Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : [E46]Steering Wheel wiring Loom Harness



wheelman
17-08-12, 21:45
Καλησπέρα,
ένα απο τα all time classic μπαξίματα είναι η αλλαγή του τιμονιού, πράγμα έχω καθυστερήσει αρκέτα μιάς και έχω την εξής απορία.

Το αυτοκίνητο είναι κατασκευής 2000 οπότε και έχει την "μονή" φίσα για τα κουμπάκια & τον αερόσακο ( αριστερά στην φωτό Νο 6 & 8 )
ενώ όλα τα νέα τιμόνια έχουν διαφορετική φίσα ( δεξία στην φωτό Νο 4 ).
https://i.imgur.com/F3gPQ.jpg
Τα τιμόνια που βρίσκω έχουν το καλώδιο Νο 4.
Θα μπορέσω να συνδέσω το καλώδιο Νο4 στην υπάρχουσα υποδομή του τιμονιού ή θα πρέπει να βρώ τιμόνι
απο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί την ίδια χρονολογία με το αυτοκίνητο και να έχει την παλία φίσα.

Κάθε βοήθεια ευπρόσδεκτη :original:

BILL007
17-08-12, 22:02
Έχεις ήδη κουμπιά στο 4κτινο?

wheelman
17-08-12, 22:07
Ναι, λειτουργουν όλα εκτος του τηλ. αν και έχω car kit.

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

gyiama
17-08-12, 22:20
η διαφορα οσυ ειναι στην φυσα του αεροσακου. οι πιο καινουριοι ειναι με 2 φυσες. κανε μια δοκιμη και βαλε την διπλη(ετσι κι αλλιως σε μονο φυσακι καταληγουν)αν δεις οτι σου αναβει σφαλμα τοτε θα πρεπει να αλλαξεις και την ταινια πισω απ το τμονι στην κολωνα του τιμονιου. εκει παει λιγακι μακρια η βαλιτσα αλλα οκ δεν ειναι τπτ. το θεμα κοστους ειναι πιο πολυ γιατι εκεινη παει κοντα στο 80αρι μεταχειρισμενη! το Νο 6 ειναι των πληκτρων δεν εχει να κανει με τον αεροσακο

wheelman
17-08-12, 22:44
κανε μια δοκιμη και βαλε την διπλη(ετσι κι αλλιως σε μονο φυσακι καταληγουν)αν δεις οτι σου αναβει σφαλμα τοτε θα πρεπει να αλλαξεις και την ταινια πισω απ το τμονι στην κολωνα του τιμονιου. εκει παει λιγακι μακρια η βαλιτσα αλλα οκ δεν ειναι τπτ. το θεμα κοστους ειναι πιο πολυ γιατι εκεινη παει κοντα στο 80αρι μεταχειρισμενη!
I see, δεν εχω παρει ακομα τιμονι, οποτε μαλλον πρεπει να ψαξω για ιδιας χρονολογιας.
Ηλπιζα μηπως το ειχε κανει καποιος

Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk

gyiama
18-08-12, 19:31
ιδια χρονολογια τετοιο 3ακτινο δεν θα βρεις. θα βρεις το παλιο σχεδιο που ειχαν και τα Ε36 απλα με χειριστηρια. δεν λεει..........

wheelman
18-08-12, 21:22
ιδια χρονολογια τετοιο 3ακτινο δεν θα βρεις.
θα βρεις το παλιο σχεδιο που ειχαν και τα Ε36 απλα με χειριστηρια. δεν λεει..........

Το κατάλαβα :sad:, έφαγα όλη μου την ημέρα ψάχνοντας και βρήκα τα εξής:
Κατασκευές απο τον 6/2000 και μετά δέν έχουν κανένα πρόβλημα,
εκτός απο αυτούς που θέλουν Cruise Control και έχουν Drive by Wire
όπου γίνεται αλλα το κόστος ξεφεύγει.

Κάποιοι αναφέρουν ότι κατασκευές απο τον 9/99 φορούν Dual Stage Controler,
αλλά δεν μπόρεσα να βρώ κάτι σχετικό στο real oem για να το επιβεβαίωσω.

Εν κατακλήδει υπάρχουν δύο είδη αερόσακων οι απλοί και οι smart.
Όπως έγω το αντιλαμβάνομαι οι τριγωνικοί (https://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=32_0949&hg=32&fg=35)και οι τετράγωνοι εώς 05/2000 (https://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=32_0946&hg=32&fg=35)
είναι "Single Stage" και ανοίγουν κανονικά ασχέτως της σοβαρότητας του ατυχήματος,
ενώ όλοι οι στρογγυλοί (https://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=32_1173&hg=32&fg=35) και οι τετράγωνοι απο 6/2000 (https://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=32_1201&hg=32&fg=35) και έπειτα, είναι "Dual Stage" ή "Smart"
και ανοίγουν μερικώς πχ σε ατυχήματα με μικρες ταχύτητες ή κανονικά σε ατυχήματα με
μεγαλύτερες ταχύτητες , εξού και το έξτρα καλώδιο καθώς παίρνουν ένα ακόμα σήμα
προκειμένου να μπορούν "ανοίξουν" σε δύο φάσεις Low & High Impact.

Ορισμένοι το έχουν κάνει φτιάχνωντας καλώδιο και συνδέντας μόνο το σήμα
High Impact αλλα δέν είμαι διατεθιμένος να ρισκάρω.
Καλύτερα να πάρω ψευτοκάπακο αντι για αερόσακο και να γλυτώσω
και το κόστος του, πράγμα που βέβαια δέν θα έκανα ποτέ.

Δύο τα πιθανά σενάρια που θα παίξουν λοιπόν:

·Σενάριο πρώτο και με τις λιγότερες πιθανότητες
Τιμόνι απο Ε39 Μ5 που δέν είμαι σίγουρος 100% ότι μπαίνει, απλά όταν έψαχνα σε μαντράδες για τιμόνι μου είπαν ότι γίνεται.
Μη βαράτε το ξέρω ότι δέν μπήκε ποτέ και είναι ιεροσυλία αλλα μου αρέσει πάρα πολύ.

·Σενάριο Δέυτερο με τις περισσότερες πιθανότητες
Ντύσιμο το δικό μου με Nappa , φουσκώματα και τρίχρωμες ραφές

:bye::bye: Mpack τιμονάκι

apostoles46
18-08-12, 23:26
Τι νόημα έχει η ζωή χωρίς ρίσκα???Προχώρα με το πρώτο!!thumb
ΥΓ όταν έψαχνα για το προηγόυμενο μου κάπου είχε πάρει το μάτι μου ότι γίνεται!!

ΥΓ Νο2 Κερνάω καφέ αύριο!

wheelman
29-12-12, 14:32
Επανέρχομαι στο θέμα μετά απο καιρό καθώς υπήρχε και τρίτο σενάριο τελικά....:mpaks:

Μετά απο αρκετό ψάξιμο και αφού άκουσα 100 γνώμες απο μηχανικούς και μή,
κατέληξα ψάχνoντας, στα εξής συμπεράσματα:

Συμπέρασμα Πρώτο:
Δέν χρειάζεται αλλαγή το Slip Ring (https://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=61318379091&showus=on&showeur=on) (Κέντρο διακοπτών κολώνας τιμονιού),
καθώς είναι το ίδιο απο το Ε38 μέχρι το Ε86. Το μόνο που διαφοροποιείται είναι ο αριστερός διακόπτης που έχει ή όχι,
το πλήκτρο του BC – ακόμα και να χρειάζοταν,απο e-bay (https://www.ebay.co.uk/itm/Slip-Ring-61-31-8-376-445-9-BMW-E46-3-series-/150728306708?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item23181b7014) η τιμή δέν έχει καμία σχέση με αυτά που ζήταγαν εδώ-.

Συμπέρασμα Δέυτερο:
Τον σημαντικότερο ρόλο παίζει το module των αερόσακων (Μονάδ.ελέγχ.αερόσ./πλευρ.αερός (https://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL51&mospid=47607&btnr=65_0488&hg=65&fg=65).)
εγώ ήμουν τυχερός και έιχα της Bosch που έιναι dualstage οπότε δέν χρειάστηκε καν κωδικοποίηση,
επίσης έιναι αρκετά ακριβό σαν μεταχειρισμένο που έψαξα στο e-bay.
Πρίν αγοράσω τον αερόσακο (μεταχείρω απο Αγγλία με δότη ένα 318 του 2000 στο ίδιο χρώμα παρακαλώ)
έψαξα για τον τύπο του module που φόραγε το αυτοκίνητο, δύο οι πιθανοί τρόποι:

Α) ο κλασικός, ξηλώνουμε την κονσόλα και τον τεμπέλη αν έχουμε (ένα πολύ καλό DΙY υπάρχει εδώ (https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=734286)).
ΥΓ αν υπάρχει πρόβλημα με το εν λόγω link παρακαλώ τους mod να το αφαιρέσουν

Β) όπως το έκανα εγώ, αναζήτηση online στο ETK με το VIN, προσοχή όχι απο κάποιο site ή κόπια που μπορεί να έχουμε,
αλλα πχ απο κάποιο συνεργείο που έχει άμεση σύνδεση με τους server του ΕΤΚ.

Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσω και τους καλούς φίλους, touba και Katsaraio, για την Ιώβεια υπομονή και την βοήθεια τους.

Ακολουθούν μερικές φωτό απο το εγχείρημα

Πρίν...
https://i.imgur.com/2JyTG.jpg

Αφαιρώντας τις δύο torx βιδούλες στα πλάγια απο το πίσω μέρος του τιμονιού απελευθερώνεται ο αερόσακος
https://i.imgur.com/AgPaD.jpg


Τελικά ήταν διπλό το φυσάκι του αερόσακου που μπαίνει στο δαχτυλίδι, Άσπρο & Κίτρινο :original:
https://i.imgur.com/N4n8Y.jpg

Η φίσσα του Slip Ring, παρατηρήστε την ημερομηνία κατασκευής του τιμονιού, υπ' όψν το αυτοκίνητο έιναι 01/2000
https://i.imgur.com/nyvV5.jpg

Το νέο τιμόνι εγκατεστημένο μαζί με τις φίσσες
https://i.imgur.com/Dp2c7.jpg

Και το τελικό αποτέλεσμα....
https://i.imgur.com/KP58E.jpg