TSAF
14-11-11, 15:45
Παιδια καλα τα εργοστασιακα escort MKI & II, mini cooper S, Fiat 124 spider, Renault Alpine, 911 και αλλα πολλα δυνατα αυτοκινητα αλλα υπηρξε και μια μικρη επαγγελματικη ημιεργοστασιακη ομαδα που ετοιμαζε τους αγωνιστικους σκαραβαιους της εποχης οι οποιοι καταφεραν και ταραξαν καλα τα νερα του τοτε παγκοσμιου πρωταθληματος.
Η ομαδα καταφερε ενα παρα πολυ καλο αλλα δυστυχως μικρο παλμαρε. Το ονομα αυτης Porsche Salzburg. Το 1971 αποφασιζει η Porsche Salzburg να κατεβασει στην μαχη του group 2 (παγκοσμιο πρωταθλημα ραλυ η αλλιως WRC (οπως ειναι ευρεως γνωστο σημερα) το τοτε ΣΚΑΡΑΒΑΙΟ 1302. Το 1,6 μοτερ αρχικα εβγαζε 45 αλογα στην πολιτικη του εκδοση αλλα μετα τη περιποίηση της μαμας Porsche εφτασε τα 125 αλογα και τα 14kg ροπη. Τα μοτερ βγαζανε την δύναμη τους απο τις 2000 εως στις 6500σ.α.λ. Αρχικα τα δουλεψανε με 40αρια SOLEX 40 PII-4s & κοντες εισαγωγες τις Sauer und Sohn αλλα καταλαβανε οτι τα SOLEX δεν μπορουσανε να δουλεψουνε σωστα και ευτυχώς τα αλλάξανε με τα πανακριβα weber 46 IDA/2s. H weber ειχε φτιαξει αυτα τα καρμπυρατερ μονο για την φανταστικη & εξωτικη 904 gts για αυτο και σημερα αυτα τα καρμπυρατερ εχουνε μυθικη αξια. Οι Αυστριακοι κρατήσανε τις ίδιες εισαγωγές αλλα της εξελιξαν περαιτερω , ωστε να παρεχουν τα μεγιστα στην αναπνοη. Οι κυλινδροκεφαλές περάσανε μια φοβερή ροϊκή εξέλιξη. Οι αρχικές βαλβίδες εισαγωγής από 35.5mm μεγαλώσανε σε 40.0mm αλλα τις εξαγωγής όμως παραμείνανε stock στα 32.0mm. H συμπίεση παρέμεινε σε λογικά επίπεδα για αερόψυκτο μοτέρ στα 9.1.1. Ο εκκεντροφόρος είχε διάρκεια κατι παραπανω απο 320 μοίρες και φυσικά εφόσον ασχολήθηκε η θεια Porsche το μοτέρ είχε ξηρό κάρτερ – σημα κατατεθεν της εταιριας σε ολα τα αγωνιστικα μοτερ της. Τοποθετηθηκε ενα δευτερο ψυγειο λαδιου μπροστα το οποιο ηταν καλα προστατευμενο με μια μικρη αλουμινενια “κοιλια” για προστασια απο τις πετρες & το δοχειο του ξηρου αρχικα τοποθετηθηκε στο πισω αριστερο θολο στα 1302 και αργοτερα στα 1303 μεσα στην καμπινα στο πισω μερος πανω απο το μοτερ . To σασμάν ήρθε από την θεια Porsche και πάλι με κωδικό 901 dogleg 5 speed οπου πλεον ειχε γινει σχεσατο και ιδιαιτερα “γρηγορο”. Το ίδιο σασμάν φοράγανε τα 911 και 914 τις εποχής αλλα αυτα που ηταν για αγωνιστικη χρηση ειχανε και ενα ZF LSD με εμπλοκη 75%.
Tα αμορτισέρ μπροστά και πίσω ήτανε τις bilstein και τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές ήτανε custom made από το εργοστάσιο της VW. Τα μπροστινά φρένα ήταν δίσκοι ενώ πίσω είχαν ταμπουρά. Οι οδηγοι που πλαισιωσαν το εργοστασιο ηταν μεγαλα ονοματα της εποχης.οπως οι Günther Janger, Peter Supp, Harald Gottlieb, Georg Fischer, Gunther Böhσ, Franz Wittmann, Achim Warmbold, Harry Källström, Herbert Grünsteidl & Georg Hopf, Franz Wurz.
https://www.youtube.com/watch?v=Ac96nslFOg4&feature=player_embedded
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rCBw5e27D0c
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i1e8zL3_blY
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AAoCwK2t20I
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mfqTFxSon2s
Τώρα υπάρχουνε διάφοροι οίκοι στην Γερμανία & στην Σουηδια που ασχολούνται με το historic rallying και έχουνε φτάσει τον ταπεινο 1600 στα 176 άλογα στις 7600 στροφες. Aλλες μπιέλες, πιστόνια, forged στρόφαλος, custom εκκεντροφορος και φυσικα υπερβολικα πολλη δουλεια στις κεφαλες και ολα αυτα απο ενα ταπεινο αεροψυκτο 1,6 8v με αρχικη σχεδιαση το 1936 (1.1ltr). Το κακό είναι ότι το 73 λίγο πριν την πετρελαικη κρίση η Porsche Salzburg ετοιμαζότανε να “homologari” ένα καινουργιο 2.0ltr type I μοτέρ με αρχικη δυναμη στα 185 αλογα και να κατασπαράξει τα παντα στο διαβα του αλλα δυστυχώς μπηκε η κρίση στο παιχνίδι και η μαμά εταιρεία αποφάσισε να μην προχωρήσει με το project. Ελπίζω οι ποιο πολλοί να μην βαρεθήκατε ενα ακομη thread για τα πολυ-αγαπημενα μου 1302-1303 super beetles.
Η ομαδα καταφερε ενα παρα πολυ καλο αλλα δυστυχως μικρο παλμαρε. Το ονομα αυτης Porsche Salzburg. Το 1971 αποφασιζει η Porsche Salzburg να κατεβασει στην μαχη του group 2 (παγκοσμιο πρωταθλημα ραλυ η αλλιως WRC (οπως ειναι ευρεως γνωστο σημερα) το τοτε ΣΚΑΡΑΒΑΙΟ 1302. Το 1,6 μοτερ αρχικα εβγαζε 45 αλογα στην πολιτικη του εκδοση αλλα μετα τη περιποίηση της μαμας Porsche εφτασε τα 125 αλογα και τα 14kg ροπη. Τα μοτερ βγαζανε την δύναμη τους απο τις 2000 εως στις 6500σ.α.λ. Αρχικα τα δουλεψανε με 40αρια SOLEX 40 PII-4s & κοντες εισαγωγες τις Sauer und Sohn αλλα καταλαβανε οτι τα SOLEX δεν μπορουσανε να δουλεψουνε σωστα και ευτυχώς τα αλλάξανε με τα πανακριβα weber 46 IDA/2s. H weber ειχε φτιαξει αυτα τα καρμπυρατερ μονο για την φανταστικη & εξωτικη 904 gts για αυτο και σημερα αυτα τα καρμπυρατερ εχουνε μυθικη αξια. Οι Αυστριακοι κρατήσανε τις ίδιες εισαγωγές αλλα της εξελιξαν περαιτερω , ωστε να παρεχουν τα μεγιστα στην αναπνοη. Οι κυλινδροκεφαλές περάσανε μια φοβερή ροϊκή εξέλιξη. Οι αρχικές βαλβίδες εισαγωγής από 35.5mm μεγαλώσανε σε 40.0mm αλλα τις εξαγωγής όμως παραμείνανε stock στα 32.0mm. H συμπίεση παρέμεινε σε λογικά επίπεδα για αερόψυκτο μοτέρ στα 9.1.1. Ο εκκεντροφόρος είχε διάρκεια κατι παραπανω απο 320 μοίρες και φυσικά εφόσον ασχολήθηκε η θεια Porsche το μοτέρ είχε ξηρό κάρτερ – σημα κατατεθεν της εταιριας σε ολα τα αγωνιστικα μοτερ της. Τοποθετηθηκε ενα δευτερο ψυγειο λαδιου μπροστα το οποιο ηταν καλα προστατευμενο με μια μικρη αλουμινενια “κοιλια” για προστασια απο τις πετρες & το δοχειο του ξηρου αρχικα τοποθετηθηκε στο πισω αριστερο θολο στα 1302 και αργοτερα στα 1303 μεσα στην καμπινα στο πισω μερος πανω απο το μοτερ . To σασμάν ήρθε από την θεια Porsche και πάλι με κωδικό 901 dogleg 5 speed οπου πλεον ειχε γινει σχεσατο και ιδιαιτερα “γρηγορο”. Το ίδιο σασμάν φοράγανε τα 911 και 914 τις εποχής αλλα αυτα που ηταν για αγωνιστικη χρηση ειχανε και ενα ZF LSD με εμπλοκη 75%.
Tα αμορτισέρ μπροστά και πίσω ήτανε τις bilstein και τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές ήτανε custom made από το εργοστάσιο της VW. Τα μπροστινά φρένα ήταν δίσκοι ενώ πίσω είχαν ταμπουρά. Οι οδηγοι που πλαισιωσαν το εργοστασιο ηταν μεγαλα ονοματα της εποχης.οπως οι Günther Janger, Peter Supp, Harald Gottlieb, Georg Fischer, Gunther Böhσ, Franz Wittmann, Achim Warmbold, Harry Källström, Herbert Grünsteidl & Georg Hopf, Franz Wurz.
https://www.youtube.com/watch?v=Ac96nslFOg4&feature=player_embedded
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rCBw5e27D0c
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i1e8zL3_blY
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AAoCwK2t20I
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=mfqTFxSon2s
Τώρα υπάρχουνε διάφοροι οίκοι στην Γερμανία & στην Σουηδια που ασχολούνται με το historic rallying και έχουνε φτάσει τον ταπεινο 1600 στα 176 άλογα στις 7600 στροφες. Aλλες μπιέλες, πιστόνια, forged στρόφαλος, custom εκκεντροφορος και φυσικα υπερβολικα πολλη δουλεια στις κεφαλες και ολα αυτα απο ενα ταπεινο αεροψυκτο 1,6 8v με αρχικη σχεδιαση το 1936 (1.1ltr). Το κακό είναι ότι το 73 λίγο πριν την πετρελαικη κρίση η Porsche Salzburg ετοιμαζότανε να “homologari” ένα καινουργιο 2.0ltr type I μοτέρ με αρχικη δυναμη στα 185 αλογα και να κατασπαράξει τα παντα στο διαβα του αλλα δυστυχώς μπηκε η κρίση στο παιχνίδι και η μαμά εταιρεία αποφάσισε να μην προχωρήσει με το project. Ελπίζω οι ποιο πολλοί να μην βαρεθήκατε ενα ακομη thread για τα πολυ-αγαπημενα μου 1302-1303 super beetles.