PDA

Επιστροφή στο Forum : 40 χρόνια ιστορίας του τμήματος Μ της BMW



deepBLUE
11-10-13, 17:59
Πριν από 40 χρόνια γεννήθηκε το τμήμα M GmbH της BMW και η εταιρία θέλησε να μας φρεσκάρει λίγο τη μνήμη σχετικά με την ιστορία του τμήματος. Ήταν αρχές του 1970 όταν ο Eberhard von Kuenheim μέρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW οραματίστηκε τη δημιουργία νέων κεντρικών γραφείων αλλά και του αγωνιστικού τμήματος της ίδιας της εταιρίας. Δύο χρόνια μετά, την πρωτομαγιά του 1972, γεννήθηκε το BMW Motorsport GmbH όπου τότε αποτελούνταν από 35 εργαζομένους με τον Jochen Neerpasch να είναι επικεφαλής του τμήματος.

Η ομάδα μεταφέρθηκε σε δικές της εγκαταστάσεις στο Preussenstrasse έκτασης 8 στρεμμάτων και το 1973 έβγαλαν το αγωνιστικό 2002, βάρους μόλις 950 κιλών με τον 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα να αποδίδει 240 άλογα. Αργότερα ακολούθησε η 3.0 CSL με τις αλουμινένιες πόρτες. Ζύγιζε 1.092 κιλά και μηχανικά φορούσε έναν 6-κύλινδρο 12-βάλβιδο σε σειρά κινητήρα 3.340 κ.εκ, με άμεσο ψεκασμό, συμπίεση 11:1, απόδοσης 360 ίππων.



Η BMW 3.0 CSL ξεκίνησε να τρέχει σε αγώνες από το 1973 και έγινε το πιο πετυχημένο αυτοκίνητο τουρισμού που έχει βγάλει ποτέ η BMW, αφού από το 1973 έως το 1979 κέρδισε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα Τουρισμό ενώ έως το 1983 πήρε αρκετές ακόμη σημαντικές νίκες. Στο τέλος της καριέρας του, οι μηχανικοί της BMW είχανε κάνει τον κινητήρα να αποδίδει 800 άλογα.

Η BMW Motorsport GmbH συμμετείχε και στη Formula 2 αφού έδινε κινητήρες σε ομάδες, με 15 από αυτούς τους 2.0-λιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες να κερδίζουν τους 11 από τους 16 αγώνες της χρονιάς. Το 1975 η BMW Motorsport GmbH, πάει για πρώτη φορά στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού και επικεντρώνεται στη σειρά αγώνων US IMSA Series, κερδίζοντας το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Με τη κίνηση αυτή θέλησε περισσότερο να διαφημίσει τα μοντέλα παραγωγής της και να γίνει περισσότερο γνωστή στο ευρύ Αμερικάνικο κοινό.

Το 1976 ξεκινά την λειτουργία του η ακαδημία αγωνιστικής οδήγησης BMW Driver Training όπου περισσότεροι από 800 επίδοξοι οδηγοί αγώνων συμμετείχαν σε αυτή κάθε χρόνο.

Χρονιά ορόσημα για το τμήμα M ήταν το 1978 όταν παρουσιάστηκε η BMW M1. Αρχικά ήταν να κατασκευαστεί πάνω στο σασί και το σώμα μιας Lamborghini αλλά λόγω σημαντικών καθυστερήσεων, η BMW χρησιμοποίησε ένα χωροδικτύωμα της Marchesi και το σώμα της T.I.R, δύο εταιρίες με έδρα την Μόντενα της Ιταλίας, ενώ ο Giorgio Giugiaro ανέλαβε το εσωτερικό των αυτοκινήτων. Τα αυτοκίνητα στη συνέχεια μεταφερόταν στη Στουγκάρδη ώστε να τοποθετηθούν όλα τα μηχανικά μέρη.



Ο Neerpasch μαζί με τον Bernie Ecclestone και τον Max Mosley ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν την σειρά αγώνων ProCar, η οποία θα άνοιγε τα περισσότερα Ευρωπαϊκά GP της Formula 1 τις σαιζόν 1979 και 1980.

Για να πάρει homologation από τη FIA, η M1 έπρεπε να βγει σε τουλάχιστον 400 μονάδες παραγωγής, η BMW αποφάσισε να το περάσει στη παραγωγή. Τα πρώτα Μ1 φορούσαν έναν κινητήρα απόδοσης 277 ίππων και κόστιζαν 100.000 μάρκα Γερμανίας. Η ζήτηση ήταν τεράστια και όταν τα 130 αυτοκίνητα που βγήκανε στη παραγωγή τη πρώτη χρονιά, η BMW είχε δεχτεί ήδη επιπλέον 300 παραγγελίας.



Η αγωνιστική έκδοση απέδιδε 470 άλογα με τελική ταχύτητα μεγαλύτερη των 300 χλμ/ώρα και το 1979 κέρδισε τους 3 από τους 7 αγώνες. Η BMW αποφάσισε να δημιουργήσουν αργότερα και την αγωνιστική εκδοχή της Σειράς 5, την M535i το 1980, η οποία φορούσε την βελτιωμένη έκδοση του εξακύλινδρου κινητήρα της 635CSi. Το ίδιο έτος η BMW μπήκε στη Formula 1 κατασκευάζοντας τον turbo τετρακύλινδρο κινητήρα 1.500 κ.εκ απόδοσης 800 ίππων, την ανάπτυξη του οποίου την είχε αναλάβει ο Paul Rosche.



Ο κινητήρας τοποθετήθηκε σε μονοθέσιο το 1982 και 630 ημέρες μετά, το 1983, ο Nelson Piquet κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγώντας μια Brabham BMW. Έως το 1987 ο κινητήρας αυτός κέρδισε ακόμη 6 Gran Prix.

Το 1986 η πρώτη BMW M3 είναι γεγονός. 17.970 αυτοκίνητα βγήκανε στη παραγωγή με τα 600 από αυτά να είναι η έκδοση Sportevolution με τον 2.5-λιτρο κινητήρα, ενώ τα 765 ήταν οι χειροποίητες M3 convertible. Το 1988 ακολούθησε η πρώτη M5 με τον υπερκυβισμένο κινητήρα των 3.8-λίτρων και τα 340 άλογα. Το 1992 βγήκε στη παραγωγή η δεύτερη γενιά της M32 με τον 6-κύλινδρο κινητήρα με το VANOS μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και απόδοσης 286 ίππων. Η νέα Μ3 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της BMW η οποία διέθετε τη νέα ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα η οποία μπορούσε να εκτελέσει έως και 20 εκατ. εντολές ανά δευτερόλεπτο.



Το αυτοκίνητο αγαπήθηκε από το κοινό όσο κανένα άλλο αυτοκίνητο της BMW μέχρι τότε και το 1995 βελτιώθηκε και φόρεσε τον 3.2-λίτρων κινητήρα απόδοσης 321 ίππων με το διπλό VANOS μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, των συνεχώς μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων, ενώ η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Το 1995 η BMW παρουσίασε το αυτόματο κιβώτιο SMG (Sequential M Gearbox) με την M3 να είναι το πρώτο αυτοκίνητο που να το φορά. Τον ίδιο χρόνο παρουσιάστηκε και ο V12 6.0-λίτρων κινητήρα της 750i απόδοσης 600 ίππων, ο οποίος ήταν δημιουργία του Paul Rosche και του Gordon Murray. Το 1999 η BMW γιορτάζει τη νίκη στον 24-ωρο αγώνα του Le Mans με τον κινητήρα αυτόν.



Το 1997 βγήκανε στη παραγωγή τα M roadster και M coupe, οι γρήγορες εκδόσεις της Ζ3. Φορούσαν τον κινητήρα της Μ3 και απέδιδαν 321 άλογα.

Το 1998 βγήκε στη παραγωγή η τρίτη γενιά της BMW M5 η οποία φορούσε ένα νέο 8-κύλινδρο κινητήρα απόδοσης 400 ίππων με 500 Nm ροπής και συνεργαζόταν με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Το 2000 η τρίτη γενιά της M3 είναι γεγονός. Η M3 E42 απέδιδε 343 άλογα με 365 Nm ροπής με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 5.2 δευτ. Το 2001 η αγωνιστική έκδοση της, η M3 GTR ξεκίνησε να τρέχει στην Αμερικάνικη Σειρά αγώνων Le Mans Series με τον 4.0-λιτρο 8-κύλινδρο κινητήρα να βρίσκεται κάτω από το καπό της για πρώτη φορά. Το 2002 κέρδισε το πρώταθλημα στη κατηγορία GT, γιορτάζοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τα 30στα γενέθλια του τμήματος Μ. Το 2004 και το 2005, η M3 GT3 έκανε το 1-2 στον 24-ωρο αγώνα του Eifel

Το 2003 βγήκε στην αγορά η M3 CSL (Coupé Sport Lightweight), η ελαφριά έκδοση της Μ3, της οποίας η οροφή, η κεντρική κονσόλα και τα πάνελ των πορτών, ήταν κατασκευασμένα από CFRP (carbon-fibre reinforced plastic). Φορούσε ελαφρύτερα κρύσταλλα στα παράθυρα και μηχανικά ο κινητήρας απέδιδε 360 άλογα γυρνώντας στο Nürburgring σε 7:50, γρηγορότερα από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Μόλις 1.383 αυτοκίνητα βγήκανε στη παραγωγή, τα οποία πουλήθηκαν μέσα σε διάστημα μερικών μηνών.



Την άνοιξη του 2004 βγήκε στη παραγωγή η 4η γενιά της Μ5 η οποία έσπασε το φράγμα των 20.000 πωλήσεων. Ήταν η ισχυρότερη M5 που είχε κατασκευαστεί ποτέ αφού φορούσε τον V10 5.0-λίτρων κινητήρα απόδοσης 507 ίππων με 520 Nm ροπής με τον κινητήρα να στροφάρει πάνω από τις 8.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνδυαζόταν με το 7-τάχυτο SMG αυτόματο κιβώτιο και τα 0-100 χλμ/ώρα τα έκανε σε 4.7 δευτερόλεπτα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 15 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Μερικούς μήνες μετά παρουσιάστηκε και η M6 η οποία φορούσε carbon οροφή όπως η M3 CSL. Μηχανικά φορούσε τον ίδιο κινητήρα με αυτόν της Μ5 απόδοσης 507 ίππων με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Το 2006 η BMW έβγαλε την Z4 M Coupe και Roadster. Φορούσε τον 6-κύλινδρο κινητήρα της Μ3 απόδοσης 343 ίππων με την τελική ταχύτητα και σε αυτή τη περίπτωση να περιορίζεται στα 250 χλμ/ώρα. H Z4 M έκανε και αυτή αγωνιστική καριέρα. Αποδίδοντας 430 άλογα έτρεξε σε 16 αγώνες του VLN Endurance Racing Championship Nürburgring το 2009 και το 2010. Το 2010 αντικαταστήθηκε από την Z4 GT3 με τον 8-κύλινδρο κινητήρα 4.4-λίτρων.

To 2007, μετά από 15 χρόνια παρουσίασης της Μ3, η νέα γενιά είναι γεγονός. Η M3 E92 έγινε η πρώτη Μ3 που φόρεσε 8-κύλινδρο V8 4.0-λίτρων μοτέρ απόδοσης 420 ίππων με 400 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφερόταν στον πίσω άξονα μέσω ενός ολοκαίνουργιο πίσω διαφορικού. Η οροφή της ήταν κατασκευασμένη από CFRP ενώ το καπό από αλουμίνιο.



Τρεις δεκαετίας από τότε η BMW M GmbH έβγαλε μοντέλο παραγωγής, το 2008, πούλησε το 300.000στο αυτοκίνητο και εκείνη τη στιγμή η γκάμα αποτελούνταν από 9 μοντέλα, τα BMW M3, BMW Z4 M roadster, BMW Z4 M coupé, BMW M5, BMW M5 Touring, ΒMW M6 Coupé, BMW M6 Convertible.

To 2009 για οι turbo κινητήρες επιστρέφουν στα X5 M και X6 M τα οποία φοράνε έναν V8 twin-turbo 4.4-λίτρων απόδοσης 555 ίππων. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και η αγωνιστική έκδοση της M3, η M3 GTS απόδοσης 450 ίππων.

Στα τέλη του 2010 παρουσιάστηκε η BMW 1-Series M Coupe με τον 6-κύλινδρο 3.2-λίτρων TwinPower Turbo κινητήρα απόδοσης 340 ίππων, ενώ μέσα στο 2011 παρουσιάστηκε η νέα γενιά της M5 με τον V8 twin-turbo 4.4-λίτρων κινητήρα απόδοσης 560 ίππων και τελική ταχύτητα 305 χλμ/ώρα.

Το 2012, για πρώτη φορά το τμήμα M έβαλε diesel κινητήρα σε μοντέλα του δημιουργώντας το τμήμα BMW M Performance Automobile με τις BMW M550d xDrive Saloon, BMW M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d και BMW X6 M50d να φοράνε τον νέο 6-κύλινδρο tri-turbodiesel κινητήρα απόδοσης 381 ίππων με 740 Nm ροπής.

ΠΗΓΗ: BMW

E60_Arkadia
11-10-13, 23:38
Τα εχει μπερδεψει λιγο με την πρωτη Μ5 και το μοτερ..

doctore
13-10-13, 20:46
Production figures :

m1 456 cars

e30 m3 16202 cars
e36 m3 71242 cars

e28 m5 2191 cars
e34 m5 12254 cars
e39 m5 20482 cars

aristent
13-10-13, 21:19
Καλα Doc,θα σε μαλωσω!!!!....ξεχασες την Ε60/61 Μ5:


Production 2005–2010
19,564 saloons produced
1,025 estates produced

:thumbsup:


ΥΣ...ενω παραγονται 10πλασιος (και παραπανω) αριθμος οχηματων των απλων εκδοσεων,1000πλασιες (ισως και πολυ παραπανω,αλλα αυτο ειναι απλα δικη μου εκτιμηση και οχι επισημη καταμετρηση) ειναι η φωτο,τα βιντεο και τα κειμενα που θα βρει καποιος για τις //Μ εκδοσεις!!!!:thumbsup:

VanVIC
13-10-13, 21:23
Καλα Doc,θα σε μαλωσω!!!!....ξεχασες την Ε60/61 Μ5:
...


γιατί, η Ε46 δεν είχε Μ ?
:whistle:

aristent
13-10-13, 21:35
γιατί, η Ε46 δεν είχε Μ ?
:whistle:

καθενας με τον "πονο" του!!!:thumbsup:


που ειναι να ενημερωσουν οι 46αρηδες ΟΕΟ????:thumbsup:

doctore
13-10-13, 21:44
Ε60 και Ε46 δεν βρήκα αριθμούς...

aristent
13-10-13, 21:55
Ε60 και Ε46 δεν βρήκα αριθμούς...

για τα Ε60/61 τα ειπα πιο πανω,για τα Ε46 εδω:


Production figures
M3 Coupe 54,750
M3 Convertible 29,633
M3 CSL 1,383 (includes 29 pre-production examples)

:original:

doctore
13-10-13, 22:00
καθενας με τον "πονο" του!!!:thumbsup:


που ειναι να ενημερωσουν οι 46αρηδες ΟΕΟ????:thumbsup:

Σε αυτό το σημείο να υπενθυμήσω ότι ειδικά για το Ε46 Μ3 thumb,
η τιμή δεν διαμορφώνεται από το πόσα παρήχθησαν,
αλλά από το εξαιρετικό, ακαταμάχητο, και ανυπέρβλητο DPFM :thumbsup:

(Driving Pleasure For Money)

A8hnaios
19-12-13, 10:19
https://www.youtube.com/watch?v=8u9lGPSrNt0



:thumbsup: :tt1: :tt1:

nikos1400
01-06-14, 04:22
το κλασικο διλημμα...Old vs. New

https://issuu.com/werguite/docs/546es5/54?e=6388394/8078276
απο το automobilemag.com

εχει κι αλλα ενδιαφεροντα μοντελα στο ιδιο θεμα
thumb

pilot
04-07-14, 03:46
M Power και τα μυαλά στο μλπέντερ! Πραγματικά είναι οι σκέψεις κάθε συνειδητοποιημένου κατόχου πιστεύω..Δεν είναι η απόλυτη ταχύτητα,αν και όπως έχω ξαναπεί το αυτοκίνητο αδικείται με τωρινές συγκρίσεις, μην ξεχνάμε πως είναι 15 ετών! Για τα κιλά του πάει τον κ@λο του..Οταν ήταν στην παραγωγή και ''κυκλοφορούσε'' φεύγαν τα τσίσα απο τους σημερινούς ''γΛήγορους'' κατασκευαστές που το καλύτερο που είχαν να δείξουν ήταν ''1.4 16V 101hp''!!
Είναι αυτή η ριμάδα η αίσθηση...η αίσθηση!! Το ''χοντρό τιμόνι με τα παντλς'' που λέει και ο Τόμις, η ακαριαία απόκριση και η χειρουργική ακρίβεια στο γκάζι, η 6 πεταλούδες και ο ήχος που σε κάνει 20 χρόνια νεότερο, η διαφορικάρα που σε κάνει ''McRae'' και ξεχνάς έννοιες και σκοτούρες..είναι όλο αυτό το τεχνολογικό πακέτο που 15 χρόνια πριν ΜΟΝΟ εξωτικά supercars είχαν το προνόμιο να ''απολαμβάνουν''...Είναι που ακόμα και τώρα που ''κάνει 10 χιλιάρικα'' ΟΛΟΙ μα ΟΛΟΙ γυρνάνε να το κοιτάξουν όταν περνάει...

Οσο δεν στερεί ''φαΐ'' απο την οικογένειά μου δεν πρόκειται να το δώσω ΠΟΤΕ!! :warriorsmiley:

Απολαύστε!

https://4drivers.gr/gnomi/item/1889-respect-e46.html

friendgr
04-07-14, 09:28
Εγώ λέω: εχθρός του καλού είναι το καλύτερο.
Οταν στην ελλάδα του μνημονίου έχει γινει exotic ένα 1400άρι, λογικό είναι να κοιτάνε ακόμα το Ε46.

Αν ζούσαμε σε κανονική χώρα που θα είχαμε την οικονομική άνεση να αλλάζουμε τα αυτοκίνητα σαν τα σώβρακα, δεν νομίζω να ασχολιόμασταν ακόμα με το Ε46....

Σκεφθείτε το σενάριο αύριο το πρωί, να καταργούνταν τα τεκμήρια, ο Φ.Π. , τα Τ.Κ. και να είχε η βενζίνη 1 ευρώ το λίτρο, θα μένατε στο Ε46;;;;

Οσο και να μην το παραδεχόμαστε και η αισθητική εξελίσσεται και η τεχνολογία.

pilot
04-07-14, 10:08
δεν σκεφτονται ολοι ετσι ομως..υπαρχουν ανθρωποι που ''λιωνουν'' για ενα Ε30 π.χ και δεν το αλλαζουν με τιποτε..για τους ''εραστες'' της αυτοκινησης τα αυτοκινητα με ''χαρακτηρα'' ειναι πολυ ποιο σημαντικα. Δεν λεω οτι ολοι οι ιδιοκτητες Ε46 σκεφτονται ετσι, σαφως και οχι, μιλησα για αυτους που ξερουν τι εχουν και γιατι. Για παραδειγμα εγω, θελω πολυ μια 911 turbo και θα μπορουσα να την παρω χθες αν εδινα και το Μ3, αλλα δεν θελω να το δωσω γι'αυτο κανω υπομονη..thumb

doctore
04-07-14, 10:35
δεν σκεφτονται ολοι ετσι ομως..υπαρχουν ανθρωποι που ''λιωνουν'' για ενα Ε30 π.χ και δεν το αλλαζουν με τιποτε..για τους ''εραστες'' της αυτοκινησης τα αυτοκινητα με ''χαρακτηρα'' ειναι πολυ ποιο σημαντικα. Δεν λεω οτι ολοι οι ιδιοκτητες Ε46 σκεφτονται ετσι, σαφως και οχι, μιλησα για αυτους που ξερουν τι εχουν και γιατι. Για παραδειγμα εγω, θελω πολυ μια 911 turbo και θα μπορουσα να την παρω χθες αν εδινα και το Μ3, αλλα δεν θελω να το δωσω γι'αυτο κανω υπομονη..thumb

Σωστός !
Γι αυτό και τα Ε30 έχουν 70,000 euro στη Γερμανία και 65,000 λίρες στην Αγγλία !
Τα αυτοκίνητα με χαρακτήρα πάντα θα είναι σημαντικά.
Όπως και το Ε46 Μ3.

Πολύ καλά κάνεις και θέλεις να κρατήσεις το Μ3.
Μακάρι να μπορούσα να το κρατήσω κι εγώ.
Όπως και το S13, όπως και το tii ... :hyper:

Z-man
13-07-14, 18:48
τα καλα αμαξια ειναι σαν το κρασι , οσο περναει ο καιρος αξιζουν περισσοτερο...

mark e92
26-08-14, 15:35
https://www.4troxoi.gr/default.php?pname=Article&cat_id=19&art_id=15819.

steliosm46
28-08-14, 00:17
Θα δειτε μετα απο καποια χρονια πως θα ειναι το Μ3 Ε46 και ποσο θα στοιχιζει ενα γνησιο και περιποιημενο.

NickM3CS
28-08-14, 09:08
δεν σκεφτονται ολοι ετσι ομως..υπαρχουν ανθρωποι που ''λιωνουν'' για ενα Ε30 π.χ και δεν το αλλαζουν με τιποτε..για τους ''εραστες'' της αυτοκινησης τα αυτοκινητα με ''χαρακτηρα'' ειναι πολυ ποιο σημαντικα. Δεν λεω οτι ολοι οι ιδιοκτητες Ε46 σκεφτονται ετσι, σαφως και οχι, μιλησα για αυτους που ξερουν τι εχουν και γιατι. Για παραδειγμα εγω, θελω πολυ μια 911 turbo και θα μπορουσα να την παρω χθες αν εδινα και το Μ3, αλλα δεν θελω να το δωσω γι'αυτο κανω υπομονη..thumb

+ 100000000000000000 :original:

A8hnaios
03-12-14, 22:10
600hp and a peak torque of 700 Nm. To us, this sounds like pure driving pleasure. So we took the BMW M5 “30 Jahre M5” out for a ride



https://www.youtube.com/watch?v=GmaBY3zVbJI

micz
09-09-15, 06:56
Και η ιστορία του s65 στους αγώνες σε διάφορες παραλλαγές και βελτιώσεις.
https://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=1065981

Να δούμε αν ο κινητήρας του νέου m4 θα έχει ανάλογη συνέχεια...

A8hnaios
21-10-15, 12:08
https://www.4drivers.gr/driven/item/3222-11-1_insider_apories_gia_to_m.html :rally:

Lykouras
07-12-15, 19:43
https://bmwmblog.com/bmws-ten-best-m-cars-heritage-power-presence/

NickM3CS
08-12-15, 08:53
σχεδον ολα τα Μ τα εχει βαλει στα TOP!! :th_Laie_67-1::thumbsup:

Lykouras
08-12-15, 10:59
Εγώ για αυτό που βρίσκεται στην πρώτη θέση το ανέβασαthumb:thumbsup::hystericalbs1:

Harisp
08-12-15, 13:05
Είναι δυνατόν να μην έχει στην λίστα το παπούτσι ή το Μ1;
Και να έχει το e36;;; Οκ
Ιεροσυλία...

HLIAS - E36
08-12-15, 13:16
Είναι δυνατόν να μην έχει στην λίστα το παπούτσι ή το Μ1;
Και να έχει το e36;;; Οκ
Ιεροσυλία...

Γιατί τι έχει το 36άρι??? Ξέρεις πόσα αυτοκίνητα ζηλεύουν την καρότσα του? Και στην ιστορία της Μ αποτελεί μέχρι και σήμερα βασικό παράγοντα με τα διαμάντια κινητήρες του και στις δύο εκδοχές (286 και 321)... Ο μόνος λόγος που θεωρείται αδικημένο είναι επειδή δεν το "φούσκωσαν" όπως όλα τα υπόλοιπα Μ... Δεν βρίσκω κανέναν απολύτως λόγο λοιπόν να λείπει ένα τέτοιο αυτοκίνητο...

Harisp
08-12-15, 13:46
Γιατί το e36 θεωρείται το χειρότερο Μ3 που βγήκε ποτέ.
Έτσι απλά...Κάτι του έλειπε. Ήταν soft

Και δεν το λέω εγώ. Το λένε άπειροι άνθρωποι και περιοδικά.

Και δεν χρειάζεται να το λαμβάνετε ως υποτιμητικό σχόλιο για το αμάξι σας.
Υπάρχουν καλά και καλύτερα μοντέλα της Bmw.
Όπως και η Ζ3 η ανοιχτή που είχε τεράστιες αδυναμίες πχ...

HLIAS - E36
08-12-15, 13:58
Αναφέρεσαι και πάλι εμφανησιακά? Γιατί όσον αφορά την εμφάνιση τότε ναι, το είπα κι εγω παραπάνω...

Harisp
08-12-15, 14:18
Συνολικά μιλάω.
Στήσιμο, εμφάνιση κτλπ.

Αν δεις συγκριτικά ξένου και ελληνικού τύπου, αναφέρουν πως όταν καθόσουν στο τιμόνι της e36 δεν σου έφερνε τον ενθουσιασμό που έφερε η E30 ή η e46.

Και έχω o ίδιος άποψη μιας και ο πατέρας μου είχε το 96-2000 Μ3 e36 3.0

Μπορούνε να γράψουν την άποψή τους και άτομα που έχουν οδηγήσει αρκετά Μ3, όπως ο lunatic πχ

stef
18-12-15, 17:28
Έπος...


https://youtu.be/X2gUrmPvmBA

pilot
18-12-15, 20:28
Gerhard Richter! Ποιο cool όνομα πεθαίνεις!!