Επιστροφή στο Forum : [E46] M3 Μπουλόνια-Αποστάτες
steliosm46
16-06-12, 00:04
Παιδιά πρίν λίγες μέρες αγόρασα μια τετράδα 12mm αποστάτες για το Μ3. δεν είναι κάποια συγκεκριμένη μάρκα πχ Eibach αλλα απο καλή εταιρία που φτιάχνει τέτοια..(Μπρός-Πίσω)
Το σέτ περιλάμβανε μέσα και μεγαλύτερα μπουλόνια όπως τα περισσότερα..Καθώς τους τοποθέτησα έκανα μια βόλτα για δοκιμή
Έλα όμως οπου στην βόλτα που έκανα μετά απ τα 50-60 χμ/α περίπου άρχισε να ακούγεται ένας συνεχής θόρυβος, σαν να βρίσκει κάτι..πως βάζουνε τα παιδιά στο ποδήλατο ένα μανταλάκι στην ρόδα κάπως έτσι..! Τι έγινε ρε γμτ λέω..
έκανα περίπου 20χλμ απόσταση γύρισα σπίτι να το αφήσω να δω τι γίνεται..Τελικά ανακαλύπτω και μετά απο πληροφόρηση ότι μάλλον είναι πολύ μεγάλα τα μπουλόνια!! και όντως αυτό ήταν!!
Ακουμπούσαν τα πίσω γιατί έβγαλα και τρόχισα πρώτα τα πίσω για να δω και τελικά ήταν αυτά! Το θέμα είναι οτι δεν μου κάθεται καλά τώρα αυτό γιατί άλλο είναι λίγο τροχισμένο λιγότερο και άλλο περισσότερο..Και κατα 99% θα παραγγείλω καινούργια..
Μετά απο όλα αυτά μέτρησα τα ΟΕΜ μπουλόνια το πάσο τους (shank length) και είναι περίπου 25-26mm..
Τα σέτ είχαν μέσα 42mm μπουλόνια!! Το λάθος το ρίχνω περισσότερο σε μένα γιατί κακώς δεν μέτρησα τα ΟΕΜ πρίν παραγγείλω για να διαλέξω τα σωστότερα..
Απ την άλλη θεώρησα δεδομένο οτι στα σετ τα οποία ήταν για Μ3 Ε46 και είχαν μπουλόνια πακέτο θα είναι και τα σωστά..
επικοινώνησα με αυτόν που τα αγόρασα με e-mail.. που απάντησε ο άνθρωπος και μου είπε οτι ξέρεις το σετ έλεγε οτι περιλαμβάνει 42mm (shank length) μπουλόνια (όντως το έλεγε) και μου πρότεινε για ανταλλαγή με 35mm..Σωστός..
αλλα το θέμα είναι οτι τα έχω τροχίσει ήδη (βιάστικα) και δεν μπορώ να τα γυρίσω πίσω οπότε θα πάω όπως είπα για κανούργια..
κανονικά απο οτι κατάλαβα πλέον με 26mm OEM + 12mm αποστάτες θα έπρεπε να πάρω 37-38mm. Αλλα δεν βρήκα πουθενά 38mm στο συγκεκριμένο μπουλόνι που είναι κωνικό..σε ΒΑLL SEAT για παράδειγμα υπάρχει.. Βρήκα μόνο σε 39mm CONE SEAT και μάλλον το βλέπω το ποιο σωστό που πρέπει να μπεί..Πιστεύω οτι δεν θα πειράζει το 1 χιλιοστό παραπάνω.
βρήκα κάποια μετά απο ψάξιμο και βγαίνουν για 20 μπουλόνια μαζί με μεταφορικά περίπου 70 ευρώ!! απο Αμερική, υπάρχουν κάποιες εξαιρετικής ποιότητας τέτοια είδη απο την συγκεκριμένη εταιρία για παράδειγμα.(Μc Guard)
Τα στοιχεία απ το ΟΕΜ μπουλόνι είναι:
Thread size: M12 x 1.5
Thread length: 26mm
Spanner size: 17mm Hex
Τα στοιχεία απ τα μπουλόνια του σετ είναι:
Specification of Bolts
Thread size: M12 x 1.5
Thread length: 42mm
Overall bolt width: 25mm
Overall bolt length: 68mm (inc the head)
Seat type: 60° Taper (Cone shaped)
Bolt material: Heat treated carbon alloy steel
Bolt finish: Bright zinc plated
Spanner size: 17mm Hex
Τα στοιχεία απ τους αποστάτες:
Specification of Spacers
Material: Billet aluminium
Finish: Clear anodised
Thickness of each spacer: 12mm
Overall diameter of spacer: 150mm
Hub centre diameter (hole in centre of spacer): 72.6mm
PCD of wheel bolt holes: 120mm
Να πω οτι οι αποστάτες κάθονται τέλεια με την πατούρα τους πολύ ελαφρύ και χωρίς τρέμουλα!
φώτο απο το σετ:
https://img266.imageshack.us/img266/8643/imag0318.jpg (https://imageshack.us/photo/my-images/266/imag0318.jpg/)
φώτο απ το ΟΕΜ:
https://img856.imageshack.us/img856/8358/imag0328b.jpg (https://imageshack.us/photo/my-images/856/imag0328b.jpg/)
Ενδεικτική φώτο για να καταλάβετε τι σημαίνει το κάθε στοιχείο:
https://img825.imageshack.us/img825/3547/bw1bcmkkgrhqeokj0ezf3e9.jpg (https://imageshack.us/photo/my-images/825/bw1bcmkkgrhqeokj0ezf3e9.jpg/)
Ποιά η γνώμη σας? Την Δευτέρα αν είναι να κάνω την παραγγελία!
Aχ, αχ... γιατί δεν αγοράζετε επώνυμους αποστάτες και μπουλόνια ρε παιδιά ?
Δεν ξέρω από που τα πήρες, αλλά στα site που έχω δει εγώ (και έχω ψωνίσει) πάντα λένε το πόσα +mm είναι το μπουλόνι.
π.χ. λέει μπουλόνια +12mm για αποστάτες 12mm.
Οι αποστάτες Eibach ή H&R είναι πολύ πιο ποιοτικοί από αυτούς που βλέπω στην φωτογραφία που έβαλες.
Επίσης, είναι σημαντικά ελαφρύτεροι.
Εγώ πάντως όλα τα μπουλόνια που έχω αγοράσει (έχω πάρει πολλά) είναι όλα H&R (έχουν και επιλογή για μαύρα παρεπιπτόντως).
Από εδώ τα έχω πάρει.
https://www.turnermotorsport.com/p-1237-wheel-lug-bolt-for-bmws-black-standard-extended-lengths-sold-individually.aspx
Φθηνά δεν τα λες (για 20αδα θες 60 δολάρια συν μεταφορά που είναι ακριβή μιας και έχουν βάρος).
Γενικά όμως δεν είναι να παίζεις με αυτά τα πράγματα (να κάνεις οικονομία δηλαδή), γιατί όσοι είχαν την ατυχία να δουν τον τροχό τους να τους προσπερνάει, κλάψανε αμέσως μετά...
steliosm46
16-06-12, 00:29
Aχ, αχ... γιατί δεν αγοράζετε επώνυμους αποστάτες και μπουλόνια ρε παιδιά ?
Δεν ξέρω από που τα πήρες, αλλά στα site που έχω δει εγώ (και έχω ψωνίσει) πάντα λένε το πόσα +mm είναι το μπουλόνι.
π.χ. λέει μπουλόνια +12mm για αποστάτες 12mm.
Οι αποστάτες Eibach ή H&R είναι πολύ πιο ποιοτικοί από αυτούς που βλέπω στην φωτογραφία που έβαλες.
Επίσης, είναι σημαντικά ελαφρύτεροι.
Εγώ πάντως όλα τα μπουλόνια που έχω αγοράσει (έχω πάρει πολλά) είναι όλα H&R (έχουν και επιλογή για μαύρα παρεπιπτόντως).
Από εδώ τα έχω πάρει.
https://www.turnermotorsport.com/p-1237-wheel-lug-bolt-for-bmws-black-standard-extended-lengths-sold-individually.aspx
Φθηνά δεν τα λες (για 20αδα θες 60 δολάρια συν μεταφορά που είναι ακριβή μιας και έχουν βάρος).
Γενικά όμως δεν είναι να παίζεις με αυτά τα πράγματα (να κάνεις οικονομία δηλαδή), γιατί όσοι είχαν την ατυχία να δουν τον τροχό τους να τους προσπερνάει, κλάψανε αμέσως μετά...
Αλεξ έλεγε κανονικά τα χιλιοστά απ τα μπουλόνια και με λεπτομέρεια και είχε και διάγραμμα αναλυτικό..το θέμα είναι οτι εγώ δεν πήγε καν το μυαλό μου οτι θα έβρισκε μέσα στα ελατήρια βρήκε μάλλον απ το χειρόφρενο κάτι τέτοιο νομίζω..
Αυτό είναι δικό μου λάθος σίγουρα αλλα και απ την άλλη ρίχνω και λίγο φταίξιμο σε αυτόν διότι δεν ήξερε οτι παραείναι μεγάλα τα μπουλόνια (τελικα μόνο τα πίσω βρίσκουν)
κοίτα η φώτο δεν ξέρω μπορεί να σε ξεγελάει αλλα είναι αρκετά ποιοτικοί και με ελάχιστο βάρος γιατί είχα δει και τους eibach και ήταν κάτι παρόμοιο όταν τους έπιασα στα χέρια μου..
δεν ξέρω μπορεί να κάνω και λάθος αλλα νομίζω πως αν είναι σωστό το υλικό και φτιάχνεται σε σωστό μηχάνημα με τις σωστές-ακριβείς αναλογίες δεν βλέπω κάποια διαφορά σε σχέση με τους eibach ή H&R παρα μόνο οτι γράφουν πάνω την μάρκα..Αλλα όπως είπα μπορεί να κάνω και λάθος..
Συγκεκριμένα για 4 αποστάτες + μπουλόνια + μεταφ βγήκαν 171 ευρώ..Για τους Eibach ήθελα γύρω στο 300άρι απο ότι θυμάμαι..
Ο τurner καλός είναι έχω ψωνίσει αλλα πολύ ακριβώς ρε συ γενικά σε όλα..αν συγκρίνεις τιμές στα ίδια προιόντα έχουν σημαντικές διαφορές!
steliosm46
16-06-12, 01:37
Εσυ απο turner φοράς αποστάτες άλεξ? εάν φοράς 12μμ εάν σου είναι εύκολο πες μου πόσα χιλιοστά είναι τα μπουλόνια για να δώ τελικα τι δίνει ο turner γιατι δεν αναφέρει ακριβώς λέει για 12-12.5mm spacers αλλα δεν λέει ακριβώς πόσα χιλιοστά είναι τα μπουλόνια..Θενκς thumb
Εσυ απο turner φοράς αποστάτες άλεξ? εάν φοράς 12μμ εάν σου είναι εύκολο πες μου πόσα χιλιοστά είναι τα μπουλόνια για να δώ τελικα τι δίνει ο turner γιατι δεν αναφέρει ακριβώς λέει για 12-12.5mm spacers αλλα δεν λέει ακριβώς πόσα χιλιοστά είναι τα μπουλόνια..Θενκς thumb
Έχω Eibach και Η&R.
Τα μπουλόνια τα έχω αγοράσει όλα από Turner, και είναι Η&R.
Θα μετρήσω ένα μετά και σου λέω.
Έχω και εγώ αποστάτες από Turner, στα 12.5μμ σε κάθε γωνιά, αλλά αντί για μπουλόνια έχω βάλει studs 75μμ! (Στα Ελληνικά; ) Οι αποστάτες είναι πάρα πολύ ελαφριοί και φαίνονται πολύ καλής ποιότητας. Επίσης είναι πολύ πιο βολικό για να βγάζεις και να βάζεις πίσω τις ζάντες.
Μπροστά:
https://lh5.googleusercontent.com/-xK6H2lS8cG4/T5rJpMN1tiI/AAAAAAAADjc/KG1ECc9n_VA/s900/IMG_20120427_180218.jpg
Πίσω:
https://lh5.googleusercontent.com/-ALHr6KjSKtc/T5rJgsr3IqI/AAAAAAAADjU/bU4wSdJaVgY/s900/IMG_20120427_180115.jpg
Αυτά έχω:
https://www.turnermotorsport.com/p-120-bmw-5-lug-except-e39-125-mm-wheel-spacers-pair.aspx και https://www.turnermotorsport.com/p-1123-turner-motorsport-75mm-wheel-studs-most-bmws-e30-e36-e46-e90-e92-etc.aspx
Για το θέμα εδώ όμως η Turner πουλάνε πιο μακριά μπουλόνια για τους 12-12.5μμ αποστάτες τους και είναι 39μμ μήκος αν δεν κάνω λάθος. https://www.turnermotorsport.com/p-1559-wheel-lug-bolt-for-bmws-silver-standard-extended-lengths-sold-individually.aspx και https://www.pelicanparts.com/cgi-bin/smart/more_info.cgi?pn=PEL-TWH995139S&catalog_description=%33%39mm%20Length%20Lug%20Bolt %2C%20For%20use%20with%20%31%32mm%20spacers%2C%20S ilver%2C%20%31%32%20X%20%31%2E%35mm%2C%20Each%20%2 0
Άν δεν κάνω λάθος το όνομα είναι μπουζόνια.
Πάρα πολύ καλή λύση τα μπουζόνια για κόσμο που βγάζει-βάζει τροχούς+αποστάτες (όπως καλή ώρα εγώ).
Εγώ δεν έχω βάλει για τον απλούστατο λόγο ότι κάνουν μπαμ και δεν θέλω τόσο ενδιαφέρον από την τροχαία όταν με σταματήσουν.
Εχω βαλει και εγω μαζι με τον Γιαννη.
Ειναι μεγαλη ευκολία στο βαλε-βγαλε τροχους και ειδικα οταν βαζω αυτες τις θεοβαρες 18αρες που εχω για τα track days.
Άν δεν κάνω λάθος το όνομα είναι μπουζόνια.
Πάρα πολύ καλή λύση τα μπουζόνια για κόσμο που βγάζει-βάζει τροχούς+αποστάτες (όπως καλή ώρα εγώ).
Εγώ δεν έχω βάλει για τον απλούστατο λόγο ότι κάνουν μπαμ και δεν θέλω τόσο ενδιαφέρον από την τροχαία όταν με σταματήσουν.
Οι δικοί μας εδώ δεν θα καταλάβουν οποιαδήποτε διαφορά. Εδώ τους λέω πως οι RPI εξατμίσεις μου είναι μαμά... :whistle:
Οι δικοί μας εδώ δεν θα καταλάβουν οποιαδήποτε διαφορά. Εδώ τους λέω πως οι RPI εξατμίσεις μου είναι μαμά... :whistle:
Εδώ για να καταλάβεις διαφορά, γνωρίζουν τις χοντρές διαφορές ενός CSL με ένα απλό (προφυλακτήρες, καθίσματα, κάρμπον οροφή και εισαγώγή) :whistle:
ghost-rider
16-06-12, 12:33
Στελιο πρεπει να κατεβασεις τους πισω δισκους κ να δεις αν ολα ειναι οκ.
Αν εβρισκαν πιθανον να προκαλεσαν τραυματισμο.
Δεν μου ερχεται τωρα ακριβως πως ειναι πισω αλλα μην το προσπερασεις ετσι.
Έχεις μεγαλύτερα φρένα;Γιατί έβαλες αποστάτες;
steliosm46
16-06-12, 13:11
Έχω και εγώ αποστάτες από Turner, στα 12.5μμ σε κάθε γωνιά, αλλά αντί για μπουλόνια έχω βάλει studs 75μμ! (Στα Ελληνικά; ) Οι αποστάτες είναι πάρα πολύ ελαφριοί και φαίνονται πολύ καλής ποιότητας. Επίσης είναι πολύ πιο βολικό για να βγάζεις και να βάζεις πίσω τις ζάντες.
Μπροστά:
https://lh5.googleusercontent.com/-xK6H2lS8cG4/T5rJpMN1tiI/AAAAAAAADjc/KG1ECc9n_VA/s900/IMG_20120427_180218.jpg
Πίσω:
https://lh5.googleusercontent.com/-ALHr6KjSKtc/T5rJgsr3IqI/AAAAAAAADjU/bU4wSdJaVgY/s900/IMG_20120427_180115.jpg
Αυτά έχω:
https://www.turnermotorsport.com/p-120-bmw-5-lug-except-e39-125-mm-wheel-spacers-pair.aspx και https://www.turnermotorsport.com/p-1123-turner-motorsport-75mm-wheel-studs-most-bmws-e30-e36-e46-e90-e92-etc.aspx
Για το θέμα εδώ όμως η Turner πουλάνε πιο μακριά μπουλόνια για τους 12-12.5μμ αποστάτες τους και είναι 39μμ μήκος αν δεν κάνω λάθος. https://www.turnermotorsport.com/p-1559-wheel-lug-bolt-for-bmws-silver-standard-extended-lengths-sold-individually.aspx και https://www.pelicanparts.com/cgi-bin/smart/more_info.cgi?pn=PEL-TWH995139S&catalog_description=%33%39mm%20Length%20Lug%20Bolt %2C%20For%20use%20with%20%31%32mm%20spacers%2C%20S ilver%2C%20%31%32%20X%20%31%2E%35mm%2C%20Each%20%2 0
Έτσι ακριβώς.και εγώ τελικά κατάλαβα οτι 39mm είναι τα σωστά!
Οι αποστάτες είναι πολυ καλοί και κάθονται κουτί απλά το λάθος ήτανε που τα μπουλόνια τελικά ήταν 42mm
Τα studs καλά είναι αλλα κάπου διάβασα οτι δεν είναι τόσο ασφαλές όσο είναι τα μπουλόνια..Είχα διαβάσει συγκεκριμένα για ποιους λόγους οι γερμανοί προτιμούν τα Lug Bolts παρά τα Lug Nuts..
Βέβαια είναι ποιο εύχρηστα όταν κάποιος επισκέπτεται την πίστα πολύ συχνά
steliosm46
16-06-12, 13:18
Στελιο πρεπει να κατεβασεις τους πισω δισκους κ να δεις αν ολα ειναι οκ.
Αν εβρισκαν πιθανον να προκαλεσαν τραυματισμο.
Δεν μου ερχεται τωρα ακριβως πως ειναι πισω αλλα μην το προσπερασεις ετσι.
Το έχω στα υπόψιν ναι θα ανοιχτούν έτσι και αλλιώς αλλα πήρα και σωληνάκια Goodridge οπότε θα τα κάνω όλα μαζί..thumb
steliosm46
16-06-12, 13:20
Έχεις μεγαλύτερα φρένα;Γιατί έβαλες αποστάτες;
Μπροστά φοράω 8 πιστονα D2 αλλα δεν έχει να κάνει με αυτό, δεν είχε κάποιο θέμα, είναι περισσότερο για best looking & Handing
m-power_01
16-06-12, 15:13
Με αφορμή τον φίλο ga41 , που ανα ρωτήθηκε ποια είναι η ονομασία στα ελληνικά , να πούμε και το μέγα λάθος ! Τα BMW απο την μάνα τους φοράνε μπουζόνια! Μπουλονια είναι αυτά που έβαλε ο φίλος ga41.
Με αφορμή τον φίλο ga41 , που ανα ρωτήθηκε ποια είναι η ονομασία στα ελληνικά , να πούμε και το μέγα λάθος ! Τα BMW απο την μάνα τους φοράνε μπουζόνια! Μπουλονια είναι αυτά που έβαλε ο φίλος ga41.
Πάλι δεν κατάλαβα:confused:
m-power_01
16-06-12, 15:38
Κοίτα την φωτό του ga41 , ξαναδιάβασε αυτο που έγραψα. Αν δεν καταλάβεις πάλι έχει ο spar@ έναν καλο ψυχαναλυτή
Κοίτα την φωτό του ga41 , ξαναδιάβασε αυτο που έγραψα. Αν δεν καταλάβεις πάλι έχει ο spar@ έναν καλο ψυχαναλυτή
Δηλαδή αυτά της HR είναι μακρύτερα μπουζόνια και όχι μπουλόνια,σωστά;
Vassilis ///M
16-06-12, 16:31
Έτσι ακριβώς.και εγώ τελικά κατάλαβα οτι 39mm είναι τα σωστά!
Οι αποστάτες είναι πολυ καλοί και κάθονται κουτί απλά το λάθος ήτανε που τα μπουλόνια τελικά ήταν 42mm
Κόψε με τροχό τα μπουλόνια και κάντα στο επιθυμητό μήκος που θέλεις...
Πήγαινε σε ένα μηχανουργείο...thumbthumb
Μην κάνεις τον κόπο να αγοράσεις καινούρια...
Με αφορμή τον φίλο ga41 , που ανα ρωτήθηκε ποια είναι η ονομασία στα ελληνικά , να πούμε και το μέγα λάθος ! Τα BMW απο την μάνα τους φοράνε μπουζόνια! Μπουλονια είναι αυτά που έβαλε ο φίλος ga41.
Χμ Σπύρο, και οι 2 λέξεις είναι γαλλικής προέλευσης (αν δεν κάνω λάθος για το μπουζόνι).
Τα μπουζόνια είναι με βεβαιότητα οι βίδες που έχουν μόνο βόλτες και δεν έχουν κεφάλι.
Κλασσική περίπτωση στις κυλινδροκεφαλές (για τις πολλαπλές εισαγωγής/εισαγωγής, και για τα μηχανάκια για την κεφαλή την ίδια).
https://i130.photobucket.com/albums/p246/dinamik2t/P8190589.jpg
Μετά έχουμε φυσικά τα παξιμάδια που βιδώνουν στα μπουζόνια.
Μπουλόνια ξέρω για τους τροχούς, αυτά που έχουν τα BMW.
Εσύ που έχεις δει ότι οι ονομασίες είναι ανάποδες ?
steliosm46
16-06-12, 18:59
Χμ Σπύρο, και οι 2 λέξεις είναι γαλλικής προέλευσης (αν δεν κάνω λάθος για το μπουζόνι).
Τα μπουζόνια είναι με βεβαιότητα οι βίδες που έχουν μόνο βόλτες και δεν έχουν κεφάλι.
Κλασσική περίπτωση στις κυλινδροκεφαλές (για τις πολλαπλές εισαγωγής/εισαγωγής, και για τα μηχανάκια για την κεφαλή την ίδια).
https://i130.photobucket.com/albums/p246/dinamik2t/P8190589.jpg
Μετά έχουμε φυσικά τα παξιμάδια που βιδώνουν στα μπουζόνια.
Μπουλόνια ξέρω για τους τροχούς, αυτά που έχουν τα BMW.
Εσύ που έχεις δει ότι οι ονομασίες είναι ανάποδες ?
Και εγώ έτσι ξέρω.
ghost-rider
16-06-12, 19:57
Γενικα στην πιατσα επικρατει να αναφερονται ως μπουζονια οι βιδες που βιδωνουν στα μουαγιε σε αυτοκινητα οπως το bmw.
Στα αυτοκινητα με το αλλο συστημα οντως οι βιδες που προεξεχουν και ειναι φιξαρισμενες στο μουαγιε, αναφερονται και στην πιαστα ως μπουζονια. Απλα το κωνικο παξιμαδι που μπαινοβγαινει για τη στηριξη του τροχου σε εκεινη την περιπτωση εχει επικρατησει παλι να αναφερεται ως μπουλονι στην πιατσα.
Δλδ το μπουζονι παιζει και στις δυο περιπτωσεις, στη μια για τη βιδα που παιρνεις στα χερια σου ξεβιδωνοντας και στην αλλη για τη φιξαρισμενη βιδα πανω στο μουαγιε...
Ετυμολογικα δεν ξερω τι ειναι σωστο κ τι λαθος. Καμια φορα απλα το ακους και το επαναλαμβανεις!
Θα μετρήσω ένα μετά και σου λέω.
Λοιπόν ΟΕΜ 26mm
https://clubcsl.com/CSL/blog/oem-bolts.jpg
H&R από Turnermotorsport 39mm
https://clubcsl.com/CSL/blog/extended-bolts.jpg
ποιος ο λογος να βαλει καποιος αποστατες,περαν της αισθητικης βελτιωσης?
Ποιος τους βαζει για αισθητικη βελτειωση ;
Ποιος τους βαζει για αισθητικη βελτειωση ;
το 80% των αποστατων εχουν μπει για αυτον το λογο
περαν αυτου γιατι να χαλασω την γεωμετρια που καποιοι ανθρωποι εχουν σπαταλισει χιλιαδες εργατωρες να τελειοποιησουν?
το 80% των αποστατων εχουν μπει για αυτον το λογο
περαν αυτου γιατι να χαλασω την γεωμετρια που καποιοι ανθρωποι εχουν σπαταλισει χιλιαδες εργατωρες να τελειοποιησουν?
Εγώ για παράδειγμα τους έβαλα γιατί βρίσκανε τα φρένα στις ακτίνες των τροχών.
το 80% των αποστατων εχουν μπει για αυτον το λογο
περαν αυτου γιατι να χαλασω την γεωμετρια που καποιοι ανθρωποι εχουν σπαταλισει χιλιαδες εργατωρες να τελειοποιησουν?
Αυτο ειναι. Το 80% που τους βαζουν χαλανε την εργοστασιακη γεωμετρια χωρις να υπαρχει καποιος ουσιαστικος λογος.
Οι αποστατες πρεπει να μπαινουν και να χαλανε ή να βελτειωνουν την γεωμετρια για καποιο ουσιαστικο λογο.
Αυτο ειναι. Το 80% που τους βαζουν χαλανε την εργοστασιακη γεωμετρια χωρις να υπαρχει καποιος ουσιαστικος λογος.
Οι αποστατες πρεπει να μπαινουν και να χαλανε ή να βελτειωνουν την γεωμετρια για καποιο ουσιαστικο λογο.
Σωστα,με τοποθετηση αποστατων μπορεις να δημιουργησεις σοβαρα προβληματα στο αυτοκινητο.
ακομα και με 2-3 ποντους επιβαρυνεις σημαντικα την αντοχη της αναρτησης σου,σε συνδιασμο κιολας με καποιο χαμηλωμα τα ημιαξονια σου σε βριζουν απελπισμενα;)
steliosm46
17-06-12, 20:29
Λοιπόν ΟΕΜ 26mm
https://clubcsl.com/CSL/blog/oem-bolts.jpg
H&R από Turnermotorsport 39mm
https://clubcsl.com/CSL/blog/extended-bolts.jpg
Ευχαριστώ για το κόπο Άλεξ..ναι τα είχα μετρήσει και εγω απλά ήθελα να σιγουρευτώ για αυτά που δίνει ο Turner μιας και εσύ τα είχες πάρει απο κει..
Τελικά η όλη ιστορία ήταν οτι για 3mm παραπάνω δηλαδή στην συγκεκριμένη περίπτωση 42mm που μου στειλε αυτός βρίσκει τελικά στις πίσω ρόδες..
και δεν έχει πολλά περιθώρια όπως μπροστά..τα 42 είναι για 15mm αποστάτες.
Ωραία λοιπόν..thumb
steliosm46
17-06-12, 20:34
Σωστα,με τοποθετηση αποστατων μπορεις να δημιουργησεις σοβαρα προβληματα στο αυτοκινητο.
ακομα και με 2-3 ποντους επιβαρυνεις σημαντικα την αντοχη της αναρτησης σου,σε συνδιασμο κιολας με καποιο χαμηλωμα τα ημιαξονια σου σε βριζουν απελπισμενα;)
Ωραία..Εγώ ας πούμε πήρα μπρός-πίσω τους ίδιους..12mm δηλαδή..Άρα λοιπόν άλλαξα κάτι? Θέλω να πω δεν αλλάχτηκε το πάτημα των εμπρός τροχών με τους πίσω..Δηλαδή αν έβαζα ας πούμε μπρος 12 και πίσω 15 οι πίσω είναι λίγο ποιο έξω σωστα?
σε αυτή την περιπτωση πιστεύω οτι είναι το ίδιο πράγμα με την έννοια οτι πες οτι ζάντες έχουν λίγο ποιο μικρό offset..
αλλαξες την γεωμετρια ολου του αυτοκινητου.
κανενα μηχανιμα ευθυγραμμισης πλεον δεν μπορει να μετρησει το αυτοκινητο σου σωστα.
δεν εχει να κανει μονο με το θεμα εμπρος-πισω.
εχεις επεκτινει την συνησταμενη των εμπρος και πισω αναρτησεων σου κατα 12 χιλιοστα.
Σωστα,με τοποθετηση αποστατων μπορεις να δημιουργησεις σοβαρα προβληματα στο αυτοκινητο.
ακομα και με 2-3 ποντους επιβαρυνεις σημαντικα την αντοχη της αναρτησης σου,σε συνδιασμο κιολας με καποιο χαμηλωμα τα ημιαξονια σου σε βριζουν απελπισμενα;)
Δημητρη εμενα η γνωμη μου ειναι οτι οι αποστατες πρεπει να μπαινουν για λόγους αποφυγης προβληματων πχ να μην βρισκουν δαγκανες ή ελατηρια στους τροχους ή ακομη και για αγωνιστικους σκοπους οπως η αλλαγη οφσετ και η αυξηση μετατροχίου.
Φυσικα και η προσθηκη αποστατων για αισθητικους λόγους δεν ειναι και κατι το τραγικο ειδικα οταν γινεται ομοιομορφα και χωρις υπερβολές σε ολους τους τροχους
steliosm46
17-06-12, 20:48
αλλαξες την γεωμετρια ολου του αυτοκινητου.
κανενα μηχανιμα ευθυγραμμισης πλεον δεν μπορει να μετρησει το αυτοκινητο σου σωστα.
δεν εχει να κανει μονο με το θεμα εμπρος-πισω.
εχεις επεκτινει την συνησταμενη των εμπρος και πισω αναρτησεων σου κατα 12 χιλιοστα.
Για ποιο λόγο κανένα μηχάνημα ευθυγράμμισης δεν μετράει σωστά? Δηλαδή αυτοί που φοράνε 10άρες πίσω δεν μπορούν να κάνουν ευθυγράμμιση?
Δηλαδή όταν έχει ας πούμε τις μαμά 18άρες που φοράει το Μ3 έχουν το ίδιο οφσετ με 19άρες CSL τύπου η κάτι άλλο?Όχι έχουν διαφορετικό..Άρα τι όταν βάζεις άλλες ζάντες που σαφώς έχουν διαφορετικό οφσετ δεν βγαίνει η ζάντα ποιο έξω?Βγαίνει..Άρα τι Εκεί δεν μπορείς να κάνεις ευθυγράμμιση δηλαδή επειδή αλλάζει το πάτημα?
...άλλες ζάντες που σαφώς έχουν διαφορετικό οφσετ δεν βγαίνει η ζάντα ποιο έξω?Βγαίνει..Άρα τι Εκεί δεν μπορείς να κάνεις ευθυγράμμιση δηλαδή επειδή αλλάζει το πάτημα?
κοιτα μην φανταστεις οτι θα το βαλεις για ευθυγραμμιση και θα βγει καβουρι αλλα σιγουρα σωστο μετρημα δεν προκειται να γινει.
οι λεγομενες "αραχνες" των ευθυγραμμισεων πιανουν πανω στον τροχο και απο κει στελνουν το σημα τους.
αν εσυ με οποιονδηποτε τροπο βγαζεις τον τροχο πιο εξω σιγουρα χαλας τις γωνιες που δινει η εκαστοστε "αραχνη"
παραθετω μια τυχαια φωτο απο "αραχνη"
Φϊλε γνωρίζεις ότι οι κατασκευαστές δίνουν γύρω στο -20χιλ. offset λόγω νομοθεσίας για να χωράνε οι αλυσίδες το χειμώνα ?
Οι αποστάτες δεν κάνουν κανένα κακό (εκτός του να έχεις λίγο πιο αυξημένη φθορά στα ρουλεμάν... καμμία σχέση με ημιαξόνια).
Επίσης, επειδή είναι προσθήκες και μετατοπίζουν λίγο πιο έξω τον τροχό, δεν μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά της ευθυγράμμισης.
Ούτε η κάμπερ αλλάζει, ούτε η κάστερ, ούτε η σύγκλιση.
Το μετατρόχιο αλλάζει μόνο.
Μια χαρά το ευθυγραμμίζεις λοιπόν
ΔημήτρηςΜ3
18-06-12, 01:25
Χωρίς να θέλω να σας ζαλιζω
Θέλω μια γρηγόρη απάντηση
Θέλω να βάλω εμπρός τουλάχιστον 15mm
Οπότε απο που να αγοράσω προσθήκες
Και μπουλονια !!
m-power_01
18-06-12, 02:17
Χμ Σπύρο, και οι 2 λέξεις είναι γαλλικής προέλευσης (αν δεν κάνω λάθος για το μπουζόνι).
Τα μπουζόνια είναι με βεβαιότητα οι βίδες που έχουν μόνο βόλτες και δεν έχουν κεφάλι.
Κλασσική περίπτωση στις κυλινδροκεφαλές (για τις πολλαπλές εισαγωγής/εισαγωγής, και για τα μηχανάκια για την κεφαλή την ίδια).
https://i130.photobucket.com/albums/p246/dinamik2t/P8190589.jpg
Μετά έχουμε φυσικά τα παξιμάδια που βιδώνουν στα μπουζόνια.
Μπουλόνια ξέρω για τους τροχούς, αυτά που έχουν τα BMW.
Εσύ που έχεις δει ότι οι ονομασίες είναι ανάποδες ?
Πραγματικά Άλεξ δεν θυμάμαι που το είχα δει. Αλλά θυμάμαι με πολύ σιγουριά, όταν στο πρώτο έτος στο μηχανολογικό σχέδιο ο καθηγητής (κ. Καράμπελας) σχεδιάσε στον πίνακα ένα μουαγέ, μία ζάντα, και μία βίδα. Πριν λοιπόν συνεχίσει την παράδοση του, ρώτησε την ονομασία της βίδας (2η βδομάδα στην σχολή τωρα μιλαμε). Σηκώθηκαν χέρια και η απαντηση που πήρε ήταν ''μπουλόνι''. Τα χέρια κατέβηκαν, και τότε ένα ψηλό παλικάρι, με μαυρο δερματινο ,στο βάθος φώναξε ''μπουζόνι''. Ο κ.Καράμπελας ρώτησε το όνομα του παιδιού...
Έτσι περιγράφουν οι φίλοι μου το πως με γνώρισαν στην σχολή.:th_Laie_67-1:
αλλαξες την γεωμετρια ολου του αυτοκινητου.
κανενα μηχανιμα ευθυγραμμισης πλεον δεν μπορει να μετρησει το αυτοκινητο σου σωστα.
δεν εχει να κανει μονο με το θεμα εμπρος-πισω.
εχεις επεκτινει την συνησταμενη των εμπρος και πισω αναρτησεων σου κατα 12 χιλιοστα.
Φϊλε γνωρίζεις ότι οι κατασκευαστές δίνουν γύρω στο -20χιλ. offset λόγω νομοθεσίας για να χωράνε οι αλυσίδες το χειμώνα ?
Οι αποστάτες δεν κάνουν κανένα κακό (εκτός του να έχεις λίγο πιο αυξημένη φθορά στα ρουλεμάν... καμμία σχέση με ημιαξόνια).
Επίσης, επειδή είναι προσθήκες και μετατοπίζουν λίγο πιο έξω τον τροχό, δεν μεταβάλλουν τα χαρακτηριστικά της ευθυγράμμισης.
Ούτε η κάμπερ αλλάζει, ούτε η κάστερ, ούτε η σύγκλιση.
Το μετατρόχιο αλλάζει μόνο.
Μια χαρά το ευθυγραμμίζεις λοιπόν
Ακριβώς, μια χαρά ευθυγραμμίζεται. Δεν αλλάζει κάτι. Αν θέλαμε να παίξουμε τα χιλιοστα ,θα μπορούσαμε να πούμε ότι αλλάζει λίγο η camber λόγω τις αύξησης του μήκους του μοχλού. Αλλά και πάλι τρίχες.
Αυτό που αλλάζει και δεν φαίνεται στην ευθυγράμμιση είναι το scrub radius.
https://moodle.student.cnwl.ac.uk/moodledata_shared/cdx%20etextbook/dswmedia/images/scrubradius.jpg
https://www.miata.net/garage/wide.jpg
steliosm46
18-06-12, 09:19
Χωρίς να θέλω να σας ζαλιζω
Θέλω μια γρηγόρη απάντηση
Θέλω να βάλω εμπρός τουλάχιστον 15mm
Οπότε απο που να αγοράσω προσθήκες
Και μπουλονια !!
απ οπου και να πάρεις αρκεί να έχει πατούρα ο αποστάτης για να μην έχει τρέμουλα στο τιμόνι κλπ , και για 15mm θα πάρεις 12χ1.5 42mm μπουλόνια
Χωρίς να θέλω να σας ζαλιζω
Θέλω μια γρηγόρη απάντηση
Θέλω να βάλω εμπρός τουλάχιστον 15mm
Οπότε απο που να αγοράσω προσθήκες
Και μπουλονια !!
https://www.ebay.de/itm/BMW-e90-e91-e92-e93-H-R-Distanzscheiben-DR-30mm-Neu-/260767457130?pt=DE_Autoteile&hash=item3cb6f39f6a
Ρώτα τον αν μπορεί να στους στείλει.
steliosm46
18-06-12, 09:34
ώπα edit: Για 42mm που είπα είναι την συγκεκριμένη περίπτωση του Ε46 Μ3 που έχει ΟΕΜ στα 26mm
άρα εσύ τώρα δεν ξέρω πόσο έχεις,άρα καλα θα κάνεις να βγάλεις ένα μπουλόνι να το μετρήσεις και ανάλογα το πόσο είναι θα ξέρεις και τι μπουλόνια θα χρειαστείς να πάρεις..
αν είναι 26 πχ και θες να βάλεις 15mm αποστάτες 26+ 15= 41
41 δεν έχει άρα 42
και θα προσέξεις επίσης τον τύπο της κεφαλής του μπουλονιού..αν είναι κωνικό(Cone) ή Radius γιατί είναι σημαντικό..
Τα BMW φοράνε κωνικά
ΔημήτρηςΜ3
21-06-12, 01:24
https://item.mobileweb.ebay.de/viewitem?itemId=110714488187&kw=110714488187 Αυτές λέω να πάρω κάνουν ;;;;
Η ζάντα είναι 35offset οι εμπρός άρα με 20μμ
Πάω στο 15 offset καλα το λέω ;;;
https://item.mobileweb.ebay.de/viewitem?itemId=110714488187&kw=110714488187 Αυτές λέω να πάρω κάνουν ;;;;
Η ζάντα είναι 35offset οι εμπρός άρα με 20μμ
Πάω στο 15 offset καλα το λέω ;;;
Ναι όντως, σε κάθε τροχό θα πάρεις 10 χιλιοστά.
Αλλά να πω κάτι ? Πάρε 12 χιλιοστά ρε φίλε, καλύτερα να είσαι σίγουρος ότι δεν θα κοπεί κανένας αποστάτης.
Η διαφορά στην τιμή πρέπει να είναι ελάχιστη.
Επίσης, οι αποστάτες από Ε46 είναι ίδιοι, μιας και το μουαγιέ είναι ίδιο.
ΔημήτρηςΜ3
21-06-12, 11:37
Αλεξ το σκέφτηκα λίγο διαφορετικά
Οι 20mm γίνονται 1,5. 1,7 κλπ κλπ
Οι 1,5 κλπ δε γίνονται 20mm
steliosm46
21-06-12, 13:34
Αλεξ το σκέφτηκα λίγο διαφορετικά
Οι 20mm γίνονται 1,5. 1,7 κλπ κλπ
Οι 1,5 κλπ δε γίνονται 20mm
τι ενοείς? θα φαγώσεις τους αποστάτες??
Αλεξ το σκέφτηκα λίγο διαφορετικά
Οι 20mm γίνονται 1,5. 1,7 κλπ κλπ
Οι 1,5 κλπ δε γίνονται 20mm
Δεν κατάλαβα τι λες.
m-power_01
21-06-12, 13:55
Δεν κατάλαβα τι λες.
ότι άμα δεν του αρεσει με 20χιλ ή βρίσκει ή οτιδήποτε ,τους πάει στον τόρνο και τους κάνει και 17 και 12 χιλ.
Ενώ άμα πάρει τους 12αριδες δεν μπορούν να γεννήσουν και να γίνουν 20χιλ
Αυτό εννοεί
ότι άμα δεν του αρεσει με 20χιλ ή βρίσκει ή οτιδήποτε ,τους πάει στον τόρνο και τους κάνει και 17 και 12 χιλ.
Ενώ άμα πάρει τους 12αριδες δεν μπορούν να γεννήσουν και να γίνουν 20χιλ
Αυτό εννοεί
Mάλιστα.
Τότε κοιτάει λάθος γιατί αυτοί στην αγγελία είναι 10 χιλιοστά ο καθένας (οπότε και 20 για το σύνολο αλλαγής του μετατροχίου).
Κάτι άλλο, αυτοί των 20 χιλιοστών είναι με το σύστημα με τα έξτρα μπουλόνια.
Σε αυτούς είναι μέγα λάθος να τους φας στον τόρνο, μιας και δεν είναι σίγουρο πλέον άν ο τροχός θα μείνει στη θέση του ή όχι.
Το υλικό δεν ξέρω άν είναι αρκετό για να κρατήσει το βάρος και τις δυνάμεις του αυτοκινήτου !
Εδώ φωτογραφία από αποστάτες 20 χιλιοστών !
https://shop.xtra.lt/out/oxbaseshop/html/0/dyn_images/z1/h-r_wheel_spacers_dra_z1.jpg
Eibach και H&R δεν δίνουν αποστάτες 20 χιλιοστών με 20 χιλιοστά μακρύτερα μπουλόνια.
Τέλος είμαι της άποψης να μην γίνονται πατέντες με τους αποστάτες γιατί μετά έχουμε κομμένους αποστάτες, τροχούς να φεύγουν κτλ.
Κάποιος φίλος από εδώ είχε κάνει επίσης μια πατέντα στον τόρνο και τελικά ραγίσανε στην μέση :whistle:
ΔημήτρηςΜ3
21-06-12, 14:52
Πωω έχω μπερδευτεί τρέλα !!!
Να το θέσω αλλιώς λοιπόν
Οι ζάντες οι μπροστά είναι 35 offset
Εγω θέλω το λιγότερο 20 ίσως και λίγο περισσότερο
Τη μπορω να βάλω ;;;
m-power_01
21-06-12, 14:55
Με 15 χιλ εκαστος είσαι στο 20 .
Με 16χιλ 19
ΔημήτρηςΜ3
29-10-14, 22:18
Με 10χιλ εμπρος και 0.7 πιςω τι μπουλόνια πρέπει να πάρω ;
Με 10χιλ εμπρος και 0.7 πιςω τι μπουλόνια πρέπει να πάρω ;
Ποντιε υπολογισε ποσο ειναι τα OEM σου και βαλε +10mm.
Ας μην ειμαστε υπερβολικοι και να μην κρινουμε πριν μετρησουμε. Πολλες φορες και τα oem μπουλονια ξεπερναν τις σπειρες του μουαγιε.Τα μπουλονια λοιπον βιδωνουν πανω στον 1 ποντο του μουαγιε. Δεν παιζει ρολο αν το ξεπερναν για μισο χιλιοστο η για 3 ποντους
ΔημήτρηςΜ3
18-12-14, 19:01
Μάγκες μου κάποιο κατάστημα για μπουλόνια ;
aimiliosbmw
19-12-17, 11:00
Διάβασα όλη τη στιχομυθία και από χθες έχω το εξής πρόβλημα...έβαλα σε M3 E46 το κιτ της brembo εξαπίστονα μπροστά και τετραπίστονα πίσω.
Επίσης να αναφέρω ότι φοράω γνήσιες CSL ζάντες με αποτέλεσμα μπροστά να χρειάζομαι 10mm αποστάτη...πίσω ειναι οκ.
Θα έχω πρόβλημα με 10mm προσθήκες?
Πρέπει να βάλω και πίσω 10mm για σωστότερη γεωμετρία?
Έδωσα μια περιουσία κι αρχίζω να ξενερώνω!!!
Τα φώτα σας...
όχι δεν θα έχεις θέμα.. εγώ φοράω 18ρες με τα ίδια φρένα με τα δικά σου.. μπροστά εχω 20mm αποστάτη και πίσω 10mm. την τελευταία φορά στην πίστα χρειάστηκε να βγάλω τον πίσω αποστάτη γιατί τα σλικ έβρισκαν λίγο στο φτερό..οπότε έμεινα μόνο με τον μπροστά..δεν υπήρξε κανένα θέμα.
Και εκτός αυτού για 2 χρόνια περίπου είχα μόνο μπροστά αποστάτη..
aimiliosbmw
19-12-17, 13:32
Μάλιστα...υποτίθεται ότι η brembo τα συνιστά με τις μαμά ζάντες 18 ή 19 χωρίς αποστάτες...και εγώ είπα ότι έτυχε σε μένα λόγω csl ζάντας!!!
Απ το πρωί μιλάω με πολλούς και διάφορους...όλοι συστήνουν ότι μπει μπροστά σε προσθήκη να πάει και πίσω(10mm δλδ).
Ευτυχώς θα με εξυπηρετήσει μαγαζί με μεταχειρισμένους 12mm για την ώρα να πατήσει και θα μου παραγγείλει H&r 2 σετ + μπουλόνια απ έξω.
Μάλλον δε θα πάω σε λύση μπουζόνια...
Μένουν τα ασφαλείας για την ώρα.
Ας ελπίσω ότι δε θα γίνει τρακτέρ και δε θα βρίσκει κάπου.
Δηλαδή άλλαξες το στήσιμο της bmw m στα φρένα, πήρες brembo και εξαιτίας του ότι άλλαξες και τις ζάντες πρέπει να βάλεις αποστάτες αλλάζοντας και το στήσιμο του αυτοκινήτου.
Και πλήρωσες ένα χώρο λεφτά για να έχεις m3 και αλλά ποσά για τα φρένα για να έχεις ένα αυτοκίνητο που δεν έχει ούτε φρένα πλέον m3 αλλά ούτε και το στήσιμο του εργοστασίου.
Μήπως κάτι κάνω λάθος;
Το μικρόβιο του tuning το έχω και εγώ αλλά πειράζω ένα καημένο 335 θεωρώ ότι πληρώνεις m για να έχεις m
μια χαρά είναι το στήσιμο..και τα μαμά φρένα είναι κατώτερα των περιστάσεων..σε εντελώς μαμά μορφή..
aimiliosbmw
19-12-17, 17:44
Δυστυχώς ο καθένας μας προσπαθεί με το δικό του τρόπο να βελτιώσει τα φρένα του 46 κάτι που μάλλον ξέχασε η M division να κάνει!!!
Οι εμπρός αποστάτες που έχεις βάλεις κάνουν το αυτοκίνητο πιο καλό.
Δεν χάλασες το στήσιμο, το βελτίωσες.
Για τους πίσω. μπορείς να βάλεις ή να μη βάλεις.
Στο δικό μου όταν είχα τις CSL ζάντες, είχα αποστάτες εμπρός και πίσω 12 χιλιοστά.
Για την ιστορία, οι 12 χιλιοστών είναι πιο καλοί από τους 10 χιλιοστών.
Ακόμη ένα σχόλιο για τα φρένα τις Μ. Στο Μ3 Ε46 είναι απαράδεκτα και τα μπρέμπο είναι πολύ καλή λύση.
aimiliosbmw
20-12-17, 01:12
Εαν υπάρχουν κάπου προσθήκες set από 10mm έως 12mm με ενδιαφέρουν...έχω μείνει κρεμασμένος!!!
Ευχαριστώ
aimiliosbmw
20-12-17, 01:16
Οι εμπρός αποστάτες που έχεις βάλεις κάνουν το αυτοκίνητο πιο καλό.
Δεν χάλασες το στήσιμο, το βελτίωσες.
Για τους πίσω. μπορείς να βάλεις ή να μη βάλεις.
Στο δικό μου όταν είχα τις CSL ζάντες, είχα αποστάτες εμπρός και πίσω 12 χιλιοστά.
Για την ιστορία, οι 12 χιλιοστών είναι πιο καλοί από τους 10 χιλιοστών.
Ακόμη ένα σχόλιο για τα φρένα τις Μ. Στο Μ3 Ε46 είναι απαράδεκτα και τα μπρέμπο είναι πολύ καλή λύση.
Αφού μου αρκούν τα 10 mm είπα να μείνω όσο το δυνατόν πιο μέσα.
Γιατί οι 12 είναι καλύτεροι απ τους 10?
και εγώ στο δικό μου είχα αποστάτες για τα φρένα. πίσω 12 και μπροστά 5.
εκτός του ότι έχεις εκ των πραγμάτων καλύτερο στήσιμο, κάνε ότι χρειάζεται και βάλε τα μπρέμπο για να πετάξεις τις σαβούρες που έβαζε η πεμβε για φρένα στο αμάξι...
τα φρένα από αυτό το αυτοκίνητο είναι το πρώτο πράγμα που θέλουν πέταμα πάνω από το αυτοκίνητο. δεύτερο και καλύτερο, τα σινεμπλόκ τις πίσω γέφυρας που είναι και ο λόγος που κόβουν το πάτωμα. λόγο του ότι έχουν *νύχι* στην περίμετρο του σινεμπλόκ, δεν πατάει όλο το εξάρτημα πάνω στο πάτωμα αλλά μόνο γύρω γύρω.
πίσω στο θέμα αποστάτες, αν δεις ότι έχεις πρόβλημα με τρέμουλο(πράγμα που δεν το νομίζω), πας και κάνεις ζυγοστάθμιση με γαιδουράκι και τις ζάντες φορεμένες πάνω στο αμάξι. ΠΡΟΣΟΧΗ, αν χρειαστεί να το κάνεις, όταν θα πάνε να σου κάνουν τις πίσω, να είναι σηκωμένο το αμάξι και απο τις 2 πλευρές. λόγο του μπλοκέ μπορεί να γίνει της π@@τ@ν@ς το κάγκελο και να φύγει το αμάξι...
Αφού μου αρκούν τα 10 mm είπα να μείνω όσο το δυνατόν πιο μέσα.
Γιατί οι 12 είναι καλύτεροι απ τους 10?
Γιατί οι αποστάτες 10 χιλιοστών σε αρκετές περιπτώσεις ράγισαν, ενώ των 12 σε καμμία.
Έχει να κάνει με το μέγεθος του μουαγιέ.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.