PDA

Επιστροφή στο Forum : Θόρυβοι μετάδοσης και "Μ Clunking"



EVERGET
28-10-11, 01:16
Ένα μικρό ενημερωτικό φυλλάδιο που συνόδευε το Μ3 μου με τίτλο "M3 in brief", το οποίο αναφέρει τα βασικά που πρέπει να γνωρίζει ο νέος ιδιοκτήτης όταν παραλαμβάνει το Μ3 του, στην παράγραφο που εξηγεί τη μετάδοση του αυτοκινήτου αναφέρει:

"The M3 is a refined version BMWΆs race cars. It is designed to provide optimum power and performance in a street legal package.

In order to transmit engine torque to the rear wheels instantaneously, without any time lag, the whole M3 power train was designed with maximum torsional rigidity. To achieve this maximum torsional rigidity, the flywheel mass and its damping capability has been reduced to a minimum.

As a result, during an abrupt torque transfer (e.g. 1st to 2nd gearshift at low engine speeds) the driver can receive an acoustic feedback, which can be interpreted as a “clunking or rattling” noise.

The acoustic feedback characteristic is not a symptom of a failure, and does not compromise long-term reliability of drivetrain components (clutch, transmission, differential), nor does it adversely affect performance of the vehicle."

Αυτό είναι το περίφημο M clunking που όλες οι γενιές του Μ3 παρουσιάζουν.

Πολλοί ιδιοκτήτες Μ3 αναφέρουν θορυβώδη μετάδοση στα αυτοκίνητά τους. Κάποιοι το αποδίδουν σε φθαρμένο CV Joint ή σε flex disc του κεντρικού. Άλλοι σε φθαρμένα σινεμπλόκ γέφυρας, άλλοι σε κενά των ημιαξονίων ή κενά του διαφορικού. Οι περισσότεροι το "clunk" το αποδίδουν ως "μπόσικα" της μετάδοσης, θεωρώντας το ως κάτι νορμάλ για το εν λόγω αμάξι.

Στο δικό μου αυτοκίνητο η μετάδοση παρουσιάζει clunk κυρίως στην όπισθεν όταν αφήνεις το γκάζι. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις απότομης εναλλαγής ροπής δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι ήχοι και σε αυτό συμβάλουν τα φρέσκα συνεμπλόκ της γέφυρας όπως και τα αλλαγμένα CV Joint και flex disc.

Θα ήθελα τις εμπειρίες σας σχετικά με τους θορύβους της μετάδοσης. Εντοπίζετε και σεις το λεγόμενο Clunking???

Thomelef
28-10-11, 07:52
ναι...και μάλιστα το συγκεκριμένο, είναι και πολύ ωραίο θρεντ για το συγκεκριμένο
αμάξι, μιάς και δεν υπάρχει κάτι παρόμοιο μέχρι τώρα στο φόρουμ...όπως είπε και ο
νάσος, και εγώ στο δικό μου έχω τον συγκεκριμένο θόρυβο τον έχω όταν αφήνω το
γκάζι στην όπισθεν, αλλά και όταν πάω να σταματήσω τσουλώντας σε κάποιο φανάρι.
μόλις κατεβάσει δευτέρα πρίν σταματήσω, και ιδίως αν είμαι σε κατηφόρα, τότε πάλι
ακούγεται ο χαρακτηρηστικός θόρυβος, ο οποίος είναι τουλάχιστο για μένα τελείως
ενοχλητικός. θα έλεγα πως είναι ένα απο τα μείον του αυτοκινήτου, γιατί ώρες ώρες,
νομίζεις πως το αμάξι είναι σαν ξεχαρβαλωμένο...επίσεις το συγκεκριμένο φαινόμενο,
είναι πιο εμφανές στα ες εμ τζι, λόγο του ότι ο οδηγός δεν έχει την άνεση να
μπορεί να αποδεσμεύσει γλυκά την μετάδοση με την βοήθεια του συμπλέκτη, όπως
έχουν οι οδηγοί των χειροκίνητων εκδόσεων...αν και είναι ένα φοβερό σαζμάν,
σε πολές συνθήκες είναι πολύ άγαρμπο, ιδίως εντός πόλεως σε αυξημένη κίνηση,
όπου είσαι σταμάτα ξεκίνα. μια αλλαγή στα σινεμπλόκ γέφυρας είναι μια καλή
λύση για την εξάλιψη μέρους του θορύβου, αλλά και αυτό για λίγο διάστημα, μιάς
και μόλις πάρουν σωστή θέση τα σινεμπλόκ και κάτσουν σωστά μαζί με την γέφυρα,
αρχίζει πάλι ο θόρυβος...ίσως με πιο ενυσχιμένα να είναι καλύτερα, απλά το θέμα
με το ευαίσθητο πάτωμα μπορεί να ανοίξει άλλες ιστορίες...εγώ πάντως τα σινεμπλόκ
γέφυρας όταν είναι να τα ξαναλλάξω, θα τα αλλάξω με παουερφλεξ όπως και ο
νάσος, και ότι γίνει...

hades7
28-10-11, 18:44
και εγω ειδικα τωρα τελευταια ακουω αυτον τον θορυβο και νομιζα οτι ξεχαρβαλωσα το αμαξι

doctore
28-10-11, 19:17
Kαι το δικό μου κάνει αυτό το clunk σε μικρές ταχύτητες, όταν έχω το πρόγραμμα 6. Το feathering στο γκάζι το μειώνει πολύ αυτό το φαινόμενο. Επίσης το ακούω και στην όπισθεν όταν αφήνω το γκάζι με στριμένο τιμόνι. Η πλάκα είναι ότι αν το έχω πλακώσει στα παντιλίκια, δεν το κάνει στην όπισθεν.

Σε χοντρό μποτιλιάρισμα αν το βάλω στο αυτόματο ΙΙΙ δεν κάνει ούτε κιχ.

Αυτό το φυλλάδιο δεν το έχω διαβάσει ποτέ. Ευχαριστούμε πολύ EVERGET !

Stunt Mike
28-10-11, 19:43
Παντως αυτο το ''κλανκ'' το κανει και το δικο μου το Ε36,ειδικα οταν παω να ξεκινησω με οπισθεν,σχεδον παντα κι απ'οτι ξερω ειναι τα κενα του συνδεσμου του διαφορικου σε ολα τα πισωκινητα...Ειναι μποσικα που εχει ο συνδεσμος απο κατασκευης του(δεν γνωριζω γιατι αλλα θεωρειται φυσιολογικο).

Straight six
28-10-11, 20:00
παιδια αυτο το κανουν ολα τα πισωκινητα......κλακ κλακ και ντουγκ ντουγκ απο την μεταδοση...κλασικοι θορυβοι....και σε πολλα με πολλα χιλιομετρα οταν στα σταματα ξεκινα στην κινηση εχεις πχ 1η μεσα και βαζεις νεκρα το κανουν ακομα κ τοτε...ειδικα αν ειναι και ταλαιπωρημενα...ειναι παντως ανατριχιαστικο ολιγον τι....λες και θα διαλυθει ολη η μεταδοση....

Straight six
28-10-11, 20:03
Παντως αυτο το ''κλανκ'' το κανει και το δικο μου το Ε36,ειδικα οταν παω να ξεκινησω με οπισθεν,σχεδον παντα κι απ'οτι ξερω ειναι τα κενα του συνδεσμου του διαφορικου σε ολα τα πισωκινητα...Ειναι μποσικα που εχει ο συνδεσμος απο κατασκευης του(δεν γνωριζω γιατι αλλα θεωρειται φυσιολογικο).

λογικα θα το ξερεις...αν σηκωσεις το αμαξι απο κατω με λιγη δυναμη στον κεντρικο προς το διαφορικο μπορεις να διακρινεις τον τζογο αυτο...κ εγω ξερω παντως οτι ειναι νορμαλ ως ενα σημειο.....εχει μπει και σε μπεμπα με πολλα χιλιομετρα ομως και με το που ξεκιναγες στο φαωαρι ακουγες γκαπ!! ηθελε πατιναρισμα....

5555
28-10-11, 21:08
Μονο στην οπισθεν με αφημα γκαζιου με μηδενικη ταχυτητα.
Κατα τα αλλα και με εξωνυχιστικο ελεγχο οπτικα κανενα προβλημα

aris
28-10-11, 21:29
Μονο στην οπισθεν με αφημα γκαζιου με μηδενικη ταχυτητα.
Κατα τα αλλα και με εξωνυχιστικο ελεγχο οπτικα κανενα προβλημα


Το ιδιο και σε εμενα!!!

katsaraios
29-10-11, 00:43
σε αμαξι μετατροπη Μ το κανει αυτο??

:ban: μην βαρατε ....

Thomelef
29-10-11, 19:32
σε αμαξι μετατροπη Μ το κανει αυτο??

:ban: μην βαρατε ....

αφού θα φοράει τα ίδια πράγματα με ένα γνήσιο, ναι.

Monsta
29-10-11, 19:43
Το μόνο 'clunking' που έχω ακούσει είναι λίγο πριν κουμπώσω 1η (σταματημένος) μόλις πατήσω το συμπλέκτη.

Thomelef
29-10-11, 19:45
για να είμαι ειλικρηνείς, σε όσα χειροκίνητα έχω ανέβει, δεν ακούγεται τπτ.
είναι λόγο αυτού που είπα. με την βοήθεια του συμπλέκτη, απομονώνεις πιο
γλυκά την μετάδοση.

Stunt Mike
30-10-11, 00:14
σε αμαξι μετατροπη Μ το κανει αυτο??

:ban: μην βαρατε ....

Σε ΟΛΑ τα πισωκινητα γενικως το κανει,αλλα λιγοτερο αλλα περισσοτερο....

EVERGET
30-10-11, 22:30
για να είμαι ειλικρηνείς, σε όσα χειροκίνητα έχω ανέβει, δεν ακούγεται τπτ.
είναι λόγο αυτού που είπα. με την βοήθεια του συμπλέκτη, απομονώνεις πιο
γλυκά την μετάδοση.

Η αλήθεια είναι πως το smg συμπλέκει-αποσυμπλέκει λίγο άγαρμπα σε χαμηλές ταχύτητες...βέβαια αν το οδηγάς με s1, s2 ή α1, α2 τα πράγματα είναι πιο cool αν και κανένας νομίζω δεν χρησιμοποιεί αυτά τα προγράμματα.

Θα ήθελα να ήξερα αν σε ένα Μ3 smg του κουτιού πάλι ακούγονται ήχοι από την μετάδοση, αν και σύμφωνα με το κειμενάκι της Bmw που δημοσίευσα στο πρώτο thread πρέπει να ακούγονται.

Πάντως τα powerflex στη γέφυρα κάνουν πολύ καλή δουλειά στο θέμα "ήσυχη μετάδοση", ακόμη και σε αλλαγές ταχυτήτων με s5, s6 σε χαμηλές στροφές <2500 η σχέση χονεύει χωρίς περίεργους ήχους. Άσε που όλο το αμάξι γίνεται πιο συμπαγές και δεμένο.