Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : Τακάκια αλλαγή.ποια να βάλω?



kotanidis
28-10-13, 09:26
Καλημέρα σε όλους. Πρέπει να αλαξω τακάκια , τα μπροστά , και στο πίσω δισκόφρενο. BMW E36 COUPE
Πητε που τι γνώμη σας ποια να βάλω απ τα παρακάτω εκτός αν έχετε να μου προτείνετε κάτι καλύτερο.
(Bosch)
(ferodo)
(vector)
(pagid)

ΜΕ εκτίμηση....:thanks:

VanVIC
28-10-13, 09:31
Καλημέρα σε όλους. Πρέπει να αλαξω τακάκια , τα μπροστά , και στο πίσω δισκόφρενο. BMW E36 COUPE
Πητε που τι γνώμη σας ποια να βάλω απ τα παρακάτω εκτός αν έχετε να μου προτείνετε κάτι καλύτερο.
(Bosch)
(ferodo)
(vector)
(pagid)

ΜΕ εκτίμηση....:thanks:

Για καθημερινή "συμβατική" χρήση τα θέλεις ;

kotanidis
28-10-13, 09:34
ναι, για καθημερινή χρήση.
και ποιο πολύ, έξω απ την πόλη.
(σπάνια κάνω απότομα φρεναρισματα, αλλά συχνά μαλακά φρεναρισματα )

mark e92
28-10-13, 09:40
Ποσά άλογα είσαι κάτι σε ebc σου κάνει;

VanVIC
28-10-13, 11:10
Κι εγώ πιστεύω οτι τα EBC μια χαρά θα σε βολέψουν

tasos.kamv
28-10-13, 11:26
για νορμάλ, απλή & καθημερινή χρήση τα ΑΤΕ είναι κορυφή για εμένα. Φτηνά, μαλακά, αμέσως έχουν απόδοση και είναι value for money! thumb

120ie87
28-10-13, 11:46
Ποια είναι τα πιο ΑΘΟΡΥΒΑ κατά τη γνώμη σας? (παρακαλώ από την εμπειρία σας, όχι τι έχετε ακούσει/διαβάσει από εδώ κι από εκεί κλπ........)

BILL007
28-10-13, 11:46
και εγώ ΑΤΕ ή FERODO ψηφίζω.

PANOS-E60
28-10-13, 12:56
και τα textar ειναι μια χαρα για νορμαλ χρηση και αθορυβα.

wheelman
28-10-13, 13:33
Textar μαλακά , αθόρυβα αλλα πολύ μαυρίλα

ATE λίγο ποιο σκληρά χωρις την μαυρίλα των άνωθι κ λίγο σφύριγμά ενιοτε σε χαμηλές ταχύτητες, που χάνεται στο επόμενο βαθύ φρενάρισμα

Ferodo ανάλογα την πάστα άλλά σίγουρα ποιο σκληρά από τα προηγούμενά.

Για απλή χρήση προσωπικά θεωρώ πως τα ATE είναι η χρυσή τομη

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D using Tapatalk

tasos.kamv
28-10-13, 13:52
Λιάκο μάλλον ανάποδα τα λες..
Τα ΑΤΕ είναι πιο μαλακά από τα Textar και βγάζουν μαυρίλα...

kotanidis
28-10-13, 14:38
Λιάκο μάλλον ανάποδα τα λες..
Τα ΑΤΕ είναι πιο μαλακά από τα Textar και βγάζουν μαυρίλα...

να μην προτιμήσω τα ATE? προτιμήσω τα ferodo?
για τα bosch τ γνωμη εχετε?

nikos bob
28-10-13, 14:39
textar ή ATE

Ενναλακτικα για καθημερινο σοου, jurid .

wheelman
28-10-13, 14:42
Λιάκο μάλλον ανάποδα τα λες..
Τα ΑΤΕ είναι πιο μαλακά από τα Textar και βγάζουν μαυρίλα...

Οκ δεν επιμένω,εγώ ομως
μπροστα φοράω textar με ζιμερμαν σπορ κ πίσω ate με μαμα δίσκους και η κατασταση ειναι όπως την περιγράφω

Sent from my ALCATEL ONE TOUCH 997D using Tapatalk

Nikos!
28-10-13, 14:44
Εμένα τα textar μου έχουν βάλει πάντως και είμαι πολύ ικανοποιημένος. thumb

D.harrys
28-10-13, 14:48
Πριν από μία εβδομάδα, άλλαξα μπροστινά τακάκια με PAGID και είμαι πολύ ευχαριστημένος!

Panos 316T
28-10-13, 15:11
εφοσον δεν εχεις απαιτησεις ιδιαιτερες πας σε ΑΤΕ και ξεγνοιαζεις.

Τωρα τι φορας;

και μια ερωτηση παρεπιπτωντως :

με αλλαγη τακακια (σκληρα ή μαλακά)μπορω να αποφυγω την "ευκολη" ενεργοποιηση abs ;

ziaba
28-10-13, 18:25
εδω κ ενα χρονο εχω βαλει σε is με φρενα απο 328 μπρος-πισω τα TOMEX ειναι πολυ φτηνα (15 με 20 ευρω στο ebay ) αλλα πολυ καλα για απλη χρηση
https://www.bmwfans.gr/forum/images/imported/2013/10/T2eC16RHJGUFFh9EojdmBSU5lQzdQ60_12JPG-1.jpg
αν τα βρεις παρτα αφοβα

freddys
28-10-13, 20:14
Mια ερωτηση μιας και παω και εγω σε λιγο σερβις!2 ερωτησεις!
Για το Φ20 ποια να αγορασω;Τα θελω για καθημερινη χρηση αλλα να αποδιδουν οταν κανω μεγαλα ταξιδια,χωρις να τσιριζουν.Το βασικοτερο ολων!Δεν θελω να τσιριζουν!
Δευτερη ερωτηση,στο obc δειχνει αλλαγη στα επομενα 2000 χλμ για τα πισω,για τα μπροστα δινει 25.000 χλμ.Γιατι αυτο;Ξερει κανεις;
Και μια μπονους ερωτηση,αν παρω λαστιχακια υψηλης αποδοσης (δεν ειμαι σιγουρος αν τα λεω καλα) θα δω διαφορα στο φρεναρισμα;

Ολα αυτα με τι κοστος;Ευχαριστω:thanks::thanks::th anks::thnx::thnx:

dark knight
28-10-13, 20:52
τα τεξταρ εχουν καλη αποδοση αλλα κανουν θορυβο καλυτερα τα ΑΤΕ

skaros
28-10-13, 22:34
Φιλε, εγω εχω βαλει mintex στο 36αρι και ειμαι ευχαριστημενος απο την αποδοση τους.
Μου στοιχισαν 20 ευρω τα μπροστινα και 18 τα πισω.
Επισης και στου αδερφου μου το 46αρι τα εβαλα και ειναι κομπλε.
Για καθημερινη χρηση ειναι παρα πολυ καλα, οικονομικα και δεν τσιριζουν.
Πριν ειχα textar, οι περισσοτεροι αυτα βαζουν. Προσωπικα δεν ειδα καμια διαφορα οταν τα αλλαξα.

tasos.kamv
29-10-13, 07:00
να μην προτιμήσω τα ATE? προτιμήσω τα ferodo?
για τα bosch τ γνωμη εχετε?

ΑΤΕ και ξερό ψωμί!! thumb
Με 30 γιούργια αγορά και 10-15¤ εργασία καθάρισες!

kotanidis
29-10-13, 08:28
ΑΤΕ και ξερό ψωμί!! thumb
Με 30 γιούργια αγορά και 10-15¤ εργασία καθάρισες!

Μαλων θα βαλω τα ATE.
10ε 15ε εχουν τα εργασιακά? εγω Υπολογιζα ενα 20ε τα εργασιακα μονο τα μπροστα.

tasos.kamv
29-10-13, 09:03
Μαλων θα βαλω τα ATE.
10ε 15ε εχουν τα εργασιακά? εγω Υπολογιζα ενα 20ε τα εργασιακα μονο τα μπροστα.

παραπάνω από 10 λεπτά υπόθεση δεν είναι...
Ανάλογα με το συνεργείο, πάνω κάτω εκεί παίζει...

Driver M
29-10-13, 10:02
Εγω textar θα σου προτεινα αφου περαν την πιο αυξημενης μαυριλας δεν εχουν κανενα αλλο μειονεκτημα.
Πολυ καλα και τα ferodo.
Μακρια απο τα ebc.

Η εργασια στα περισσοτερα συνεργεια ενα 20ρικο εχει.

Panos 316T
29-10-13, 11:14
Mια ερωτηση μιας και παω και εγω σε λιγο σερβις!2 ερωτησεις!
Για το Φ20 ποια να αγορασω;Τα θελω για καθημερινη χρηση αλλα να αποδιδουν οταν κανω μεγαλα ταξιδια,χωρις να τσιριζουν.Το βασικοτερο ολων!Δεν θελω να τσιριζουν!
Δευτερη ερωτηση,στο obc δειχνει αλλαγη στα επομενα 2000 χλμ για τα πισω,για τα μπροστα δινει 25.000 χλμ.Γιατι αυτο;Ξερει κανεις;
Και μια μπονους ερωτηση,αν παρω λαστιχακια υψηλης αποδοσης (δεν ειμαι σιγουρος αν τα λεω καλα) θα δω διαφορα στο φρεναρισμα;

Ολα αυτα με τι κοστος;Ευχαριστω:thanks::thanks::th anks::thnx::thnx:

Η διαφορά στην αλλαγή μπρος -πίσω οφείλεται προφανώς στην κατανομή του φρεναρίσματος.
Πάντα το ζόρι το τρώει μπροστά.

όσον αφορά τα σωληνάκια υψηλής πιέσεως , έχει να κάνει με τα "ξεκούραστα" συνεχόμενα φρεναρίσματα εν αντιθέσει με τα νορμάλ φρένα όπου σφίγγουν και δεν "ακούνε".

kotanidis
30-10-13, 08:50
καλημερα. τελικα πηρα τα Σετ μπροστινά τακάκια BMW TEXTAR για 25ε.
ευχαριστω για την βοηθεια σας.

dreamer
12-04-21, 09:55
θελω να αλλαξω δισκους -τακακια μπροστα..σκεφτομαι να αλλαξω και να πειραματιστω..αυτο ομως που σιγουρα δεν θα ηθελα ειναι το σφυριγμα.

αυτην την στιγμη οπως εχω πει εχω μαμα δισκους που αποτιειδα στην πρωτη αλλαγη ηταν ζιμερμαν και δευτερης αφτερμαρκετ τοποθετησης ΑΤΕ τακακια..καλος συνδυασμος δεν μπορω να πω..μαυριλα δεν ειδα διαφορα απο τα ΟΕΜ.ειδα διαφορα στο κρυο φρεναρισμα και στην αντοχη μεχρι τωρα που θα τα αλλαξω, στην αποδοση του φρενου.

ελεγα να κανω εναν συνδυασμο ζιμερμαν με φεροντο πρεμιερ..αλλα μου εχουν πει οτι σφυριζουν.

αλλος συνδυασμος ζιμερμαν με ebc. αν και καποιοι λενε οτι τα ebc καλυτερα να μπαινουν σετ με δισκους δικους τους.

ebc κιντρινα που ειναι πιο πολυ απο την καθημερινη χρηση που χρειαζομαι αλλα εχουν λενε πιο δυνατο τραβηγμα και αυτο θα μου αρεσε..ομως ακουω παλι για σφυριγμα..ειναι το σετ που μου αρεσε σαν ιδεα γιατι μου αρεσει να ειναι πιο δυνατα τα φρενα μου.δεν μου αρεσουν τα σπογγοειδη τακακια.

ΟΕΜ..εδω τωρα οσον αφορα τους δισκους εχω βρει χρηστες που ισχυριζονται οτι οντως κρατανε περισοτερο απο αφτερμαρκετ..μονο για δικσους ενδιαφερομαι ΟΕΜ..γιατι τα τακακια που βαζουν ειναι πολυ σοφτ και σε αισθηση και σε δυναμη για μενα.δεν με τρελαναν..

BILLYS
12-04-21, 11:00
EBC κίτρινο τακακι φοραω εγω.
Ωραιο φρενάρισμα χωρίς σφυριγμα αλλα μια φορά κατόπιν απανωτων πατημάτων έβγαλαν καπνό.
Δεν ξερω αν οφειλόταν στους δίσκους...

pilot
12-04-21, 20:21
Σωληνακια φοράς? Υγρά καλά? Αυτά για την "αίσθηση" που λες.

Τώρα για τακάκια, κολλητός φοράει σε clio rs ferodo, βέβαια όχι premier, eco κάτι, δεν θυμάμαι, πάντως δεν σφυρίζουν. Εγώ φοράω DS2500 επίσης δεν σφυρίζουν. EBC κίτρινα τα δοκιμάσαμε σε Μ3 με άλλους δίσκους, δεν είχαμε κανένα θέμα, πολύ καλό δάγκωμα. Ούτε εκείνα θυμάμαι να σφυριζαν!

Εγώ θα σου πρότεινα oem δισκους με EBC αν θέλεις να δοκιμάσεις, αλλά σίγουρα βάλε σωληνακια υψηλής, αν δεν έχεις, και καλά υγρά φρένων.

dreamer
13-04-21, 11:51
επειδη απο φρενα ξερω μονο τα βασικα.ολες οι μου οι γνωσεις ειναι απο εδω μεσα..
οποτε στις συζητησεις που βρηκα σε διαφορα τοπικ,ειδα:

για τα σωληνακια υψηλης υπαρχει μια διχογνωμια στο αν σε μια απλη καθημερινη χρηση ,σε ταξιδια κ.λ.π. εχουν χρησιμοτητα..και να καταλαβαινεις κατι σε αισθηση..οτι περισοτερο χρησιμευουν σε καποιον που κανει παρτεταμενα πατηματα σε καταβασεις και γενικα περιπτωσεις που ζοριζονται τα φρενα..οτι τα Μ3 απο την μαμα τους δεν εχουν,οποτε γιατι να εχει ενα καθημερινο αυτοκινητο ?..δεν ειναι δικες μου γνωμες ,απο μελη τα δανειστηκα που εθεσαν προβληματισμους.

υγρα φρενων διαβασα ολο το τοπικ..εκει προτεινετε τα rb600 motul σαν πιο καλα με καλη τιμη..τα καστρολ ξεφευγουν λιγο..η' τα ate blue..οκ αυτο θα γινει ..αν και δεν ηξερα οτι βοηθουν στην αισθηση,θα το δοκιμασω..

ferondo premier eco friction ,ειναι η πληρη ονομασια της πρωτης βασικης σειρας, της πιο σοφτ απο την εταιρεια.λενε παντως οτι ειναι ενα κλικ πιο σκληρα απο τα σοφτ ΑΤΕ.

pilot
13-04-21, 12:20
Α μάλιστα άρα είναι αυτά τα ferodo, δεν σφυρίζουν καθόλου πάντως στο clio.

Για τα σωληνακια, ναι μπορεί να μην τα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται νορμάλ, αλλά είπες πως θα σου άρεσε το σχετικά άμεσο δάγκωμα και αυτό το προσφέρουν τα σωληνακια. Το σίγουρο είναι πως κακό δεν κάνουν, κάθε άλλο.

nikos valvetronic
13-04-21, 20:44
+1000 για τα σωληνάκια υψηλής. Στην νορμάλ χρήση αισθάνεσαι το πιο άμεσο δάγκωμα και στο
κυνηγητό την ίδια αμετάβλητη αίσθηση. Ακόμα και "γρήγορος" να μην είσαι μπορεί να σου τύχει
να είσαι φορτωμένος σε ένα ταξίδι σε κατηφορική διαδρομή thumb
Κι εγώ μετά από 5 σετ ΤEXTAR χωρίς καθόλου προβλήματα πήρα πρώτη φορά Ferodo
έτσι για αλλαγή. Θα τα βάλω μετά το Πάσχα και θα ενημερώσω.

45184

dreamer
13-04-21, 21:05
Τα σωληνακια υψηλης ειναι πολυ ανθεκτικα μαρκουτσια συνηθως απο τεφλον με μεταλικο πλεγμα. Εχουν την ιδιοτητα ,σε αντιθεση με τα εργοστασιακα, να μην παραμορφωνονται -''ξεχειλωνουν'' στα βιαια πατηματα. Δηλαδη στα εργοστασιακα σωληνακια ενα μερος της πιεσης που ασκουμε στο πενταλ ''χανεται'' στο ξεχειλωμα. Ενω στο υψηλης περναει αυτουσια ολη η πεση στην δαγκανα. Στο 99% των περιπτωσεων δεν θα φρεναρεις καλυτερα αλλα το ιδιο...με πολυ καλυτερη αισθηση! Καλυτερα καταφερνεις να φρεναρεις μονο οταν γνωρισεις πολυ καλα το συστημα πεδησης σου και μπορεις να το εκμεταλευεσαι στο επακρο πλεον χωρις να μπει το abs σου.Σε αυτο ναι σε βοηθαει! Επισης δεν χρειαζονται ποτε αλλαγη!
Πρωταγωνιστης στην κατηγορια η goodridge! τιμη για 36αρι 100-110 ευρω στην ελλαδα.

αυτη η πολυ αρτια αποψη,στην οποια απο κατω ειχε πολλα ευχαριστω, ειναι που ειχα δει και με επεισε..

απλα ηθελα να ρωτησω και κατι αλλο που ακουγεται στο ιντερνετ σχετικα..υπαρχει μια αποψη απο ξενα φορουμ ,οτι η μοναδα abs επηρεαζεται απο τα σωληνακια υψηλης και προκαλειται φθορα στο συστημα ..λογω αυξημενης πιεσης το abs δεν λειτουργει σωστα..το γραφω ετσι απλα και περιληπτικα..οπως το θυμαμαι..αν βρω ξανα το κειμενο στα αγγλικα θα το ποσταρω..βεβαια μετα καποιοι αλλοι της αντιθετης αποψης ειπαν ..rubbish!..οτι η μοναδα δεν εμπλεκεται στην λειτουργια των υψηλης..

απλα το ρωταω εδω γιατι δεν το εθιξε κανεις στο σχετικο νημα ,να πειτε την γνωμη σας εσεις που ασχολειστε περισοτερο.

BILL007
16-04-21, 19:44
αυτη η πολυ αρτια αποψη,στην οποια απο κατω ειχε πολλα ευχαριστω, ειναι που ειχα δει και με επεισε..

απλα ηθελα να ρωτησω και κατι αλλο που ακουγεται στο ιντερνετ σχετικα..υπαρχει μια αποψη απο ξενα φορουμ ,οτι η μοναδα abs επηρεαζεται απο τα σωληνακια υψηλης και προκαλειται φθορα στο συστημα ..λογω αυξημενης πιεσης το abs δεν λειτουργει σωστα..το γραφω ετσι απλα και περιληπτικα..οπως το θυμαμαι..αν βρω ξανα το κειμενο στα αγγλικα θα το ποσταρω..βεβαια μετα καποιοι αλλοι της αντιθετης αποψης ειπαν ..rubbish!..οτι η μοναδα δεν εμπλεκεται στην λειτουργια των υψηλης..

απλα το ρωταω εδω γιατι δεν το εθιξε κανεις στο σχετικο νημα ,να πειτε την γνωμη σας εσεις που ασχολειστε περισοτερο.

Δεν την έχω ακούσει ξανά αυτή την φήμη, ότι τα σωληνάκια βλάπτουν τη μονάδα του ABS και μου φαίνεται και λίγο ψιλοάκυρη προσωπικά... :think:

pilot
16-04-21, 23:01
Κοντεύω τα 10 χρόνια με τα φρένα/σωληνακια και δεν είχα ποτέ θέμα, σε όλες τις συνθήκες. Και να φανταστείς πλέον από τα 4 εμβολα πήγαμε στα 20! Και σε πολλούς φίλους με ανάλογες αναβαθμίσεις σε διαφορετικα αυτοκίνητα δεν παρουσιάστηκε κανένα πρόβλημα.

dreamer
17-04-21, 08:02
ναι και εγω αυτο πιστευω τελικα οτι δεν εχουν σχεση..οπως ειπατε δεν εχει παραπονεθει καποιος..για την ιστορια αυτο ειναι το αρθρο ,το βρηκα ξανα...https://www.civicforums.com/forums/171-general-honda-civic-forum-archive/314797-stainless-steel-brake-lines-bad-abs.html

nikos valvetronic
17-04-21, 19:03
Εμ έμπλεξες με τους Χοντακηδες και σε μπέρδεψαν!

dreamer
04-05-21, 18:55
καθε ποσα χιλιομετρα αλλαζετε τακακια?

pilot
04-05-21, 21:22
Δεν υπάρχει σαφής απάντηση σε αυτή την ερώτηση!

dreamer
05-05-21, 08:09
σιγουρα ετσι οπως τεθηκε..φυσικα ενοουσα θα μπορουσε ομως να γινει μια συζητηση στην οποια να αναφερονται μαρκες-αφτερμαρκετ-μαμα,τροπος οδηγησης,διαδρομες και να βγουν καποια συμπερασματα.οπως με τα λαδια.

ειναι μια κουβεντα που παντα γινεται μεταξυ φιλων ..ποσο σου πηγαν? χωρις να ρωτανε ο ενας τον αλλο και τα κριτηρια που εγινε η χρηση,ισως ομως εκει γνωριζουμε ο ενας τον αλλο και τις οδηγικες του συμπεριφορες.κατι αναλογο ελεγα ,με αναφορα ομως και στα κριτηρια μαζι!

nikos valvetronic
05-05-21, 21:42
Τα Textar που φορούσα όλα τα χρόνια με πήγαιναν 55-60 χιλ με 70-80 % εθνική και γρήγορη ως επι το πλείστον οδήγηση.
Επίσης τις περισσότερες φορές το αμάξι έχει βάρος. Μιλάω πάντα για μπροστά, τα πίσω δεν ξέρω!

PetrosD
06-05-21, 22:59
υγρα φρενων διαβασα ολο το τοπικ..εκει προτεινετε τα rb600 motul σαν πιο καλα με καλη τιμη

Κοίτα, επειδή τα έβαλα αυτά σε E30 (με σωληνάκια υψηλής, αν νομίζετε ότι έχει κανένα ρόλο) δεν θα τα ξαναέβαζα. Ο λόγος είναι ότι μετά από το πέρασμα των 10-12-14 μηνών θέλουν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ αλλαγή γιατί έχουν απορροφήσει υγρασία, το πεντάλ του φρένου και του συμπλέκτη (αφού είναι το ίδιο υγρό που πάει στο Ε30) είχαν γίνει σκληρά. Μειωμένη απόδοση μετά το χρονικό διάστημα. Απλά δεν αξίζει.
Από τότε βάζω Brembo υγρό. Και CASTROL έχω βάλει. Τα 2 αυτά θα τα ξαναέβαζα. Τώρα μάλιστα επίκειται άμεσα αλλαγή και έχω BREMBO.

PetrosD
06-05-21, 23:02
ferondo premier eco friction ,ειναι η πληρη ονομασια της πρωτης βασικης σειρας, της πιο σοφτ απο την εταιρεια.λενε παντως οτι ειναι ενα κλικ πιο σκληρα απο τα σοφτ ΑΤΕ.

Αν μιλάς για τακάκια, αυτά έχω επιλέξει να φοράω στο E30, γιατί δε μου τρώνε πολύ τους δίσκους (τα ίδια τα τακάκια τρόγωνται αρκετά θα έλεγα, αλλά δε με νοιάζει). Καλύτερα να αλλάζω συχνά τακάκια μόνος μου, παρά δίσκους.
Απλά έχουν απαλό αρχικό δάγκωμα. Αν όμως το πατήσεις το πεντάλ, δεν έχω παράπονο από την απόδοσή τους (η δοκιμή ήταν εθνική οδό 4 απανωτά δυνατά φρεναρίσματα από τα 200 στα 80 με καινούρια λάστιχα)

PetrosD
06-05-21, 23:17
καθε ποσα χιλιομετρα αλλαζετε τακακια?

Όταν τελειώσουν!! (Με οπτική επιθεώρηση)
Ενδεικτικά, από το βιβλίο σέρβις μου για τα μπροστά:

1ο ζεύγος FERODO τα φτηνά-μαλακά. 9520 χιλιόμετρα.
2ο ζεύγος FERODO τα φτηνά-μαλακά. 15280 χιλιόμετρα.
3ο ζεύγος RAICAM . 9351 χιλιόμετρα.
4ο ζεύγος FERODO τα φτηνά-μαλακά μέχρι σήμερα.

Μη μου ζητήσεις και τα πίσω!

dreamer
17-07-21, 07:33
για να πω την αποψη μου στο θεμα μαυριλα απο τακακια,τα ΑΤΕ δεν βγαζουν πολυ μαυριλα για οποιον ενδιαφερεται..παραδειγμα ειναι η εικονα που ανεβασα στο αλλο τοπικ εδω: https://www.bmwfans.gr/forum/showthread.php?t=28534&p=602281#post602281 η ζαντα εχει κανει πανω απο 1000 χιλ και εχει ελαχιστη σκονη - μαυριλα ,το ιδιο ειναι και η πισω που δεν φαινεται..και οσον αφορα την σκληροτητα ειναι ενα κλικ πιο σκληρα ,ειναι αναμεσα στα μαλακά και τα σκληρα τυπου φεροντο ας πουμε.