Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : Ε30 ρύθμιση κοντέρ χιλιομέτρων με GPS (MotoMeter καντράν)



Bassakos
17-01-14, 00:33
ουπς !!
:D

οπότε και γω που εχω 205/50 αντι για 205/55 σωστα δειχνω ??

"τρεχεις" λιγο παραπανω :D

δλδ οταν πηγαινεις με 100, το κοντερ σου δειχνει καπου στα 3κμ περισσοτερο απο οσο θα εδιχνει με 205/55/15 ,αλλα εαν εχεις μοτορμετερ οργανα μπορεις να φτιαξεις αυτην την διαφορα

https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/viewtopic.php?f=28&t=1195


για όσους έχουν MotoMeter καντράν , μπορούν να ρυθμίσουν τα Κμ που θα δείχνει το κοντέρ,
για όσους έχουν VDO , δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή

για να αναγνωρίσει κάποιος την κατασκευάστρια εταιρία του καντραν , αρκεί μια ματιά σε αυτά. Στο κάτω μέρος ανάμεσα στο κοντέρ και το στροφόμετρο με ανάγλυφα γράμματα αναφέρετε η μάρκα του κατασκευαστή

βασική προϋπόθεση για να ρυθμίσει κάποιος το κοντέρ και να δείχνει σωστά τα ΚΜ ,είναι να υπάρχει GPS , αφού λοιπόν πάρουμε το GPS ανά χείρας , βγαίνουμε στο δρόμο και κοιτάμε στα 100 κμ του GPS πόσα ΚΜ μας δείχνει το κοντέρ

εδω βλεπουμε την διαδικασια αφιαρεσης του καντραν

Για την συγκεκριμένη δουλειά θα χρειαστούμε δύο ίσια κατσαβίδια, ένα λεπτό και ένα χοντρό, και ένα σταυροκατσάβιδο με μυτερή μύτη.
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200621-1.jpg

Αφαιρούμε τις τρεις πλαστικές ασφάλειες που μοιάζουν με βίδες και συγκρατούν την επένδυση κάτω από το τιμόνι χρησιμοποιώντας το χοντρό ίσιο κατσαβίδι, αυτές ξεκλειδώνουν περιστρέφοντας τις ώστε η σχισμή να είναι κάθετα.
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200605-1.jpg
Μετά αφαιρούμε την ασφάλεια που έχει κάτω από την κολόνα του τιμονιού, την συγκεκριμένη ασφάλεια δεν έχω δει κανένα Ε30 στην ζωή μου να έχει την γνήσια οπότε αφαιρείτε ανάλογα με το τι ασφάλεια έχει το δικό σας...
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200606-1.jpg
Αφήνουμε την επένδυση να κρέμεται, δε χρειάζεται να την βγάλουμε
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200607-1.jpg
Μετά βάζουμε το χέρι μας κάπως έτσι
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200608-1.jpg
για να εντοπίσουμε δύο στρογγυλές βίδες που ξεβιδώνουν με το χέρι, η μία είναι δεξιά από την κολόνα του τιμονιού και μία αριστερά. Η βίδες είναι αυτές
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200609-1.jpg
και εδώ αφαιρεμένη
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200610-1.jpg
Μετά αφαιρούμε αυτό το πλαστικό τραβώντας το με κλήση κάπως έτσι
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200611-1.jpg
Μετά αφαιρούμε τις έξι βίδες που συγκρατούν το πλαστικό πλαίσιο του καντράν χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200613-1.jpg
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200614-1.jpg
και το αφαιρούμε κάπως έτσι
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200615-1.jpg
Μετά ξεβιδώνουμε τις δύο τελευταίες βίδες που συγκρατούν το καντράν χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200616-1.jpg
Μετά τραβάμε με κλήση κάπως έτσι το καντράν και το αφήνουμε εκεί για να βγάλουμε τις φύσες του
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200617-1.jpg
Οι φύσες είναι δύο, μία δεξιά και μία αριστερά και ανάλογα το μοντέλο μπορεί να υπάρχει και τρίτη στην μέση οριζόντια. Και οι τρεις είναι ίδιες αλλά έχουν διαφορετικό χρώμα για να μην τις μπερδέψεις. Αφαιρούνται αφού ξεκλειδώσουμε την ασφάλεια τους με το ίσιο λεπτό κατσαβίδι κάπως έτσι
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200618-1.jpg
και την τραβάμε προς τα πάνω με το ίδιο κατσαβίδι
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200619-1.jpg
Μετά βγάζουμε το καντράν γυρίζοντας το στο πλάι κάπως έτσι
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200620-1.jpg
Το επόμενο βήμα μας είναι να αφαιρέσουμε από το καντράν το ταχύμετρο ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα
Ξεβιδώνουμε τις βίδες στο πίσω μέρος του καντράν χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200622-1.jpg
Προσοχή δεν ξεβιδώνουμε προς το παρόν τις εφτά πιο λεπτές βίδες που είναι στο πάνω μέρος του καντράν
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200623-1.jpg
Μετά τραβάμε προσεχτικά το πίσω μέρος του καντράν, θέλει λίγη δύναμη και να το τραβάτε όσο γίνετε πιο ίσια γιατί πρέπει να ξεκουμπώσουν κάτι ακροδέκτες
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200624-1.jpg
και παίρνουμε στα χέρια μας αυτό
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200625-1.jpg
Μετά αφαιρούμε τις τέσσερις λεπτές βίδες που συγκρατούν το ταχύμετρο χρησιμοποιώντας το σταυροκατσάβιδο, είναι αυτές που δεν ξεβιδώσαμε πιο πάνω
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200626-1.jpg
και τραβάμε προσεχτικά και ίσια τον χιλιομετρητή για να ξεκουμπώσει από τους ακροδέκτες του
https://www.dirt-e30.com/dirte30/e30_forum/images/spacer.gifhttps://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/P3200627-1.jpg

εάν κοιτάξουμε στο κοντέρ μας στο πλάι κατω απο την ενδειξη των 60κμ χαμηλα θα δούμε ένα μικρο ποτενσιόμετρο (σε κόκκινο κύκλο στην εικόνα)

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2014/01/KONTERE30-1.jpg

με ένα μικρο ίσιο κατσαβίδι ρυθμίζουμε την ένδειξη των ΚΜ ,
ΔΕΞΙΟΣΤΡΟΦΑ δίνουμε αργοπορία και ΑΡΙΣΤΕΡΟΣΤΡΟΦΑ προπορια
δλδ εάν το GPS στα 100κμ το κοντερ μας δειχνει 110, τοτε περιστρέφουμε ΔΕΞΙΑ
το ποτενσιόμετρο για να κάνουμε την διόρθωση που θέλουμε,

εάν φανταστούμε το ποτενσιόμετρο ως ρολόι, τότε κάνουμε διορθώσεις των 5 λεπτών της ώρας
το κακό είναι οτι κάθε φορα πρέπει να συναρμολογούμε τα όργανα ξανά, να τα βάζουμε στο αμάξι
να πηγαίνουμε δοκιμή και μετά ξανά να τα βγάζουμε κτλ κτλ εως να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα

προσωπικά μου πήρε 1ωρα έτσι ώστε να τα ρυθμίσω σωστά, κάθε φορά που θα συναρμολογούμε τα όργανα δεν χρειαζόμαστε να μπουν όλες οι βίδες, μόνο κάνα 2 ίσα-ισα να τα κρατάνε, κουμπώνουμε τις φυσες και απλά τα ακουμπάμε στο ταμπλό, χωρίς να βάζουμε και τα πλαστικά, απλά μόνο και μόνο για να πάμε δοκιμή, όταν στο τέλος τα έχουμε ρυθμίσει ακολουθούμε την αντίστροφη πορεία για μπουν τα όργανα στην θέση τους μαζί και τα κομμάτια του ταμπλό

χρειαζετε υπομονή λοιπόν και χρόνος

BILL007
17-01-14, 21:35
:thnx::thnx::thnx::electrician2::electrician2: