PDA

Επιστροφή στο Forum : Από 1ης Σεπτεμβρίου σε ισχύ ο «πράσινος δακτύλιος»



zizu
03-05-12, 14:37
Από 1ης Σεπτεμβρίου τίθεται σε ισχύ ο πράσινος δακτύλιος. Χθες υπεγράφη η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ).

Το σημερινό σύστημα δακτυλίου τροποποιείται με τη θέσπιση μέτρων για τη βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας. Τα βασικά μέτρα που προτείνονται είναι τα εξής:

- Επιτρέπεται η κυκλοφορία στον μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας «Euro 5» ή μεταγενέστερης και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα για τα οποία επιτρέπονται και αυτά που είναι τεχνολογίας «Euro 4», εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km.

Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών-ζυγών».

- Απαγορεύεται η κυκλοφορία στον μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1η Ιανουαρίου 1990. Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών- Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών, με εξαίρεση το τμήμα της από τη διασταύρωσή της με τη Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.

- Η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.

«Το μέτρο αυτό σε συνδυασμό με τη βελτίωση των συστημάτων ελέγχου νοθείας καυσίμων και την εντατικοποίηση των ελέγχων, διασφαλίζουν για τους κατοίκους της Αθήνας και όλης της Αττικής ένα πιο καθαρό περιβάλλον, μια πιο καθαρή ατμόσφαιρα», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιώργος Παπακωνσταντίνου.

https://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=2173127

https://www.protothema.gr/environment/article/?aid=194575

S8N
03-05-12, 15:29
Δυστυχώς όλα αυτά είναι ημίμετρα.

Το βασικό πρόβλημα είναι η ανυπαρξία ελεγκτικού μηχανισμού και η διαφθορά στα ΚΤΕΟ. Πόσους από σας έχει σταματήσει το βανάκι του ΥΠΕΧΩΔΕ/ΥΠΕΚΑ για έλεγχο εκπομπών? Πόσους γνωρίζετε να έχουν αντικαταστήσει καταλύτες ή αισθητήρες λ σε αυτοκίνητο 10ετίας?

Απ' την άλλη, πόσους γνωρίζετε που έχουν αφαιρέσει προκαταλύτες/καταλύτες ή έχουν προβεί σε μετατροπές με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητά τους να βγάζουν μεν κάρτα αλλά να μην ικανοποιούν τις νόρμες Euro 4/5 ούτε κατά διάννοια?

Ένα άλλο θέμα που δεν έχει θίξει κανείς είναι τα δίκυκλα. Δεν αναφέρομαι σε μοτοσυκλέτες τύπου Africa Twin / Varadero / GS1200R αλλά σε όλα τα τριτοκοσμικά 50αράκια που μας έχουν σκίσει με το ντουμάνι τους.

Samaro
29-08-12, 06:56
Επανέρχεται «πράσινος» ο Δακτύλιος

Σε ισχύ τίθεται από τη Δευτέρα, 3 Σεπτεμβρίου, o «πράσινος δακτύλιος» στο κέντρο της Αθήνας, με κύρια παρέμβαση την απαγόρευση της κυκλοφορίας των παλαιών φορτηγών και λεωφορείων, αλλά και την ελεύθερη είσοδο σε αυτόν των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας, ύστερα από Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του ΠΕΚΑ με τα συναρμόδια Υπουργεία, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.
Επανέρχεται «πράσινος» ο Δακτύλιος

Όπως επισημαίνει το ΥΠΕΚΑ, στον «πράσινο δακτύλιο» ισχύει κανονικά χωρίς καμία αλλαγή η εκ περιτροπής είσοδος των ιδιωτικής χρήσης οχημάτων στον μικρό δακτύλιο, με το «παλιό» σύστημα «μονών - ζυγών».

Επιπλέον, με το νέο μέτρο επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς περιορισμό των ΙΧ αυτοκινήτων και των φορτηγών οχημάτων κάτω των 2,2 τόνων, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης -είτε είναι απλά είτε υβριδικά- και εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Ειδικά δε, για τα υβριδικά και για τα οχήματα αερίου καυσίμου εκ κατασκευής, επιτρέπεται η κυκλοφορία και αυτών που είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Επανέρχεται «πράσινος» ο Δακτύλιος

Παράλληλα, απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων, πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1 Ιανουαρίου 1990.

Σημειώνεται ακόμα, ότι για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους -από 1.1.2012 έως 1.1.2013- η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την 1/1/1984, σύμφωνα πάντα με το ΥΠΕΚΑ.

Στην απαγόρευση αυτή δεν περιλαμβάνονται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών - Λαμίας, η λεωφόρος Κηφισού και η λεωφόρος Αθηνών, από την λεωφόρο Κηφισού και δυτικότερα, ενώ η ημερομηνία της 1 Ιανουαρίου 1990 προσαυξάνεται αυτόματα κατά ένα έτος, κάθε χρόνο, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι παλαιότερα των 22 ετών.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, τα οχήματα που επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα στον «πράσινο δακτύλιο» θα ελέγχονται από τα όργανα της τροχαίας αποκλειστικά βάσει της άδειας κυκλοφορίας στην οποία αναγράφονται τα όρια εκπομπών ρύπων, η παραβίαση των οποίων θα επιφέρει τις ποινές παράβασης, ενώ οι κυρώσεις για την παραβίασή του θα είναι οι ίδιες με τις κυρώσεις της παραβίασης του υφιστάμενου δακτυλίου.

Τέλος, οι υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ βρίσκονται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προκειμένου να γίνεται ηλεκτρονικά και χωρίς οικονομική επιβάρυνση η έκδοση του «πράσινου σήματος» το οποίο θα φέρουν τα «πράσινα» αυτοκίνητα, ενώ εκτιμάται ότι οι διαδικασίες έκδοσης του ειδικού αυτού σήματος θα ολοκληρωθούν σε έναν μήνα.

https://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=63704104