PDA

Επιστροφή στο Forum : [Ε30] Ακαμψια πλαισιου (σασι)



nikos1400
24-03-12, 16:43
Τελικα ποιο πλαισιο του Ε30 ειναι πιο ακαμπτο (λιγοτερο λαστιχενιο :D) ??
Διπορτο ή τετραπορτο ?


Διαβαζουμε στο διαδικτυο αποψεις οτι το τετραπορτο ειναι πιο ακαμπτο λογω της κολωνας που στηριζει την πισω πορτα.

Και αλλους παλι να λενε οτι το διπορτο ειναι πιο ακαμπτο, και αυτοι επισης χωρις επιχειρηματα ή στοιχεια.


Μηπως, απο την αλλη, με ολες τις αλλαγες/βελτιωσεις που χρειαζονται για καποια χρηση εκτος "πολιτικη",
δεν εχει και πολλη σημασια τελικα ? Πολυς ντορος για το τιποτα ?

Τι λετε ?
Εχει κανεις "στοιχεια" ?

Bassakos
24-03-12, 17:08
κατοχος και των δυο , το 2 πορτο εχει ποιο δεμενη αισθηση και σου δινει την εντυπωση οτι το αμαξι ειναι ποιο μικρο , ισως να ειναι και λογο του μικροτερου βαρους πισω (- 2 πορτες) , οποτε διπλωνα με το 4πορτο "ενιωθα" περισσοτερο τον ογκο του πισω μερους

oldcarskickass
24-03-12, 18:21
Χωρίς να ξέρω τα νούμερα ακαμψίας (τα οποία πιστεύω ότι είναι υπό το μηδέν) δεν πρέπει να έχει σχεδόν καμία διαφορά, γιατί και τα δίπορτα και τα τετράπορτα έχουν ακριβώς το ίδιο μήκος.

Δεν ξέρω τι διαφορά μπορεί να κάνει ένα ζευγάρι πόρτες.

Αλλά αν το θες για οτιδήποτε άλλο εκτός από μετακίνηση από το Α στο Β πρέπει οπωσδήποτε να του βάλεις μπάρες θόλων μπρος πίσω, στη συνέχεια ψαλιδιών και πιθανώς και τις μαμά ενισχύσεις από το κάμπριο.

m_power_lunatic
24-03-12, 21:01
Οδηγησα φετος 2 ραμμενα Ε30 κουπε,μονο στο μπροστινο μερος ειχανε ενισχυθει.

Η αισθηση ητανε καταπληκτικη ομολογω,το ενα ειχε και θολομπαρες εμπρος+πισω και συνεμπλοκ πολυαιρουθανης παντου.......χρηματοκιβωτιο απλα!

Επειδη εχω κατα νου να αναπατασκευασω την Μ3 Ε30 καποια στιγμη,ισως και μεσα στο 2012,με οποιον φανοποιο μιλησα που ειχε αριστες περγαμηνες μου ειπε το ιδιο πραγμα....το μπροστινο μερος κυριως στα Ε30 ειναι αυτο που φλεξαρει λογω χαλαρης ενισχυσης απο το εργοστασιο στα γαζια και τις ποντες.

Θελω να πω αγαπητε μου φιλε οτι σε λαθος λογο ψαχνεσαι για την ακαμψια του πλαισιου στα Ε30,πασχει μπροστα απο κατασκευης του σε συγκριση με το υπολοιπο μερος του αυτοκινητου.

Για να εχουμε και ουσιαστικο συμπερασμα να πουμε οτι το αμαξι αυτο με νορμαλ αναρτηση και σε δρομους και οχι καρο-δρομους σπανια θα αντιμετωπισει προβλημα ακομα και μπροστα.

Κλεινοντας να σου επισημανω-ρωτα και σοβαρο φανοποιο για αυτο αν θες να το διασταυρωσεις-ακομα και μπαρα θολων να βαλεις μπροστα,αν εχεις αναρτηση και ζαντες μεγαλες+καροδρομους οι θολοι του παλι θα παρουνε συγκλιση προς τα μεσα........κοινως μονο ραψιμο.

nikos1400
24-03-12, 21:05
..... ραψιμο.

thumb
στα υπ'οψιν (πλεον)

stefm5
24-03-12, 21:21
θεωρητικά οι ραφές και οι κολώνες στο τετράπορτο το κάνουν πιο άκαμπτο

Vasilis
24-03-12, 21:28
καμπριο κ τετραπορτο (οποιοδηποτε μοντελο)

δεν εχω δει...:shok:


τυχαιο?:whistle:


βασικα νομιζω οτι τα οποια ''ανοιγματα'' δημιουργουν λιγοτερη ακαμψια !

nikos1400
24-03-12, 21:31
στα κρας-τεστ ειχανε διαφορα αραγε ??
διπορτο απο τετραπορτο ?
(θα το'ψαχνα αλλα αυτη τη στιγμη βαριεμαι τρομερα:th_Laie_67-1:)

stefm5
24-03-12, 21:40
καμπριο κ τετραπορτο (οποιοδηποτε μοντελο)

δεν εχω δει...:shok:


τυχαιο?:whistle:


βασικα νομιζω οτι τα οποια ''ανοιγματα'' δημιουργουν λιγοτερη ακαμψια !

η σύγκριση με κάμπριο δεν είναι σωστή
το τετράπορτο σε σχέση με το δίπορτο είναι πιό άκαμπτο
αν αφαιρεθεί η οροφή τα πράγματα αλλάζουν και χρειάζονται διάφορα δεσίματα στο σασί
όσο περισσότερες ραφές σε μια λαμαρίνα τόσο πιο άκαμπτη

Vasilis
24-03-12, 22:08
η σύγκριση με κάμπριο δεν είναι σωστή
το τετράπορτο σε σχέση με το δίπορτο είναι πιό άκαμπτο
αν αφαιρεθεί η οροφή τα πράγματα αλλάζουν και χρειάζονται διάφορα δεσίματα στο σασί
όσο περισσότερες ραφές σε μια λαμαρίνα τόσο πιο άκαμπτη

εγω παλι πιστευα το αντιθετο..


οτι το μονοκομματο ειναι πιο ακαμπτο..thumb


:thnx:

Dimitrios
25-03-12, 10:32
Με βάση το ακόλουθο site το Ε30 έχει ακαμψία 6812 Nm/mm.https://www.bmwfaq.com/f7/alfa-159-jtd-589347/index3.html

nik200
25-03-12, 10:47
εγω πιστευω οτι οι διαφορες ακαμψιας μεταξυ των δυο ειναι ελαχιστες και σε ενα τετοιο αμαξι μετραει πως εχουν γραψει τα χρονια πανω του (καπως σαν τις γυναικες...)..εχω οδηγησει αρκετα αδυνατα ε30 τετραπορτα και ισως να ειναι ενα κλικ λιγοτερο δεμενα στην στρεβλωση που τρωνε στην μεση του αυτοκινητου διατμητικα..πισω και μπροστα μου φανηκαν ακριβως τα ιδια...θα συμφωνησω πολυ με lunatic..το αμαξι εχει θεμα μπροστα..και δεν σωζεται μονο με μια μπαρα θολων...flexarei η μετωπη του αυτοκινητου μπροστα αρκετα...που σημαινει λιγες ποντες, κακος σχεδιασμος απο το εργοστασιο...πραγμα που φυσικα αλλαζει μολις ραψεις καροτσα (αν και δεν συμφωνω για μονο μπροστα...απο μηχανικης αποψεως)..ή βαλεις ενα roll cage..το μπροστα μερος των ε30 ειναι η αχιλλειος πτερνα του..

Samaro
26-03-12, 12:27
Τα δίπορτα αυτοκίνητα, είναι πάντα περισσότερο άκαμπτα απο τα τετράπορτα !
Οπως και τα τετράπορτα, περισότερο άκαμπτα απο τα κάμπριο. (γι'αυτό άλλωστε και τα τελευταία έχουν πρόσθετες ενισχύσεις στο πλαισιο)

:original:

Samaro
26-03-12, 12:53
Τα δίπορτα αυτοκίνητα, είναι πάντα περισσότερο άκαμπτα απο τα τετράπορτα !
Οπως και τα τετράπορτα, περισότερο άκαμπτα απο τα κάμπριο. (γι'αυτό άλλωστε και τα τελευταία έχουν πρόσθετες ενισχύσεις στο πλαισιο)

Ξαναδιαβάζοντας την ερώτησή σου Νίκο, αισθάνομαι την υποχρέωση να ξεκαθαρίσω ότι αναφέρομαι μόνο στο πλαίσιο των αυτοκινήτων όπως αυτά παράγονται.

Τυχόν πρόσθετες εκ των υστέρων παρεμβάσεις ( πχ roll bar, τραβέρσες ) φυσικά βελτιώνουν την ακαμψία κάθε τύπου αμαξώματος, ανάλογα με το βαθμό που επιθυμούμε.

Φυσικά, πρέπει πάντα να έχουμε κατά νού ότι, η όποια ανοχή των αμαξωμάτων στη στρέψη, είναι υπολογισμένη απο τούς κατασκευαστές και απαραίτητη κατα τη γνώμη μου, π.χ. για την εκτόνωση των δυναμεων που ασκούνται.

stefm5
26-03-12, 13:14
Τα δίπορτα αυτοκίνητα, είναι πάντα περισσότερο άκαμπτα απο τα τετράπορτα !
Οπως και τα τετράπορτα, περισότερο άκαμπτα απο τα κάμπριο. (γι'αυτό άλλωστε και τα τελευταία έχουν πρόσθετες ενισχύσεις στο πλαισιο)

:original:

παρακαλώ τεκμηρίωσε την απάντησή σου γιατί μου φαίνεται εσφαλμένη thumb

BMW E46 Sedan (w/o folding seats) 18,000 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 Nm/deg
BMW E46 Wagon (w/folding seats) 14,000 Nm/deg
BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 Nm/deg
BMW E46 Convertible 10,500 Nm/deg

the 4-door is slightly better for structural rigidity than the coupes. That makes sense, becuse the B-pillar is smack in the middle of the chassis, not toward the rear. Remember that the weakest part of most cars is the door area.

E36 M3: 2 door or 4 door autocrosser?
I think you understand the advantages of weight (2 door) versus stiffness (4 door)
2 door body parts are a whole lot easier to come by. CF is quite easily available if you decide to switch to FP. 4 door shells are slightly stiffer apparently.

Samaro
26-03-12, 13:49
Στέφανε,
η απάντηση μου δεν είναι τεκμηριωμένη όπως την εννοείς, αλλά στηρίζεται στή φιλοσοφία/ θεωρία που αναφέρεται διαχρονικά απο τα αυτοκινητιστικά περιοδικά.

Φυσικά δέχομαι ότι απο αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο ενδεχομένως αυτό να διαφέρει. Αλλωστε κάθε κανόνας έχει τις εξαιρέσεις του.

Θα με ενδιέφερε πάντως να μου πείς απο πού αντλείς αυτά τα στοιχεία, ώστε να μελετήσω όλο το άρθρο, απο το οποίο παραθέτεις το απόσπασμα !

Οσο ζω μαθαίνω ! :original:

ghost-rider
26-03-12, 14:03
Καπου τα εχουμε ξαναδει τα παραπανω νουμερα. Τελικα την πηγη την γνωριζουμε? Ειναι εγκυρα? Προσωπικα μου ακουγεται δυσκολο το τετραπορτο να ειναι σε θεση να πλησιασει την ακαμψια του κουπε. Το 46αρι το κουπε βεβαια κ ανακλινομενα πισω καθισματα εχει, κ πιο φαρδυ ειναι κ πιο μπροστα ειναι οι εμπρος τροχοι κ πιο χαμηλα ειναι ο ουρανος. Εχει καποιο μειον σχετικα με την ακαμψια, αλλα το ραψιμο της πισω πορτας κ η ενισχυση που προκυπτει για την κεντρικη κολονα(που στην περιπτωση του τετραπορτου το μηκος λυγισμου ισουται σχεδον με το υψος της κολονας) προσδιδουν εξτρα αντοχη κ ακαμψια.
Βαση λογικης θεωρω οτι καθε φορα το οποιο κουπε πλεονεκτει.

stefm5
26-03-12, 14:42
τα στοιχεία κυκλοφορούν στον διαδίκτυο αλλά φυσικά δε μπορώ να ξέρω αν είναι έγκυρα
αυτό που ξέρω είναι ότι η συμπάθειά σας στα κουπέ είναι έκδηλη! χαχαχα!
τώρα σοβαρά, η ύπαρξη της b-pillar είναι κριτικής σημασίας για την στρεπτική ακαμψία του πλαισίου και δε χρειάζεται κάποιος να είναι ειδικός για να το κατανοήσει
όλα αυτα δεδομένου ότι μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο/πλαίσιο

alexk
26-03-12, 15:06
παρακαλώ τεκμηρίωσε την απάντησή σου γιατί μου φαίνεται εσφαλμένη thumb

BMW E46 Sedan (w/o folding seats) 18,000 Nm/deg
BMW E46 Sedan (w/folding seats) 13,000 Nm/deg
BMW E46 Wagon (w/folding seats) 14,000 Nm/deg
BMW E46 Coupe (w/folding seats) 12,500 Nm/deg
BMW E46 Convertible 10,500 Nm/deg

the 4-door is slightly better for structural rigidity than the coupes. That makes sense, becuse the B-pillar is smack in the middle of the chassis, not toward the rear. Remember that the weakest part of most cars is the door area.

E36 M3: 2 door or 4 door autocrosser?
I think you understand the advantages of weight (2 door) versus stiffness (4 door)
2 door body parts are a whole lot easier to come by. CF is quite easily available if you decide to switch to FP. 4 door shells are slightly stiffer apparently.

Τα έχω δει τα νούμερα, δεν τα πιστεύω βέβαια μιας και δεν είναι από την BMW .
Θυμάμαι το Ε46 κομπακτ έχει 15500 (το ξέρω από την BMW).
Το Ε46 κουπέ δηλαδή είναι για τα πανηγύρια.

Είχα ρωτήσει κάποιον στην Μ να μου δώσει αυτά τα στοιχεία και αρνήθηκε.
Τα συμπεράσματα δικά σας.

alexk
26-03-12, 15:10
McLaren F1 -> 13,500 Nm/grado

χαχαχαχαχα

alexk
27-03-12, 21:00
McLaren F1 -> 13,500 Nm/grado

χαχαχαχαχα

Το γέλιο πάει φυσικά στο πόσο ανακριβή είναι αυτά τα νούμερα.
Είναι τραγικό να λέμε ότι η McLaren F1 δεν έχει καλύτερη ακαμψία από το 98% των αυτοκινήτων από το 1995 και μετά...

Dimitrios
05-04-12, 12:03
Η ακαμψία έχει να κάνει και με το βάρος του αυτοκινήτου, ένα αμάξι με λίγα κιλά και λιγότερη ακαμψία σε σχέση με άλλο, μπορεί να είναι εκπληκτικό στις στροφές, απλά επειδή δεν έχει ανάγκη την έξτρα ενίσχυση.