fotis
15-01-13, 14:47
Εδώ και μερικά χρόνια τα μονοθέσια της F1 κινούνται χάρη σε έναν ατμοσφαιρικό V8 2.4 λίτρων. Οι νέοι κανονισμοί για το 2014 όμως, έρχονται να τα αλλάξουν όλα και υποχρεώνουν τις ομάδες να αρχίσουν να “ψωνίζουν” για τούρμπο! Οι νέοι κινητήρες λοιπόν θα πρέπει να έχουν υπερσυμπιεστές, διάταξη V, έξι κυλίνδρους και κυβισμό μικρότερο των 1600 κυβικών εκατοστών!!!
Πρώτη και με μεγάλη περηφάνια μας έδειξε τον νέο τους κινητήρα η ομάδα της Mercedes-Benz.
Μερικές λεπτομέρειες
Το όριο περιστροφής αυτών των “μικρών” κινητήρων θα είναι βάσει κανονισμών οι 15,000 στροφές, αλλά λόγω του υπερσυμπιεστή οι ομάδες μπορεί να τον δουλεύουν και χαμηλότερα για περισσότερη ασφάλεια. Η ροπή βλέπετε, σίγουρα θα είναι πολύ μεγαλύτερη και έτσι τα άλογα θα μπορούν να αποδοθούν σε χαμηλότερες στροφές. Αυτή ακριβώς η ροπή, είναι ίσως αυτό που όλοι οι θεατές τόσο καιρό περιμέναμε. Φανταστείτε τι θα γίνεται στην έξοδο κάθε στροφής όταν ο υπερσυμπιεστής θα σπρώχνει αέρα με φουλ πίεση.
Οι κινητήρες θα είναι για άλλη μια φορά κατασκευασμένοι από αλουμίνιο με ορισμένα μέρη από μαγνήσιο και άλλα εξωτικά υλικά, με αποτέλεσμα το βάρος να είναι ελάχιστο. Η απόδοση λέγεται πως θα παραμείνει ίδια στα 750 άλογα, μόνο που ένα μεγαλύτερο μέρος της (160 αντί 80 περίπου που ήταν πέρυσι) θα προέρχεται από το ERS (σύστημα ανάκτησης ενέργειας).
Ο κάθε οδηγός θα δικαιούται πέντε κινητήρες ανά σεζόν σε αντίθεση με τους οχτώ που είχε μέχρι πέρυσι και σε περίπτωση που θα χρειαστεί έκτο, θα ξεκινάει δέκα θέσεις πιο πίσω στην εκκίνηση του αγώνα.
Θα είναι πιο καλά για τα αυτιά και τα μάτια μας;;
Οι υπεύθυνοι μηχανικοί της Mercedes-Benz μας καθησύχασαν πως ο ήχος του νέου κινητήρα στο δυναμόμετρο και με την τουρμπίνα να γυρίζει στις 125,000 στροφές είναι φανταστικός και όσοι τρόμαξαν πως θα χαθεί ο γνώριμος ήχος των μονοθεσίων δεν πρέπει να ανησυχούν. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι και καλύτερο.
Τα πράγματα θα είναι διαφορετικά λοιπόν και για τους οδηγούς οι οποίοι θα πρέπει να προσαρμόσουν το οδηγικό τους στυλ έτσι ώστε και να τους φτάσουν τα καύσιμα, αλλά και να μην χάνουν πρόσφυση σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Στους πρώτους αγώνες πάντως, να περιμένετε τα καλύτερα…
Οι υπεύθυνοι πιστεύουν πως αυτή η αλλαγή θα φέρει νέο ενδιαφέρον στην F1 μιας και ο κόσμος μπορεί να ταυτιστεί πιο εύκολα με ένα 1600άρη τούρμπο κινητήρα παρά με τα τεχνολογικά θαύματα των προηγούμενων χρόνων (V10 να στροφάρει στις 17,000+ στροφές…).
Καλή σεζόν λοιπόν!
https://www.dreamcar.gr/news/2014-f1-engines
Πρώτη και με μεγάλη περηφάνια μας έδειξε τον νέο τους κινητήρα η ομάδα της Mercedes-Benz.
Μερικές λεπτομέρειες
Το όριο περιστροφής αυτών των “μικρών” κινητήρων θα είναι βάσει κανονισμών οι 15,000 στροφές, αλλά λόγω του υπερσυμπιεστή οι ομάδες μπορεί να τον δουλεύουν και χαμηλότερα για περισσότερη ασφάλεια. Η ροπή βλέπετε, σίγουρα θα είναι πολύ μεγαλύτερη και έτσι τα άλογα θα μπορούν να αποδοθούν σε χαμηλότερες στροφές. Αυτή ακριβώς η ροπή, είναι ίσως αυτό που όλοι οι θεατές τόσο καιρό περιμέναμε. Φανταστείτε τι θα γίνεται στην έξοδο κάθε στροφής όταν ο υπερσυμπιεστής θα σπρώχνει αέρα με φουλ πίεση.
Οι κινητήρες θα είναι για άλλη μια φορά κατασκευασμένοι από αλουμίνιο με ορισμένα μέρη από μαγνήσιο και άλλα εξωτικά υλικά, με αποτέλεσμα το βάρος να είναι ελάχιστο. Η απόδοση λέγεται πως θα παραμείνει ίδια στα 750 άλογα, μόνο που ένα μεγαλύτερο μέρος της (160 αντί 80 περίπου που ήταν πέρυσι) θα προέρχεται από το ERS (σύστημα ανάκτησης ενέργειας).
Ο κάθε οδηγός θα δικαιούται πέντε κινητήρες ανά σεζόν σε αντίθεση με τους οχτώ που είχε μέχρι πέρυσι και σε περίπτωση που θα χρειαστεί έκτο, θα ξεκινάει δέκα θέσεις πιο πίσω στην εκκίνηση του αγώνα.
Θα είναι πιο καλά για τα αυτιά και τα μάτια μας;;
Οι υπεύθυνοι μηχανικοί της Mercedes-Benz μας καθησύχασαν πως ο ήχος του νέου κινητήρα στο δυναμόμετρο και με την τουρμπίνα να γυρίζει στις 125,000 στροφές είναι φανταστικός και όσοι τρόμαξαν πως θα χαθεί ο γνώριμος ήχος των μονοθεσίων δεν πρέπει να ανησυχούν. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι και καλύτερο.
Τα πράγματα θα είναι διαφορετικά λοιπόν και για τους οδηγούς οι οποίοι θα πρέπει να προσαρμόσουν το οδηγικό τους στυλ έτσι ώστε και να τους φτάσουν τα καύσιμα, αλλά και να μην χάνουν πρόσφυση σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Στους πρώτους αγώνες πάντως, να περιμένετε τα καλύτερα…
Οι υπεύθυνοι πιστεύουν πως αυτή η αλλαγή θα φέρει νέο ενδιαφέρον στην F1 μιας και ο κόσμος μπορεί να ταυτιστεί πιο εύκολα με ένα 1600άρη τούρμπο κινητήρα παρά με τα τεχνολογικά θαύματα των προηγούμενων χρόνων (V10 να στροφάρει στις 17,000+ στροφές…).
Καλή σεζόν λοιπόν!
https://www.dreamcar.gr/news/2014-f1-engines