PDA

Επιστροφή στο Forum : Η νέα ετικέτα ελαστικών



Samaro
07-11-12, 16:27
Pirelli Report: Η νέα ετικέτα ελαστικών

Η νέα οδηγία της Ε.Ε. εισάγει τις απαιτήσεις επισήμανσης για την απεικόνιση πληροφοριών σχετικών με την απόδοση καυσίμου (αντίσταση κύλισης), την πρόσφυση στο βρεγμένο και τον εξωτερικό θόρυβο των ελαστικών. Στόχος είναι η αύξηση της ασφάλειας και της απόδοσης από τα οδικά μέσα μεταφοράς με τη προώθηση αποδοτικών, ασφαλών και αθόρυβων ελαστικών.
Η οδηγία υποχρεώνει όλα τα ελαστικά που κατασκευάστηκαν από την 1η Ιουλίου 2012 και πωλούνται στην Ε.Ε. από την 1η Νοεμβρίου 2012 να φέρουν ένα αυτοκόλλητο ή μία ετικέτα σε κοντινή θέση, ορατή από τον τελικό χρήστη πριν την αγορά.
Η Pirelli, μία Εταιρία premium προϊόντων, καλωσορίζει και υποστηρίζει ανεπιφύλακτα την εισαγωγή της ετικέτας ελαστικών, θεωρώντας την ένα καλό εργαλείο για μεγαλύτερη διαφάνεια προς τους τελικούς χρήστες, το οποίο παρέχει στους καταναλωτές σημαντικές πληροφορίες για την αγορά των κατάλληλων ελαστικών.
Οι καταναλωτές πρέπει επίσης να αντιληφθούν ότι η οικονομία καυσίμου και η οδική ασφάλεια εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το οδηγικό στυλ.

Επιπλέον, η σωστή χρήση και συντήρηση των ελαστικών, όπως και η γνώση των χαρακτηριστικών τους, είναι στοιχεία ζωτικής σημασίας που εγγυώνται ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες και αυξάνουν τη διάρκεια ζωής τους συμβάλλοντας και στην οικονομία. Διαβάστε περισσότερα στο συνημμένο.

https://6thgear.gr/

Samaro
07-11-12, 16:34
Πίσω από τις νέες ετικέτες των ελαστικών: ποιος βαθμολογεί τα ελαστικά και πώς?


ένας νέος Ευρωπαϊκός νόμος σημαίνει ότι όλα τα ελαστικά που πωλούνται στην Ευρώπη θα φέρουν μια ειδική ετικέτα που βαθμολογεί τις επιδόσεις του κάθε ελαστικού. Εν συντομία, θα κατατάσσει τα ελαστικά ως προς την ενεργειακή αποτελεσματικότητα, την ικανότητά τους να φρενάρουν σε βρεγμένο, και τα επίπεδα εξωτερικού θορύβου. Έτσι, από την 1η Νοεμβρίου 2012, θα έχουμε έναν νέο τρόπο να συγκρίνουμε τα ελαστικά όταν ψάχνουμε στην αγορά. Όμως, ποιος βαθμολογεί τα ελαστικά, και πώς?

Ο νέος νόμος για την ετικετογράφηση των ελαστικών έχει 3 στόχους : την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας, την μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και κατά συνέπεια τη μείωση της έκλυσης αερίων του θερμοκηπίου, και την μείωση των επιπέδων θορύβου από την κυκλοφορία.

Σε όλη την Ευρώπη, ο κάθε κατασκευαστής ή εισαγωγέας έχει την ευθύνη να βαθμολογήσει τα ελαστικά του σύμφωνα με ένα αυστηρό σύστημα δοκιμών. Αυτή η αυτό-πιστοποίηση στοχεύει στο να γίνεται ουσιαστική, αξιόπιστη κατάταξη έτσι, ώστε ως καταναλωτές, να είμαστε σε θέση να συγκρίνουμε με εμπιστοσύνη τα διάφορα ελαστικά και τις μάρκες. Κάθε Ευρωπαϊκό Κράτος Μέλος, δεσμεύεται να διασφαλίζει ότι το σύστημα δοκιμών τηρείται.

1. Πώς να μετράται η εξοικονόμηση καυσίμων ?
Όταν τα ελαστικά σας κυλούν κατά μήκος του δρόμου, υπάρχει ένας βαθμός αντίστασης, ο οποίος έχει επίπτωση στην ποσότητα καυσίμου που χρησιμοποιείτε. Με άλλα λόγια, η αντίσταση στην κύλιση είναι η ενέργεια που χάνουν τα ελαστικά σας σε κάθε απόσταση που διανύουν. Εάν τα ελαστικά σας έχουν ΧΑΜΗΛΗ αντίσταση στην κύλιση, θα σας δίνουν ΚΑΛΥΤΕΡΗ ενεργειακή αποτελεσματικότητα.
Η δοκιμή : το ελαστικό δοκιμάζεται πάνω σε μια περιστρεφόμενη επιφάνεια κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που αντιπροσωπεύουν την μέση χρήση. Η δοκιμή προσομοιώνει οδήγηση με 80 km/h με φορτίο ίσον προς 80% του δείκτη φορτίου του ελαστικού.


2. Πώς μετράται το φρενάρισμα σε βρεγμένους δρόμους?
Αυτή η δοκιμή γίνεται με ένα όχημα κάτω από τυποποιημένες συνθήκες που ορίζονται από τον νόμο : ονομαστικά,θερμοκρασία, κατάσταση της επιφάνειας του δρόμου, ύψος νερού, και ταχύτητα.
Οι συνθήκες των δοκιμών, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία, είναι:
. Χειμερινά ελαστικά, δοκιμάζονται μεταξύ 2° και 20°C
. Θερινά ελαστικά, δοκιμάζονται μεταξύ 5° και 35°C
. Ύψος νερού μεταξύ 0.5 και 1.5 mm
. Φρενάρισμα όπως αποδίδεται από 4 ελαστικά με ABS μεταξύ 80 και 20 km/h
Πώς κάνει τις δοκιμές η Michelin : εμείς επιλέξαμε να διεξάγουμε τις δοκιμές υπό συνθήκες οι οποίες είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης στην Ευρώπη. Τούτο σημαίνει ότι:

. Γύρω στους 20°C για τα θερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών.
. Γύρω στους 7°C για τα χειμερινά ελαστικά επιβατικών και ελαφρών φορτηγών
. Μεταξύ 7°C και 25°C για τα ελαστικά φορτηγών (τα οποία γενικώς χρησιμοποιούνται και τον χειμώνα και το καλοκαίρι)

Δεδομένου ότι είναι αδύνατον να δοκιμαστεί το κάθε ελαστικό που κυκλοφορεί στην αγορά κάτω από πανομοιότυπες συνθήκες, όλες οι δοκιμές διεξάγονται σε σύγκριση με ένα ελαστικό «μέτρο σύγκρισης» . Με τον τρόπο αυτόν, η βαθμολογία που αποδίδεται σε κάθε ελαστικό είναι πάντοτε σε σχέση με ένα κοινό «μέτρο σύγκρισης»

3. Πώς μετράται ο εξωτερικός θόρυβος του ελαστικού ?

Για τα επίπεδα εξωτερικού θορύβου, η απόδοση ενός ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ(dB).

Η δοκιμή : ένα μικρόφωνο τοποθετείται στην άκρη μιας πίστας ώστε να μετρηθεί το επίπεδο θορύβου καθώς το όχημα δοκιμής διέρχεται με ταχύτητα 80 km/h.

Τι άλλο είναι σημαντικό όταν επιλέγετε ελαστικά ?
Η ετικετογράφηση είναι μια καλή αρχή, αλλά είναι εξίσου σημαντικοί για σας και άλλοι 3 παράγοντες:
Διάρκεια ζωής των ελαστικών : ένα ελαστικό που διαρκεί περισσότερο μπορεί να σας κοστίσει λιγότερο μακροπρόθεσμα. Το κατάλληλο ελαστικό μπορεί να σας προσφέρει περισσότερο από έναν χρόνο επί πλέον κυκλοφορίας, σε σύγκριση με κάποιο άλλο ελαστικό.
Κράτημα δρόμου στις στροφές : 25% των ατυχημάτων2 συμβαίνουν στις στροφές.
Στεγνός δρόμος : 70% των ατυχημάτων2 επέρχονται σε στεγνούς δρόμους.


Μαντέψτε ποιος φτιάχνει ελαστικά με όλες τις επιδόσεις που μετράνε …

Για περισσότερα από 120 χρόνια, οι μηχανικοί μας είναι πρωτοπόροι και τελειοποιούν ελαστικά που προσφέρουν αυτές τις σημαντικές επιδόσεις, καθώς και τις 3 επιδόσεις που αναφέρονται στις νέες ετικέτες. Με την Michelin, μπορείτε να απολαμβάνετε την άριστη ισορροπία επιδόσεων – χωρίς συμβιβασμούς.

Ανακαλύψτε πώς οι επιδόσεις αναβαθμίζονται με την Michelin

1 Επίδοση που μετρήθηκε σύμφωνα με τις μεθόδους δοκιμών που θεσπίζονται από τον Κανονισμό CE 1222/2009. Εκτίμηση Επιπτώσεων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή SEC (2008) 2860.
2 Verkehrsunfallforschung (VUFO) και Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης : 10,000 ατυχήματα που αναλύθηκαν σε 10 χρόνια.

Δείτε τη νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία: https://ec.europa.eu/energy/efficiency/labelling/labelling_of_tyres_en.htm

https://www.michelin.gr/tyres/learn-share/buying-guide/future-tyre-labelling