ο λογος που ρωτησα σε αλλο τοπικ για το πως μπορω να καταλαβω ποτε πιανει θερμοκρασια το λαδι και επομενως αρχιζει να προστατευει,επειδη δεν εχω θερμομετρο δεικτη εξω ,ειναι γιατι κανω μικρες διαδρομες τα τελευταια χρονια πιο πολλες της ταξεως των 5-6 χιλομετρων.απο ειδικο φορουμ μου ειπαν οτι οταν κανεις μικρες διαδρομες,short commute, πρεπει να επιλεγεις ενα λαδι πιο λεπτο που να εχει μικρο κινηματικο ιξωδες στους 40 βαθμους,να εχει υψηλο αλλα οχι πολυ υψηλο, hths 3.5-3,6 ειναι το καλυτερο, και να αλλαζεις τα λαδια πιο συχνα περιπου στα μισα δλδ. κοντα 5-6.000 χιλ η' 6 μηνες.εφοσον βρεις πολλα τετοια λαδια βαλε οτι πιο οικονομικο στο ραφι,μου ειπαν.αυτα τα λαδια για τετοια χρηση ειναι τα 0-30 και 5-30.

αν κανεις πιο ζωηρη οδηγηση ενιοτε διαλεξε ενα 0-30 που ειναι πιο συνθετικο ,οχι παντα, εξαρταται, και αν κανεις και πιστα η' αναβαση σε βουνο συχνα τοτε πανε σε ενα 0-40 η' 5-40.

στα 40αρια ομως λαδια αργεις να πιασεις θερμοκρασια σε μικρες διαδρομες γιαυτο δεν μου το προτειναν και πολυ.οχι γιατι δεν κανει αλλα εχουν πιο ψηλο κινηματικο ιξωδες στους 40 βαθμους και θα αργησει να πιασει θερμοκρασια σε διαδρομη 5-6 χιλιομετρων,ισως και να μην την πιασει.εκει μετα μπορεις να κανεις την πρωτη σου διαδρομη πιο μεγαλη ,να πιασεις θερμοκρασια με το 40ρι λαδι και μετα αν συνεχισεις τις μικρες ,κανε οσες θες ,γιατι κραταει την θερμοκρασια λαδιου το 40αρι πιο πολυ αποτι το 30αρι. ομως συνηθως ,οχι παντα ,ειδικα τα νεα 40αρια ,εχουν ψηλοτερο hths απο τα 30αρια ,περιπου 3,7 το ελαχιστο και ψηλοτερο hths σημαινει και περισοτερο κοψιμο στην δυναμη στα χαμηλα.

αποτι καταλαβαινεις ειναι πολλα,πολλες λεπτομερειες για να βρεις το πιο σωστο λαδι.αν πας πιο βαθια ,οπως αυτοι,πας σε αναλυση καθε φορα που βαζεις λαδι,πριν την χρηση ,παρθενο οπως λεν και μετα στα χιλομετρα που θες,8-10-12.000 και στην χρηση που κανεις για να βγαλεις μια ακρη.και λεω μια γιατι να πας πιο βαθια θα δεις οτι υπαρχουν μεσα στην αναλυση και πολλα αλλα που μπορει να διαψευδουν και τα επισημα χαρακτηριστικα των λαδιων στα χαρτια ,αλλα να λενα και αλλα να ισχυουν στην πραξη.
οπως: να λεει οτι εχει υψηλο tbn αλλα να το χανει πιο γρηγορα στην χρηση απο ενα που εχει πιο χμαηλο,μετα υπαρχει και ο δεικτης οξειδωσης πολυ σημαντικος εκει ειναι που λες γιατι φευγει το λαδι ρε φιλε-που παει ενω πληρωσα τοσο καλη ποιοτητα( mobil esp 5-30 παλιο ,μοτουλ 300v και γενικα οτι εχιε πολλους εστερες και φθηνο hydrocarbon castrol magnatec) , αν εχει προσθετα που προστατευουν περισοτερα ( llo1) αποτι προσθετα που στοχευουν περισοτερο στην οικονομια καυσιμου (ll04) ,αν ειναι φυτικα οπως πολλα σημερα η' πιο συνθετικα χημικα κ.λ.π.

γιαυτο ακολουθησε τον οδηγο που δινω στο λινκ και διαλεξε ενα λαδι να κανεις την δουλεια σου.αλλιως απαντηση στο ερωτημα σου θα βγαλεις μονο με αναλυσεις οπως ο προεδρος.