιβλιο συντήρησης του κατασκευαστή.Προς θεου δεν εχω ευθυνη.
Σας τα παραθετω απο το τεχνικο βιβλιο συντήρησης και επισκευής που εχει ολες τις μαρκες αυτοκινητων.
Λάδια κινητήρων βενζίνης
N52: LL-04, LL-01, LL-01 FE
M52TU: LL-04, LL-01, LL-98
M54: LL-04, LL-01
S54: SAE 10W-60
M43TU: LL-04, LL-01, LL-98
M43/CNG: μόνο LL-04
N42, N45, N46, N40: LL-04, LL-01, LL-01 FE
W10: LL-04, LL-01, LL-98
W11: LL-04, LL-01
N62: LL-04, LL-01, LL-01 FE
M62LEV: LL-04, LL-01, LL-98
S62 (E39) με 02/00: SAE 10W-60
S62 (E39) από 03/00: LL-01, LL-98
S62 (E52): LL-01, LL-98
S85: SAE 10W-60
Ντίζελ..
M41, M51: LL-04, LL-01, LL-98? (BMW High Power Special SAE 10W-40..Η
ACEA: A3/B3 ή API SJ / CD)
M47, M47TU: LL-04, LL-01, LL-98? (BMW High Power Special SAE 10W-40..Η
ACEA: A3/B3 ή API SJ / CD)? Προδιαγραφές ACEA (BMW High Oil SAE 15W-40
ACEA: A2/B2 ή API SG / CD)
M47TU από 3.3: LL-04, LL-01
M47/TU2: LL-04
W17: LL-01, LL-98 προδιαγραφές ACEA (BMW High Power Oil SAE 15W-40..Η ACEA: A2/B2 ή API SG / CD)
M57: LL-04, LL-01, LL-98? (BMW High Power Special SAE 10W-40 ACEA: A3/B3 ή API SJ / CD)? Προδιαγραφές ACEA (BMW High Power Oil SAE 15W-40 ACEA: A2/B2 ή API SG / CD)
M57TU από 09/02: LL-04, LL-01
M57TU (E60, E61 από 03/04): LL-04
M57Top από 09/04: LL-04
M57TU2 από 3.5: LL-04
M43TU: LL-04, LL-01, LL-98
ΤΑ ΠΑΙΡΝΕΙ ΟΛΑ ΛΕΜΕΕΕΕ!!!! :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: :gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana::gun_bandan a::gun_bandana::gun_bandana:
Ιστορια για τις προδιαγραφες και την ζημια που επαθε η bmw στις ΗΠΑ
Στις αρχές έως τα μέσα της δεκαετίας του 1990 η BMW είχε τεράστιο πρόβλημα με τα καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο στις ΗΠΑ ειδικα με καποια V8 μοτερ χωρις νικασιλ επικαλυψη. Η υψηλή περιεκτικότητα σε θείο κατεστρεψε πολλές μηχανές BMW V8
:no:
Λαθος κανεις, κατα πρωτον η ζημια εμφανιστηκε μεν στην Αμερικη με τους Μ60 στο πρωτο μισο των 90'ς αλλα κορυφωθηκε με τους Μ52 μονο στην Ευρωπη
και κυριως την Αγγλια στο δευτερο μισο των 90'ς και τελειωσε -μονο για την BMW και οχι δυστυχως για τους υπολοιπους ιδιοκτητες- στις αρχες των 00"ς δηλαδη με το τελος των εργοστασιακων εγγυησεων.
Και κατα δευτερον εγινε σε οσα ειχαν επενδυση Νικασιλ
Οι αμερικανοι ομως φροντισαν μετα το πακετο των Μ60 να βαλουν ξανα μαντεμι στο μπλοκ των Μ52 και προβλημα μηδεν εν αντιθεση με την μαμα BMW που το αντιμετωπισε το θεμα τελειως σωβινιστικα θεωρωντας
οτι αυτο ηταν καθαρα ενα Αμερικανικο «προβλημα» που δεν τους αφορουσε και συνεχισαν το ιδιο βιολι με το Νικασιλ και το χρησιμοποιησαν στον Μ52Β28 με το μονο βανος. Και φυσικα ηρθε το βατερλω ...
Ηθελαν βλεπεις να δειξουν τεχνογνωσια και καλα νομιζοντας οτι μπορουν κι αυτοι να χρησιμοποιουν Νικασιλ οπως κανουν μεχρι σημερα και η Φεραρι και η Πορσε ! Τρομαρα τους ...
Και βεβαια η BMW αφου αρχισαν να σκανε τα αυτοκινητα της με τα Μ60 ενα ενα στα αμερικανικα συνεργεια εκανε μια μουλωχτη ανακλιση και καλα αλλα το κορυφαιο ειναι πως σε καποιους που πηγαν
για αντικατασταση κορμου η BMW τους εβαλε τον ιδιο τυπο παλι, με Νικασιλ ... BMW εγγυηση παντα ...
Ευτυχως αυτη την μαγεια η BMW δεν την επανελαβε και στην Αγγλια με τα 28αρια τα Μ52 γιατι λογω Ευρωπης δεν τους επαιρνε.
Οποτε και προχωρησε σε οσους προλαβαν την εγγυηση σε αλλαγη του κορμου με αλλον χωρις Νικασιλ.
Οι υπολοιποι που δεν τπηραν χαμπαρι την ανακληση η' οσοι τους εφανιστηκε το προβλημα πιο μετα την πατησαν απλα. Και ειναι παρα πολλοι αυτοι.
Βεβαια υπαρχουν και Μ52 με Νικασιλ που μεχρι και σημερα δεν εχουν παρουσιασει καποιο προβλημα αυτο ομως δεν σημαινει οτι δεν εχουν φοβο για το μελλον διοτι ο κινδυνος παντα θα υπαρχει οσο θα υπαρχει η πιθανοτητα νοθειας στις βενζινες.
Αν εξαιρεσουμε το προβλημα που υπαρχει με το φωσφορο και το θειο κατα τα αλλα το Νικασιλ ειναι μια μεγαλη πατεντα για τα αλουμινενια μπλοκ γιατι διωχνει τον κινδυνο πετσικαρισματος σε καφριλικια.
Ενα πολυ βασικο ομως μειονεκτημα ειναι σε οσα μοτερ Μ52 εχουν Νικασιλ και τυχει και γινει στραβη και αρπαξει καποιος κυλινδρος τοτε δυστυχως δεν ειναι επισκευασιμα και παει κατευθειαν στον κουβα.
Τα συμπτωματα της αστοχιας του Νικασιλ απο την χρηση φωσφορου και θειου στην βενζινη ειναι κυριως η μεγαλη καταναλωση λαδιου (μπορει και 1λ σε λιγοτερο απο 1000χλμ)και μετα συνεχιζει με πτωση συμπιεσης, διαρροες στους κυλινδρους, φλατζες, ρηγματα κτλ
Συμπερασμα
LL-1 είναι για καύσιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θείο - όπως στα καύσιμα ΗΠΑ.
LL-4 είναι για τα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο - όπως στη Ευρώπη
Απορια ευλογη πιστευω, αν εγω που εχω μοτερ LL98 προδιαγραφων και εφοσον ζω στην Ελλαδα αρα θεωρητικα σε χωρα με βενζινη χαμηλης περιεκτικοτητας θειου και φωσφορου,
που ομως τα προηγουμενα χρονια αντι για LL01 ηΆ LL04 λαδια ειχα χρησιμοποιησει LL98, λαδια με μεγαλυτερη δηλαδη περιεκτικοτητα σε φωσφορο & θειο και που ειναι με βαση τα συμπερασματα
για βενζινες με εξισου μεγαλυτερη περιεκτικοτητα των δυο αυτων στοιχειων, εχω κανει κακο στο μοτερ ?
Ο ανθρωπος ρωτησε τι λαδια να βαλει.
5-30 η' 5-40 οτι λεει και ο κατασκευαστης αλλωστε.
5-30 η' 5-40 οτι λεει και ο κατασκευαστης αλλωστε.
Αυτο του το ειπαμε απο την πρωτη σελιδα...ολα τα υπολοιπα μονο μπερδεμα θα φερουν στους περισσοτερους απο εδω,οποιος θελει τετοιες λεπτομερεις ψαχνει και τις βρισκει σε αλλα παμπολλα θεματα για λαδια που εχουν ανοιχτει εδω μεσα.
:original:
Αυτο του το ειπαμε απο την πρωτη σελιδα...ολα τα υπολοιπα μονο μπερδεμα θα φερουν στους περισσοτερους απο εδω,οποιος θελει τετοιες λεπτομερεις ψαχνει και τις βρισκει σε αλλα παμπολλα θεματα για λαδια που εχουν ανοιχτει εδω μεσα.
:original:
Συμφωνω απολυτως μαζι σου δεν διαφωνω καθολου, απλα οταν ποσταρονται τοσες πολλες πληροφοριες καλο ειναι αν δεν ισχυουν να διορθωνονται παρα να μενουν εκει οπως π.χ. προσοχη στα ταδε λαδια γιατι εχουν θειο η' οτι αλλο ενω το γραφει στο κουτι επανω τις προδιαγραφες του η' π.χ. να αναφερομαστε λανθασμενα στο προβλημα του φωσφορου με το Νικασιλ (δεν το ανεφερα εγω αρχικως) και δεν ειναι κακο να κανει κανεις λαθος. Αλλα και οι διορθωσεις δεν κανουν κακο και οταν γινονται με κοσμιο πιστευω τροπο. Και τα λιγο οφ τοπικ εχουν και καποιο ενδιαφερον γιατι παντα μπορει καπου να βοηθησουν ποτε δεν ξερεις.
Ετσι νομιζω, αν κανω λαθος παω πασο ...
:cheers:
Ο ανθρωπος ρωτησε τι λαδια να βαλει.
Παιδια το θεμα εχει ξεφυγει λιγο,η απορια μου ηταν τι λαδι να χρησιμοποιησω κι αν ειναι ωφελιμο για τον κινητηρα να χρησιμοποιησω 10w40 λογω υψηλων θερμοκρασιων στο νησι..thumbΔεν χρειαζεται να γινεται ανβαλυση των ιδιοτητων των λιπαντικων.Αλλωστε υπαρχει αλλο θρεντ για αυτο τον σκοποthumb:thanks:
Ωραια...το παμε παλι απο την αρχη :th_Laie_67-1:
Niko Εχεις δικιο εκανα λαθος την ζημια την επαθαν οι κινητήρες με επικάλυψη νικασιλ΄συγκεκριμένα το νικασιλ αποκολλάτε απο τον κύλινδρο.
Επισκευη στο νικασιλ γινεται. Ιταλια Βελγιο και Αμερικη.για επικαλυψη.
Στην Ελλαδα κανουν συνηθως στα μηχανακια.Το κοστος ειναι αρκετα υψηλο.
Τωρα οσο για τα υπόλοιπα που έγραψα δεν νομίζω να είμαι κάπου λάθος.
Δεν τα βγάζω απο το μυαλό μου.Αλωστε το μονο που έκανα είναι να βάλω πινάκες με τις προδιαγραφές, και να τονιζω να τις ακολουθουμε..
Τωρα αν εκανα αναλυση ,πιστευω δεν ειναι κακο να γνωριζουμε τι ειναι και τι κανει η καθε μια.
Πιστευω τα εγραψα αναλυτικα.
Παρακαλω τους διαχειριστες. Απο την στιγμη αυτα που εγραψα προκαλουν συγχυση ας τα διαγράψουν.
Niko Εχεις δικιο εκανα λαθος την ζημια την επαθαν οι κινητήρες με επικάλυψη νικασιλ΄συγκεκριμένα το νικασιλ αποκολλάτε απο τον κύλινδρο.
Επισκευη στο νικασιλ γινεται. Ιταλια Βελγιο και Αμερικη.για επικαλυψη.
Στην Ελλαδα κανουν συνηθως στα μηχανακια.Το κοστος ειναι αρκετα υψηλο.
Τωρα οσο για τα υπόλοιπα που έγραψα δεν νομίζω να είμαι κάπου λάθος.
Δεν τα βγάζω απο το μυαλό μου.Αλωστε το μονο που έκανα είναι να βάλω πινάκες με τις προδιαγραφές, και να τονιζω να τις ακολουθουμε..
Τωρα αν εκανα αναλυση ,πιστευω δεν ειναι κακο να γνωριζουμε τι ειναι και τι κανει η καθε μια.
Πιστευω τα εγραψα αναλυτικα.
Υπεραναλυτικα τα εγραψες και πολυ καλα εκανες και εμενα καποια μου ελυσαν και αποριες. thumb
Για το Νικασιλ κοστος επισκευης σε 6κυλ. μοτερ θες κατασκευαστικο δανειο.
Τα λαθη που εκανες στα ειπα ενα ηταν για το Νικασιλ και το αλλο ηταν για τα Amsoil οτι δεν ειναι LL04 ενω ειναι.
Για την απορια που εξεφρασα ισχυει και δεν υπαρχει κατι αλλο πισω απο αυτο, απλη απορια.
τι λαδι να χρησιμοποιησω κι αν ειναι ωφελιμο για τον κινητηρα να χρησιμοποιησω 10w40 λογω υψηλων θερμοκρασιων στο νησι..thumb
Οι επιλογες των απανταχου κατοχων μοτερ Μ54 ειναι αναμεσα σε 0-30, 5-30, 0-40, 5-40.
Εγω προσωπικα θα διαλεγα το 5-40 οπως κανω παντα αλλα και οι πιο πολλοι, αλλα ποτε ομως 10-40, ειδικα σε Μ54.
Κι ας εχει ζεστη στο νησι.
:cheers:
Διαβάζουμε τις προδιαγραφές στο manual του αυτοκινήτου και αναλόγως αγοράζουμε το λάδι που τις καλύπτει.
Γενικά σε όχι Μ μοτέρ:
Αν δεν κινούμε το αμάξι, αλλάζουμε το λάδι μια φορά το χρόνο κατά προτίμηση το φθινόπωρο.
Σε διαφορετική περίπτωση αν κάνουμε μόνο ταξίδια το αλλάζουμε στις 12.000χλμ. Αν κινούμαστε στην πόλη δεν ξεπερνάμε τις 10.000χλμ χωρίς να το έχουμε αλλάξει.
Αν μπαίνουμε σε πίστα ή γενικώς καταπονούμε το αυτοκίνητο, αλλάζουμε συχνότερα
Σε κάθε αλλαγή, αλλάζουμε και το φίλτρο λαδιού.
Όταν το πάμε σε συνεργείο για να αλλάξουμε λάδια, καλό είναι να είμαστε εκεί για να δούμε ότι τα άλλαξαν (και επίσης να τσεκάρουμε ότι βάζουν το λάδι που συμφωνήσαμε ή καλύτερα να τους το πάμε εμείς).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.