PDA

Επιστροφή στο Forum : Ενα ταξίδι στη δεκαετία του '60 με τα βαπόρια εκείνης της εποχής.



deepBLUE
23-10-13, 08:38
Kαράβια δεμένα με την ιστορία των νησιών μας. Η ακτοπλοϊα της δεκαετίας του '60 στις Κυκλάδες, τις Δυτικές Κυκλάδες, τη Μήλο...Ας θυμηθούμε περικά από τα βαπόρια που αποτελούσαν τη μοναδική γέφυρα του νησιού μας με τον έξω κόσμο, τώρα που τα πράγματα είναι αλλιώς - προς το παρόν...-
ΦΙΛΙΠΠΟΣ. Έτσι μετονόμασε η ατμοπλοΐα Καβουνίδου το πρώην αμερικανικό αντιτορπιλικό που μετασκευάσθηκε στην Αγγλία και αγόρασε το 1955. Είχε πισίνα, γκαράζ για 30 ΙΧ και air condition στην Α΄θέση. Αρχικά ταξίδευε για Ηράκλειο κάθε Δευτέρα –Τετάρτη και Σάββατο. Στη συνέχεια το καλοκαίρι ταξίδευε Ιταλία ,Κρήτη και τους χειμερινού μήνες έκανε το δρομολόγιο, Πειραιάς-Ίος-Σαντορίνη -Άγιος Νικόλαος—Σητεία-Κάσο –Κάρπαθο- Χάλκη-Ρόδο ή από Πειραιά για Λέρο –Κάλυμνο-Κω –Ρόδο.

Το 1972 καταστράφηκε από πυρκαγιά στη διάρκεια της ετήσιας συντήρησης του.

Το 1961 προστίθεται στο στόλο το ΠΟΛΙΚΟΣ 68,57 μέτρων, του 1943. Εκτελούσε δρομολόγια Πειραιά- Κυκλάδες Σάμος και Πειραιάς-Αμοργός-Αστυπάλαια-Κάλυμνος-Κως-Ρόδος.

Το 1963 η Ατμοπλοΐα Καβουνίδου αγοράζει από την Αγγλία το μονοπρόπελο ΕΣΠΕΡΟΣ. Το πρώτο ΕΓ/ΟΓ πλοίο στη Γραμμή Πειραιά-Κρήτη με γκαράζ για 60 ΙΧ. Δρομολογήθηκε για Μύκονο και Ρόδο αλλά η γραμμή που εξυπηρέτησε αργότερα ξεκινούσε από τη Βενετία ,κατέβαινε στην Κέρκυρα ,περνούσε από τον Πειραιά την Κάλυμνο, την Κω και κατέληγε στη Ρόδο. Το ΕΣΠΕΡΟΣ άνοιξε τη γραμμή Καβάλα-Μυτιλήνη-Ρόδο. Διαλύθηκε το 1976. Θηραϊκή

Ατμοπλοΐα του Μάρκου Νομικού

Κατά πολλούς ,η σοβαρότερη εταιρεία της εποχής .Με τα θρυλικά καράβια των 81,53 μέτρων ναυπηγημένα το 1952 στην Ιταλία ,το ΜΙΑΟΥΛΗΣ ,το ΚΑΝΑΡΗΣ και το ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ εξυπηρετούσαν για πολλά χρόνια τα νησιά μας. Το ΜΙΑΟΥΛΗΣ άλλαξε σινιάλα το 1973 αγορασμένο από το Μαγιάση ,το 1976 από την Εταιρεία Στρίτζης και το 1977 από τους αδελφούς Αγαπητού. Αποσύρθηκε στις αρχές του 1986.

Το ΚΑΝΑΡΗΣ άλλαξε σινιάλα το 1972 αγορασμένο από τους Σταθάκη Μανούσο και πουλήθηκε για scrap το 1983.

Το ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ όργωσε και αυτό όπως τα αδέλφια του, όλα τα ελληνικά πελάγη μέχρι το 1972 που η θηραϊκή Ατμοπλοϊα το πούλησε στη Sunny Cruises. Μετεσκευάσθηκε σε κρουαζιερόπλοιο με το όνομα ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ (και αργότερα SEA NYMPH) και πήρε φωτιά στο Πέραμα στις 6 Φεβρουαρίου 1985.Δεν λύγισε,όμως και πουλήθηκε στην Αίγυπτο με το όνομα SHADWA.

Ατμοπλοϊα Φουστάνου .

Το ΔΕΣΠΟΙΝΑ με 54,86 μέτρα μήκος ,πρώην πολεμικό πλοίο συνοδείας) αγοράστηκε το 1947.Πουλήθηκε το 1969 και ως ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ ταξίδεψε μέχρι το 1975 οπότε παροπλίστηκε στη Σαλαμίνα και διαλύθηκε το 1980.

Το ΠΑΝΤΕΛΗΣ (του 1944,ναρκαλιευτικό ανοικτής θαλάσσης με μήκος 67,15 μ), ξεκίνησε δρομολόγια το 1955, μέχρι τον Οκτώβριο του 1968 οπότε παροπλίστηκε στα Αμπελάκια.

Ατμοπλοϊα Λαγά

Με ένα μόνο καράβι το ΜΑΡΙΛΕΝΑ με τα 59,50 μέτρα μήκος.


Πηγή milos life (https://miloslife.gr/index.php/Articles/Entry/ena_taksidi_sti_dekaetia_tou_60_me_ta_baporia_ekei nis_tis_epoxis#.UmbGiNMRsCY.facebook)

hades7
23-10-13, 09:19
ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ (https://www.ellinikiaktoploia.net/afieromata-afierwmata/3874-2013-03-17-12-21-22.html)