Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : Sticky 5th gear (BMW 6cyl) Ο λεβιες δεν επιστρεφει στη νεκρα. ZF S5D 320Z 5αρι σασμαν



zaharias
15-12-11, 12:04
Οταν πρωτοεγινε η μετατροπη, αυτο που διαπιστωσα ειναι οτι ο λεβιες μου ειχε ενα "θεμα".. Υστερουσε λιγο σε αισθηση.. σε σχεση με το σαμσαν του Ν42 που ειχα συνηθισει..
Ψαχνοντας, διαβαζω στο φανατικς και βρισκω οτι καποια 5αρια σασμαν που φορεθηκαν σε 6κυλιδρα BMW, ειχαν αυτο το θεμα.. Τωρα κατα βαση αυτα που φορουσαν ZF σασμαν.. αλλα βλεπω να παραπονιουνται και ιδιοκτητες με Getrag..
Ειτε οτι ηταν δυσκολο να βαλουν 5η.. ειτε οτι εβαζαν νεκρα και ο λεβιες ΔΕΝ επεστρεφε στη νεκρα, αλλα εμενε μεταξυ 5ης + 4ης..
Η λυση ειναι (ειχε βγαλει και οδηγια η BMW, καποια αλλαχτηκαν μεσω ανακλησης, καποια αλλα οχι..)
Το θεμα λιγο διορθωνεται με αλλαγη βαλβολινων στο σασμαν, αλλα δεν εξαλειφεται.. (εγω εβαλα Redline MTL και οντως ειναι πολυ καλυτερο.. αλλα επειδη ειμαι λιγο τελειομανης, θελω να γινει η δουλεια οπως πρεπει :D)
Αυτη η επισκευη, απαιτει να κατεβει το σασμαν.. ΔΕΝ γινεται με την καμια να γινουν οι αλλαγες στα ελατηρια (και ολα τα υπολοιπα που πρεπει να αλλαχθουν) ΧΩΡΙΣ να κατεβει το σασμαν..

Ενα πολυ καλο DIY εδω https://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html

Εδω και το θεμα μου απο το φανατικς https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=891589


Αυτο που φταιει βασικα ειναι το Νο6+7 https://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Coupe/Europe/330Ci-M54/LHD/N/2001/january/browse/manual_transmission/s5d_z_housing_mounting_parts/

Εδω μια φωτο.. Ειναι το "bushing"..
https://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=95154&d=1166747675


repair kit https://bmwfans.info/parts/catalog/23117542726/

Ειχε κανεις εδω τετοιο θεμα..??

Stamatis
15-12-11, 12:28
Οχι αλλα το θρεντ αυτο ειναι χρησιμοτατον.

super duper
15-12-11, 15:26
thanks για την ενημερωση

stefm5
15-12-11, 15:32
ζαχαρία συμβαίνει και στο δικό μου σασμάν...σχεδόν από την αρχή το κατάλαβα
αλλά δεν πρόκειται να κάνω κάτι αφού κάποια στιγμή θα μπει 6άρι..

zaharias
15-12-11, 15:49
ζαχαρία συμβαίνει και στο δικό μου σασμάν...σχεδόν από την αρχή το κατάλαβα
αλλά δεν πρόκειται να κάνω κάτι αφού κάποια στιγμή θα μπει 6άρι..

Το σκεφτηκα κι εγω ρε φιλε..

Ρωτησα και 2-3 τιμες για 46αρι Μ3 6αρι.. και λεω ασε..

Κοιτα, εχω σκοπο να κατεβασω κεντρικο για να αλλαξω μεσαια τριβη, flex disc κτλ, να αλλαξω συνεμπλοκ διαφορικου.. οποτε ειπα να τα κανω ολα μαζι μια και καλη..

stefm5
15-12-11, 19:01
Το σκεφτηκα κι εγω ρε φιλε..

Ρωτησα και 2-3 τιμες για 46αρι Μ3 6αρι.. και λεω ασε..

Κοιτα, εχω σκοπο να κατεβασω κεντρικο για να αλλαξω μεσαια τριβη, flex disc κτλ, να αλλαξω συνεμπλοκ διαφορικου.. οποτε ειπα να τα κανω ολα μαζι μια και καλη..

δε χρειάζεται να βάλεις από Μ3 Ε46
μπορείς από 330,325ti E46, 520,525,530 E60, Z4, E36 M3 κλπ
με 6-7 κατοστάρικα

zaharias
15-12-11, 23:20
δε χρειάζεται να βάλεις από Μ3 Ε46
μπορείς από 330,325ti E46, 520,525,530 E60, Z4, E36 M3 κλπ
με 6-7 κατοστάρικα

Το ξερω αυτο.. Απλα του Μ3 αντεχει περισσοτερο..

psilos2010
16-12-11, 00:24
δε χρειάζεται να βάλεις από Μ3 Ε46
μπορείς από 330,325ti E46, 520,525,530 E60, Z4, E36 M3 κλπ
με 6-7 κατοστάρικα

Ειναι τσεκαρισμένο οτι ταιριάζει από όλα αυτά?Χωρίς καμιά μετατροπή ή πατέντα?
Ρωτάω γιατί είμαι και γω ένας ακόμα παθών με e46 330ci.

stefm5
16-12-11, 00:34
Ειναι τσεκαρισμένο οτι ταιριάζει από όλα αυτά?Χωρίς καμιά μετατροπή ή πατέντα?
Ρωτάω γιατί είμαι και γω ένας ακόμα παθών με e46 330ci.

καρατσεκαρισμενο
το σασμαν για τα Μ54 είναι το ίδιο για όλα τα σασι
το σασμαν απο Μ3 Ε36 μπαίνει κουτί

psilos2010
16-12-11, 00:58
καρατσεκαρισμενο
το σασμαν για τα Μ54 είναι το ίδιο για όλα τα σασι
το σασμαν απο Μ3 Ε36 μπαίνει κουτί

Εκανα εναν ελεγχο στο fans.info και απ οτι φαίνεται εχεις απολυτο δικιο.
Τι γίνεται ομως με τον κεντρικό αν βάλεις από π.χ. 325ti ή z4 ή 520 e60? Ταιριάζουν κι αυτά?

stefm5
16-12-11, 07:51
Εκανα εναν ελεγχο στο fans.info και απ οτι φαίνεται εχεις απολυτο δικιο.
Τι γίνεται ομως με τον κεντρικό αν βάλεις από π.χ. 325ti ή z4 ή 520 e60? Ταιριάζουν κι αυτά?

τον κεντρικό μπορείς να τον κοντύνεις ή να βρεις κεντρικό από 330 με 6αρι σασμάν

psilos2010
16-12-11, 10:48
τον κεντρικό μπορείς να τον κοντύνεις ή να βρεις κεντρικό από 330 με 6αρι σασμάν

Stef οταν λες να τον κοντύνεις εννοείς "κοψε-ράψε" σε μηχανουργείο? Μου ακούγεται για δύσκολη δουλειά και φαντάζομαι θα θέλει και ζύγισμα μετά?
Οσο για κεντρικό απο 6άρι 330 πίστευω οτι αν βρεις θα τον βρεις μαζί με το σασμάν (που ειναι και δυσεύρετα τα ρημαδια!).

stefm5
16-12-11, 10:52
ναι αυτό εννοώ...δεν υπάρχει άλλος τρόπος αν δε βρεις από 330

psilos2010
16-12-11, 15:23
ναι αυτό εννοώ...δεν υπάρχει άλλος τρόπος αν δε βρεις από 330

Με βλεπω να συμβιβαζομαι με το repair kit που ανεφερε ο zaharias, γιατι ο επιλογεας μου τα εχει παιξει εντελως και δεν εχω αλλη υπομονη.Τσεκαρα λιγο στο car και στο ebay αλλα 6αρι ουτε για δειγμα!

zaharias
16-12-11, 18:11
Με βλεπω να συμβιβαζομαι με το repair kit που ανεφερε ο zaharias, γιατι ο επιλογεας μου τα εχει παιξει εντελως και δεν εχω αλλη υπομονη.Τσεκαρα λιγο στο car και στο ebay αλλα 6αρι ουτε για δειγμα!

Αν δεν θελεις να μπαινεις σε εξοδα αδικα, κανεις λιγο υπομονη μολις χρειαζεσαι αλλαγη δισκο-πλατω, το κανεις τοτε..

Το κιτ επισκευης δεν πρεπει να ειναι κατι το πολυ ακριβο.. Η εργασια ειναι που ανεβαζει το ολο κοστος της συγκεκριμενης επισκευης..

psilos2010
16-12-11, 19:29
Αν δεν θελεις να μπαινεις σε εξοδα αδικα, κανεις λιγο υπομονη μολις χρειαζεσαι αλλαγη δισκο-πλατω, το κανεις τοτε..

Το κιτ επισκευης δεν πρεπει να ειναι κατι το πολυ ακριβο.. Η εργασια ειναι που ανεβαζει το ολο κοστος της συγκεκριμενης επισκευης..

Πολύ σωστός!

zaharias
16-12-11, 22:47
https://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/sib230102-881.pdf
https://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/sib230104-063.pdf

stefm5
16-12-11, 22:52
Με βλεπω να συμβιβαζομαι με το repair kit που ανεφερε ο zaharias, γιατι ο επιλογεας μου τα εχει παιξει εντελως και δεν εχω αλλη υπομονη.Τσεκαρα λιγο στο car και στο ebay αλλα 6αρι ουτε για δειγμα!

υπάρχουν από Ε36 Μ3 με 5-6 κατοστάρικα...αν δε βρώ από Μ54 θα βάλω τέτοιο..
με τον κομπρέσσορα θα μου χρειαστεί η 6η :D

Stamatis
16-12-11, 22:54
υπάρχουν από Ε36 Μ3 με 5-6 κατοστάρικα...αν δε βρώ από Μ54 θα βάλω τέτοιο..
με τον κομπρέσσορα θα μου χρειαστεί η 6η :D

μπαίνει χλακ? στάνταρ?
έχω ανάγκη απο 6η ταχύτητα.
Απο δίσκους πλατω κτλ ειναι τα ιδια ανταλλακτικά?
γιατί πριν 2.000 χμλ αλλαξα το σετ.

Δώσε τα φώτα σου, προβόλια, αλογόνα, άναψέ τα όλα.

BILL007
17-12-11, 00:18
Σταμάτη δεν θα σου πρότεινα 6τάχυτο απο Ε36 Μ3...Ίσως απο τα μάνουαλ που έφαγαν την μεγαλύτερη ήττα μετά το smg 1!Aν κάθετε απο Ε60 ή Ζ4 (το παλιό) καλύτερα να στραφείς προς κάτι τέτοιο...;)

stefm5
17-12-11, 00:45
μπαίνει χλακ? στάνταρ?
έχω ανάγκη απο 6η ταχύτητα.
Απο δίσκους πλατω κτλ ειναι τα ιδια ανταλλακτικά?
γιατί πριν 2.000 χμλ αλλαξα το σετ.

Δώσε τα φώτα σου, προβόλια, αλογόνα, άναψέ τα όλα.

αν κάποιος ξέρει καλά γερμανικά ας κάνει τη μετάφραση

https://www.sway-la.de/files/6gang.pdf

Z3 6-Gang Umbau
So, da ich gerade meinen Z3 auf ein 6-Gang-Getriebe umgebaut habe, möchte ich hier eine kleine
Anleitung schreiben.
Meiner ist ein Z3 2.2i roadster, Produktion 12/99, 5-Gang Handschalter (S5D250G)
mit Sperrdifferential.
Die Kardanwelle habe ich aus einem Z3 2.8 roadster verwendet.
Getriebe habe ich das vom E36 M3 3.2 verwendet (S6S420G), dieses passt lt. der
Anleitung von Sven aus dem BMW-Syndikat ohne Probleme an die Motoren M40, M42, M43,
M43TÜ, M44, M50, M50TÜ, M52, M52TÜ, M54, S50, S52 und S54.
Die Getriebe aus den E36 M3 Modellen passen, aufgrund des selben
Getriebeeingangswellendruchmessers der Getriebe die im E36 verbaut wurden ohne Probleme, egal
ob 228mm oder 240mm Kupplung. Hingegen passen Getriebe aus dem E46M3 nur auf die 240mm
Kupplung (genaueres in Svens Anleitung)
Zum Einbau:
Bilder finden sich am Ende des Dokuments
Der Einbau ist grundsätzlich problemlos. Der Getriebehalter aus dem E36 M3 passt, die Gewinde
für den etwas weiter hinten angebrachten Halter waren bei mir schon vorhanden (bitte vor Teilekauf
kontrollieren).
Im Gegensatz zum normalen E36 passen Schaltgabel und -stange allerdings nicht. Hier müssen die
bereits verbauten Teile gekürzt werden. Kleiner Tipp: Erst die Schaltgabel (da wo der Schalthebel
drin gelagert ist) kürzen, dann die Schaltstange. Ich hatte es andersherum gemacht und musste die
Schaltstange nochmal nacharbeiten, da sie einen Tick zu lang war. Und natürlich muss dabei darauf
geachtet werden, dass der Schalthebel im Fahrzeug richtig steht, man jeden Gang einlegen kann und
noch etwas Abstand zur Schaltkulisse hat. Bilder 1-3
Ein Auspuffhalter ist in etwa in der Mitte des Getriebes befestigt. Bei diesem müssen die Löcher
nach außen hin zu Langlöchern auf gefeilt werden, da der Lochabstand am 6Gang größer ist. Bild 4
Der Kupplungszylinder ist zwar der selbe, aber bei meinem war im Gegensatz zum dem des M3 ein
Halter für die etwas anders gestaltete Leitung befestigt. Diesen musste ich ebenfalls zurecht feilen.
Bild 5
Zu guter Letzt müssen die Kabel des Rückwärtsgangschalters verlängert werden.
Bei der Kardanwelle muss in meinem Fall nur der vordere Teil gekürzt werden, da die hinteren
beiden identisch sind. Allerdings ist bei meinem Fahrzeug die Kardanwelle lt. Ersatzteilkatalog um
10mm länger, wenn kein Sperrdifferential verbaut ist! Die Wellen sind aber untereinander
kompatibel, es kann also auch das Vorderteil mit dem richtigen Lochkreis verwendet und das alte
Hinterteil beibehalten werden.
Ansonsten gab es bei mir keine Komplikationen.
Auch, wenn ich hier Werte angebe, um die ich diverse Teile kürzen müsste, bitte ich diese nur als
Vergleichswerte zu nehmen und selbst nochmal zu messen. Man muss auch beachten, dass das
310/320Z Getriebe ein Stück länger ist, als das 250G.
Die Schaltstange muss um ca. 80mm gekürzt werden.
Die Schaltgabel muss um ca. 98,5mm gekürzt werden.
Die Kardanwelle muss um ca. 105mm gekürzt werden
Länge der Getriebe von Anfang Glocke bis Ende Getriebeausgangswelle ca.:
S5D250G: 50,5cm
S5D310/320Z: 56cm (hab ich nicht selbst gemessen)
S6S420G: 63cm
Benötigte Teile:
Grundsätzlich braucht man nur das Getriebe, eine Kardanwelle mit dem 96mm Lochkreis (wenn ein
S5D250G verbaut war, passt die Alte nicht, da diese einen 78mm Lochkreis hat) und den
Getriebehalter aus dem E36M3, bei dem ein S6S420G verbaut war. Beim Z3 sind im Gegensatz zu
den normalen E36 Schaltgabel und -stange NICHT kompatibel, diese kann man sich sparen.
Zu empfehlen sind auf jeden Fall noch Auspuffdichtung hinter Kat, die Schrauben vom Auspuff, die
Schrauben und Muttern von Kardanwelle-Hardyscheibe und Hardyscheibe-Getriebe, die Muttern
und Stehbolzen zur Befestigung am Hinterachsgetriebe (Stehbolzen wurden bei mir zum Wuchten
entfernt, damit man die Welle einspannen konnte), ein Getriebeölwechsel, die Hardyscheibe und die
Kupplung komplett. Was davon jeder einzelne macht, möchte ich ihm selbst überlassen.
Hier findet ihr die Anleitung von Sven: https://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic.asp?
TOPIC_ID=74910
Ich möchte darauf hinweisen, dass ich keinerlei Haftung für die
gemachten Angaben übernehme, dies ist nur die Schilderung, wie es in
meinem Fall war!


©SwaY
Hier noch eine Kopie von Svens Umbaubericht:
Da ich in letzter Zeit vermehrt angeschrieben wurde bzgl. Einbau eines S6S420G-Getriebes in den
E36, mehrere Themen parallel im Forum laufen und es Leuten scheinbar Schwierigkeiten bereitet in
der Suche die passenden Infos zu finden, hier der "6-Gang-Getriebe-Umbau-Beitrag" (S6S 420G)
für E36 und E46...
Vorab ein paar allgemeine Infos:
S6S420G steht für:
S: Getriebeart, hier S für Schaltgetriebe (A wäre Automatik)
6: Anzahl der Gänge, hier 6-Gang
S: Schongang (D wäre Direktgang)
420: Belastbarkeit; hier 420Nm
G: Hersteller Getrag (Z wäre ZF)
Die genaue Bezeichnung, d.h. welche Ausführung das S6S 420G ist, erkennt man an dem (für alle
Getriebe dieser Baureihen verwendeten) dreistelligen BMW-Buchstabencode (meist an der
Getriebeunterseite eingeschlagen), welcher es ermöglicht jedes Getriebe fahrzeugspezifisch
zuzuordnen.
z.B. AGU
Übersetzung:
1. 4,23
2. 2,51
3. 1,67
4. 1,23
5. 1
6. 0,83
R. 3,75
Die ersten 5 Gänge sind somit fast genauso übersetzt wie die vom S5D250G oder S5D310Z oder
S5D320Z. Die Abweichungen der Vorwärtsgänge betragen maximal 0,04, d.h. im Fahrbetrieb nicht
zu bemerken.
zum Vergleich das S5D 250G
1. 4,23
2. 2,52
3. 1,66
4. 1,22
5. 1
R. 3,07
oder S5D 310Z
1. 4,29
2. 2,49
3. 1,65
4. 1,24
5. 1
R. 3,89
Gewicht:
ca. 49 kg und damit ca. 20kg schwerer als das S5D250G
Belastbarkeit:
S6S420G ist offiziell für Drehmomente bis 420Nm ausgelegt (siehe oben).
Preis:
Neu, soweit ich informiert bin nicht mehr erhältlich
Im Austausch bei BMW ca. 4200,- EUR
Bei Ebay ab 800,- EUR. Meist zwischen 1000 und 1200,- EUR.
Getriebespezifikation bei Verwendung im E36:
S6S420G – AGU
S6S420G – BAB
Sowie die Austauschgetriebe TAGU und TBAB. AGU und TAGU sind nicht mehr erhältlich und
wurden gegen das BAB bzw. TBAB ersetzt. TBAB ist nur noch bei BMW erhältlich.
Zu verwendende Öle, je nach Aufkleber ATF (Automatikgetriebeöl, orangefarbener Aufkleber) oder
MTF LT1 (Longlife-Öl, gelber Aufkleber)
für SMG gilt: AGX, TAGX, BAC, TBAC. TBAC ist nur noch erhältlich.
Ölfüllmenge bei Ölwechsel 1,7l. bei Neubefüllung nach Reparatur 1,9l
Getriebespezifikation bei Verwendung im E46:
S6S420G – BAI
zu verwendende Longlife Öle je nach Aufkleber.
MTF LT1 oder MTF LT2, wobei das LT2 das LT1 ersetzt hat und daher auch in frühere Getriebe für
LT1 gefüllt wird.
für SMG gilt:
S6S420G - BAK, TBAK
Hinweis:
Die 6-Gang-Getriebe aus E46 M3 sind nicht mit den neuen 6-Gang-Getrieben GS6-37BZ/DZ für
z.B. E46 330i, 320d, E87 120d, E60 330i, etc., oder dem GS6-17BG aus z.B. E90 320i, etc. zu
verwechseln.
Einen Umbaubericht von S5D250G auf einem E46 325i auf GS37BZ ist hier nachzulesen
https://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatforum/topic.asp?TOPIC_ID=129665
Umbau für E36/ E46.
Da der Flansch von Motor zum Getriebe bei bei den Motoren M40, M42, M43, M43TÜ, M44,
M50, M50TÜ, M52, M52TÜ, M54, S50, S52 und S54 gleich ist, passt das S6S420G aus E36 M3
und E46 M3 grundsätzlich an alle Motoren der oben genannten Baureihen.
(Nicht passen die Getriebe aus den V8 wie z.B. aus 540, 840, Z8 etc., da diese eine andere
Kupplungsglocke haben).
Achten muss man getriebeeingangsseitig lediglich auf die Kupplung, da die Durchmesser der
Getriebeingangswellen unterschiedlich sein können.
Die S6S420G aus dem E36 M3 3,2l (d.h. AGU, BAB,TAGU, TBAB, AGX, BAC, TAGX, TBAC)
haben selbigen Getriebeingangswellendurchmesser wie S5D250G, S5D310Z und S5D320Z aus
dem E36, d.h. passt ohne weiteres auf die E36. Egal ob 228mm oder 240mm Kupplung.
Die S6S420G aus dem E46 M3 (d.h. BAI, BAK, TBAK) haben eine dickere Getriebeingangswelle.
Ein Einbau in den E36 mit 240mm-Kupplung ist aber dennoch möglich, wenn man die 240mm-
Kupplungsscheibe aus dem E46 M3 verwendet. (passt unter Druckplatte von E36 mit 240mm
Kupplung – Hinweis: die Druckplatten von E46 M3 und E36 M3 sind wegen des Schwungrades
nicht mit denen von E36 austauschbar, nur die Kupplungsscheibe)
Für E36 mit 228mm Kupplungsscheibe ist dies nicht möglich (Umrüstung auf 240mm erforderlich,
ob es dennoch einen Möglichkeit für 228mm gibt, weiß ich im Moment nicht).
Änderungen am Getriebeausgang:
Der Lochkreisdurchmesser der Gelenkscheibe vom S6S420G beträgt 96mm, der kompletten
Scheibe 135mm.
S5D310Z oder 320Z ist identisch, also auch 96mm/135mm.
Beim S5D250G ist dieser 78mm/110mm.
Baut man von S5D250G auf S6S420G um, passt somit die Gelenkscheibe nicht mehr. Die
einfachste Lösung für betreffende Fahrzeuge ist, sich die Gelenkwelle aus von einem 328 zu
besorgen.
Die Gelenkwelle selbst muss gekürzt werden (unbedingt professionell bei einem
Gelenkwellenbauer durchführen lassen, da die Gelenkwelle ordentlich verschweißt UND gewuchtet
werden muss) da die Getriebe unterschiedlich lang sind.
Die Absolutmaße habe ich im Moment nicht, aber das S6S ist ca. 120 bis 130mm länger als das
S5D250G. und ca. 100 bis 110mm länger als das 310Z oder 320Z.
Die Gelenkwelle aus einem E36 328 sollte demnach um 105mm gekürzt werden.
Kosten für das Kürzen und Wuchten der Gelenkwelle ca. 160,- EUR.
Neupreis einer E36 328 ca. 450,- EUR (gebraucht, ab 1,- EUR bei Ebay).
Die Gelenkwelle aus einem M3 zu nehmen, ist möglich, sofern der Flansch zum Hinterachsgetriebe
angepasst wird. Persönlich finde ich das Kürzen der Gelenkwelle einfacher.
Beim Umbau von M3 3,0l ist dies selbstverständlich nicht erforderlich, sondern hier wird lediglich
die Gelenkwelle gekürzt.
Ansonsten müssen noch der Getriebehalter, der Schaltarm und die Schaltstange aus dem E36 M3
3,2l verwendet werden. Der Rest passt.
Teilekosten bei BMW ca. 60,- EUR.
Beim Befestigen des Getriebehalters müssen die Gewindebohrungen und der Einbauort von dem
des M3 3,2 verwendet werden, da der Getriebehalter des S6S weiter zum Fahrzeugheck platziert ist.
Alle mir bekannten E36 haben auch diese nach hinten versetzten Gewindebohrungen serienmäßig.
Sicherheitshalber sollte vor Start des Projektes Getriebeumbau überprüft werden, ob dies
Bohrungen auch tatsächlich vorhanden sind - nicht dass frühe E36-Baujahre dies nicht haben.

stefm5
17-12-11, 00:47
Σταμάτη δεν θα σου πρότεινα 6τάχυτο απο Ε36 Μ3...Ίσως απο τα μάνουαλ που έφαγαν την μεγαλύτερη ήττα μετά το smg 1!Aν κάθετε απο Ε60 ή Ζ4 (το παλιό) καλύτερα να στραφείς προς κάτι τέτοιο...;)

Ε36 και Ε46 Μ3 φορούσαν το ίδιο σασμάν, S6S420G

BILL007
17-12-11, 00:54
Ε36 και Ε46 Μ3 φορούσαν το ίδιο σασμάν, S6S420G

Προσωπικά το έχω διαβάσει σε πάρα πολλά φόρουμ του εξωτερικού καθώς και στο BMW Performance, πάρα πολλές φορές στο παρελθόν.Δεν ξέρω τι μπορεί να έφταιγε, πάντως πολλά κρούσματα.Για να το λένε,κάτι θα ξέρουν.Και στο Ε46 Μ3 πάλι δεν είχαν ακουστεί και τα καλύτερα αν δεν με απατά η μνήμη μου.


Πάντως απο το παραπάνω κείμενο διαβάζοντας την αρχή του έχω μείνει μ@λ@κας!Εδώ λέει ότι το 6τάχυτο του Ε36 3.2 κάνει μέχρι και για Μ43!!!!:shok::shok::shok::shok::shok::shok:
Πάω για ύπνο γιατί αυτή η 6η με έχει στοιχειώσει...Ακόμα και στο 316 είναι μια ταχύτητα που του λείπει αφάνταστα αμα πηγαίνεις ταξίδια...

stefm5
20-12-11, 17:58
σασμάν 6άρι και άξονας από 330, 750ευρώ

https://www.car.gr/parts/view/660255/

Vassilis ///M
20-12-11, 19:33
τον κεντρικό μπορείς να τον κοντύνεις ή να βρεις κεντρικό από 330 με 6αρι σασμάν

Ποιά η διαφορά του κεντρικού άξονα στο 5άρι και ποιά στο 6άρι σασμάν???

zaharias
20-12-11, 19:42
Ποιά η διαφορά του κεντρικού άξονα στο 5άρι και ποιά στο 6άρι σασμάν???

Το μηκος..
L=1550MM 5αρι
L=1444MM 6αρι

Kostas Maras
20-12-11, 20:08
Το ξερω αυτο.. Απλα του Μ3 αντεχει περισσοτερο..

zaharias το σασμαν του e46 m3 ταιριαζει στα μοτερ m54 αλλα ο δισκος πρεπει να ειναι απο τριλιτρο 330 διοτι εχει αλλο καρέ!!!!!!

stefm5
20-12-11, 20:30
Το ξερω αυτο.. Απλα του Μ3 αντεχει περισσοτερο..

37kgm ροπή το 6άρι του 330
42kgm ροπή του Μ3 Ε36/46

zaharias
20-12-11, 22:39
zaharias το σασμαν του e46 m3 ταιριαζει στα μοτερ m54 αλλα ο δισκος πρεπει να ειναι απο τριλιτρο 330 διοτι εχει αλλο καρέ!!!!!!

Δεν ξερω, για να ειμαι ειλικρινης.. Αλλα νομιζω οτι θελει ΚΑΙ δισκο-πλατω απο Μ3..

toubas
20-12-11, 22:46
Δεν ξερω, για να ειμαι ειλικρινης.. Αλλα νομιζω οτι θελει ΚΑΙ δισκο-πλατω απο Μ3..

ναι zaharias θελει και δισκο πλατο m3 αλλαζει το καρε στον δισκο.........

Kostas Maras
21-12-11, 13:09
Δεν ξερω, για να ειμαι ειλικρινης.. Αλλα νομιζω οτι θελει ΚΑΙ δισκο-πλατω απο Μ3..

zaharias αποψή μου ειναι να βαλεις σασμαν 6αρι απο 330 και ενα πακετο δισκο -πλατο γνησιο (240mm) με μικρότερο κόστος απο του e46 m3 και όσων αφορά την αντοχη σε ροπή εχει πολύ μικρη σημασια......το λεω γιατι το εχω δοκιμάσει στο αμάξι μου!

zaharias
21-12-11, 13:22
zaharias αποψή μου ειναι να βαλεις σασμαν 6αρι απο 330 και ενα πακετο δισκο -πλατο γνησιο (240mm) με μικρότερο κόστος απο του e46 m3 και όσων αφορά την αντοχη σε ροπή εχει πολύ μικρη σημασια......το λεω γιατι το εχω δοκιμάσει στο αμάξι μου!

Προς το παρον ειμαι μια χαρα με το 5αρι και το κοντο διαφορικο.. (εδω που μενω τουλαχιστον)
Θα επισκευασω το σασμαν μου για τωρα.. και αν ειναι για 6αρι παραπισω, προτιμω να μπαξω ενα Μ3 ολοκληρο να τελειωνουμε.. :D

zaharias
31-10-12, 20:21
Χθες εγινε επιτελους η επισκευη.. καμια σχεση με πριν το σασμαν..
Δεν ειναι ευκολο DIY.. εγω πηγα μεχρι ενα σημειο.. μετα πηγα συνεργειο και το αποτελειωσαν..
Δυστυχως χωρις τα special tools της BMW δεν γινεται δουλεια..
Εγω απλα ειχα μηχανικο με ορεξη.. φτιαξαμε ενα σε τορνο, σχεδον ιδιο.. και εγινε η δουλεια..
Ειναι "λεπτο" το θεμα και θελει υπομονη..
Θα ανεβασω φωτο με τη πρωτη ευκαιρια..

m-power_01
31-10-12, 23:52
Αυτή την στιγμή υπάρχει σασμαν απο E36 με 510 στην πόρτα σας από Αγγλία μεριά.

katsaraios
01-11-12, 00:01
Ζαχαρια επειδη μου το κανει και μενα στην 5η αλλα δεν την πεταει, κολλαει λιγο (ειδικα κρυο) στην διαδρομη απο 4η σε 5η..πιστευεις οτι ειναι η ιδια ζημια-βλαβη?
τι κοστισε η επισκευη?
:thanks:

zaharias
01-11-12, 07:19
Αυτή την στιγμή υπάρχει σασμαν απο E36 με 510 στην πόρτα σας από Αγγλία μεριά.

Το πουλας ή το εχεις βρει και σκεφτεσαι να το αγορασεις? (θα σου πω γιατι σε ρωταω)

zaharias
01-11-12, 07:31
Ζαχαρια επειδη μου το κανει και μενα στην 5η αλλα δεν την πεταει, κολλαει λιγο (ειδικα κρυο) στην διαδρομη απο 4η σε 5η..πιστευεις οτι ειναι η ιδια ζημια-βλαβη?
τι κοστισε η επισκευη?
:thanks:

Γιωργαρα, μπορει και να ειναι η ιδια βλαβη.. Απλα, δεν εχει ακουστει για 4κυλινδρα.. ουτε εχει βγαλει η BMW καμια οδηγια για 4cyl.. ειναι μονο για 6cyl..
Μπορει και ειναι το ιδιο θεμα στη περιπτωση σου..
Αν ειχες ενα σασμαν στα χερια σου θα καταλαβαινες λιγο πως δουλευουν αυτα τα ελατηρια, για να ειναι ομαλες οι αλλαγες και να επιστρεφει ο λεβιες στη νεκρα..
Στην αρχη ελεγαν οτι ειχαν θεμα μονο τα ZF, αλλα στη πορεια ειδα repair στο e46fanatics ΚΑΙ σε Getrag..
Μπ*υρδελο.. απαραδεκτη η BMW σε καποιες βλαβες..

Το ποσο κοστισε.. τα ανταλλακτικα δεν ειναι ακριβα.. δεν θυμαμαι ποσο διοτι ειχα παρει πολλα πραγματα διαφορα μαζι και ειχα δωσει 300-350 ευρω..

Το κιτακι επισκευης του σασμαν πρεπει να βγαινει κατω απο 50 ευρω.. το θεμα ειναι οτι πρεπει να ΚΑΤΕΒΕΙ το σασμαν για να γινει αυτο..
Και φυσικα στη περιπτωση σου, πρεπει να δεις αν ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ το κιτ επισκευης σε 4cyl σασμαν..

Βαλβολινες εχεις αλλαξει τελευταια..?? Αν οχι, ξεκινα απο εκει και βλεπεις.. Βαλε ΟΕΜ.. Εγω εβαλα Redline διοτι ειχα ηδη 1 μπουκαλι ανοιχτο απο τη προηγουμενη φορα, οποτε αγορασα και 1 κλειστο γιατι παιρνει ενα μπουκαλι και κατι ακομα..

zaharias
04-11-12, 09:10
Τα ψωνια μας.. :D

https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37160&stc=1&d=1352016197

Εδω ειναι οτι χρειαζομαστε για το σασμαν..

https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37161&stc=1&d=1352016197

Butyl cord = Αυτο μπαινει ΠΑΝΩ απο τη μεσαια τριβη, εκει που παταει το διαφορικο με το αμαξαμωμα, για να μην εχουμε βουητο και συντονισμο.. αν κατεβασετε κεντρικο για καποιο λογο, καλο ειναι να αντικατασταθει.. δεν ειναι τπτ το ακριβο, γυρω στα 4 ευρω εχει..
https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37162&stc=1&d=1352016197

zaharias
04-11-12, 09:17
Του ριξα ενα καθαρισματακι πριν ξεκινησω.. με ενα engine degreaser που εχω και μια σκληρη βουρτσα..

https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37163&stc=1&d=1352016841
https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37164&stc=1&d=1352016841
https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37165&stc=1&d=1352016841
https://www.*******************/forums/attachment.php?attachmentid=37166&stc=1&d=1352016841

Vassilis ///M
04-11-12, 19:31
Δεν βγάζει φωτό ρε Ζάχο.....

zaharias
04-11-12, 19:57
Δεν βγάζει φωτό ρε Ζάχο.....

Θα το φτιαξω μολις παω σπιτι Μπυλι.. Thanks..

zaharias
04-11-12, 21:29
Τα ψωνια μας.. :D

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15684&stc=1&d=1352060841

Εδω ειναι οτι χρειαζομαστε για το σασμαν..

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15685&stc=1&d=1352060841

Butyl cord = Αυτο μπαινει ΠΑΝΩ απο τη μεσαια τριβη, εκει που παταει το διαφορικο με το αμαξαμωμα, για να μην εχουμε βουητο και συντονισμο.. αν κατεβασετε κεντρικο για καποιο λογο, καλο ειναι να αντικατασταθει.. δεν ειναι τπτ το ακριβο, γυρω στα 4 ευρω εχει..

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15686&stc=1&d=1352060841



156841568515686

zaharias
04-11-12, 21:36
Του ριξα ενα καθαρισματακι πριν ξεκινησω.. με ενα engine degreaser που εχω και μια σκληρη βουρτσα..

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15687&stc=1&d=1352061286

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15688&stc=1&d=1352061286

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15689&stc=1&d=1352061286

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15690&stc=1&d=1352061286


15687156881568915690

zaharias
04-11-12, 22:01
Εδω αρχιζουμε..
Ειναι τα πρωτα pins που θελουν αλλαγη..

https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15691&stc=1&d=1352062732

Φωτο με τα εργαλεια που χρησιμοποιησα.. :D
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15692&stc=1&d=1352062732

Με το ηλεκτρικο κατσαβιδι και μια βιδα, τρυπισα τις ταπες και μετα με πενσα και "λοστευοντας" τη βιδα, τις εβγαλα..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15693&stc=1&d=1352062732

156911569215693

zaharias
04-11-12, 22:25
"Ψαρεμα" το παλιο pin με μαγνητη..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15694&stc=1&d=1352064122
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15695&stc=1&d=1352064122

Συγκριση παλιο pin & ελατηριο αριστερα.. καινουργια δεξια + bushing..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15696&stc=1&d=1352064122
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15697&stc=1&d=1352064122
15694156951569615697

zaharias
04-11-12, 23:43
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15702&stc=1&d=1352068862
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15703&stc=1&d=1352068862

Με το καρυδακι περασα μεσα τα καινουργια bushings.. 3 στο συνολο ειναι..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15704&stc=1&d=1352068862
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15705&stc=1&d=1352068862
15702157031570415705

zaharias
05-11-12, 00:03
Done..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15706&stc=1&d=1352070067
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15707&stc=1&d=1352070067

Κι εδω ειναι το Reverse/5 pins..
Βγαζουμε πρωτα την ασφαλεια της ταπας..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15708&stc=1&d=1352070067

157061570715708

zaharias
05-11-12, 00:27
Πανω βρισκεται η οπισθεν.. κατω η 5η..
Τη ταπα την εβγαλα με τον ιδιο τροπο που εβγαλα και τις προηγουμενες.. με τη βιδα και μετα με τη πενσα..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15709&stc=1&d=1352071586
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15710&stc=1&d=1352071586
Το pin ηταν οντως κολλημενο.. δλδ κινιοταν πολυ δυσκολα.. αυτο ειναι που μεταφερεται και στο λεβιε σαν "κολλημα"..
Σκεφτειται οτι το εβγαλα εξω με μυτοτσιμπιδο, τραβωντας με ποοοολυ δυναμη.. και στη 5η και στην οπισθεν..

Εδω δειχνω πως παει το pin.. αυτο ειναι της οπισθεν.. το κατω, της 5ης δλδ παει αναποδα..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15711&stc=1&d=1352071586
157091571015711

zaharias
05-11-12, 00:37
Απο εκει και μετα..
Βαζοντας το καινουργιο bushing με ενα καρυδακι ιδιας διαστασης με το bushing, καταφερα να το παω μεχρι ενα σημειο (περιπου στη μεση), μετα αρχισα να του κανω ζημια..
Οποτε η συνεχεια εγινε στο συνεργειο, οπου ο μηχανικος μου εφτιαξε σε τορνο ενα "drift" σαν το 234022-3 https://webspace.ringling.edu/~dplassma/bmw_diy/shift_pins/shift_pins.html και ετσι καταφεραμε και βαλαμε τα bushings μεχρι εκει που πρεπει..
Αν δειτε τις φωτο, της οπισθεν παει λιγο πιο βαθια..
Μετα μπηκαν τα καινουργια pins-ταπες-ασφαλειες και we are done..
Δεν ειναι δυσκολο DIY.. αλλα ενα τετοιο εργαλειο για τα bushings χρειαζεται.. για να μην τραυματισουμε τα bushings καθως τα τοποθετουμε..
Και φυσικα, ΠΡΕΠΕΙ να εχουμε το σασμαν στο "ΧΕΡΙ".. το repair με το σασμαν πανω στο αμαξι ΔΕΝ ειναι εφικτο..
Βουτυρο ο λεβιες και οι ταχυτητες παντως τωρα.. :D

zaharias
05-11-12, 01:03
Εμπαξα και καινουργιο (με ολη τη σημασια της λεξης) διαφορικακι.. το παλιο ειχε αρχισει να κανει λιγο θορυβο, οποτε εγινε αλλαγη.. ιδιο βημα, 3,38.. ακριβως ιδιο part number..
Λυπηθηκα τις βαλβολινες που τις αλλαξα.. οταν το αδειαζαμε τις ειδα και ηταν ολοκαινουργιες..
Επισης το πατωμα που τσεκαραμε, δεν εχει το παραμικρο..
Μεσαια τριβη & flex disc σε επισης αριστη κατασταση.. γενικα το αμαξι εγινε πολυ αθορυβο.. που και που ακουγεται κανα γκαπ γκουπ το οποιο μαλλον προερχεται απο τα ημιαξονια (φυσιολογικη κατασταση)..

Το καινουργιο διαφορικακι..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15714&stc=1&d=1352073734

underside pic πριν ξεκινησει το ξυλωμα..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15715&stc=1&d=1352073734

Διαφορικο και συνεμπλοκ διαφορικου out..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15716&stc=1&d=1352073734

157141571515716

zaharias
05-11-12, 01:17
Το παλιο συνεμπλοκ του διαφορικου..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15718&stc=1&d=1352074545

ΠΑΤΩΜΑ
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15719&stc=1&d=1352074545
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15720&stc=1&d=1352074545
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15721&stc=1&d=1352074545

15718157191572015721

zaharias
05-11-12, 01:31
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15722&stc=1&d=1352075375
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15723&stc=1&d=1352075375
Καινουργιο διαφορικακι & συνεμπλοκ..
https://www.bmwfans.gr/forum/attachment.php?attachmentid=15724&stc=1&d=1352075375

157221572315724

Vassilis ///M
05-11-12, 09:47
Είσαι τρελός δεν εξηγήτε αλλιώς...Δεν έχω συναντήσει τέτοιον ψείρα μέχρι στιγμής....
Άλλαξες διαφορικό????

Τι συνέβη ρε Ζάχο???? Αν θυμάμαι καλα σύμφωνα με την μετατροπή που είχες κάνει τότε επειδή παρακολουθώ συνεχώς το συγκεκριμένο θέμα σου θα πρέπει να έχεις τώρα πάνω κοντά στα 80000χλμ.....

To αγόρασες καινούριο???? Πόσο???

zaharias
05-11-12, 14:02
Είσαι τρελός δεν εξηγήτε αλλιώς...Δεν έχω συναντήσει τέτοιον ψείρα μέχρι στιγμής....
Άλλαξες διαφορικό????

Τι συνέβη ρε Ζάχο???? Αν θυμάμαι καλα σύμφωνα με την μετατροπή που είχες κάνει τότε επειδή παρακολουθώ συνεχώς το συγκεκριμένο θέμα σου θα πρέπει να έχεις τώρα πάνω κοντά στα 80000χλμ.....

To αγόρασες καινούριο???? Πόσο???

Κοιτα, το παλιο διαφορικο, δεν ηταν και σε πολυ καλη κατασταση εξωτερικα.. Τωρα.. Εκανε κατι γκαπ γκουπ (σαν κενα) τα οποια μαλλον προερχονταν απο το συνεμπλοκ του διαφορικου.. Ισως και απο τα ημιαξονια.. Τωρα "ησυχασε" το αμαξι..
Ειχε αρχισει να βουιζει και λιγο.. Απλα επειδη δεν μπορω να ακουω περιεργους ηχους και θελω ολα να δουλευουν ρολοι, ακομη και τωρα που πωλειται, δεν λυπαμαι τα ευρω που πεφτουν για συντηρηση..
Ναι, ο Αγγλος τοσα ειχε πει.. Τον αν ειναι αληθεια ομως, ποιος το ξερει..;;
Το πηρα 350¤ απο Παναγιωτιδη.. Αψογος..
Αμα χρειαστει κανεις κατι, ας ζητησει το Θαναση και να του πει οτι τον στελνει ο Ζαχαριας απο Χιο και να του μεταφερει τους χαιρετισμους μου..

Vassilis ///M
05-11-12, 14:29
Κοιτα, το παλιο διαφορικο, δεν ηταν και σε πολυ καλη κατασταση εξωτερικα.. Τωρα.. Εκανε κατι γκαπ γκουπ (σαν κενα) τα οποια μαλλον προερχονταν απο το συνεμπλοκ του διαφορικου.. Ισως και απο τα ημιαξονια.. Τωρα "ησυχασε" το αμαξι..
Ειχε αρχισει να βουιζει και λιγο..

Αν ο θόρυβος προερχόταν απο τα ημιαξόνια όπως λες τότε θα τα μετέφερε και στο καινούριο διαφορικό με βάση τη λογική....
Εξωτερικά τι εννοείς δεν είχε την τέλεια εικόνα...Μιλάμε για σκουριές???Οξείδωση????

Το βούισμα απο τι προερχόταν???

zaharias
05-11-12, 14:45
Αν ο θόρυβος προερχόταν απο τα ημιαξόνια όπως λες τότε θα τα μετέφερε και στο καινούριο διαφορικό με βάση τη λογική....
Εξωτερικά τι εννοείς δεν είχε την τέλεια εικόνα...Μιλάμε για σκουριές???Οξείδωση????

Το βούισμα απο τι προερχόταν???

Καποιες φορες το κανει ακομη..
Ενταξει, ειναι και η φυση της μεταδοσης τετοια, οπου δε γινεται να μην εχεις καποιο θορυβο..
Σιγουρα τα ημιαξονια, καποια φθορα θα την εχουν.. Αμα βρω κανα ζευγαρι θα τα παρω να χω καβαντζα..
Το προηγουμενο ειχε λιγο οξειδωση, ναι.. Το χω κρατησει, θα στο βγαλω φωτο..
Το βουισμα δεν ξερω ρε φιλε.. και γενικα δεν ειμαι καφτης..
Φυσικα το διαφορικο αντεχει ακομα, απλα εγω ηθελα να το αλλαξω για να χω το κεφαλι μου ησυχο..

Vassilis ///M
05-11-12, 14:53
Φυσικα το διαφορικο αντεχει ακομα, απλα εγω ηθελα να το αλλαξω για να χω το κεφαλι μου ησυχο..

Σ'αγαπώ :thumbsup::thumbsup:

zaharias
05-11-12, 15:00
Σ'αγαπώ :thumbsup::thumbsup:

Σταματα θα μας παρεξηγησουν.. :th_Laie_67-1::hystericalbs1:

m-power_01
05-11-12, 16:34
Ουουου αγαπουλεσσσσς

zaharias
05-11-12, 20:58
Ουουου αγαπουλεσσσσς

Το ξερα.. :th_Laie_67-1::hystericalbs1:

nikos valvetronic
05-11-12, 22:38
Αγαπούλες λέει ο άλλος αμέσως:th_Laie_67-1: Ρε Σπύρο παρεξήγησις! Απλά ο Μπίλης έψαχνε τέτοιο διαφορικό
καιρό τώρα και χάρηκε απότομα!! Ζαχαρία ετοίμαζε πακέτο!!!