Επιστροφή στο Forum : A virtual tour of Space Shuttle Discovery
Bazil Van Sinner
09-03-14, 00:25
https://360vr.com/2012/02/16/discovery-flight-deck_2193/
thumb
πες οτι καποιος δεν εκλεισε καλα την πορτα του συνοδηγου,ποιο λαμπακι να κοιταξει???
https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/02/Endeavour_flight_deck-1.jpg
Bazil Van Sinner
09-03-14, 10:23
αχχαχαχα νομιζω δεν εχουν πορτες ομως,απο την πλατη μπαινουν και οι δυο αχχαχαχαχα
Konstantinos E60
10-03-14, 08:46
Πόσα χρόνια εγγυηση εχει ετουτο ? Πολύ καλωδιο !!
Πόσο διαφορετική είναι η πραγματικότητα από την φαντασία ε;
Βλέπεις την γέφυρα στο star trek με τα πάντα touch σε γυάλινες επιφάνειες και λες δεν μπορεί κάπως έτσι θα είναι στο μέλλον και τα διαστημόπλοια...
Κι όμως , ακόμα είναι τίγκα στα διακοπτάκια και στα ποντεσιόμετρα. Σχεδόν τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό από τα διαστημόπλοια του '70 που τα εκθέτουν στο μουσείο National Air and Space στο Smithsonian.
Αρη, δεν θα κοιτάξει λαμπάκι, την οθόνη θα κοιτάξει!! χαχαχα...
Θα μου επιτρέψετε και κάποια στοιχεία ε? Ξέρετε πόσο μΕ αρέσουν αυτά!
Η ονομασία Space Shuttle αναφέρεται σε όλο το ''συγκρότημα'' που αποτελείται από την κεντρική δεξαμενή(External Tank-ET) τους πυραύλους στερεών καύσιμων(Solid Rocket Boosters-SRB) και το σκάφος(Orbiter Vehicle-OV). Όλο το σύστημα μαζί, το προσωπικό το ονομάζει ''stack'' στην ''αργκό'' τους!
Το ''σύστημα'' έχει πραγματοποιήσει 135 αποστολές και κάθε μια ονομαζόταν STS-xxx απο το ''Space Transportation System''. Ήταν το πρώτο σκάφος που χρησιμοποίησε πλήρως ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης(Fly By Wire) με 5 υπολογιστές 4 active και 1 stand by με διαφορετικό λογισμικό απο τους 4 active. Οι υπολογιστές ήταν 32-bit IBM AP-101 με 424 kilobytes magnetic core memory και υπολογιστική ισχύ 400.000 υπολογισμούς το δευτερόλεπτο!! Ο MSS54 του Μ3 για παράδειγμα κάνει πάνω απο 30 εκατομμύρια/δευτερόλεπτο!!
Φυσικά ήταν επαρκείς και τρομερά αξιόπιστοι τόσο απο hardwear όσο και απο softwear και δεν έχει σημειωθεί ΠΟΤΕ ούτε ένα failure στο σύστημα ελέγχου πτήσης! Εξάλλου ο υπολογιστής του Apollo που πήγε ανθρώπους στο φεγγάρι και τους γύρισε πίσω, ήταν λίγο ποιο δυνατός απο ένα κομπιουτεράκι τσέπης!!!
Το μόνο εξάρτημα που δεν επαναχρησιμοποιείται είναι η εξωτερική δεξαμενή καύσιμων η οποία ''αποκολλάται'' περίπου σε ύψος 400.000 ποδών, λίγο πριν την είσοδο σε τροχιά(Orbit Isertion) και καίγεται κατά την επάνοδο της στα πυκνότερα στρώματα της ατμοσφαίρας.
Τα 2 SRB, τα οποία έχουν ύψος περίπου 45 μέτρα, παράγουν κατά την απογείωση 2.800.000 lbs ώση(περίπου 1.272.000 κιλά!) το καθένα και ''καίνε'' για 124 δευτερόλεπτα ανεβάζοντας το ''Λεωφορείο'' στα 150.000 πόδια απ'όπου και αποκολλώνται και πέφτουν στον Ατλαντικό με αλεξίπτωτα απ'όπου τα μαζεύουν με πλοία ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν. Εκείνη την στιγμή ακούμε και την εντολή από το πλήρωμα: ''Go for BECO'', Booster Engine Cut Off.
To Orbiter Vehicle έχει 5 κινητήρες, 3 κυρίως(Space Shuttle Main Engines-SSME) και 3 μικρότερους(Orbital Maneuvering System-OMS). Οι SSME αποδίδουν 393.800lbs ώση και καίνε για 480 δευτερόλεπτα. Οι OMS αποδίδουν 12.000lbs και χρησιμεύουν για αλλαγές στην τροχιά του σκάφους και φυσικά είναι αυτοί που εκτελούν το De-Orbit Burn για 1250 δεύτερα ώστε να επιβραδύνουν το σκάφος και να αρχίσει η επάνοδος(Entry Interface).
H Nasa κατασκεύασε 5 ''Λεωφορεία'' για αποστολές, 1 μοντέλο για εκπαίδευση και 1 σκάφος για διάφορες δοκιμές πτήσης και συστημάτων στην ατμοσφαίρα το οποίο ονομάστηκε Enterprize μετά από πάρα πολλά αιτήματα φίλων του Star Trek!! Έμελλε όμως να είναι το μόνο που δεν πέταξε ποτέ στο διάστημα!!
Τα 5 επιχειρησιακά ήταν τα : Columbia OV-102, Challenger OV-099, Discovery OV-103, Atlantis OV-104 και Endeavour OV-105. Δυστυχώς 2 απο αυτά χάθηκαν σε δυστυχήματα, το Challenger στις 4 Απριλίου 1984, 73 δεύτερα μετά την απογείωση και το Columbia στη 1 Φεβρουάριου 2003 κατά την επάνοδό του στην ατμόσφαιρα..
H πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε στις 12 Απριλίου 1981 με το Columbia STS-1 και η τελευταία στις 21 Ιουλίου 2011 με το Atlantis STS-135.
Εδώ το touchdown του Atlantis που σηματοδοτεί και το τέλος του προγράμματος!
https://i41.photobucket.com/albums/e257/pilotM3/800px-STS-135_landing_cropped_zps460ca9ee.jpg (https://s41.photobucket.com/user/pilotM3/media/800px-STS-135_landing_cropped_zps460ca9ee.jpg.html)
Ένα illustration του OV
https://i41.photobucket.com/albums/e257/pilotM3/800px-Space_Shuttle_Orbiter-Illustration_zpsc3c36978.jpg (https://s41.photobucket.com/user/pilotM3/media/800px-Space_Shuttle_Orbiter-Illustration_zpsc3c36978.jpg.html)
Και τέλος μια φώτο για να δούμε ένα τυπικό προφίλ μιας αποστολής
https://i41.photobucket.com/albums/e257/pilotM3/Space_shuttle_mission_profile_zpsb6f37415.jpg (https://s41.photobucket.com/user/pilotM3/media/Space_shuttle_mission_profile_zpsb6f37415.jpg.html )
Bazil Van Sinner
11-03-14, 20:32
Ευχάριστουμε Γιώργο!
Respect στον pilot, απλά κορυφαίος!
Sent from my Stealth mobile
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.