PDA

Επιστροφή στο Forum : Αλλαγή σινεμπλόκ Ζ3



z3val
31-10-13, 10:56
Καλημέρα σε όλους! Ειχα πάει χθές να αλλάζω λάστιχα στο Ζ3 και να κάνω ευθυγράμμιση, μιάς και είχα παρατηρήσει οτι η φθορά στα πίσω ελαστικά ήταν πολύ μεγάλη. Είχαν φαγωθεί τόσο ώστε να βγούν τα λινά απο την εσωτερική πλευρά του ελαστικού. Γιαυτό και ήταν απαραίτητη η ευθυγράμμιση (παρατηρήθηκε πολύ μεγάλη αρνητική σύγκλιση, το καμπερ ειναι σε οκ τιμές).

Δεν ήξερα όμως οτι δεν γίνεται ευθυγράμμιση στον πίσω άξονα τη Ζ3 (Ε30 γαρ). Μετά απο επίσκεψη σε εκειδικευμένο συνεργείο μου λένε οτι χρειάζομαι άλλαγή σινεμπλόκ γιατί είναι πολύ φθαρμένα/κομμένα και με την αλλαγή θα έθει στα ίσα του και ο πίσω άξονας.

Οτι είναι απαραίτη αυτή η διαδικασία, δεν το συζητάω μιας και το αμάξι δεν έχει συντηρηθεί σωστά, το ερώτημα όμως είναι θα διορθωθεί και το πρόβλημα της ευθυγράμμισης του πίσω άξωνα?

Για την εργασία που θα περιλαμβάνει να λυθέι ο πίσω άξονα και το κόστος των ανταλλακτικών μου είπαν περίπου 300 ευρώ. Δεν έιναι πολλά?

skaros
31-10-13, 11:33
Το αμαξι σου ειναι χαμηλωμενο?

z3val
31-10-13, 11:36
Οχι με τα εργοστασιακά ελατήρια και αμορτισέρ είμαι

NikoZ3
31-10-13, 12:40
... η φθορά στα πίσω ελαστικά ήταν πολύ μεγάλη. Είχαν φαγωθεί τόσο ώστε να βγούν τα λινά απο την εσωτερική πλευρά του ελαστικού ...

Να ξερεις πως σε ενα Ζ3 παντα θα εχεις φθαρμενη την εσωτ. πλευρα των ελαστικων λογω της ρυθμισης καμπερ απο το εργοστασιο.


παρατηρήθηκε πολύ μεγάλη αρνητική σύγκλιση, το καμπερ ειναι σε οκ τιμές)

Εδω οντως εχεις θεμα ...



... Μετά απο επίσκεψη σε εκειδικευμένο συνεργείο μου λένε οτι χρειάζομαι άλλαγή σινεμπλόκ γιατί είναι πολύ φθαρμένα/κομμένα και με την αλλαγή θα έθει στα ίσα του και ο πίσω άξονας ...

... το ερώτημα όμως είναι θα διορθωθεί και το πρόβλημα της ευθυγράμμισης του πίσω άξωνα?

Για την εργασία που θα περιλαμβάνει να λυθέι ο πίσω άξονα και το κόστος των ανταλλακτικών μου είπαν περίπου 300 ευρώ. Δεν έιναι πολλά?

Αν τα σινεμπλοκ ειναι κατεστραμενα μπορει οντως με την αλλαγη τους να ξαναερθει το ψαλιδι σε εργοστασιακες τιμες.

Δεν ειναι και στανταρακι ομως. Γιατι μπορει να την εχουν "ακουσει" που λενε τα ψαλιδια σου η' και ο αξονας ακομα (πιο δυσκολο αυτο βεβαια).

Η εργασια που σου ζητανε ειναι ψιλο-οκει παντως.

Εγω θα προτεινα, αν σου εχουν δωσει εκει που πηγες τις τιμες της ευθ/σης γραπτως να τις ανεβασεις να τις δουμε μηπως και δειχνουν ποιο κοντα σε καποια απο τις πιο πανω περιπτωσεις, μηπως λεω.

Υπαρχει και μια πιο ουσιαστικη και οριστικη λυση, η τοποθετηση ενος κιτ στον πισω αξονα με το οποιο ρυθμιζεις καμπερ και συγκλιση και τελος τα προβληματα ειδικα με την πολυ επικινδυνη για την οδηγηση συγκλιση.
Το κιτ ειναι με ΟΕΜ καμπεροβιδες απο Ε39 η' απο Μ3 Ε46 (ιδιες ειναι) και κατι λαμακια που τα κολλας στα σημεια που πιανουν τα ψαλιδια και ησυχαζεις σε βαθμο που σου γλυτωνει αυτο μεχρι και ψαλιδι ψιλο-στραβο, μεχρι ενος σημειου βεβαια.Το κιτ ολο παιζει καπου στο 100αρικο.

z3val
31-10-13, 14:05
Ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες!

Θα ανεβάσω τις τιμές της ευθυγράμμισης μόλις τις έχω μπροστά μου.

Ευχαριστώ πολύ και πάλι για τη συμβουλή!

skaros
31-10-13, 17:47
Υπαρχει και μια πιο ουσιαστικη και οριστικη λυση, η τοποθετηση ενος κιτ στον πισω αξονα με το οποιο ρυθμιζεις καμπερ και συγκλιση και τελος τα προβληματα ειδικα με την πολυ επικινδυνη για την οδηγηση συγκλιση.
Το κιτ ειναι με ΟΕΜ καμπεροβιδες απο Ε39 η' απο Μ3 Ε46 (ιδιες ειναι) και κατι λαμακια που τα κολλας στα σημεια που πιανουν τα ψαλιδια και ησυχαζεις σε βαθμο που σου γλυτωνει αυτο μεχρι και ψαλιδι ψιλο-στραβο, μεχρι ενος σημειου βεβαια.Το κιτ ολο παιζει καπου στο 100αρικο.

Ρωτησα αν το εχει χαμηλωμενο, γιατι εμενα που ειναι εχω πολυ θεμα. (Ε36 compact)
Γαι να γινει ρυθμιζομενο, μου ειχαν πει μονο με αλλαγη του αξονα απο Μ3 Ε30 ή Ζ3Μ, πραγμα ασυμφορο και δυσευρετο!!

Ετσι αλλαζω τα πισω λαστιχα καθε 15-20.000 χλμ με μεταχειρισμενα σε καλη κατασταση. Συν οτι ειναι επικινδυνο σε βρεγμενο δρομο, μιας και οι τροχοι δεν ειναι παραλληλοι...

zografias
31-10-13, 19:52
Όπως αναφέρθηκε...καμπερόβιδες και το φέρνεις εκεί που πρέπει! ;)

z3val
31-10-13, 20:33
Όπως αναφέρθηκε...καμπερόβιδες και το φέρνεις εκεί που πρέπει! ;)

Θα ψαξω να το βρω το κιτάκι. Ευχαριστώ πολύ!!

z3val
31-10-13, 20:40
Ετσι αλλαζω τα πισω λαστιχα καθε 15-20.000 χλμ με μεταχειρισμενα σε καλη κατασταση. Συν οτι ειναι επικινδυνο σε βρεγμενο δρομο, μιας και οι τροχοι δεν ειναι παραλληλοι...

Το θέμα μου είναι το αυτοκίνητο να είναι στημένο σωσά για να αποφύγω άσκοπες φθορές και επικίνδυνες λύσεις και η συμπεριφορά του στο δρόμο να είναι και αυτή που θα πρέπει.

Θα γίνει η αλλαγή των σινεμπλόκ μιασ και έιναι απαραίτητη και μετά αν δεν φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, η λύση με τις καμπερόβιδες φαίνεται πολύ λογική.

Ευχαριστώ πολύ για τις γνώσεις σας!

NikoZ3
31-10-13, 21:00
... μου ειχαν πει μονο με αλλαγη του αξονα απο Μ3 Ε30 ή Ζ3Μ

:facepalm:

Καμμια σχεση με την πραγματικοτητα ... οτι να'ναι σου ειπαν και ευχομαι οποιοι στο ειπαν να μην ειναι επαγγελματιες μπεμβεδακηδες κιολας. Ολα τα Compact, τα Ζ3, τα Ε30 και οι Μ εκδοσεις τους τις ιδιες βιδες φορανε στα ψαλιδια !

Και για τα κιτ αναβαθμισης, που ειναι παληα ιστορια για τα αμερικανακια, τα ΟΕΜ εξαρτηματα που χρειαζονται απο την BMW ειναι,
1) Βιδες : 33321095102
2) Ροδελες : 33306786186
3) Παξιμαδια : 33326760668
Εκαστος κωδικος απο 4 τεμαχια.

Συν αυτα :https://https://www.akgmotorsport.com/catalog/catalog.php

Και ολα μαζι ειναι αυτα :
https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/10/0044_zps6fa4a621-1.jpg


... ειναι επικινδυνο σε βρεγμενο δρομο, μιας και οι τροχοι δεν ειναι παραλληλοι...

Ετσι ακριβως ειναι !!! Οι περισσοτεροι τα χαμηλωνουν για να τα βελτιωσουν κιολας αλλα τελικα τα χειροτερευουν αφου δεν υπαρχει απο το εργοστασιο δυνατοτητα ρυθμισης. Με το κιτ αυτο ομως αλλαζει η συμπεριφορα του δραματικα !!! Αλλο αμαξι γινεται !



Μετά απο επίσκεψη σε εκειδικευμένο συνεργείο μου λένε οτι χρειάζομαι άλλαγή σινεμπλόκ γιατί είναι πολύ φθαρμένα/κομμένα και με την αλλαγή θα έθει στα ίσα του και ο πίσω άξονας.


Για την εργασία που θα περιλαμβάνει να λυθέι ο πίσω άξονα και το κόστος των ανταλλακτικών μου είπαν περίπου 300 ευρώ. Δεν έιναι πολλά?

Το θεμα επισης ειναι τι σου ειπε πχ και αυτος που σου εκανε ευθιγραμμιση. Δλδ που πιστευει οτι μπορει να οφειλεται η πολυ αρνητικη συγκλιση ? Ειναι και στους δυο τροχους η' στον ενα μονο ? Το εξιδεικευμενο επισης ποια σινεμπλοκ εννοει πως θελουν αλλαγμα ? Της γεφυρας η' των ψαλιδιων ? Γιατι αν εννοει της γεφυρας δεν νομιζω να σου επηρεαζει την συγκλιση ειδικα αν εχεις και στους δυο τροχους ... Ο ευθυγραμμισας μετα την πρωτη μετρηση στο αμαξι σου, το εκανε λιγο μπρος-πισω για να δει μετα αν θα αλλαξουν οι τιμες οποτε και λογικα θα φταινε τα σινεμπλοκ η' οχι ? Και τελος αν το εξιδεικευμενο συνεργειο σου ειπε στο 300αρι για ολα τα πισω σινεμπλοκ (γεφυρας & ψαλιδιων) τοτε οκει οπως σου ειπα και πριν, αλλα αν ειναι για ενα απο τα δυο τοτε πεφτει δαγκωμα φοβαμαι. :original:

z3val
31-10-13, 21:34
Οι τιμές που έχω για τον πίσω άξωνα απο τον ευθυγραμμισά είναι οι εξής:

αριστερά -0.54 δεξιά -0.48

Όλα τα σινεμπλόκ του πίσω άξονα είναι σε κακή κατάσταση και θέλουν αλλαγή, η τιμή που μου είπε για και για γέφυρα και ψαλίδια. Και ο ευθυγραμμισάς είπε οτι πιθανόν είναι αυτά η αιτία για τη σύγκλιση. Ελπίζω πράγματι να είναι αυτό και αν χρειαστεί παραπάνω λόγω θφοράς να έρθει με το κιτ.

NikoZ3
01-11-13, 11:14
Οι τιμές που έχω για τον πίσω άξωνα απο τον ευθυγραμμισά είναι οι εξής: αριστερά -0.54 δεξιά -0.48

Οντως εχουν ανοιξει πολυ ... και οι δυο ειναι το εντυπωσιακο


Όλα τα σινεμπλόκ του πίσω άξονα είναι σε κακή κατάσταση και θέλουν αλλαγή, η τιμή που μου είπε για και για γέφυρα και ψαλίδια. Και ο ευθυγραμμισάς είπε οτι πιθανόν είναι αυτά η αιτία για τη σύγκλιση. Ελπίζω πράγματι να είναι αυτό και αν χρειαστεί παραπάνω λόγω θφοράς να έρθει με το κιτ.

Σωστος thumb
Μπορει βεβαια να το γλυτωσεις το κιτακι εαν και εφοσον δεν το χαμηλωσεις εννοειται. Αλλιως για οποιον το χαμηλωνει πρεπει να το τοποθετησει απαραιτητως. :original:

skaros
01-11-13, 19:02
:facepalm:

Καμμια σχεση με την πραγματικοτητα ... οτι να'ναι σου ειπαν και ευχομαι οποιοι στο ειπαν να μην ειναι επαγγελματιες μπεμβεδακηδες κιολας. Ολα τα Compact, τα Ζ3, τα Ε30 και οι Μ εκδοσεις τους τις ιδιες βιδες φορανε στα ψαλιδια !

Και για τα κιτ αναβαθμισης, που ειναι παληα ιστορια για τα αμερικανακια, τα ΟΕΜ εξαρτηματα που χρειαζονται απο την BMW ειναι,
1) Βιδες : 33321095102
2) Ροδελες : 33306786186
3) Παξιμαδια : 33326760668
Εκαστος κωδικος απο 4 τεμαχια.

Συν αυτα :https://https://www.akgmotorsport.com/catalog/catalog.php

Και ολα μαζι ειναι αυτα :
https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/10/0044_zps6fa4a621-1.jpg



Ετσι ακριβως ειναι !!! Οι περισσοτεροι τα χαμηλωνουν για να τα βελτιωσουν κιολας αλλα τελικα τα χειροτερευουν αφου δεν υπαρχει απο το εργοστασιο δυνατοτητα ρυθμισης. Με το κιτ αυτο ομως αλλαζει η συμπεριφορα του δραματικα !!! Αλλο αμαξι γινεται !

Αν ανακοινωσω ποιος το ειπε, σε πολλους εδω μεσα δεν θα κανει εντυπωση... Γνωστοτατος 'επαγγελματιας' ειναι!!
Τελος παντων.
Επειδη τωρα με τσιγκλησες για μπαξιμο που εχει πολυ νοημα, μπορεις να δωσεις περισσοτερες πληροφοριες? (κοστος, ποσο ευκολα τοποθετουνται και ποσο ευκολα βρισκονται)
Συγγνωμη για το off topic...

NikoZ3
04-11-13, 14:10
... μπορεις να δωσεις περισσοτερες πληροφοριες? (κοστος, ποσο ευκολα τοποθετουνται και ποσο ευκολα βρισκονται)

Υπο προυποθεσεις δεν ειναι κατι δυσκολο. Ειχα μαζεψει απο το διαδυκτιο αρκετες φωτογραφιες να τις εχω ως μπουσουλα για οταν θα γινοταν η δουλεια.
Θα τις ποσταρω και εδω και οποιος πιστος ας το κανει για να δει ασπρη μερα με την βελτιωση της οδικης συμπεριφορας και την αποφυγη της ανεξελεγκτης φθορας των ελαστικων.

Το 1ο Σταδιο εχει ως εξης ...

Αρχικα αφου κατεβασουμε γεφυρα αφαιρουμε το χρωμα απο τις βασεις που πιανουν τα ψαλιδια :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5188_zps4723c6c8-1.jpg

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5189_zps684ec8e1-1.jpg





Υστερα την στερεωνουμε κατω καλα και την αλφαδιαζουμε για να καθετε ολοισια :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/DSCN0476_zpsaea1850f-1.jpg




Εννοειται πως απαιτειται απολυτη ακριβεια :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/DSCN0475_zps83c87a40-1.jpg


Αφου η γεφυρα ειναι απολυτα αλφαδιασμενη βαζουμε ενα ενα τα λαμακια και τα αλφαδιαζουμε και αυτα για να βαλουμε σημαδια που θα κατσουν ακριβως αλλα και που θα ανοιχτουν οι τρυπες :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/ie03_zpsd88ceaf4-1.jpg

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/ie04_zpsd67dedbf-1.jpg



Βαζουμε τα σημαδια :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5196_zpsde4f7c93-1.jpg



Πριν μπουμε σε τελικο σταδιο βαζουμε τα λαμακια μαζι με τις καμπεροβιδες για να στερεωθουν τα λαμακια και τους κανουμε το τελικο αλφαδιασμα/μετρημα (στα λαμακια) ξανατσεκαρωντας βεβαια και την γεφυρα :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5194_zpsd3e9e73a-1.jpg

Τελος 1ου σταδιου ...

NikoZ3
04-11-13, 14:23
Και το 2ο και τελικο σταδιο εχει ως εξης ...

Καλο κολλημα/γανωμα στα λαμακια :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5215_zps38f97e0c-1.jpg

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5217_zps955ec780-1.jpg

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5220_zps113accc2-1.jpg



Και μετα βαφη, ειτε τοπικα στις κολλησεις ειτε συνολικα σε ολη την γεφυρα :

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5223_zps89beeb10-1.jpg

https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/11/IMG_5222_zps29fa85a3-1.jpg


Ακολουθει στεγνωμα, τοποθετηση και τελος η πολυποθητη ευθυγραμμιση και στους πισω πλεον τροχους.


Να επισημανω μονο, το ανοιγμα/μεγαλωμα στις τρυπες που ειναι προς το διαφορικο γινεται καθετα (καμπερ) ενω τις εξω τρυπες τις ανοιγουμε/μεγαλωνουμε οριζοντια (συγκλιση).

Αυτα τα λιγα και απλα πραγματα.

VanVIC
04-11-13, 17:56
Εξαιρετικά χρήσιμες οι οδηγείες σου Νίκο.

skaros
04-11-13, 19:45
:notworthy:

Aνακεφαλαιωνοντας, χρειαζονται βιδες, παξιμαδια, ροδελες και αυτα Χ4.
Απο το λινκ που παρεθεσες, τι χρειαζεται?

zografias
04-11-13, 23:49
Μ έστειλες φίλε, πολύ σωστή περιγραφή!!! Αν και δύσκολο...πρέπει να γίνει και σε μένα!!!

z3val
05-11-13, 09:11
Λεπτομερέστατη περιγραφή και πολύ χρήσιμη!!! Το μόνο που φοβάμαι είναι πως αν δεν έχεις το μεράκι να το κάνεις μόνος σου σε συνεργείο θα πάει άλλα τόσα, καμιά 200αριά δλδ σε εργασία (σύμφωνα με όσα με μου ζητήσανε και για την άντίστοιχη εργασία για την αλλάγή σινεμπλόκ).

Το άφησα το πρωί το στο συνεργείο και θα μιλήσουεμ αργότερα με το μηχανικό να μου πεί και τα περαιτέρω. Για να δούμε...

NikoZ3
05-11-13, 12:37
:notworthy:

Aνακεφαλαιωνοντας, χρειαζονται βιδες, παξιμαδια, ροδελες και αυτα Χ4.
Απο το λινκ που παρεθεσες, τι χρειαζεται?

Μαλλον καποιο θεμα εχει το λινκ και δεν εμφανιζεται ?
Τεσπα, οπως ειχα πει αρχικα οι 3 κωδικοι BMW που εδωσα ειναι απο 4 τεμαχια εκαστος. Το λινκ αφορα τα λαμακια που ερχονται απο Αμερικη.
Εγω προσωπικα προτιμησα να τα παρω απο την AKG Motorsport μιας και την εχει ελληνας (https://www.akgmotorsport.com/aboutus.php) αλλα και ηταν και ο ποιο φτηνος στα μεταφορικα.

Το λινκ αυτο ισως ειναι σωστοτερο https://www.akgmotorsport.com/catalog/catalog.php?page=5&category=e30%20Suspension%2FBushings

Εκει ψαχνεις για τα 8 λαμακια με κωδικο #RTTCBF και τα αγοραζεις με πιστωτικη.

Υπαρχει κι ενας τυπος στην Αγγλια που τα πουλουσε προσφατως και στο ebay, αυτο ειναι το λινκ μιας αγγελιας του που εληξε : https://www.ebay.com/itm/BMW-E30-E21-E28-E36-Compact-Z3-Rear-Camber-Toe-Adjuster-Kit-Plates-/251325028594?nma=true&si=o9bWfd2j5e2Yxce8PYle%252Bi5vmdM%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Τωρα θα το χοντρυνω ακομα πιο πολυ, υπαρχει αλλο ενα παληκαρακι στην Πολωνια που εχει βαλει και αγγελια στα ξενα φορουμς και πουλαει πισω αξονα κομπλε τροποποιημενο με βιδες λαμακια κτλ.
Αυτος εδω : https://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1756444-Complete-moded-rear-subframe-Z3-E36-Compact-(with-camber-toe-kit)

Εγω προσωπικα αν ειχα παρει χαμπαρι την αγγελια του νωριτερα θα ειχα αγορασει τον αξονα απο αυτον.
Υποψη οτι τα λαμακια αυτος τα φτιαχνει μονος του κιολας γι'αυτο και δινει τον αξονα σε πολυ καλη τιμη. Οποτε μετα σου μενει μονο τοποθετηση :original:






Το μόνο που φοβάμαι είναι πως αν δεν έχεις το μεράκι να το κάνεις μόνος σου σε συνεργείο θα πάει άλλα τόσα,
καμιά 200αριά δλδ σε εργασία (σύμφωνα με όσα με μου ζητήσανε και για την άντίστοιχη εργασία για την αλλάγή σινεμπλόκ).



Για να το κανεις μονος σου θελεις χωρο, χρονο, γνωσεις και εργαλεια ... αν δεν τα εχεις, το πας σε συνεργειο για να κατεβει ο αξονας και να παει σε μηχανουργο για να τροποποιηθει.
Εμενα παντως μου κοστισε 120 ευρω το κιτ ρυθμισης, συν 110 ευρω powerflex σινεμπλοκ για τα ψαλιδια και το συνολο εργασιας εξαγωγη-τροποποιηση-επανατοποθετηση 150 ευρω.








Το άφησα το πρωί το στο συνεργείο και θα μιλήσουεμ αργότερα με το μηχανικό να μου πεί και τα περαιτέρω. Για να δούμε...

Στη δικη σου περιπτωση οπως σου ειχα ξαναπει ισως δεν το χρειαζεσαι. Το πολυ πολυ να χρειασθει αντι των κανονικων σινεμπλοκ στα ψαλιδια,
να βαλεις τα εκκεντρα και μεσα η' και εξω σε καθε ψαλιδι -αναλογως που σου εχει φυγει η τιμη σε καθε τροχο και να το φερεις ισως.
Δεν μπορεις βεβαια να ρυθμισεις τις τιμες της κλισης, απλα το φερνεις οσο και τελος.

Τα εκκεντρα που δινει η BMW για ολα τα Ζ3 (και οχι μονο) εχουν κωδικο 33329058822.
Απλα τσεκαρε το στην BMW για να εισαι 100% σιγουρος.
Επαναλαμβανω ομως, αυτα τα βαζεις μονο αν οι τροχοι δεν ερχονται (κυριως η συγκλιση) ακομα και με τα καινουργια (κανονικα) σινεμπλοκ. thumb